نحوه مهاجرت به کانادا

نحوه مهاجرت به کانادا

توسط : تیم محتوا
2,095

برخی از تغییرات در مهاجرت توسط دولت کانادا انجام شده است تا سرعت انتشار ویروس کرونا را کاهش دهد. نحوه مهاجرت به کانادا آسان نیست. برای درخواست موفقیت آمیز و تأیید مهاجرت کانادایی، مراحل زیادی وجود دارد که باید طی شود. این کار می تواند مدت زیادی به طول انجامد. اما اگر بدانید چه گزینه هایی موجود است، می توانید شانس موفقیت خود را بهبود بخشید و از دام ناامیدی و تأخیر جلوگیری کنید. می توانید اطلاعات کافی را از طریق کارشناسان 20پیمنت دریافت نمایید. 

روش های مهاجرت به کانادا 

برنامه مهاجرت کانادا که به مهاجران اجازه می دهد از طریق Express Entry به عنوان کارگر ماهر در کانادا زندگی و کار کنند. این سیستم جدید به شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اجازه می دهد مهاجران ماهر و یا دارای مهارت مربوطه را ارزیابی فعالانه، جذب و انتخاب کند. 

پیشنهاد مطالعهپردرآمدترین مشاغل در کانادا

اتباع خارجی که تصمیم دارند در سال 2021 به کانادا مهاجرت کنند، پس از رفع محدودیت های مرزی Covid-19 ، می توانند با توجه به نحوه مهاجرت به کانادا ، از پنج روش برای اخذ اقامت دائم خود استفاده کنند. مطمئناً این کشور مشتاق افزایش سطح مهاجرت خود است. بنابراین در طول بیماری همه گیر، دولت فدرال کانادا اهداف مهاجرتی خود را برای سه سال آینده افزایش داد. 

کانادا در تلاش برای دستیابی به اهداف مهاجرت بالاتر در سال های آینده، برخی از برنامه های مهاجرت را ساده کرده و معاملات جدیدی را با دیگر کشورها منعقد کرده است. می توان گفت که کانادا در میان دوستانه ترین مکان های جهان برای مهاجران است و برای استقبال از مهاجران به بهترین کشور جهان رتبه بندی شده است. از همین روست که این کشور مهاجرت را به طرز چشمگیری به بیش از 400،000 در سال افزایش می دهد

نحوه مهاجرت به کانادا

شرایط جدید مهاجرت به کانادا 

در طول بیماری همه گیر، کانادا اقدامات زیادی را برای بهبود دسترسی شهروندان خارجی به برنامه های مهاجرتی خود انجام داد و شرایط مناسبی را برای نحوه مهاجرت به کانادا در پیش گرفت. کانادا در جهت تسهیل امور مهاجرتی در شرایط همه گیری، اکنون مرزهای خود را بر روی دانشجویان خارجی که در دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور پذیرفته شده اند، با در نظر گرفتن معافیت های جدید، باز کرده است. 

برای اطلاع از نحوه مهاجرت به کانادا و  ورود به این کشور، دانشجویان بین المللی نیاز به مجوز تحصیل دارند و فقط اکنون باید نشان دهند که با یک برنامه آمادگی COVID-19 که توسط دولت استانی یا سرزمینی خود تأیید شده است، در یک موسسه آموزشی تعیین شده، شرکت می کنند.

برنامه های دولت برای نحوه مهاجرت به کانادا

اکنون کانادا با وجود محدودیت های اعمال شده به دلیل همه گیری، همچنان از طریق سیستم Express Entry اقدام به صدور دعوت نامه (ITA) می کند و با صدور بیش از 100000 ITA برای مهاجران کارگر ماهر آینده ، این یک رکورد محسوب می شود.

در خصوص نحوه مهاجرت به کانادا و برنامه های مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، دولت به برنامه نامزدهای استانی که پیشنهادهای شغلی خود را به دلیل ویروس کرونا از دست داده اند، فرصت داد. اتاوا در راستای این برنامه، به مهاجران فرصت یک ساله داد تا بتوانند شغل جدیدی را برای خود بیابند. 

کبک در سال گذشته پورتال جدید کارفرمایان را راه اندازی کرد تا استخدام مهاجران با مهارت بالا برای کارفرمایان آسان شود. همچنین کانادا با ایتالیا معامله ای را امضا کرد تا به جوانان بزرگ ایتالیایی و کانادایی اجازه دهد که براساس توافق نامه تحرک جوانان بین المللی تجربه بین المللی کانادا ، بیشتر و به مدت طولانی تری در کشورهای یکدیگر کار کنند.

پیشنهاد مطالعهراهنمای جامع برنامه کاندید استانی کانادا

برنامه های درخواست اقامت دائم کانادا

همزمان با آغاز سال 2021 ، اتباع خارجی می توانند از پنج طریق برای درخواست اقامت دائم به کانادا بیایند.

ورود اکسپرس :

بر اساس نحوه مهاجرت به کانادا ، تحت سیستم Express Entry ، کانادا به صورت آنلاین درخواست های مهاجرت را دریافت می کند. متقاضیانی که معیارهای واجد شرایط بودن را دارند، پروفایل آنلاین معروف به (EOI) را تحت یکی از سه برنامه مهاجرت فدرال یا یک برنامه مهاجرت استانی شرکت کننده، به Express Entry ارسال می کنند.

مشخصات و اطلاعات مربوط به نامزدها مطابق با سیستم امتیازبندی به نام سیستم جامع رتبه بندی قرار می گیرد. داوطلبان با بالاترین رتبه برای ITA برای اقامت دائم در نظر گرفته می شوند. کسانی که ITA دریافت می کنند، باید با تأخیر 90 روزه سریعاً یک برنامه کامل را ارسال کرده و هزینه پردازش را پرداخت کنند.

برنامه های نامزدی استان :

تحت یک حوزه قضایی مشترک بین اتاوا و استان ها ، کانادا یک سیستم مهاجرتی دو طبقه را اجرا می کند و برنامه هایی را برای نحوه مهاجرت به کانادا برای کارگران ماهر، در دو سطح فدرال و استانی ارائه می دهد. از طریق شبکه ای از برنامه های نامزدهای استانی (PNP) ، تقریباً همه ده استان کانادا و سه منطقه می توانند با مهارت های خاص مورد نیاز اقتصاد محلی خود، کاندیداهای کارگر ماهر را برای پذیرش در کانادا معرفی کنند. نامزدهای موفق که نامزدی استانی یا سرزمینی دریافت می کنند، می توانند از طریق مقامات مهاجرت فدرال برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

نحوه مهاجرت به کانادا

برنامه شروع ویزا

سرمایه گذاران مهاجر همچنین می توانند تحت برنامه Start-up Visa به کانادا بیایند که می تواند به آنها اقامت دائم کانادا را بدهد. این برنامه با هدف جذب کارآفرینان نوآور در کانادا و پیوند دادن آنها با مشاغل بخش خصوصی کانادا، مانند صندوق های سرمایه گذاری یا سیستم های تجاری و تاسیس مشاغل ابتدایی، کار آنها در کانادا تسهیل می شود.

یک صندوق سرمایه گذاری تعیین شده باید تأیید کند که حداقل 200،000 دلار برای تجارت واجد شرایط سرمایه گذاری شده است. داوطلبان همچنین می توانند با دو یا چند تعهد از صندوق های سرمایه گذاری تعیین شده در مجموع 200000 دلار واجد شرایط شوند. 

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

تجربه کار ارزشمندی که با یک مدرک بین المللی تحت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا، به دست آمده است می تواند از طریق سیستم کانادا اکسپرس اینتری برای درخواست اقامت دائم حساب شود. براساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS) که توسط برنامه های سیستم Express Entry استفاده می شود، به متقاضیان مهاجرت امتیازاتی بر اساس مهارت ها، تجربه کاری، توانایی زبانی خود و تحصیلات همسر متقاضی داده می شود. 

پیشنهاد مطالعهچگونگی تعیین وقت سفارت کانادا

همچنین داشتن پیشنهاد شغلی پشتیبانی شده توسط ارزیابی تأثیر مثبت بازار کار، داشتن نامزدی دولت استانی برای اقامت دائم و ترکیبی خاص از مهارت های زبان، تحصیلات و تجربه کاری که منجر به احتمال بیشتری برای استخدام متقاضی می شود. در این خصوص راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد