راهنمای جامع آزمون آیلتس

راهنمای جامع آزمون آیلتس

توسط : تیم آموزشی
1,852

آیلتس یک امتحان زبان انگلیسی است که علاقمندان به مهاجرت، تحصیل و یا کار در کشور های انگلیسی زبان ملزم به شرکت در آن می باشند. عموما کشور های انگلیس، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده و همینطور کانادا برای تایید تسلط و کیفیت زبان انگلیسی داوطلبان نمرات آیلتس را مورد بررسی قرار می دهند. این امتحان عمدتا توانایی متقاضیان آزمون را در چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی که عبارتند از خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن می سنجد. آزمون آیلتس مشترکا توسط IDP Training استرالیا، شورای بریتانیا و ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج انجام می شود.

آخرین تغییرات در آزمون آیلتس

با افزایش تعداد آزمون های آیلتس به مقدار 3.5 میلیون بار در سال 2018، این آزمون به یک رهبر در زمینه آموزش عالی بین المللی تبدیل شده است. در حال حاضر آیلتس در صد در صد دانشگاه های انگلستان و استرالیا پذیرفته می شود. علاوه بر آن در بیش از 3500 موسسه در ایالات متحده و هزاران موسسه در کشور های انگلیسی زبان پذیرفته شده است.

چرا آزمون آیلتس

چرا آزمون آیلتس

امتحان آیلتس برای اهداف مهاجرتی، کاری و همینطور تحصیلی در کشور های انگلیسی زبان مانند استرالیا، انگلیس، نیوزلند، ایالات متحده آمریکا و کانادا برای اشخاص خارجی لازم است. این آزمون تنها آزمون زبان انگلیسی مورد تایید ویزا و مهاجرت UK (UKVI) برای متقاضیان ویزا است که متقاضی انگلستان می باشند.

خیلی از دانشجویان در مورد اینکه چرا نمرات آیلتس لازم است، مقداری دچار سردرگمی می شوند. پاسخ این مسئله ساده است؛ دانشگاه های خارجی و مسئولان صدور ویزا باید مطمعن باشند که شما هنگام اقامت در آن کشور به منظور کار یا تحصیل یا زندگی مشکلی برای برقراری ارتباط نخواهید داشت. با توجه به اینکه شما می بایست درک خوب و تسلط کافی از زبان انگلیسی را برای پیشرفت وضعیت صدور ویزا یا قبولی در دانشگاه های این کشور اثبات کنید، نمرات آیلتس برای شما فوق العاده مهم هستند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع آزمون جی مت

یکی دیگر از عمده سوالات متقاضیان اینکه آیا آیلتس امتحان ضروری است یا خیر؟ خیر، آیلتس در پذیرش تمام دانشگاه ها الزامی نیست، بسیاری از دانشگاه ها برای پذیرش حتی نیازی به نمرا آیلتس نیز ندارند اما اگر می خواهید در دانشگاه ها یا عناوین برتر مشغول شوید، می بایست در آزمون آیلتس شرکت کنید و نمرات مناسبی هم دریافت نمایید. فارق از این موارد اگر نمرات آیلتس را ارائه نکنید، شانس دریافت ویزای دانشجویی شما ممکن است کاهش یابد چرا که عمدتا افسران ویزا بدون نمرات آیلتس سخت گیری بیشتری روی صدور ویزا اعمال می کنند. پس توصیه می کنیم حتما در آیلتس شرکت کنید و سعی کنید نمرات مناسبی هم در آن کسب نمایید.

شما می توانید در امتحان آیلتس از طریق شورای انگلیس یا IDP هر هفته یک بار (در ماه چهار بار) شرکت کنید. به طور کلی برنامه جهانی آزمون آیلتس بریتانیا و IDP 48 روز در سال می باشد که متقاضیان بسته به شرایط خود می توانند تاریخ مشخصی را برای شرکت در آن انتخاب کنند.

انواع آزمون آیلتس

انواع آزمون آیلتس

به طور کلی دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد. که عبارتند از آزمون تخصصی آیلتس و آزمون عمومی آیلتس.

دو بخش گوش دادن و صحبت کردن در هر دو آزمون یکسان است اما بخش های نوشتن و خواندن بسته به موضوع آزمون متفاوت است. بد نیست بدانید که بخش گوش دادن در همان روز آزمون از شما گرفته می شود و هیچگونه وقفه ای در آزمون وجود نخواهد داشت اما برای آزمون صحبت کردن ممکن است یک هفته جلوتر یا عقب تر به متقاضیان اعلام آمادگی نمایند و از آن ها آزمون را بگیرند.

آزمون تخصصی آیلتس

آیلتس تخصصی برای کسانی که متقاضی تحصیلات عالی یا ثبت نام حرفه ای در خارج از کشور هستند، مناسب است.

آزمون عمومی آیلتس

آزمون عمومی آیلتس برای کسانی که متقاضی مهاجرت به کشور های انگلیسی مانند استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا، نیوزلند و انگلستان هستند، مناسب می باشد. علاوه بر آن کسانی که قصد شرکت در برنامه های آموزشی، علمی یا کاری میان رده را نیز دارند، می توانند از این آزمون استفاده کنند.

آیلتس یا تافل؟

آیلتس یا تافل؟

عموما اغلب متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی یا کاری بین شرکت در آزمون آیلتس و تافل مردد می شوند و نمی دانند از کدام آزمون می بایست استفاده کنند. اینکه در کدام آزمون شرکت کنید به مقاصد شما مرتبط است. برای مثال باید ببینید دانشگاه مورد نظر شما نمرات کدام آزمون را مورد تایید قرار داده یا کشور مقصد از چه آزمونی برای تایید صلاحیت استفاده می کند. به طور کلی بد نیست بدانید که امتحان آیلتس در انگستان، استرالیا و نیوزلند ارجحیت دارد در حالی که امتحان تافل بین متقاضیان دانشگاه های ایالات متحده آمریکا و کانادا محبوبیت بیشتری دارد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع آزمون تافل

محدودیت ها و شرایط آزمون آیلتس

محدودیت سنی برای شرکت در آزمون آیلتس چقدر است؟

حداقل شرایط سنی بسته به الزامات تابعیت در کشور های مختلف متفاوت است. برای مثال با توجه به تغییرات اخیر در قوانین تابعیت کانادا، حداقل سن متقاضیان برای اثبات مهارت زبان خود جهت دریافت تابعیت کانادا کاهش یافته است. از ژوئن سال 2015 متقاضیان 14 تا 64 سال که مایل به مهاجرت به کانادا هستند، می بایست سطح زبان خود را که توسط CIC کانادا تعین شده، برآورده نمایند.

چند بار می توانیم در امتحان آیلتس شرکت کنیم؟

هیچ محدودیتی از طرف مجریان آزمون آیلتس برای شرکت در این آزمون تعیین نشده است. شما می توانید تا زمان کسب نمره مورد نظر خودتان، در این آزمون هر چند بار که تمایل دارید، شرکت کنید البته بد نیست بدانید برای هر بار شرکت در امتحان آیلتس باید هزینه کامل آن را پرداخت کنید.

صلاحیت تحصیلی برای شرکت در آزمون آیلتس چیست؟

همانطور که برای تعداد دفعات شرکت در این آزمون محدودیتی وجود ندارد، برای مدرک تحصیلی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. تمام متقاضیان برای مهاجرت، تحصیل و یا کار در خارج از کشور می توانند اقدام به شرکت در این آزمون نمایند. البته شاید آزمون آیلتس محدودیتی نداشته باشد اما سازمان ها و نهاد های مورد نظر شما قطعا محدودیت های تحصیلات را در نظر گرفته اند، پس برای شرکت در آزمون به شرایط آن ها توجه نمایید.

ساختار آزمون آیلتس

ساختار آزمون آیلتس

امتحان آیلتس به طور کلی برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی یک فرد طراحی شده و اجرا می شود. در این آزمون افراد بر اساس مهارت های نوشتن، خواندن، شنیدن و حرف زدن ارزیابی می شوند.

آیلتس برای تحصیل: انتخاب آزمون آیلتس برای تحصیل قطعا برای داوطلبان مزیت بزرگی خواهد بود چرا که آیلتس برای بیش از 10.000 موسسه آموزشی در سراسر جهان معتبر می باشد و نمرات آن قبل استفاده خواهد بود.

آیلتس برای کار: سازمان ها مختلف حرفه ای و کارفرمایان در سراسر جهان از امتحان آیلتس برای انتخاب متخصصین و نیرو های برجسته استفاده می کنند. قطعا برقراری ارتباط با کارکنان برای کارفرما اهمیت زیادی دارد از همین رو در صنایع زیادی از آزمون آیلتس برای تایید کیفیت تسلط افراد به زبان انگلیسی استفاده می شود.

آیلتس برای مهاجرت: هر کشوری مجموعه دستورالعمل های ویژه ای برای آیلتس دارد. برای مثال استرالیا که انواع مختلفی از ویزا را برای متقاضیان در نظر گرفته است. عمده علاقمندان می توانند از طریق امتحان عمومی آیلتس اقدام به دریافت ویزا نمایند.

برگزار کنندگان امتحان آیلتس چه نهاد هایی هستند؟

•    IDP استرالیا (برنامه توسعه بین المللی)
•    کمبریج ESOL
•    مجلس بریتانیا

داوطلبان در خصوص انتخاب مجریان آیلتس شک و تردید هایی دارند. اینکه از طریق بریتانیا اقدام به شرکت در آزمون نمایند یا از طریق IDP؟ به طور کلی شرایط و چگونگی آزمون به صورت یکسان است و حتی آزمون با اسم مجریان منحصربفرد باز هم با همکاری تمام مجریان برگزار می گردد. پس علاقمندان می توانند در آزمون های آیلتس که توسط تمام مجریان برگزار می شود، شرکت نمایند.

ثبت نام در آزمون آیلتس

ثبت نام در آزمون آیلتس

در پروسه ثبت نام حتما گذرنامه تان را همراه تان نگهدارید؛ چرا که در زمان ثبت نام به شماره گذرنامه خود احتیاج خواهید داشت. فارق از این موارد شما در روز آزمون نیز می بایست پاسپورت خود را در حوزه امتحان همراه داشته باشید. به طور کلی ثبت نام در آیلتس از طریق مراحل زیر صورت می گیرد:

1.    ابتدا می بایست به صفحه رسمی ثبت نام شورای انگلیس مراجعه کنید.
2.    یک حساب کاربری ایجاد کنید.
3.    نزدیک ترین مرکز آزمون خود را پیدا کنید.
4.    برای آزمون ثبت نام کنید و هزینه مورد نیاز را پرداخت کنید.

افراد زیر 18 سال برای شرکت در امتحان آیلتس به والدین یا سرپرست های خود نیاز خواهند داشت تا آزمون برای آن ها رزرو شود. پس از تایید ثبت نام، مرکز برگزاری آزمون شما تایید کتبی را برای اطلاع شما درباره تاریخ و همینطور زمان آن برای شما ارسال می کند.

متقاضیان دانشگاه های انگلستان باید برای آزمون زبان آیلتس برای UKVI به طور جداگانه اقدام نمایند.

چطور هزینه های آزمون آیلتس را پرداخت کنیم؟

چطور هزینه های آزمون آیلتس را پرداخت کنیم؟

پرداخت هزینه های آزمون آیلتس با توجه به تحریم ها و عدم ارائه خدمات پرداخت توسط بانکداری ها و سیستم های پرداخت آنلاین برای کاربران ایرانی امکان پذیر نمی باشد؛ از همین جهت متقاضیان می بایست از راهکار های موجد برای پرداخت هزینه های خود استفاده نمایند.

20 پیمنت امکان باز کردن حساب پی پال را برای علاقمندان مهیا نموده و همینطور پرداخت های آیلتس را نیز انجام می دهد. در صورت تمایل می توانید از خدمات 20 پیمنت با حداقل کارمزد ممکن استفاده نمایید.

پیشنهاد خدمات: پرداخت آیلتس توسط 20 پیمنت با کمترین کارمزد

در صورتی که اقدام به بازکردن حساب پی پال و یا اخد مسترکارت و ویزاکارت برای پرداخت هزینه های جاری کنید، می بایست پروسه باز کردن حساب، شارژ کردن آن و... را طی کنید و مقدار بیشتری کارمزد پرداخت نمایید از همین رو توصیه می کنیم به صورت مستقیم پرداخت آیلتس خود را از طریق 20 پیمنت انجام دهید تا با کمترین کارمزد امکان پیگیری پروسه آزمون را داشته باشید.

هزینه های امتحان آیلتس

به طور کلی هزینه های آزمون آیلتس بین 140 تا 350 دلار برای آزمون های مختلف و در مناطق مختلف متفاوت است.

هزینه لغو آزمون آیلتس

اگر آزمون آیلتس خود را بیشتر از 5 هفته قبل از تاریخ آزمون لغو کنید، بازدپرداخت شما منهای 25% هزینه پرداختی شما خواهد بود اما اگر آزمون را کمتر از 5 هفته قبل آزمون لغو کنید، هیچ بازپرداختی دریافت نخواهید کرد.

در صورت عدم حضور در آزمون هم هیچ بازپرداختی دریافت نخواهید کرد؛ البته این مورد به عنوان یک نمره منفی نیز برای شما در نظر گرفته می شود.

کسانی که تا 5 روز قبل آزمون جهت لغو آن بتوانند گواهی پزشکی ارائه نمایند، می توانند با کسر هزینه های اداری انجام شده، هزینه پرداختی خودشان پس بگیرند.

هزینه تنظیم مجدد آزمون آیلتس

اگر قصد دارید تاریخ آزمون آیلتس خود را تغییر دهید می بایست حداقل 5 هفته قبل از برگزاری آزمون، درخواست انتقال آزمون را ثبت کنید التبه تاریخ آزمون جدید حداقل 3 ماه پس از آزمون کنونی بایست تنظیم شود.

بورسیه آیلتس

بورسیه آیلتس

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد، پراخت شهریه دانشگاه ها می باشد که نسبتا هزینه بالایی را میطلبد. هزینه های زندگی و اقامتی نیز در کنار هزینه های دانشگاهی کمی روند را برای متقاضیان سخت و دشوار می کند با این حال با در دسترس بودن بورسیه های مختلف و همینطور بورسیه آیلتس، دانشجویان می توانند اقدام به تحصیل در خارج کشور نمایند. بورسیه های تحصیلی در وب سایت های رسمی هر کالج به همراه سایر بورسیه های تحصیلی و همینطور کمک هزینه هایی که به طور منظم به دانشجویان شایسته ارائه می شود، موجود است. فارق از این موارد دانشجویان برای تحصیل می توانند وام تحصیلی از موسسات و برخی بانک های کشور بگیرند.

تاریخ آزمون آیلتس

تاریخ امتحان آیلتس

شورای بریتانیا و IDP آیلتس در مرجع رسمی برگزار کننده امتحان های آیلتس هستند. آزمون آیلتس در طول سال چندین بار در دسترس است. به دانشجویان توصیه می شود با توجه به جدول زمانبندی پذیرش دانشگاه ها، یکی از تاریخ های برگزاری آزمون آیلتس را که مناسب ترین گزینه برای آن ها می باشد، انتخاب کنند. به دانشجویانی که دنبال شرکت در آزمون آیلتس هستند، تا 4 ماه قبل قبل از مهلت خود، درخواست شرکت در آزمون را نهایی کنند تا به مشکلات دقیقه آخری برنخورند. امتحان آیلتس در مراکز مهم و استان های مختلف ایران برگزار می شود.

الگوی آزمون آیلتس

الگوی آزمون آیلتس

برای داوطلبانی که دنبال کسب نمرات خوب در آزمون آیلتس می باشند، فوق العاده مهم می باشد که برنامه درسی را با جزئیات درک کنند. به طور کلی برنامه این آزمون شامل 4 بخش خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن می باشد. نمره کل آزمون شما متشکل از نمرات دریافتی تان از این چهار بخش می باشد. کل زمان آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد.

بخش مدت زمان آیلتس آکادمیک تعداد سوالات
Listening 30 دقیقه این بخش 4 مونولوگ و مکالمه ضبط شده را شامل می شود 4
Reading 60 دقیقه سه متن برای مطالعه را شامل می شود 40
Writing 60 دقیقه حداقل 150 کلمه نوشتاری را شامل می شود 2
Speaking 11-14 دقیقه مصاحبه چهره به چهره شامل سوالات کوتاه، صحبت طولانی و... 3

 

نمرات آیلتس

آیلتس بر چه اساس نمره می دهد؟

امتحان آیلتس برای ارزیابی مهارت های زبان انگلیسی در تمام سطوح طراحی شده است. نمره کل آیلتس شما ترکیبی از امتیازات چهار بخش آزمون شما خواهد بود. شما نمرات آیلتس را بر اساس هر یک از چهار مهارت در گروه 1-9 دریافت خواهید کرد و علاوه بر آن به شما نمره کلی باند ارائه می شود. شما در هر قسمت از آزمون می توانید باند های کامل (5.0، 6.0، 7.0) یا باند های نصف (5.5، 6.5، 7.5) کسب کنید. به طور کلی برای کسب نتیجه مطلوب می بایست درک درستی از فرایند نمره دهی این آزمون داشته باشید.

چطور می توانیم نتیجه آزمون مان را دریافت کنیم؟

پس از اتمام نتیجه آیلتس، منتظر نتیجه باشید. نکته خوب در خصوص این آزمون اینکه عموما نتایج طی دو هفته اعلام می شود. البته اگر امتحان را به صورت آنلاین داده اید، نتایج ظرف 5-7 روز به شما ارائه می شود.

•    آزمون کاغذی: در این آزمون می توانید نتیجه خود را ظرف 13 روز دریافت کنید.
•    آزمون آنلاین: نهایتا ظرف 7 روز بعد از آزمون می توانید از طریق گذرنامه و حساب کاربری آنلاین خود اقدام به دریافت نتایج کنید. بد نیست بدانید نتایج پس از انتشار نهایتا 28 روز در دسترس خواهند بود.

باند سطح مهارت توضیح
باند 9 داوطلب خبره دارای تسلط کامل و عملی به زبان
باند 8 داوطلب بسیار خوب دارای تسلط کامل و عملی به زبان با کمی اشتباهات ناخودآگاه
باند 7 داوطلب خوب داری تسلط کامل و عملی به زبان با کمی اشتباهات ناخودآگاه و استفاده از مفاهیم جزئی اشتباه
باند 6 داوطلب شایسته تسلط کاربردی خوب به زبان که در مواقعی هم می تواند پیچیده و حرفه ای عمل کند
باند 5 داوطلب متوسط دارای تسلط جزئی به زبان، در عمده موارد معنای کلی را درک می کند و واکنش نشان می دهد اما احتمالا اشتباهات زیادی خواهد داشت
باند 4 داوطلب محدود در درک و بیان مشکلات مکرر دارد، قادر به استفاده از زبان به صورت پیچیده نیست.
باند 3 داوطلب بسیار محدود فقط معنای کلی را در موقعیت های آشنا درک می کند. ارتباط به صورت مکرر قطع می شود.
باند 2 داوطلب بد در درک انگلیسی گفتاری، نوشتاری مشکل بزرگی دارد.
باند 1 داوطلب بسیار بد در اصل توانایی استفاده از زبان به غیر از چند کلمه عمومی چیز دیگری نمی داند.
باند 0 در آزمون حضور نداشته هیچ اطلاعات قبل توجیهی وجود ندارد.

دوره اعتبار آزمون آیلتس

از زمانی که نمرات آیلتس شما ارائه می شود، نمرات تا مدت 2 سال معتبر خواهند بود.

نتایج امتحان آیلتس

زمان زیادی برای دریاف نتایج امتحان آیلتس صرف نمی شود چرا که برای امتحان آنلاین ظرف مدت 7 روز و برای امتحانات کاغذی ظرف مدت 13 روز نتایج ارائه می گردد. زمانی که نمرات شما در دسترس قرار بگیرد، یک ایمیل حاوی اطلاعات مرتبط دریافت خواهید کرد. برای مشاهده نمرات تان در سریع ترین زمان ممکن نیز می توانید به حساب آیلتس خود در سایت آیلتس مراجعه نمایید.

دانشگاه هایی که نمرات آیلتس را می پذیرند

شرکت در آزمون آیلتس فرصت های زیادی را برای داوطلبان به همراه خواهد آورد. بیش از 10.000 سازمان در 140 کشور جهان نمرات این آزمون را مورد پذیرش قرار می دهند. این سازمان ها شامل، سازمان های صنعتی، دانشگاه ها، مدارس، شرکت ها و... می باشند. این آزمون به طور ویژه بر روی سطح تسلط افراد بر استفاده از زبان انگلیسی نظارت می کند که نشان دهنده کیفیت ارتباط در خارج از کشور خواهد بود. این آزمون محبوب ترین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی در سراسر دنیا با بیش از 3.5 میلیون آزمون سالیانه می باشد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع آزمون GRE

کشور هایی که نمرات آیلتس را می پذیرند

نمرات امتحان آیلتس در بیش از 140 کشور به ویژه کشور های انگلیسی زبان مانند انگلستان، استرالیا، نیوزلند، ایالات متحده آمریکا و کانادا پذیرفته می شود. خواه برای تحصیل، یا مهاجرت یا کار باشد؛ می توانید در آیلتس شرکت کنید و با نمره خوب در کشور مورد علاقه تان اقدام به فعالیت نمایید. توصیه می کنیم قبل از شرکت در آزمون، الزامات دانشگاه یا کشور مورد نظرتان را بررسی نمایید.

بهترین کتاب های آیلتس

بهترین کتاب ها برای آزمون آیلتس 2020 چیست؟

جدای از خوب بودن زبان انگلیسی شما باید در مورد کیفیت و سطح عملکرد خودتان مطمئن باشید. با توجه به اینکه هیچ برنامه درسی شفاف و ثابتی برای این دسته از آزمون ها وجود ندارد، باید بدانید که به چه نحوی می توانید در بخش های مختلف نمرات مناسبی دریافت کنید.

چه قصد خودآموزی داشته باشید و چه قصد مراجعه به کلاس های تخصصی را داشته باشید برای شروع باید مطالب مفیدی از منابع معتبر مطالعه نمایید. مراکز مربیگری و کلاس های تخصصی اغلب منابع معتبر و کتاب های مناسب را به شما معرفی می کنند اما بابت خودآموزی می بایست منابع مطالعه را به تنهایی پیدا کنید، از همین رو هر گونه تحقیق میدانی و آنلاینی را که می توانید پیگیری کنید.
نکات آزمون آیلتس

نکات مربوط به آزمون آیلتس

به طور کلی دو روش برای آمادگی در آیلتس وجود دارد: یکی خود آموزی و دیگری شرکت در کلاس های خصوصی و تخصصی برای آمادگی در آیلتس! اینکه شما کدام یکی را انتخاب می کنید بسته به سطح مهارت، توانایی و شرایط شما دارد. اگر از قبل به انگلیسی مسلط هستید، می توانید به تنهایی خودتان اقدام به آمادگی برای آیلتس نمایید و نیازی به شرکت در کلاس ها مختلف نخواهید داشت.

علاوه بر آن اگر هزینه برای شما اهمیت زیادی دارد و در خصوص تامین بودجه مشکل دارید، گزینه بهتر برای شما خودآموزی خواهد بود. با این حال بد نیست بدانید که برای خودآموزی بهترین گزینه مطالعه آخرین نمونه سوالات و آزمون های آیلتس می باشد.

البته اگر زمان کافی ندارید و آزمون مورد نظر شما نزدیک است، به جای خودآموزی توصیه می کنیم اقدام به شرکت در کلاس های تخصصی و حرفه ای نمایید. با کلاس های تخصصی زمان و کیفیت یادگیری شما بهتر مدیریت می شود.

هر آزمونی تکنیک های ویژه خودش را برای آماده سازی و حفظ روحیه دارد که کمک شایانی به داوطلبان در روز آزمون می کند. برنامه ریزی دقیق تا روز آزمون و برنامه ریزی ویژه برای روز آزمون و همینطور آماده سازی استراتژی هایی برای شکست دادن هر سوال و رفتن سراغ سوال بعدی مواردی هستند که کمک شایانی بشما می کنند.

مراکز برگزاری آزمون آیلتس

مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران

آیلتس در سراسر کشور مراکز معتبری برای برگزاری آزمون دارد. شما می بایست حوزه امتحانی خود را با توجه به شرایط، مدت زمان رسیدن به حوزه و... به صورت دقیق بررسی و انتخاب کنید. توصیه می کنیم حتما مرکزی را با حداقل زمان رفت و آمد انتخاب کنید. لیست مراکز برگزاری آزمون آیلتس به شرح زیر است:

دانشگاه آزاد اسلامی:
نشاني: تهران اتوبان شهید ستاری- بالاتر از اتوبان شهيد همت - خیابان مخبری- ابتدای خیابان ایران زمین- خیابان گاز- مرکز آیلتس دانشگاه آزاد اسلامی (دانشکده مدیریت واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی) 
 شماره تماس:  02144439181

موسسه فرهنگي و هنري ايرسافام:
نشاني: تهران، خيابان دكتر شريعتي، بالاتر از پل صدر، انتهاي شهيد ميرزاپور(سهيل سابق)، قلندري شمالي، بن بست ساناز، پلاك 3
شماره تماس:02175292

نشاني: اصفهان، چهارباغ بالا، نرسيده به فکله دروازه شيراز، مجتمع پارسيان، طبقه 1
شماره تماس: 03136254781 و 03136244158

نشاني: مشهد، بلوار سجاد، خيابان بهارچهارم، پلاک 27، طبقه 5
شماره تماس: 05137601085

نشاني: شيراز، قصر دشت، بعد از سه راه عفيف آباد، جنب بانک پارسيان، ساختمان پرتوي، طبقه 3، واحد 5
تلفن: 07136285488

نشاني: تبريز، بلوار استاد شهريار، جنب اداره بهزيستي، ساحتمان دفتري اداري استاد شهريار، طبقه 4، واحد 5
تلفن: 04136590988 و 04136590989

نشاني: ساري، کيلومتر 8 جاده نکا - هتل بادله
تلفن: 02175292

نشاني: اهواز، خيآبان 24 متري، خيابان شهيد عابدي، هتل پارس
تلفن: 02175292

نشاني: جزيره کيش، بلوار مرجان - مارینا پارک هتل
تلفن: 02175292

نشاني: کرمان، بلوار جمهوری اسلامی - چهارراه فرهنگیان - هتل پارس
تلفن: 02175292

نشانی رشت: آدرس آفسایت: خیابان لاکانی - نبش صندوق عدالت - ساختمان کادوس - موسسه فنی و آموزشی کادوس
تلفن: 33232323-013

موسسه آموزش عالي عصر دين و دانش:
نشاني: تهران، خیابان ولی عصر ، ضلع شمالی پارک ساعی،کوچه ساعی یکم، بن بست دانش،موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش
شماره تماس: 02188644690 و 02188644691

آیلتس تهران:
نشاني: تهران – خیابان فرمانیه غربی بین آقایی و آریا – بالای بانک پاسارگاد پلاک 118
شماره تماس: 02126459239 - 02122692833 - 02126658313 

نشانی: کرج، میدان شهدا، خیابان بهار (شهید شرع پسند)، برج دالاهو
شماره تماس: 02632220830 و 02632234923

نشانی: جزیره کیش - بلوار میرمهنا - ابتدای نیایش - دانشگاه تهران - پردیس بین المللی کیش
شماره تماس: 0764434884

نشانی: شيراز - قدوسی غربی - نبش کوچه هشتم - ساختمان بانک اقتصاد نوین - طبقه دوم - واحد 5
شماره تماس: 07136312300

موسسه آموزش عالي آزاد پروشات نوين (Offsite موسسه آیلتس تهران):
نشاني: تهران - بزرگراه شهید مدرس شمال - خیابان شهید دستگردی (ظفر) - پلاک 215 - برج های طلایی کیش - طبقه اول
شماره تماس: 02122921524 و 02122921532 و 02122921579 و 02122921097

موسسه پارسیان (Offsite موسسه آیلتس تهران):
نشاني: تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، نبش کوچه اعرابی 2، ساختمان 97
شماره تماس: 02171053253 و 02186071660

موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش):
نشاني: ساری، خیابان فرهنگ، نبش فرهنگ 22، روبروی بانک ملی، جنب پاساژ تقوی 
شماره تماس: 01133313641

موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش):
نشانی: مشهد، بلوار سجاد، خیابان بهارستان، بهارستان 3، پلاک 53
شماره تماس: 05137620143 و 05137674037 و 05137646620

موسسه آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان (Offsite موسسه آیلتس تهران):
نشانی: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهار راه نیکبخت، کوچه سرور(اداره پست)، آکادمی زبان های خارجه
شماره تماس: 03136651531

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد