آزمون پزشکی IMAT چیست؟

آزمون پزشکی IMAT چیست؟

توسط : تیم محتوا
1,577

آزمون پذیرش بین ‌المللی پزشکی (IMAT) یک آزمون ورودی رشته‌ای است. این دانشکده‌های پزشکی به زبان انگلیسی تدریس می ‌شوند و مکان‌ هایی برای ایتالیایی زبان ها و دانشجویان بین‌المللی خواهد بود. آزمون پزشکی IMAT ، معادل زبان آزمون پذیرش مورد استفاده برای دانشکده های پزشکی ایتالیایی که به زبان ایتالیایی تدریس می شود.

IMAT یک آزمون کاغذی است که در مجموع از 60 سوال چند گزینه ای تقسیم می شود. این آزمون، به چهار قسمت دسته بندی شده است که همه سوالات پنج گزینه دارند و فقط یکی از آنها درست است. شرکت کنندگان، باید آزمون را در 100 دقیقه تکمیل کنید که شامل کدنویسی در پاسخنامه می شود. 

پیشنهاد مطالعه: آزمون بین المللی CFA

بخش های IMAT

قسمت های  آزمون پزشکی IMAT به شرح زیر است: 

بخش اول: 10 سوال استدلال منطقی، 12 سوال دانش عمومی 

بخش دوم: 18 سوال زیست شناسی

بخش سوم: 12 سوال شیمی

بخش چهارم: 8 سوال فیزیک و ریاضی

آزمون پزشکی IMAT چیست؟

امتیازدهی IMAT

نمره کل یک داوطلب با استفاده از روش خاصی تعیین می شود. برای آزمون پزشکی IMAT ، 1.5 امتیاز برای پاسخ صحیح، 0.4 امتیاز برای پاسخ اشتباه و 0 امتیاز برای سوالی که پاسخ داده نشده است، منظور می شود. مجموع امتیاز IMAT (حداکثر 90 امتیاز) همراه با یک امتیاز در هر بخش گزارش خواهد شد.

باید گفت که این آزمون بین المللی، یکی از آزمون ‌های مهارتی تخصصی است که برای فرآیند پذیرش برخی از دوره‌های دانشگاه ایتالیا استفاده می‌شود. اگر قصد دارید برای دوره های پزشکی، جراحی یا دندانپزشکی در ایتالیا درخواست دهید، برای آگاهی از شرایط و هزینه های آزمون پزشکی IMAT ، با 20پیمنت همراه باشید.

IMAT 2022 چه فرمتی خواهد داشت؟

آزمون IMAT 2022 یک آزمون 100 دقیقه ای است که در مراکز رسمی آزمون مجاز در سراسر جهان برگزار می شود. هر بخش از آزمون به زبان انگلیسی گرفته می شود. آزمون با قلم و کاغذ برگزار می شود. به طور کلی، شصت سوال چند گزینه ای برای این آزمون منظور شده است. ضمن آنکه هر سوال 6 گزینه پاسخ خواهد داشت که فقط یک گزینه صحیح را به خود اختصاص می دهد.

پیشنهاد مطالعه:ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون چهار بخش دارد:

بخش 1: استدلال منطقی و دانش عمومی

این بخش به بررسی چگونگی حل مسائل و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از توانایی های استدلال منطقی می پردازد. برای این بخش از آزمون، بیست و دو سوال چند گزینه ای وجود دارد. همچنین از شما چند سوال مبتنی بر دانش عمومی پرسیده خواهد شد.

بخش 2، 3 و 4: دانش علمی

سه بخش دیگر آزمون پزشکی IMAT ، از شما می خواهد که دانش علمی خود را از دبیرستان در 38 سوال چند گزینه ای به کار ببرید. 18 سوال برای زیست شناسی (IMAT بخش 2)، 12 سوال برای شیمی (IMAT بخش 3) و 8 سوال برای فیزیک یا ریاضی (IMAT بخش 4) وجود دارد. بنابراین باید گفت که این آزمون، به دانش علمی دوره دبیرستان شما نیاز خواهد داشت.

IMAT طوری طراحی شده است که در پایان دوره متوسطه استاندارد و در سطح دشواری باشد. این بدان معناست که احتمالاً نیازی نیست قبل از امتحان چیز جدیدی یاد بگیرید، با این حال توصیه می شود برنامه درسی را بررسی کنید و موضوعات مربوطه را تجدید نظر کنید.

کدام دانشگاه ها به IMAT 2022 نیاز دارند؟

در سال 2022، دانشگاه های بسیاری در ایتالیا، داوطلبان را ملزم به شرکت در آزمون پزشکی IMAT و گذراندن آن برای تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی می کنند. دانشگاه هایی همچون دانشگاه باری، دانشگاه بولونیا، دانشگاه کامپانیا "لوئیجی وانویتلی"، دانشگاه مسینا دانشگاه میلان، دانشگاه میلان-بیکوکا، دانشگاه ناپل فدریکو دوم، دانشگاه پادووا، دانشگاه پارما، دانشگاه پاویا، دانشگاه رم "Sapienza"، دانشگاه رم "تور ورگاتا"، دانشگاه سینا و دانشگاه تورین را شامل می شود.

شرکت در آزمون IMAT  

شما فقط می توانید آزمون پزشکی IMAT را در یک مرکز آزمایشی دارای مجوز رسمی انجام دهید. تمامی مراکز آزمون از تیرماه برای مشاهده در پورتال ثبت نام در دسترس خواهند بود. مراکز تست IMAT 2022 در اکثر شهرهای بزرگ جهان از جمله لندن، دبی، نیویورک و بارسلون وجود دارد.
اگر هیچ مرکز تستی در کشور شما وجود ندارد، یا اگر نزدیکترین مرکز کاملاً رزرو شده است، باید به آن محل سفر کنید. به یاد داشته باشید که مکان ‌ها در ابتدا ارائه می ‌شوند، بنابراین بهتر است از قبل رزرو کنید تا مطمئن شوید که می ‌توانید در مکان مورد نظر خود جایی پیدا کنید. 

آزمون پزشکی IMAT چیست؟

هزینه گرفتن IMAT چقدر است؟

یک سوال بسیار رایج برای داوطلبان آزمون پزشکی IMAT ، هزینه شرکت در آزمون است. بنابراین لازم است تا به موقع برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده و هزینه های IMAT را به موقع پرداخت کنید. هزینه های آن 114 پوند،  130 یورو و 164 دلار آمریکا خواهد بود. اما توصیه می شود همواره پیش از اقدام برای ثبت نام، در خصوص هزینه های به روز شده این آزمون، راهنمایی های لازم را از 20پیمنت دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های استانبول

امتیاز IMAT 2022 چگونه است؟

IMAT دارای حداکثر امتیاز ممکن 90 است. ممکن است کمی متفاوت از سایر امتحاناتی باشد که شرکت کرده اید زیرا دارای علامت منفی است. این بدان معنی است که برای دریافت پاسخ نادرست آزمون پزشکی IMAT ،  امتیاز از دست می دهید.

به طور کلی، برای هر پاسخ صحیح +1.5 امتیاز و برای هر پاسخ اشتباه -0.4 امتیاز به شما تعلق می گیرد. بنابراین، بهتر است وقتی از پاسخی مطمئن نیستید، به سوال پاسخ ندهید. مطمئن شوید که نحوه علامت گذاری امتحان را متوجه شده اید تا بتوانید از این سیستم به نفع خود استفاده کنید.

نتایج اولیه IMAT اندکی پس از امتحان منتشر می شود. این نتایج به شما نمره عددی از 90 را می دهد. بالاترین امتیاز ممکن برای آزمون پزشکی IMAT 90 است، زیرا 60 سوال وجود دارد که هر کدام 1.5 نمره دارند، اما اگر پاسخ صحیح را دریافت کنید، 0.4 نمره برای هر پاسخ نادرست نیز از دست می دهید. به طور کلی، نمره بالاتر از 45 خوب تلقی می شود، زیرا این امتیاز از حداکثر دانشگاه ها فراتر می رود. 

نامزدهای غیر اتحادیه اروپا در سطح ملی رتبه بندی نمی شوند. شما باید وب سایت های هر یک از دانشکده های پزشکی را که برای آنها درخواست داده اید بررسی کنید تا از روند پذیرش به روز باشید.

توجه داشته باشید که تنها یک تاریخ آزمون پزشکی IMAT در سال وجود دارد، بنابراین تا سال آینده نمی‌توانید در آزمون مجدد شرکت کنید. اگر سال آینده مجدداً در آزمون شرکت کنید، دانشگاه‌ های انتخابی شما نمی ‌دانند که قبلاً در آزمون شرکت کرده‌اید. نمرات IMAT فقط برای یک سال معتبر است.

آزمون پزشکی IMAT چیست؟

ثبت نام در آزمون IMAT

IMAT مخفف International Medical Admission Test است، این آزمون ورودی دانشکده های پزشکی دولتی ایتالیا است. آزمون به زبان انگلیسی است زیرا توسط یک شرکت انگلیسی به نام Cambridge Assessment تشکیل شده است.

 اگر مایل به تحصیل پزشکی در ایتالیا، به زبان انگلیسی هستید، باید آزمون پزشکی IMAT را بگذرانید و یک نمره رقابتی ایجاد کنید که تنها مبنای پذیرش شما در این برنامه خواهد بود. نمره این آزمون تعیین کننده موفقیت برنامه است. بنابراین، کسب نمره بالا بسیار مهم است. بهتر است در مورد ماهیت این آزمون، اطلاعات کافی را کسب کرده و با آگاهی کامل، خود را برای شرکت در آزمون، آماده سازید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

ساختار آزمون 

فرمت آزمون 60 سوال چند گزینه ای با 5 پاسخ ممکن برای تمامی سوالات می باشد. مدت زمان امتحان 100 دقیقه می باشد. هیچ ماشین حساب، فرهنگ لغت یا هر وسیله کمکی دیگری برای امتحان مجاز نیست.

سوالات دانش عمومی شامل موضوعات مختلفی است که ممکن است شامل تاریخ، جغرافیا، سیاست، نظام های اقتصادی، کتاب ها، نویسندگان، فیلسوفان مشهور، نویسندگان و غیره باشد. به طور خلاصه، این بخش از آزمون پزشکی IMAT بسیار گسترده است و بسیاری از موضوعات فرهنگی را پوشش می دهد. بخش استدلال منطقی شامل 2 نوع سوال اصلی تفکر انتقادی و حل مسئله است.

تفکر انتقادی شامل 7 نوع سوال مختلف است که شامل جمع بندی نتیجه گیری اصلی،  نتیجه گیری،  شناسایی یک فرضیه،  ارزیابی تأثیر شواهد اضافی،  تشخیص خطاهای استدلال،  شناسایی استدلال موازی و اعمال اصول می باشد. حل مسئله در درجه اول شامل سوالاتی است که مهارت های عددی و فضایی را ارزیابی می کند.

به طور کلی، در آزمون پزشکی IMAT بخش استدلال منطقی برای حل سؤالات نیازی به دانش قبلی ندارد. با این حال، انجام سوالات تمرینی فراوان برای کسب مهارت حل مشکلات با کارایی بالا بسیار مهم است. این در حالی است که بخش های علوم طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند که در اینجا فهرست شده اند. 

عمق مطالب معادل دانش استاندارد دبیرستان در ایتالیا است. به شدت توصیه می شود که روی بخش های زیست شناسی و شیمی تمرکز کنید زیرا نیمی از سوالات امتحان را تشکیل می دهند.

آزمون پزشکی IMAT چیست؟

زمان ثبت نام

ثبت نام برای آزمون پزشکی IMAT معمولاً در ابتدای جولای باز می شود و حدود 3 هفته طول می کشد. در سال 2021، ثبت نام در 1 ژوئیه باز شد و در 23 جولای به پایان رسید. کل فرآیند پس از تکمیل مراحل پیش ثبت نام توسط اعضای غیر اتحادیه اروپا در وب سایت دانشگاه انجام می شود. ضرب ‌الاجل‌ها سخت‌گیرانه هستند، بنابراین مهم است که فرصت را از دست ندهید و همه ترتیبات را زودتر از موعد برنامه ‌ریزی کنید.

شما نمی توانید چندین بار در سال مانند MCAT در آزمون شرکت کنید. این فقط یک بار در سال در دسترس است، و شما نمی توانید از امتیاز IMAT خود در سال های گذشته برای درخواست برای چرخه درخواست فعلی استفاده کنید. اعتبار آزمون پزشکی IMAT تنها برای یکسال مجاز می باشد.
برای ثبت نام در این آزمون و ادامه تحصیل در رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا، می توانید اقدام کنید. کارشناسان 20پیمنت شما را در این خصوص، یاری خواهند کرد.
 

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون پزشکی IMAT
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد