نحوه دریافت ویزای تاجیکستان

نحوه دریافت ویزای تاجیکستان

توسط : تیم محتوا
2,221

اگر قصد سفر به تاجیکستان را دارید، متناسب با ملیتی که دارید می توانید از مرزهای تاجیکستان با ویزای کنسولی عبور کنید. با این حال،  فقط برای ملیت های خاصی در دسترس است. در حال حاضر، هفتاد ملیت، واجد شرایط دریافت ویزای تاجیکستان هستند که می توانند ویزای خود را در هنگام ورود به تاجیکستان بگیرند. 

این ویزا فقط در فرودگاه بین المللی دوشنبه تاجیکستان امکان پذیر است. بایستی پس از پیاده شدن از هواپیما، به یکی از بخش هایی بروید که بتوانید گذرنامه خود را دریافت کنید. اما به خاطر داشته باشید که این فرایندی است که بستگی زیادی به شانس دارد. 

ممکن است ویزای خود را در عرض 10 دقیقه دریافت کنید، اما بیشتر اوقات برای دریافت آن باید در صف طولانی صبر کرده و افراد زیادی در مقابل شما قرار گرفته اند. فراموش نکنید که البته باید هزینه آن را نیز بپردازید. 

نحوه دریافت ویزای تاجیکستان

دریافت ویزای تاجیکستان 

Visa on Arrival (VOA) برنامه ای است که توسط Gorvenment تاجیکستان تأیید شده است که در آن شهروندان از 71 کشور می توانند ویزای خود را پس از ورود به این کشور بگیرند. اگر می خواهید از ایستادن در صف باجه خدمات در تاجیکستان جلوگیری کنید، می توانید برای ویزای الکترونیکی تاجیکستان اقدام کنید. این یک سند رسمی است که اجازه سفر به تاجیکستان را فراهم می کند و به صورت دیجیتالی با گذرنامه شما مرتبط است.

متأسفانه، همه ملیت هایی که واجد شرایط دریافت ویزا در هنگام ورود هستند، نمی توانند دریافت ویزای تاجیکستان به شکل الکترونیکی را داشته باشند. اما شما می توانید به راحتی بررسی کنید که در چه شرایطی هستید. برای ایرانیان این امکان فراهم است. همچنین می توانید از Visa Checker  استفاده کنید تا ببینید واجد شرایط ویزای الکترونیکی هستید یا خیر. 

به سادگی ملیت خود را انتخاب کنید و تاجیکستان را به عنوان محل مورد نظر خود برای سفر اضافه کنید. اطلاعات موردنیاز خود را در یک ثانیه خواهید داشت. اگر واجد شرایط باشید، می توانید به سادگی از طریق ویزای الکترونیکی درخواست دهید. 

شما باید گذرنامه ای داشته باشید که حداقل 6 ماه دیگر اعتبار داشته باشد. با این حال، لازم است آن را اسکن کرده و در مراحل درخواست برای ویزای الکترونیکی ارسال کنید. شما همچنین به یک آدرس ایمیل و یک روش پرداخت معتبر نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعهآموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

مدارک لازم برای دریافت ویزای تاجیکستان

مدارکی که برای دریافت ویزای تاجیکستان مورد نیاز است، به شرح ذیل می باشد : 

مشخصات شخصی گذرنامه را اسکن کنید. می بایست آخرین صفحه گذرنامه و نامه درخواست را اسکن کرده و به همراه عکس پرسنلی و چهار رقم آخر کارت اعتباری خود را اسکن و ارسال نمایید. فراموش نکنید که هنگام اقدام از طریق خدمات eVisa به ایمیل معتبر و روش پرداخت نیز نیاز دارید.

قبل از رفتن به سفارت، مدارک زیر را به همراه داشته باشید :

-گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی به همراه کپی آن 
-2 قطعه عکس 
- پاسپورت

علاوه بر این، اگر می خواهید در وقت صرفه جویی کنید، می توانید فرم درخواست ویزای تاجیکستان را که قبلاً تکمیل شده است، همراه داشته باشید. برای دریافت ویزای تاجیکستان ، تاریخ ورود و خروج تعیین شده است، به این معنی که شما نمی توانید قبل از تاریخ مشخص شده وارد شوید و نمی توانید پس از تاریخ خروج، در مدت 30 یا 45 روز ویزا، خارج شوید. اگر به صورت آنلاین اقدام کنید، به نظر می رسد که فقط تاریخ ورود مشخص شده و ویزا از تاریخ ورودی که پر می کنید، به مدت 45 روز معتبر است.

هزینه پردازش ویزای الکترونیکی 

در مورد هزینه ویزای الکترونیکی تاجیکستان، بستگی به زمان پردازشی دارد که انتخاب می کنید. ویزای الکترونیکی  سه گزینه به شما می دهد. روش معمول و استاندارد برای پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان،  6 روز کاری بوده و قیمت آن 50.00 دلار است. اما اگر به صورت فوری درخواست شود، 4 روز کاری طول می کشد و هزینه آن 80.00 دلار است. اما شرایط فوق العاده 2 روز کاری طول کشیده و هزینه اما 10.000 دلار از شما کسر می شود تا بتوانید دریافت ویزای تاجیکستان را انجام دهید.

شما می توانید برای پرداخت هزینه ویزای تاجیکستان، از طریق کارت های اعتباری مسترکارت و ویزا کارت اقدام کنید. برای این کار می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و کارت اعتباری ارزی خود را دریافت نمایید. 

نحوه دریافت ویزای تاجیکستان

مدت زمان لازم برای درخواست TAJIKISTAN E-VISA 

بهترین گزینه درمورد درخواست با ویزای الکترونیکی این است که روند کار سریع است. در کمتر از 15 دقیقه می توانید برای این ویزا الکترونیکی اقدام کنید و این بدون ایستادن در صف است. می توانید در تمام مدت شبانه روز اقدام کنید و در صورت نیاز به کمک، eVisa یک سرویس پشتیبانی را ارائه می دهد که به صورت 24 ساعته و 7 ساعته در دسترس است.

پیشنهاد مطالعهخرید بلیط هواپیما از Skyscanner

نحوه ارائه درخواست ویزای الکترونیکی 

با eVisa ، یک فرم درخواست ساده در اختیار شما قرار گرفته است. بیش از 20 دقیقه طول نمی کشد تا آن را کامل کنید. 3 مرحله وجود دارد. ابتدا باید اطلاعات شخصی و چند جزئیات در مورد سفر خود را وارد کنید. شما همچنین باید نرخ پردازش و نوع ویزا را انتخاب کنید.

مرحله بعدی جهت تجدید نظر و پرداخت است. فقط نگاهی بیندازید و مطمئن شوید که هیچ اشتباهی رخ نداده و روش پرداخت خود را انتخاب کنید. مرحله آخر نیز لازم است که اسناد را بارگذاری کنید. بدین ترتیب به سادگی درخواست خود را ارسال کنید و سپس منتظر رسیدن ویزای تاجیکستان در صندوق ورودی ایمیل خود باشید. به یاد داشته باشید که حداقل یک نسخه پشتیبان را چاپ کنید.

از آنجایی که سریع ترین راه برای گرفتن ویزای الکترونیکی دو روز کاری طول می کشد، لازم است که حداقل دو روز پیش از سفر برای آن اقدام کنید. به خاطر داشته باشید که تنها شرط خاصی که متقاضی باید داشته باشد، داشتن اعتبار گذرنامه تا اعتبار 6 ماهه از زمان ورود به تاجیکستان است.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد