نحوه خرید کالا از سایت های خارجی

نحوه خرید کالا از سایت های خارجی

توسط : تیم خبری
488,321

شاید برای هر کسی حتی برای یک بار هم پیش آمده است که نیاز به کالایی خارجی داشته باشد اما آن را در هیچ کدام از فروشگاه ها و یا سایت های فروش ایرانی نیافته است. از آنجایی که از روش های پرداختی ارز در سایت خارجی اطلاعی ندارید و برای خرید و تحویل محصول از آن سایت راهی نمی شناسید آن را غیرممکن می پندارید.

در اینجا به شما توضیح خواهیم داد چگونه خریدی مطمئن و آسان از این گونه سایت های خارجی مانند آمازون داشته باشید و خیالتان از بابت تحویل کالا راحت باشد. با ارائه توضیحات کافی در خصوص نحوه خرید کالا از سایت های خارجی در خدمت تان خواهیم بود که در صورت مطالعه و توجه کافی می توانید خرید تان را انجام دهید. در حقیقت از نظر ماهیت نحوه خرید نمودن محصول و یا کالا از سایت های فروش خارجی تفاوت خاصی با خرید از سایت های فروش داخلی ندارد.

خرید کالا از سایت های خارجی از طریق سایت زاکولا

معمولاً با پروسه انتخاب محصول درخواستی و اضافه شدن به سبد خرید در سایت و پرداخت آنلاین انجام می پذیرد که این ها تمامی مراحلی مشابه در تمام سایت های داخلی و خارجی است. قابل ذکر است در این نوع خرید ها کارت های اعتباری مانند مستر و امریکن اکسپرس و یا وسیله های دیگر پرداخت مانند پی پال و ایزی رمیتنس به جای کارت های شتاب بانکی داخلی استفاده می شود.

یکی دیگر از روش های پرداختی پرداخت از طریق پی پال است. با استفاده از سایت paypal.com می توان برای خرید اقدام کنید. البته این سایت نیاز به شارژ دارد که می توان با کمک سایت های واسطه آنرا انجام داد. شما از خدمات 20 پیمنت نیز می توانید برای این پروسه استفاده کنید.

پیشنهاد خدمات: پرداخت پی پال

اخیرا سایت پی پال ایران را در لیست تحریمی ها قرار داده و سایت برای کاربران ایرانی هیچ خدماتی ارائه نمی کند. بنابراین نیاز است تا از یکی از راه های پرداخت ارز در این گونه سایت های خارجی استفاده نمایید که جهت این منظور حتماً باید آدرس کامل پستی، شماره تلفن و کد پستی غیر ایرانی با آدرس دقیق پرداخت کننده را داشته باشید.

باید دقت داشته باشید برای انجام مراحل کاری سایت فروشگاهی خارجی مد نظرتان، از جمله شرایط و نحوه خرید محصول و راه های پرداخت ارز  ، هزینه ها و نحوه ارسال و یا حتی نحوه کنسل نمودن سفارش در آن سایت خارجی نیاز است تا با زبان انگلیسی آشنایی داشته و قبل از خرید،  قوانین و محدودیت های آن را کاملا مطالعه نمایید. این نکته بسیار حائز اهمیت است در غیر این صورت خرید کاملی نخواهید داشت.

درست است که در حالت کلی نحوه خرید محصول از یک سایت خارجی، مشابه فروشگاه های اینترنتی داخلی و تقریباً ساده به نظر می رسد اما باید توجه داشت،  قبل از هر اقدامی برای خرید، امنیت سایتی که قصد خرید از آن را دارید را بررسی نمایید. ما در اینجا به صورت کامل  در این خصوص توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

برای آن که یک خرید اینترنتی از داخل ایران داشته باشید باید به نکاتی مانند روش های پرداخت ارز در سایت های خارجی و یا مسائل مربوط به خرید کالاهای تحریمی توجه کافی داشته باشید. در بخشهای بعدی مقاله به نکات ذکر شده خواهیم پرداخت.

مراحل خرید از سایت های فروشگاهی خارجی

مراحل خرید کالا از سایت های خارجی

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید از سایت های خارجی ذهن هر کاربر ایرانی را به خود مشغول می کند ، روش پرداخت ارز در این گونه سایت ها و نحوه تحویل کالاها می باشد.

پرداخت در سایت های فروشگاهی خارجی

باید توجه داشته باشید می بایست برای خرید از سایت های خارجی کارت اعتباری بین المللی یعنی ویزاکارت  ، مسترکارت و یا کارت های مشابه در اختیار داشته باشید.

پیشنهاد خدمات: پرداخت ارزی آنلاین با مسترکارت


همان گونه که می دانید ایران از یکی پنج کشوری است که شبکه بانکی آن به شبکه بانکی جهانی متصل نیست. بنابر این هیچ گونه خدماتی از شرکت هایی مانند ویزا کارت و مستر کارت دریافت نخواهد کرد. برای حل این مسئله چند راهکار برای کاربران وجود دارد.

استفاده از کارت های اعتباری دیگران

اگر خودتان کارت اعتباری در اختیار ندارید می توانید برای خرید از این گونه سایت های خارجی از کارت اعتباری کسانی که در خارج از کشور ساکن هستند استفاده نمایید. تنها کافی است شماره کارت ،  تاریخ انقضا و کد سه رقمی امنیتی کارت دوستتان را در اختیار داشته باشید و اقدام به خرید نمایید. البته بایستی توجه داشته باشید که برخی از بانک ها  با کمک درگاه واسطه پرداخت از صاحبین کارت تاییدیه می گیرند بنابراین هنگام انجام خرید لازم است با دوستتان در ارتباط باشید.

استفاده از کارت های اعتباری در داخل کشور

یکی دیگر از راه های پرداخت ارز در این گونه سایت ها استفاده از کارت های اعتباری بین المللی که از طریق شرکت های فروش به خریداران پیشنهاد می گردد. امروزه به خصوص در سالهای اخیر در ایران ، کارت های اعتباری بین المللی که مربوط به کشورهای آذربایجان ، تاجیکستان و امارات می باشد،  از طریق صرافان در اختیار خریداران قرار می گیرد. البته اعتبار این نوع کارت های بین المللی هنوز از مهم ترین دغدغه های ایرانیان است.

در برخی مواقع کارت های ارائه شده و مبالغ آن مسدود شده است و این نگرانی همواره با کاریران ایرانی در روبرو شدن با شرکت های ارائه دهنده کارتهای اعتباری همراه است. رویال بانک باکو یکی از ارائه دهندگان کارت به کاربران ایرانی درسالهای پیشین بود. اما این بانک در سال 1391 شرکت ویزا بانک را به جهت ارائه خدمات بانکی به ایرانیان جریمه کرد که این امر باعث شد بانک به شدت آسیب خورده و مبالغ زیادی از وجوه ایرانیان مسدود گردد.

از دیگر نگرانی های کاربران ایرانی موضوع هزینه مربوط به شارژ کردن کارت ها و میزان سرعت شارژ کردن و وجود اینترنت بانک جهت بررسی و کنترل موجودی و گردش بانکی می باشد.

انجام حواله ارزی با وجود صرافی ها

یکی دیگر از راه های پرداخت در سایت های فروش خارجی یاری گرفتن از صرافی ها می باشد.  لازم بذکر است با وجود امکانات پرداخت آنلاین ، امروزه واریز به حسابهای بانکی رایج نیست. صرافی ها در این مرحله با دریافت کارمزد بالایی ارز را به حساب فروشگاه خارجی واریز می کنند که در برخی از سایت ها همچنان از این روش استفاده می شود.

نحوه استفاده از راه های واسطه انتقال ارز

راه دیگری برای خرید از سایت ها و فروشگاه های بین المللی وجود دارد و آن استفاده از درگاه های واسطه پرداخت مانند پی پال  یا ایزی ریمیتنس می باشد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که انتقال ارز در شبکه جهانی با توجه به گستردگی بسیار زیاد آن به سادگی شبکه شتاب بانکی در ایران نیست به همین جهت شرکت های واسطه ای پرداخت نظیر 20 پیمنت ، امکان انجام  این کار را بوجود اورده اند.

به عنوان نمونه پی پال اکانت هایی را بوجود اورده است تا جابجایی پول بین اکانت های پی پال به سهولت ایجاد گردد. البته شرکت پی پال در خصوص کاربران ایرانی بسیار حساس است بنابراین قبل از هر اقدامی در خصوص انجام تراکنش های پی پال اطلاعات کافی را بدست آورید.

دریافت محصول سفارشی در کشور ایران

ارسال محصول به ایران یکی دیگر از نگرانی های ایرانیان هنگام خرید از سایت های خارجی است که البته نکته بسیار مهمی است. به جهت ایجاد تحریم در سال های اخیر بر علیه ایران شما می بایست نسبت به ارسال محصول بصورت مستقیم از سوی سایت فروشنده  اطمینان حاصل کنید. در حال حاضر امکان ارسال مستقیم کالا به ایران از سوی شرکت ها و فروشگاه های بین المللی به خصوص شرکتهای آمریکایی وجود ندارد.  بایستی توجه داشت که توجه به قوانین گمرکی در ایران نیز حائز اهمیت است.

از آنجایی که گروهی از محصولات به ترخیص احتیاج دارند و کارهای گمرکی باید روی آنها انجام شود ، لذا اطلاع از این روند قبل از خرید شما را آماده تحویل کالا می کند. در شرایطی که امکان ارسال مستقیم محصول به ایران نباشد می توان از ارسال غیر مستقیم استفاده نمود که چندین روش برای این منظور وجود دارد:

اولین راه ، یاری گرفتن از آشنایانی است که در خارج از کشور هستند. بدین ترتیب می توان کالای خریداری شده را به ادرس ایشان ارسال کنید.پس از آن کالای خود را از طریق پست یا مسافر، در ایران بگیرید. در این حالت به  آدرس شما درایران نیاز نیست.

کالا خارجی خود را از کدام کشورها بخریم؟

کالا خارجی خود را از کدام کشورها بخریم

یکی از نکات انکار نشدنی این است که در حال حاضر بهترین ، قویترین و ارزانترین  فروشگاههای مجازی بین المللی عمدتا از کشور آمریکا هستند. البته اکنون کشورهایی چون چین ، انگلستان ، آلمان ، کانادا و ژاپن نیز حرفی برای گفتن دارند و با بهبود ابزارهای پرداخت خود و از میان برداشتن محدودیت ها با سایت های آمریکایی رقابت تنگاتنگی را دارند.

برای یک کاربر ایرانی انتخاب مناسب کشور جهت خرید از سایت های خارجی بستگی به عوامل بسیاری که به آن اشاره شد،  دارد. از مهم ترین موارد می توان به روابط دیپلماتیک ایران با آن کشورها اشاره نمود به عبارتی بایستی دید دولت مردان آن کشور و سیاست گذاری های اعلام شده به فروشگاههای اینترنتی ، چه عملکردی در خصوص مشتری های ایرانی و ارسال محصولاتشان به ایران دارند.

درحال حاضر و با در نظر گرفتن نوع رویکرد روابط ایران با دیگر کشورها به نظر می رسد سایت های فروشگاهی اینترنتی در آسیای شرقی مانند کشورهای چین و هنگ کنگ  بهترین گزینه باشند زیرا ارسال کالا از این کشورها به ایران به صورت مستقیم انجام می پذیرد. از طرفی خرید از کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و یا کشورهای همسایه  مانند ترکیه نیز عاری از هرگونه مساله ای است.

اگر قصد خرید بصورت تک داشته باشید (مصرف شخصی باشد نه تجاری) می توانید از کشورهای اروپایی همچون انگلستان و اسپانیا که ارسال مستقیم کالا به ایران دارند ، خرید نمایید. در حالیکه این امکان و ارسال مستقیم کالا به ایران در کشورهای آمریکا و کانادا وجود ندارد.

اعتبارسنجی سایت فروشگاهی خارجی

این نکته که از چه راهی می توان از امنیت خرید یک سایت خارجی اطمینان حاصل کرد ، یکی از نگرانی های کاربران،  بخصوص کاربران ایرانی است. راه های بسیاری برای بدست آوردن اطمینان از اعتبار یک سایت خارجی وجود دارد که در این جا به آن می پردازیم.

- مطالعه نظرات کاربرهای پیشین سایت که خریدشان را کامل انجام داده اند

- بررسی ایمن بودن کل پروسه خرید از سایت

- پرسش های تخصصی  از واحد پشتیبانی سایت خرید

چگونه می توان ازسایت هایی خرید کرد که ایران جزء کشور های تحریم شده آن ها است؟

همان گونه که قبلا به آن اشاره شد ، برخی از کشورها مانند آمریکا ، به جز خود کشور ، برندها و سایت های فروشگاهی مانند آمازون نیز که از بزرگ ترین فروشگاه های دنیا محسوب می شود ، به مشتری های ایرانی خدمات نمی دهند. شعبه مرکزی شرکت امازون در ایالات متحده آمریکاست و دیگر شعبات در کشورهای اروپایی  دیگری همچون ایتالیا و انگلستان و یا حتی کشورهایی آسیایی مانند چین و ژاپن دارد که همگی این شعبات آمازون از ارائه خدمات به مشتریان ایرانی منع شده اند.

برند eBay نیز همانند آمازون عمل می کند. دراین شرایط کاربران ایرانی به ناچار می بایست با کمک دوستان و آشنایان خود در دیگر کشورها خرید خود را انجام دهند. بدین گونه که آنها با کارت اعتباری شما خرید کرده و ادرس خود را برای ارسال کالا به سایت اعلام کنند و سپس کالای دریافتی را خود به ایران پست نمایند.

لازم بذکراست ارسال بسته پستی از کشور آمریکا به ایران نیز دچار محدودیت های بسیاری شده است، و پروسه ارسال از کشورهای دیگر آسیایی و یا اروپایی امکان پذیر تر خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که حواله پول به خارج از ایران کارمزد بالایی دارد. لذا برای خریدهای کمتر از یک هزار دلار از کارت اعتباری خود استفاده نمایید. در صورتیکه از کارت اعتباری دوستانتان که خارج از کشور هستند استفاده می نمایید برای پرداخت دین خود به ایشان دچار زیان حاصل از پرداخت کارمزد خواهید شد. درصورتی که کارت اعتباری ندارید و یا آشنایانتان برای پرداخت خرید شما اقدام نمی کنند، می توانید از خدمات 20 پیمنت برای این منظور استفاده کنید.

کدام محصولات تحریم است؟

لیست محصولاتی که نمی توانیم از سایت های خارجی به دلیل تحریم خریداری کنیم

در خصوص کشوری که قصد خرید از آن را دارید و همچنین سایت فروشگاهی منتخب تان توضیحاتی داده شد. نکته دیگری که حائز اهمیت است نوع کالاست. به عبارتی ممکن است کشوری به کاربران ایرانی خدماتش را ارائه نماید اما این خدمات مربوط به کالاهای خاصی نیست.

این کالاها که کالاهای تحریمی نامیده می شوند درشاخه هایی مانند علوم نانو ، نفت و پتروشیمی و یا هوا و فضا می باشند که از جمله کالاهای تحریمی ایران است که بایستی هنگام خرید از یک سایت خارجی مدنظر داشته باشید.

از آنجایی که خرید این نوع محصولات هزینه و شرایط مخصوص به خود را نیاز دارد،  لذا پیشنهاد می شود قبل از هرگونه اقدامی برای مکاتبه با فروشنده با یکی از شرکت هایی که در این خصوص تخصص دارند مشورت نموده و یا از توانایی و تخصص آنها بهره بگیرید. زیرا این نوع خریدها نیاز به تبحر خاصی دارد و استفاده از تجربه و دانش یک گروه متخصص شما را در خریدی مطمئن وایمن یاری می رساند.

خرید از سایت آمازون

خرید از سایت آمازون

نکاتی که بایستی برای خرید محصول از سایت آمازون بدانیم.

آمازون بزرگترین و موفق ترین سایت فروشگاهی اینترنتی در تمامی دنیا محسوب می شود که توانسته است کالاهای خود را در سرتاسر جهان به فروش برساند.  به دلیل آمریکایی بودن این برند و پیروی نمودن از سیاست گذاری های خارجی آمریکا ، آمازون کشورهایی ماندد ایران ، کره شمالی و یمن را در لیست تحریم خود قرار داده است بنابراین فروش محصولات آمازون به ایرانیان بصورت مستقیم غیرممکن شده است.

این امر باعث شده تا کاربران ایرانی اشتیاق بیشتری نسبت به خرید از این سایت فروشگاهی معتبر داشته باشند و دراین میان ایرانیان  برای دور زدن تحریم ها راه های اجرایی را بوجود آورده اند که سایت های واسطه یکی از این راهکارها برای خرید از سایت آمازون می باشد.

سایت های واسطه خرید چگونه عمل می کنند؟

در گذشته سایت های واسطه لینک سفارش ها را دریافت نموده و پس از بررسی کالا با صرف مدت زمانی قیمت تمام شده محصول را به خریدار اعلام می کردند. اما اکنون بسیاری از سایت ها که بصورت استارآپ در این شاخه شکل گرفته اند تمامی این پروسه را بصورت کاملا اتوماتیک و آنلاین به انجام می رسانند.

مراحل انجام اینکار به شرح ذیل است:

1. ابتدا لینک محصول انتخابی کاربر را از سایت فروشگاهی آمازون دریافت کرده و سپس مبلغ کالا را به واحد پول مربوطه نشان می دهند و با در نظر گرفتن نرخ ارز به روز ،  آنرا به تومان تبدیل و نمایش می دهند.

2. سپس هزینه اعلام شده سایت  آمازون برای دریافت محصول در کشور مربوطه  را که بطور معمول رایگان است نمایش می دهند.

3. با بهره گیری از API مربوط به سایت آمازون میزان وزن و حجم کالا را بدست آورده و مبلغ مربوط به پست به ایران را مشخص می نمایند.

4. با توجه به مشخصات فیزیکی و نوع کالا هزینه گمرکی کالا با بهره گیری از فرمول های محاسباتی گمرک محاسبه می گردد.

5. در نهایت مجموع هزینه های ارسال کالای خریداری شده به ایران تعیین می گردد که البته معمولا این فرمولها و نحوه محاسبات از موارد پنهانی سایتهای واسطه به حساب می آید.

چگونگی خرید سایت های واسطه از سایت فروشگاهی آمازون

سایت های واسطه در گذشته سفارش ها را بصورت تکی در سایت آمازون ثبت می کردند که این امر باعث صرف هزینه و زمان بسیار زیادی برای اینگونه سایت ها  می شد.
درحالی که اکنون با توجه به بیشتر شدن سفارش های دریافت شده از سوی کاربران ایرانی ، سایت های واسطه با بهره گیری از سایت های تخفیف دار که کد تخفیف را به خریداران سایت آمازون می دهد ثبت سفارش ها را انجام می دهند.

مواردی که باید در هنگام خرید از سایت های واسطه به آن دقت کنید

از دیگر مواردی که سایت های واسطه از آن استفاده می نمایند می توان به نکات ذیل اشاره نمود.

  • در سایت آمازون به غیر از ارائه و فروش کالای نو و دسته اول ، محصولاتی در رده های دیگر در دسترسی خرید می باشد
  • زمانی که کاربر ایرانی لینک خرید کالایی از سایت آمازون  را به سایت واسطه اعلام می نماید ، سایت واسطه درآمازون با بهره گیری از اینکه کالاهای کارکرده ، برگشتی یا تعمیری آن کالا نیز در سایت وجود دارد می تواند سود هنگفتی را از آن خود کند. این نکته ای است که عمدتا کاربران ایرانی از آن بی اطلاع هستند.
  • قیمت این نوع محصولات بسیار پایین تر است و سایت های واسطه عمدتا از این مشخصه سایت آمازون و بی خبری کاریران استفاده کرده پس هنگام خرید حواستان باشد.

ما به شما پیشنهاد می کنیم از سایت های واسطه مطمئن خرید کنید ، چرا که این موارد در آنها به ندرت دیده می شود. می توان به سایت های واسطه ایرانی که در زمینه خرید از سایت های خارجی فعال می باشند به زاکولا (zakoola.com) اشاره کرد.

پیشنهاد خدمات: خرید از آمازون با مجموعه زاکولا

در سال های پیشین برای خرید از سایت های فروشگاهی اینترنتی می بایست برای هر خرید یک پرداخت انجام می شد و هر پرداخت نیاز به ارائه کارت اعتباری مانند ویزا کارت پی پال و حساب های ارزی دیگری بود ، که این مسیر کار را برای ایرانیان سخت می کرد. اما در سال های اخیر، شما به سهولت می توانید از کارت های بانکی ایرانی نیز برای خریدهایتان استفاده نمایید که دراینجا توضیحات قبلی را تکمیل تر می کنیم.

پروسه خرید از سایت فروشگاهی خارجی با کمک کارت بانکی عضو شتاب

برای شروع خرید وارد سایت فروش اینترنتی دلخواه شده و از لینک محصول انتخاب شده  کپی تهیه نمایید بعنوان مثال وارد سایت آمازون شده و محصول خود را انتخاب نموده از لینک محصول که همان آدرس اینترنتی محصول است(url) کپی تهیه کنید.

  1. در ادامه جهت خرید از سایت فروش  مثلا آمازون ، در یک سایت واسطه ثبت نام کرده و لینکی را که کپی کردید در بخش "مشاهده محصول" وارد کنید. اکنون منتظر بمانید تا سایت واسطه قیمت محصول را به تومان به شما نشان دهد.
  2. در این مرحله می توانید مشخصه کالای خود را رویت کنید و پس از اطمینان از انتخاب خود ، سفارش را ثبت نمایید و هزینه محصول را مطابق فاکتور صادرشده و با کارت بانکی شتاب خود ، پرداخت نمایید.
  3. درمرحله آخر و پس از انتقال وجه ، کالای انتخابی شما از سایت فروشگاهی اینترنتی خرید شده و مطابق مدت زمان اعلام شده در فاکتور برایتان ارسال و در درب منزل دریافت خواهید نمود.

سایت های واسطه بدون محدودیت به شما این امکان را می دهند تا میلیون ها کالا را با تنوع بسیار بالا از سایت های فروشگاهی خارجی در هرکجای دنیا با کارت بانکی خود خرید نموده و به سهولت و در سلامت کامل درب منزل تحویلتان دهد. در سال های اخیر تمایل ایرانیان به خرید از سایت های فروشگاهی اینترنتی همچون آمازون ، افزایش یافته است.

خرید با استفاده از واحد پولی دیگر کشورها

خرید از سایت های خارجی با استفاده از پول دیگر کشورها

شاید برایتان پیش آمده که خواسته باشید از سایتی خرید کنید که با دلار یا یورو کار می کند. مثلا بخواهید هاست از یک شرکت خارجی خرید کنید ، دراین شرایط چطور می توان پرداخت را انجام داد؟

آیا نیاز است که مستر کارت داشته باشیم؟ برای این موضوع راه های متفاوتی وجود دارد. همانطور که می دانید ویزا کارت یا مستر کارت در دو نوع مجازی و فیزیکی آن وجود دارد.

نوع مجازی این کارت ها قابل شارژ نیست  بنابراین هزینه  و حواشی دیگری ندارد. تنها ایراد این است که مثلا اگر خرید 17دلاری داشته باشید می بایست یک کارت 20 دلاری بخرید و باقی این مبلغ در کارت برای خرید احتمالی  بعدی که شاید پیش نیاید  باقی می ماند. درحالی که ویزا کارت فیزیکی پرهزینه خواهد بود ، هزینه بالاتری برای تهیه کارت باید پرداخت شود و پاسپورت هم نیاز دارد. مدت زمان انقضای سه ساله دارد و برای هر تراکنش بانکی مبلغی هزینه از حساب کسر می گردد. تمامی این ها برای کمپانی های بزرگی که روابط تجاری بزرگی با شرکت های خارجی دارند مناسب است و برای افراد معمولی کاری مقرون به صرفه نیست.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد
avatar
3 سال قبل

سلام. بجز بحث واریز هزینه کالا و بخاطر تحریم ایران آیا به ایران کالا ارسال میکنند؟

avatar

سلام و عرض ادب ، بله . در صورتی که فقط قصد خرید کالا و ارسال کالا در خارح از ایران برای اقوام دارید از همین سایت اقدام کنید. در صورتی که قصد خرید و دریافت در ایران دارید از سایت دیگر ما بنام "زاکولا" به آدرس zakoola.com مراجعه نمائید. باتشکر

avatar
3 سال قبل

سلام چجوری میشه اکانت آرتیستو از اسپاتیفای خرید

avatar

سلام و عرض ادب ، در صورت نیاز به پرداخت در اسپاتیفای می توانید از قسمت سایر سفارش ها اقدام به ثبت سفارش کنید. باتشکر

avatar
یک سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید من ی سوال خیلی ذهنمو درگیر کرده بازی کال آف دیوتی که سرورش خارج از کشوره برای پیشرفت سریعتر توی این بازی باید سی پی بخرید که بتونید با اون اسلحه و شخصیت بخرید حالا زمانی داخل بازی کزینه خرید سی پی رو میزید وارد ی سایت میشه اتوماتیک و شماره کارت و رمز دوم میدی به صورت ریالی پرداخت میشه این چجوریه ؟ایا این کمپانی ریال میگره از کشور خودش و اونجا تبدیل ب دلارش میکنه ....اصلا میشه ی فروشگاهی یا همین کمپانی از خارج از کشور بابت خدماتشون یا جنسشون ریال دریافت کنن؟؟ ممنون میشم اگه جواب این سوال منو بدید

avatar
یک سال قبل

سلام آقا مسعود عزیز ، این موضوع باید بررسی بشه و لینک که هدایت میشود به چه صورت هست. که آیا پول به حساب شخصی میره و بعدش برای آن ها به صورت دلاری ارسال می شود یا موضوع دیگه. خواستید لینک ارسال کنید تا بررسی کنیم. باتشکر