بهترین دانشگاه های استانبول

بهترین دانشگاه های استانبول

توسط : تیم محتوا
1,657

ممکن است بتوانید دو مورد از عجایب هفتگانه جهان باستان را در ترکیه بیابید. اما برخی از بهترین دانشگاه ها و موسسات جهان را نیز خواهید یافت. بهترین دانشگاه های استانبول نیز ممکن است در دسته بندی خود دارای جذابیت های بسیاری باشند. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

دانشگاه هایی که در رتبه های برتر و با شهرت گسترده هستند، در ترکیه واقع شده اند و در سراسر جهان به دلیل ایجاد تیزهوش ترین دانشجویان، شناخته می شوند. ترکیه امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در مدارس، کالج و دانشگاه هایی با رتبه عالی فراهم می کند. 

در برخی از بهترین و شناخته شده ‌ترین دانشکده‌ های حقوق، دانشکده‌ های بازرگانی، دانشکده ‌های مهندسی و دانشکده‌ های پزشکی شرکت خواهید کرد.  در میان بهترین دانشگاه های استانبول می توان به دانشگاه های سابانچی، کوچ، و دانشگاه بیلکنت در ترکیه اشاره کرد که در لیست رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند.

بهترین دانشگاه های استانبول

تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه با فرهنگی غنی، هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری را از سرتاسر دنیا جذب می نماید. این کشور به لطف برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه، تعداد فزاینده ای از لیسانس ها و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و بورس های تحصیلی متعدد که هزینه های تحصیل، اقامت، مراقبت های بهداشتی و حتی هزینه های سفر را پوشش می دهد، جذاب است. 

بنابراین، می توان تحصیل در بهترین دانشگاه های استانبول را هم زمان با زندگی در سطحی مناسب انتخاب کرد. این باعث می شود تا میان فرهنگ های زیبا اما متضاد اروپایی و آسیایی قرار گیرید. می توان گفت که ترکیه ترکیبی جذاب از جشنواره ها، غذاهای متنوع و سنت هایی است که می توان آن ها را جستجو کرد. ضمن آنکه بازدید از بناهای باستانی می تواند بسیار جذاب باشد. 

دانشگاه های ترکیه

تعداد زیادی دانشگاه در ترکیه وجود دارد که عمدتا از طریق دولت اداره می شوند. این موسسات دارای طول عمر کوتاهی هستند. در واقع تا سال 1970 در این کشور، فقط هشت موسسه دولتی تاسیس شده بود. به طوری که دانشگاه بیلکنت به عنوان اولین دانشگاه خصوصی در سال 1984 تاسیس شد. 

یکی از جوان ترین دانشگاه های ممتاز و عالی ترکیه، دانشگاه بین المللی آنتالیا  است که اولین دانشجویان خود را در سال 2012 پذیرفت. این دانشگاه، با هدف جذب بیش از نیمی از دانش آموزان خود از خارج از ترکیه راه اندازی شد که اکنون در بهترین دانشگاه های استانبول است.

هم دانشگاه‌ های دولتی و هم دانشگاه‌ های خصوصی در ترکیه با توافقنامه بولونیا مطابقت دارند که برنامه ‌های تحصیلی را در سراسر اروپا استاندارد می‌ کند و بسیاری از دانشگاه ‌های ترکیه در برنامه Erasmus+ شرکت می‌کنند که از مبادلات بین ‌المللی دانشجویی پشتیبانی می‌ نمایند. این دانشگاه در رتبه بندی سیستم آموزش عالی QS، در رتبه 43 جهان واقع شد.

به طور کلی، بهترین دانشگاه های استانبول ترکیه، برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که علاقه زیادی به دستیابی به برتری علمی در یک زمینه آموزشی یا دیگری دارند. این دانشگاه‌ها در استانبول توسط دولت ترکیه یا افرادی که آنها را دانشگاه‌ های دولتی، دولتی یا خصوصی می‌سازند، تأسیس شده‌اند. جالب اینجاست که دانشجویان غیر انگلیسی زبانی که در برنامه های سنتی شرکت می کنند، نیز فرصت های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی با اتمام تحصیلات ابتدایی خود پیدا می کنند. 

پیشنهاد مطالعه:معافیت از هزینه دانشگاه با Application Fee

برترین دانشگاه های ترکیه

لیستی از بهترین دانشگاه های استانبول ترکیه را برای دانشجویان بین المللی همراه با اطلاعات درخواست جمع آوری کرده ایم. برای آسان‌تر کردن کارها، به برخی از سوالات در مورد ترکیه پاسخ می‌دهیم که فکر می‌کنیم اکنون باید در ذهن داشته باشید. بدین ترتیب می توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی QS World University Rankings 2019 و 45 دانشگاه ترکیه در نسخه 2019 رتبه بندی دانشگاه QS وجود دارد. اکثر این دانشگاه های برتر ترکیه در آنکارا یا استانبول، دو شهر بزرگ ترکیه، واقع شده اند. 

به عنوان بهترین دانشگاه های استانبول ، در آنکارا، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بیلکنت و دانشگاه هاجت تپه را خواهید یافت که همگی در 50 دانشگاه برتر رتبه بندی شده اند، در حالی که استانبول خانه دانشگاه های Boğaziçi Üniversitesi، دانشگاه کوچ، دانشگاه سابانجی، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول است. 

هر ساله دانشجویان بیشتری برای تحصیل به ترکیه می آیند. این به دلیل کیفیت عالی آموزشی است که دانشگاه های ترکیه ارائه می دهند، که ترکیه دارای معتبرترین و شناخته شده ترین دانشگاه های جهان است. همچنین، ترکیه جایگزین مقرون به صرفه ای برای تحصیل در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی، البته با همان کیفیت و اعتبار، به دانشجویان ارائه می دهد و امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های استانبول را نیز فراهم می نماید.

بهترین دانشگاه های استانبول

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU): 

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) مستقر در آنکارا، پایتخت ترکیه، امسال رتبه‌ی هشتم را در رتبه‌بندی EECA کسب کرد. این دانشگاه به عنوان متخصص در علوم طبیعی و اجتماعی، در سال 1956 برای ایفای نقش حیاتی در توسعه ترکیه و کشورهای خاورمیانه تأسیس شد و امروزه حدود 31000 دانشجو دارد که بسیاری از آنها دانشجوی مبادله ای هستند که برای یک ترم یا یک سال تحصیل می کنند. 

از آنجایی که تقاضا در  بهترین دانشگاه های استانبول بسیار زیاد است، METU فقط از 1.5 درصد برتر از 1.5 میلیون متقاضی سالانه خود، دانشجویان می پذیرد. رسانه آموزش انگلیسی است.

Boğaziçi Üniversitesi:

دانشگاه Boğaziçi Üniversitesi که در آخرین رتبه بندی EECA در 10 دانشگاه برتر قرار گرفت (در جایگاه دهم) در سال 1863 با نام کالج رابرت تأسیس شد و نخستین دانشگاه آمریکایی است که خارج از این کشور، تاسیس شده است. Boğaziçi Üniversitesi در استانبول، نزدیک به تنگه بسفر و قلعه تاریخی روملیحیسار است که در کنار مرز شرقی پردیس جنوبی دانشگاه قرار دارد. مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، زبان آموزش انگلیسی است و این دانشگاه پیوندهای قوی با سیستم آموزش عالی آمریکا دارد.

دانشگاه کوچ: 

دانشگاه کوچ نیز که از بهترین دانشگاه های استانبول است، در سال 1993 در استانبول تأسیس شد، در حال حاضر رتبه دوازدهم را در منطقه EECA دارد و به نام بنیانگذار آن، کارآفرین و نیکوکار Vehbi Koç نامگذاری شده است. به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه، دانشگاه کوچ با 22 دوره کارشناسی، 32 دوره کارشناسی ارشد و 18 برنامه دکترا، تجربه یادگیری در سطح جهانی را برای دانشجویان فراهم می کند. اکنون این دانشگاه، آموزش 5500 دانشجو را در برنامه دارد. 

پیشنهاد مطالعه:رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان در سال 2022

دانشگاه های پزشکی استانبول

بسیاری از دانشجویان، رویای تحصیل در رشته پزشکی را دارند. این در حالی است که تحصیل پزشکی در کشورشان غیرممکن است یا شرایط بسیار سختی وجود دارد. بنابراین بسیاری از دانشجویان رویای تحصیل در رشته پزشکی را رها می کنند. با تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های استانبول ، امید تازه ای را برای دانشجویان به ارمغان می آورد.

بهترین دانشگاه ‌های پزشکی بالینی همچنین در تولید تحقیقات مرتبط با موضوعات مختلف پزشکی و زیست ‌پزشکی قدرت نشان داده ‌اند. اینها شامل بیهوشی، قلب، پزشکی عمومی و داخلی، گوارش، زنان و زایمان، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی است. این دانشگاه ها بر اساس شهرت و تحقیقات در این زمینه، برترین دانشگاه های ترکیه برای پزشکی بالینی هستند. ضمن آنکه این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس دارند.

تحصیل به زبان انگلیسی 

استانبول یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان و مهم ترین شهر ترکیه از نظر جنبه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز بهترین فرصت ها را برای تحصیلات آکادمیک در بهترین دانشگاه های استانبول در زمینه آموزشی ارائه می دهد. ضمن آنکه این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس دارند.

در استانبول که میزبان معتبرترین و رتبه بندی ترین دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی جهانی است، تعداد دانشگاه هایی که آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهند بسیار زیاد است. دوره ها به زبان انگلیسی در بخش های تحصیلی دانشگاه های دولتی و مؤسسات ارائه می شود. 30% یا 100% دوره ها فشرده انگلیسی هستند. 

بهترین دانشگاه های استانبول

دانشگاه های استانبول برای دانشجویان بین المللی

ترکیه مقصدی عالی برای دانشجویان در بهترین دانشگاه های استانبول است که می خواهند فرهنگ جدیدی را تجربه کنند و به شرق و غرب نزدیک باشند. این کشور علاوه بر ترکیب کامل نفوذ اروپا و شرق، شهرت علمی رو به رشدی با دانشگاه های جدید و قدیمی دارد که به دانشجویان بین المللی آموزش رقابتی ارائه می دهند.

در اینجا لیستی از دانشگاه های استانبول برای دانشجویان بین المللی آمده است:

دانشگاه های بازرگانی در استانبول: 

مدارک مدیریت بازرگانی به دانش آموزان می آموزد که چگونه منابع محدود را برای کسب سود و رشد کسب و کار مدیریت کنند. مطالعات مدیریت بازرگانی، مانند مدارک MBA ارائه شده توسط مدارس بازرگانی بین‌المللی، مفاهیمی مانند تولید/برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری، مدیریت پروژه و همچنین تخصیص منابع انسانی و مالی در راستای اهداف، سیاست‌ها و رویه‌های سازمانی را آموزش می‌دهد که از بهترین دانشگاه های استانبول محسوب می شود.

دانشگاه های استانبول برای مهندسی

این دانشگاه های معتبر قدرت خود را در تولید تحقیقات در زمینه های مختلف مهندسی ثابت کرده اند. این شامل مهندسی هوانوردی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی عمران است. همه بر مفهوم اساسی مهندسی استفاده از ریاضیات و علوم برای حل مسائل تکیه دارند.

دانشگاه آنادولو:

Anadolu Üniversitesi (دانشگاه آنادولو) یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در سال 1982 تأسیس شده است که در محیط شهری شهر متوسط اسکی شهیر (محدوده جمعیت 500,000 تا 1,000,000 نفر) واقع شده است که از بهترین دانشگاه های استانبول می باشد.

دانشگاه آنادولو همچنین دوره‌ ها و برنامه‌ هایی را ارائه می ‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدارک پیش لیسانس (یعنی گواهینامه، دیپلم، مدرک کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترا در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته پزشکی در روسیه

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول (دانشگاه استانبول) در سال 1933 تاسیس شد و یک موسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در کلان شهر استانبول (محدوده جمعیتی بیش از 5000000 نفر) استانبول واقع شده است. دانشگاه استانبول دوره ‌ها و برنامه‌هایی را ارائه می ‌دهد که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی رسمی مانند مدرک لیسانس در چندین زمینه تحصیلی می‌شود و از بهترین دانشگاه های استانبول است.

دانشگاه فنی خاورمیانه:

دانشگاه فنی خاورمیانه تاسیس شده در سال 1956 یکی از برترین دانشگاه های استانبول ترکیه است. این نیز یک موسسه آموزشی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط حومه شهر آنکارا (با جمعیت بیش از 5000000 نفر) واقع شده است. این موسسه همچنین دارای پردیس های دانشگاهی در مکان های پردیس قبرس شمالی، مرسین-اردملی است.

دانشگاه آنکارا:

دانشگاه آنکارا در سال 1946 تاسیس شد و یک موسسه آموزشی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری شهر آنکارا (با بیش از 5000000 نفر جمعیت) واقع شده است. این موسسه آموزش عالی ۷۳ ساله دارای خط مشی پذیرش گزینشی بر اساس کنکور است. داوطلبان از سرتاسر جهان، می توانند برای تحصیل در این دانشگاه، درخواست ثبت نام دهند.

بهترین دانشگاه های استانبول

دانشگاه فنی استانبول:

دانشگاه فنی استانبول به عنوان بهترین دانشگاه های استانبول ، در سال 1944 تاسیس شد و یک موسسه آموزشی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری استانبول (با بیش از 5000000 نفر جمعیت)، استانبول واقع شده است. ضمن آن که این دانشگاه برنامه ها و دوره‌هایی را دارد که در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و در رشته‌های متفاوتی مدارک خود را ارائه می کند. برای تحصیل در این دانشگاه های برتر و استفاده از امکانات و هزینه های مقرون به صرفه آنها، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد