10دانشگاه برتر ژاپن

10دانشگاه برتر ژاپن

توسط : تیم محتوا
1,200

ژاپن به دلیل استانداردهای بالای آموزشی، تمرکز بر فناوری و زیبایی طبیعی شناخته شده است. از موزه‌ها و زندگی‌های شبانه نئونی توکیو، جنگل‌ها و کوه‌های وسیع، مراسم چای و معابد تاریخی، ژاپن برای دوستداران طبیعت، کارآفرینان و ماجراجویان جهانی جذاب است. پیمایش بین شهرها با قطار آسان است و قطارها به وقت شناس بودن شهرت دارند. بهترین دانشگاه‌ های ژاپن از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند و بسیاری از آنها بورسیه‌ها و برنامه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. فرصت هایی برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس است.

دانشگاه های برتر در ژاپن

ژاپن نمرات بالایی برای کیفیت زندگی، میراث، کارآفرینی و نفوذ فرهنگی دریافت کرد. این کشور همچنین به عنوان یک کشور بسیار پیشرفته و مدرن دیده می شود. چه در مورد هنر، چه منابع طبیعی یا فناوری، ژاپن کشوری است که برای تاریخ و فرهنگ ارزش قائل است و در عین حال نوآوری را جشن می گیرد. تحصیل در دانشگاهی در ژاپن می تواند ماجراجویی یک عمر باشد.

این رتبه بندی بر اساس یک امتیاز وزنی است که به هر مدرسه بر اساس موقعیت آن در سایر لیست های رتبه بندی در نشریات آنلاین بزرگ اختصاص داده شده است. منابع این رتبه بندی ها در انتهای این مقاله آمده است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های دنیا در رشته روانشناسی

دانشگاه واسدا (توکیو، جی پی)

شهروندی جهانی برای دانشجویان آن هدف اصلی دانشگاه Waseda واقع در شینجوکو، توکیو است. هدف آن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن کسب جایگاه یک دانشگاه جهانی تا سال 2032، صد و پنجاهمین سالگرد تأسیس کالج است. Waseda دارای سیزده مدرسه کارشناسی و بیست و سه مدرسه فوق لیسانس، با پردیس در شش مکان است.

در میان بسیاری از فارغ التحصیلان برجسته آن، 9 نخست وزیر ژاپن، هاروکی موراکامی نویسنده مشهور جهان و مدیران عامل سابق سونی، هوندا و توشیبا هستند. تنوع برای Waseda مایه غرور است، همانطور که محل اقامت دانشجویان بین المللی ژاپن است.

بیش از 5000 دانشجوی بین المللی از 100 کشور در آنجا تحصیل می کنند. علاوه بر کلاس‌ها، دانشجویان در مرکز ارتباطات بین‌فرهنگی جمع می‌شوند، جایی که هدف دانشگاه برای ایجاد شهروندان خوب جهانی از طریق رویدادها، گفتگو و تعامل بین دانشجویان، اساتید و کارکنان شکوفا می‌شود.

تجربه تحصیل در Waseda

به عنوان بخشی از تجربه  Waseda، دانش‌آموزان کلاهی دریافت می‌کنند که روی آن نام، بخش، مهر مدرسه و عبارت «این نشان می‌دهد که مالک دانش‌آموز Waseda است» مهر شده است. کلاه مخصوصاً برای متمایز بودن طراحی شده است و به عنوان یک نماد وضعیت در نظر گرفته می شود.

 در این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن بین ترم‌ها، دانش‌آموزان از یک استراحت دو ماهه برای تحصیل لذت می‌برند، زمانی که می‌توانند در توکیو - که یکی از امن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود، بگردند یا بیشتر سفر کنند. شکوفه های گیلاس معروف - ساکورا - در محوطه دانشگاه و فراتر از آن فراوان است. Waseda معتقد است که دانش‌آموزان آنها می‌توانند به پیوند دادن فرهنگ‌ها و کار در سراسر جهان برای تحقیق، رسیدگی و حل چالش‌های پیچیده جهانی کمک کنند.
 

10دانشگاه برتر ژاپن

دانشگاه کیوشو (فوکوکا، جی پی)

دانشگاه کیوشو معمولا به عنوان کیودای شناخته می شود و در فوکوکا در جزیره کیوشو قرار دارد. فوکوئوکا رتبه اول شهر برای زندگی در ژاپن را دارد. پردیس کیودای یکی از بزرگترین پردیس های کشور است. بیش از 2300 دانشجوی بین المللی از 102 کشور و منطقه در آنجا تحصیل می کنند. این دانشگاه در 20 مدرسه برتر در سراسر آسیا و در 10 مدرسه برتر برای موسسات تحقیقاتی شناخته شده است.

فارغ التحصیلان برجسته عبارتند از اولین فرمانده ژاپنی ایستگاه فضایی بین المللی و مخترع سیری. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن دارای نسبت دانشجو به استاد 9 به 1 است و دانشکده مهندسی بیشترین دانشجو را دارد. دانشکده های پزشکی، علوم و اقتصاد هم فاصله چندانی با هم ندارند و می توان تحصیل در رشته های کشاورزی، طراحی، آموزش و بسیاری از موضوعات دیگر را دنبال کرد.

جشنواره طراحی سالانه دانشگاه در ماه نوامبر برگزار می شود و بزرگترین رویداد سال است. اجراها، هنرهای تعاملی و نمایشگاه ها 20000 بازدیدکننده را به خود جذب می کنند. محوطه دانشگاه برای این رویداد تزئین شده است و زیبایی فصل پاییز را تقویت می کند.

 دانشگاه کیو (توکیو، جی پی)

این دانشگاه خصوصی در میناتو توکیو واقع شده است و یازده پردیس دارد. این یکی از تنها دو دانشگاه ژاپن به همراه دانشگاه توکیو است که عضو مجمع جهانی رهبران دانشگاه های مجمع جهانی اقتصاد است. این مدرسه هم به همکاری و هم برای جیتسگاکو یا علم تجربی، راهی برای یادگیری از طریق استدلال، مشاهده و تأیید می‌داند. این بهترین دانشگاه‌ های ژاپن و اولین دانشگاه ژاپنی است که پذیرای دانشجویان بین المللی است و برای اولین بار آنها را بیش از 140 سال پیش پذیرفته است. بیش از 900 کلاس به زبان انگلیسی برگزار می شود و مدارک متعدد، چه در مقطع کارشناسی و چه در مقطع کارشناسی ارشد، به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می شود.

تحقیقات باارزش و پشتیبانی می شود و Keio امکانات درجه یک را به علم و فناوری اختصاص داده است. بیمارستان دانشگاه کیو یکی از بهترین ها در ژاپن برای آموزش و تحقیق و همچنین درمان است. همه آکادمیک نیستند - آنها در Keio نیز سخت بازی می کنند. این دانشگاه دارای سابقه افتخار آمیز موفقیت های ورزشی است. تقریبا 150 دانش آموز و فارغ التحصیل در المپیک و پارالمپیک شرکت کرده اند. آنها تا به امروز 5 مدال طلا، 13 نقره و 10 برنز کسب کرده اند.

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه‌ های ارزان دبی برای دانشجویان بین‌المللی

 دانشگاه هوکایدو (ساپورو، جی پی)

دانشگاه هوکایدو، واقع در ساپورو، به دانشجویان بین المللی، از جمله دانشجویانی که وارد برنامه مطالعات ژاپنی مدرن خود می شوند، بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن است که می توان سطح بالایی از آموزش را دریافت کرد.

MJSP به دو زبان انگلیسی و ژاپنی تدریس می‌شود و به دانش‌آموزان کمک می‌کند همزمان با فرهنگ، سیاست و تاریخ ژاپن به زبان تسلط داشته باشند. هوکایدو همچنین یک برنامه علمی یکپارچه 5 ساله را ارائه می دهد که عمدتاً برای دانشجویان بین المللی که به دنبال یک برنامه تسریع شده هستند که مدرک لیسانس و سپس مدرک کارشناسی ارشد را کسب می کنند، ارائه می دهد. دانش آموزان ممکن است در زیست شناسی، فیزیک یا شیمی تخصص داشته باشند.

بیش از 18000 دانشجو در این دانشگاه که به عنوان کالج کشاورزی ساپورو آغاز شد، تحصیل می کنند. امروزه محبوب ترین برنامه های کارشناسی مهندسی، پزشکی و علوم هستند، اما کشاورزی همچنان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. هوکایدو محل استقرار موسسه لرزه‌شناسی و آتشفشان‌شناسی است که با رصدخانه‌ها برای کمک به پیش‌بینی است.

10دانشگاه برتر ژاپن

 موسسه فناوری توکیو (توکیو، جی پی)

این دانشگاه تحقیقاتی معتبر که با نام Tokyo Tech شناخته می شود، در علم و فناوری تخصص دارد و پذیرش بسیار رقابتی در نظر گرفته می شود. این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن خانه ابررایانه Tsubame است و در خط مقدم ابررایانه ها و همچنین پیشرو در زمینه تحقیقات ماده متراکم است.

حدود نیمی از 10500 دانشجو در مقطع کارشناسی و نیمی دیگر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. هدف بلندمدت جاه طلبانه توکیو تک این است که به عنوان برترین دانشگاه علم و فناوری جهان شناخته شود. از جمله راه هایی که آنها برای کسب این عنوان برنامه ریزی می کنند، ترویج تحقیقات مشترک بین المللی است.

مهر مدرسه دارای یک پرنده سبک است و "پرستو پشت پنجره" نام دارد. در ژاپن، پرستوها نشانه خوش شانسی هستند. دانش‌آموزان توکیو فناوری این فرصت را دارند که با تحصیل در امکانات پیشرفته در میان شهر کلاس جهانی توکیو، این ثروت خوب را به دست آورند. چه کسی می داند، آنها ممکن است بخشی از فرآیند ایجاد بهترین دانشگاه علم و فناوری در این سیاره باشند.

 دانشگاه ناگویا

دانشگاه ناگویا، که معمولاً به عنوان Meidai یا NU شناخته می شود، برای تحقیقات در علوم مشهور است. برنامه های بین المللی G30 آنها که در سال 2011 تأسیس شد، برنامه های درجه کاملی هستند که در آن همه کلاس ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

در این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن به عنوان مدرک، شش برنده جایزه نوبل از سال 2000 به NU وابسته بوده اند و این دانشگاه از نظر تعداد پتنت های ثبت شده در ایالات متحده و ژاپن در رتبه 5 برتر قرار دارد. هیروشی آمانو هنوز در NU تدریس می کند که به خاطر اختراع دیود نور آبی کم مصرف، معروف به LED، جایزه نوبل فیزیک را دریافت کرد.

در سال 2022 بیشترین ثبت نام در رشته های شیمی (مدرسه علوم) و دانشکده حقوق بوده است. حدود 2400 از 16400 دانش آموز این مدرسه بین المللی هستند و از 97 کشور می آیند. NU فعالانه در تلاش است تا این تعداد را افزایش دهد. دانش آموزان برای پذیرش در NU الزامی به تسلط به زبان ژاپنی ندارند، اما همه دانش آموزان دوره های زبان ژاپنی را می گذرانند.

آنها همچنین می توانند مهارت زبان خود را با پیوستن به هر یک از کلوپ های مدرسه، از جمله باشگاه هایی برای علاقه مندان به مانگا، جودو، باشگاه مراسم چای، و گروه هایی که بر هنر، موسیقی و ادبیات متمرکز هستند، بهبود بخشند.

پیشنهاد مطالعه:10  بهترین استراتژی آموزش زبان

 دانشگاه توهوکو (Sendai, JP)

دانشگاه توهوکو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن دارای چهار پردیس اصلی است که بیش از 17000 دانشجو را در خود جای داده است. این مدرسه به دلیل تحقیقات خود شناخته شده است و در بسیاری از رتبه بندی های دانشگاه های تحقیقاتی برتر ظاهر می شود.

پذیرش بسیار گزینشی است، اما دانشجویان پذیرفته شده فرصت های منحصر به فرد و فشرده ای برای مطالعه خواهند داشت. برای 115 سالگی خود در سال 2022، دانشگاه لوگوی جدیدی ایجاد کرد که تصویری از شبدر بوته ای یا هاگی را نشان می دهد که نشان دهنده دانشی است که رشد می کند و شکوفا می شود.

دانش آموختگانی که امیدوارند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، باید برنامه های شیمی مولکولی، زیست شناسی دریایی، یا مهندسی مکانیک و هوافضا را بررسی کنند. در عین حال، دانشجویان تحصیلات تکمیلی فرصت های بسیار کمی را در طیف گسترده ای از زمینه ها کشف خواهند کرد.

 دانشگاه اوزاکا

دانشگاه اوزاکا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن با سه پردیس که همگی با اتوبوس فاصله دارند، به 11 مدرسه کارشناسی و 16 مدرسه کارشناسی ارشد سازماندهی شده است. قراردادهای مبادله ای با کالج های سراسر جهان دارد که به دانش آموزان اجازه می دهد در مدرسه ای در کشور خود و دانشگاه OU بدون پرداخت شهریه اضافی تحصیل کنند. هاروارد، کرنل، کال‌تک و استنفورد چنین قراردادهای مبادله‌ای را در ایالات متحده ارائه می‌کنند.

افتخارات فراوانی برای OU وجود دارد که رتبه های بالایی در زمینه های تحقیق و نوآوری دریافت می کند. این دانشگاه همچنین در اقتصاد سرآمد است و فارغ التحصیلان دانشگاه اوزاکا به طور گسترده در شرکت های برتر ژاپن نمایندگی دارند.

مانند سایر دانشگاه های رقابتی آکادمیک، اوزاکا مسابقات ورزشی منظمی را نیز برگزار می کند. آنها اخیراً شروع به رقابت در موج سواری کردند، جایی که جوایز بین دانشگاهی را کسب کردند و دانش آموزان می توانند در ده ها ورزش و فعالیت دیگر از جمله صخره نوردی، بدمینتون، تیراندازی با کمان، آیکیدو، شمشیربازی و غیره شرکت کنند.

10دانشگاه برتر ژاپن

 دانشگاه کیوتو 

دومین و یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن، دانشگاه کیوتو یکی از دو دانشگاه برتر این کشور محسوب می شود. پنج نخست وزیر ژاپن، 19 برنده جایزه نوبل، و تعداد زیادی از دانشمندان برجسته، سیاستمداران، پزشکان، وکلا و دیگر متخصصان اهل کیوتو یو.

این دانشگاه دارای سه پردیس است که در حال حاضر پردیس چهارم در حال انجام است. طیف گسترده ای از برنامه ها و رشته های تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است. مهندسی را می توان به طور کامل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی مطالعه کرد. برای سایر رشته ها، برنامه کارشناسی بین المللی دانشگاه کیوتو به دو زبان انگلیسی و ژاپنی تدریس می شود.

هیچ مهارتی در زبان ژاپنی برای پذیرش لازم نیست. دانشجویان در ابتدا دوره های فشرده زبان را می گذرانند و پس از کسب مهارت، در رشته های خود تحصیل می کنند. وقتی دانش‌آموزان در کلاس نیستند، می‌توانند فرهنگ غنی کیوتو را کشف کنند. بیش از 2000 زیارتگاه و معبد با شرکت های فناوری مدرن مانند نینتندو همزیستی دارند. دور شهر توسط کوه ها احاطه شده است و بازدیدکنندگان را در تمام طول سال به خود جذب می کند.

 دانشگاه توکیو

حدود 30000 دانشجو از جمله 4200 دانشجوی بین المللی در دانشگاه توکیو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های ژاپن و معتبرترین مدرسه ژاپن، ثبت نام می کنند. فارغ التحصیلان آن شامل پنج فضانورد، 18 برنده جایزه نوبل و 17 نخست وزیر هستند.

گزینه های مختلفی برای تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد، از جمله هنر و علوم، پزشکی، آموزش و اقتصاد. دانشکده حقوق این دانشگاه در ژاپن رتبه اول را دارد و این دانشگاه به طور گسترده به عنوان برترین موسسه تحقیقاتی در این کشور در نظر گرفته می شود.

فارغ التحصیلان این دانشگاه که معمولا تودای یا UTokyo نامیده می شوند، بالاترین میانگین حقوق را در ژاپن دریافت می کنند. ثبت نام بیشتر به سمت مردان نسبت به زنان تغییر می کند، بنابراین UTokyo فعالانه تلاش کرده است تا متقاضیان زن بیشتری را جذب کند. کمک هزینه مسکن ویژه برای دانشجویان دختر در نظر گرفته شده است و دانشگاه به استخدام اساتید و پژوهشگران زن بیشتر اختصاص دارد. تحصیل در این کشور را با کسب مشاوره های مهاجرتی و تحصیلی تجربه کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد