انواع ویزای ارمنستان

انواع ویزای ارمنستان

توسط : تیم محتوا
1,193

هنگامی که به یک کشور خارجی جدید سفر می کنید، عاقلانه است که در مورد سیاست ویزا آن تحقیق کنید. ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر هرگز به آنجا نرفته اید، باید بدانید که آیا به ویزای ارمنستان نیاز دارید و یا اینکه شرایط ورود چیست. در اینجا در خصوص انواع ویزای ارمنستان و سایر شرایط آن صحبت خواهیم کرد. شما می توانید برای ثبت درخواست ویزای ارمنستان از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

در مقایسه با سایر کشورها، ارمنستان یک سیاست ویزا بسیار نرم دارد. دریافت ویزا برای اکثر کشورهای آفریقایی و چند ایالت دیگر الزامی است. اما احتمال اینکه نیازی به درخواست ویزا نداشته باشید وجود دارد که شما می توانید این کار را بصورت آنلاین بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا در وقت و تلاش خود صرف نظر کنید. سیاست ویزای ارمنستان به برخی از کشورها اجازه ورود بدون ویزا را می دهد. 

راه های درخواست ویزای ارمنستان

بسته به ملیت افراد، سه گزینه برای درخواست ویزای ارمنستان وجود دارد. بیشتر ملیت ها می توانند هنگام ورود به یکی از فرودگاه ها یا ایستگاه های بازرسی مرزی زمینی در ارمنستان برای ویزای ارمنستان اقدام کنند که از طریق پورتال eVisa ارمنستان وزارت امور خارجه ارمنستان امکان پذیر است. هرکسی که واجد شرایط VOA باشد می تواند قبل از عزیمت eVisa دریافت کند.

پیشنهاد مطالعهآموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

در یکی از سفارتخانه ها یا کنسولگری های ارمنستان در خارج از کشور می توان اقدام نمود. اگر هنگام ورود واجد شرایط ویزا نیستید، باید در یکی از نمایندگی های دیپلماتیک ارمنستان در خارج از کشور اقدام کنید. در زیر روش های درخواست ویزا را بیان کرده ایم.

اگر اهل یکی از کشورهای واجد شرایط هستید، می توانید انواع ویزای ارمنستان را در یکی از فرودگاه ها یا گذرگاه های مرزی فرودگاه بین المللی زوارتنوتس، فرودگاه شیراک، ایستگاه راه آهن آیروم (مرز با گرجستان)، باگراتاشن، استان تاووش (مرز زمینی با گرجستان)، باورا ، استان شیراک (مرز زمینی با گرجستان)، گوگاوان ، استان لری (مرز زمینی با گرجستان)، مگری، استان سیونیک (مرز زمینی با ایران)، دریافت کنید:

ویزای ارمنستان با هزینه ورود

برای دریافت ویزای ارمنستان هنگام ورود، باید هزینه ای معادل 15000 AMD  که تقریباً 31 دلار آمریکا می باشد، پرداخت کنید. لازم به ذکر است که افرادی که در بدو ورود واجد شرایط ویزا شوند می توانند درخواست ویزای آنلاین دهند. eVisa ارمنستان گزینه بهتری برای کسانی است که می خواهند قبل از سفر ویزا را تضمین کنند.

انواع ویزای ارمنستان

ثبت درخواست ویزای ارمنستان

می توانید از طریق سیستم آنلاین صدور ویزا از وزارت امور خارجه ارمنستان برای eVisa اقدام کنید. شما باید ملیت خود را وارد کنید، جزئیات مربوط به سفر خود و همچنین پرداخت هزینه ویزا را ثبت نمایید. هزینه eVisa ارمنستان قابل استرداد نیست و پس از پرداخت، ویزای شما تقریباً طی سه روز کاری صادر می شود. می توانید وضعیت ویزا خود را از طریق دکمه بررسی وضعیت درخواست در وب سایت eVisa بررسی کنید. 

درخواست ویزای ارمنستان در سفارت

اگر برای انواع ویزای ارمنستان در سفارت کنسولگری اقدام کنید، قبل از اقدام به یک اسپانسر در ارمنستان نیاز دارید که درخواست دعوت به وزارت امور خارجه را بدهد. حامی مالی می تواند یک شخص حقوقی، یک مرجع ارمنی یا نماینده یک سازمان بین المللی باشد که دعوت نامه از الزامات آن خواهد بود. 

نامه باید توسط رئیس سازمان مهر و موم شده و امضا شود و این نامه باید روی سربرگ رسمی سازمان نوشته شود. همچنین باید شامل اطلاعات مربوط به سفر شما مانند تاریخ ورود و عزیمت باشد. سازمان دعوت کننده باید گواهی ثبت نام و کد ثبت نام دولتی را ضمیمه کند. 

این دعوت باید شامل اطلاعاتی مانند نوع گذرنامه (معمولی ، دیپلماتیک و غیره)، شماره گذرنامه، کشور صادر کننده گذرنامه ، اعتبار گذرنامه، تابعیت شما، شماره تلفن شما، نوع اشتغال، نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، آدرس کشور و شهر و ملیت باشد. همچنین سازمان دعوت کننده باید حدود 10 دلار از طریق انتقال بانکی به بخش کنسولی وزارت امور خارجه ارمنستان پرداخت کند.

پیشنهاد مطالعهرزرو خانه در استانبول

شرایط ویزای ارمنستان

هنگام درخواست ویزای ارمنستان، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

گذرنامه ای که حداقل شش ماه دیگر از تاریخ ورود معتبر باشد. فرم درخواست ویزای ارمنستان نیاز است. همچنین تصویری از خودتان نیاز است که در صورت درخواست آنلاین، تصویر باید دیجیتالی باشد. برنامه سفر، مانند بلیط پرواز یا جزئیات سفر به همراه اثبات محل اقامت در ارمنستان که شامل اقامت در منزل اقوام یا دوستان، رزرو هتل یا دعوت نامه می باشد. 

همچنین می بایست پرداخت هزینه ویزای ارمنستان نیز در مستندات قرار داشته باشد. در صورت درخواست آنلاین، یک آدرس ایمیل معتبر، کارت اعتباری برای پرداخت هزینه ویزا نیاز است و اگر در سفارت اقدام می کنید، دعوت نامه از اسپانسر در ارمنستان نیز لازم است. هرگونه مدارک اضافی به درخواست سفارت یا کنسولگری به دلیل سفر بستگی دارد.

انواع ویزای ارمنستان

هزینه ویزای ارمنستان چقدر است؟

هزینه ویزای ارمنستان عبارتند از:

برای ویزای توریستی 21 روزه : 8 دلار

برای ویزای توریستی 120 روزه : 35 دلار

برای ویزای توریستی چند بار : 45 دلار

برای ویزای ترانزیت یک بار ورود : 25 دلار

برای ویزای ترانزیت چند بار ورود : 39 دلار

ویزای دولتی و دیپلماتیک : رایگان است

پیشنهاد مطالعههزینه سفارت انگلیس

انواع ویزای ارمنستان برای چه مدت صادر می شود؟

در صورتی که درخواست ویزای ارمنستان را داشته باشید، آن را برای مدت های اعلام شده ذیل می توانید دریافت کنید: 

ویزای توریستی ارمنستان : بیست و یک روز یا یکصد و بیست روز می باشد.

ویزای توریستی برای چندین ورود در ارمنستان : نهایتا شصت روز برای هر مرحله ورود برای مدت یک سال است.

ویزای ترانزیت برای مرحله ورود : به مدت 3 روز می باشد. 

ویزای ترانزیت جهت چندین مرحله ورود :  برای مدت زمان یک سال بوده که در هر مرحله ورود دارای سه روز اعتبار است.

ویزاهایی که در صدور آن ها در سفارت است : متناسب به هدفی که برای سفر به ارمنستان وجود دارد، می تواند مدت زمانی متفاوت داشته باشد.

همچنین ملیت هایی که معاف از ویزا هستند، می توانند طی یک سال نهایتا یکصد و هشتاد روز در ارمنستان بمانند. شما می توانید برای تمدید ویزا در بخش گذرنامه و ویزا پلیس ارمنستان درخواست کنید و حداکثر شصت روز تمدید ویزا دریافت کنید و لازم است قبل از انقضا ویزای فعلی خود اقدام کنید. 

انواع ویزای ارمنستان

انواع ویزای ارمنستان

انواع ویزای ارمنستان عبارتند از :

ویزای توریستی ارمنستان : این نوع ویزا برای اتباع خارجی است که برای مقاصد کوتاه مدت، مانند گردشگری، دیدار با اقوام یا دوستان، تجارت، معالجه پزشکی و غیره به ارمنستان سفر می کنند، صادر می شود. این ویزا می تواند برای یک بار ورود یا چندین بار معتبر باشد.

ویزای ترانزیت ارمنستان : این نوع از ویزا صادر شده برای اتباع خارجی است که از طریق ارمنستان در مسیر خود به کشور سوم عبور می کنند. بنابراین ورود به مدت حداکثر سه روز را امکان پذیر کرده که با امکان تمدید تا چهار روز صادر می شود.

ویزای دیپلماتیک ارمنستان : برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک یا دارای وضعیت دیپلماتیک صادر می شود.

ویزای اقامت موقت ارمنستان : این نوع ویزا یا کارت اقامت برای اتباع خارجی صادر می شود که برای مدت طولانی در ارمنستان می مانند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد