راهنما و نکات آمادگی تافل آنلاین

راهنما و نکات آمادگی تافل آنلاین

توسط : تیم محتوا
1,268

آیا می دانید نمرات تافل برای چه مدت اعتبار دارد و آیا منقضی می شود؟ این راهنما را برای پاسخ به این سوالات و همچنین هر آنچه که در مورد اعتبار نمره تافل iBT نیاز دارید، آماده کرده ایم. در این راهنما، مدت اعتبار نمرات تافل، چه اتفاقی پس از انقضای آن ‌ها رخ می ‌دهد، آیا همچنان می‌ توانید از نمرات منقضی شده استفاده کنید و این که چگونه بر برنامه‌ریزی شما هنگام درخواست برای مرکز آموزش عالی تأثیر می‌گذارد، خواهیم پرداخت. نکات آمادگی تافل آنلاین را در اینجا دنبال کنید.

نمرات تافل چقدر معتبر است؟

نمرات تافل یک تاریخ انقضا دارند و دانستن آن مهم خواهد بود. نمرات تافل تا دو سال پس از تاریخ آزمون معتبر است. این بدان معناست که اگر برای پذیرش دانشگاه درخواست می دهید، فقط می توانید از نمرات معتبر تافل استفاده کنید.

اما بعد از اتمام تاریخ انقضای تافل چه اتفاقی می افتد؟ پس از گذشت بیش از دو سال از شرکت در تافل، نمرات منقضی شده شما از وب سایت تافل ناپدید می شود. دیگر نمی‌توانید آنها را مشاهده یا ارسال کنید. در حالی که نمرات تافل شما هنوز معتبر است، می ‌توانید نسخه ‌هایی از نمرات خود را ذخیره و چاپ کنید.

بنابراین حتی پس از گذراندن نمره دو ساله، همچنان می ‌توانید سابقه خوبی داشته باشید. با این حال، دانشگاه ها این نمرات منقضی شده را به عنوان نمرات رسمی تافل برای درخواست شما نمی پذیرند. این از نکات آمادگی تافل آنلاین است.

راهنما و نکات آمادگی تافل آنلاین

چرا نمرات تافل منقضی می شود؟

اگرچه ممکن است برای شما آزاردهنده باشد که نمرات تافل فقط برای دو سال معتبر است، اما برنامه تافل، این کار را انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که اطلاعات فعلی را به دانشگاه ها می دهد تا آن ها به طور دقیق تصمیم بگیرند که آیا شما می توانید در کلاس های آنها برتر باشید یا خیر.

به عنوان مثال، یک نفر 10 سال پیش، پس از تکمیل کردن دوره آموزش خود، نمره بالایی در تافل گرفته است. در سال‌های پس از آن، خیلی انگلیسی را تمرین نکرده و بسیاری از چیزهایی را که می ‌دانسته فراموش کرده است.

اگر انقضای تافل وجود نداشت، چنین فردی می توانست از آن نمرات قدیمی برای درخواست در دانشگاه استفاده کند و آنها مدارس فرض می کردند که فرد هنوز سطح بالایی از زبان انگلیسی دارد. محدودیت هایی در اعتبار نمرات تافل، برای جلوگیری از این موقعیت ها اعمال شده است که از نکات آمادگی تافل آنلاین به شمار می آید.

بنابراین، اگرچه ممکن است ناامیدکننده باشد که اعتبار نمرات تافل بسیار کوتاه است، به خصوص اگر مهارت های خود را بالا نگه داشته باشید، گرفتن مجدد تافل بسیار آسان تر از ثبت نام در یک مدرسه جدید است که فقط یاد بگیرید که هستید. بیش از حد از تمرین با مهارت های انگلیسی خود خارج شده است تا در آنجا خوب عمل کنید.

چگونه برای تافل برنامه ریزی کنیم تا نمرات شما معتبر باشد؟

از آنجایی که نمرات تافل فقط برای دو سال معتبر است، ممکن است لازم باشد برنامه ریزی هایی انجام دهید تا مطمئن شوید که نمرات تافل معتبری دارید تا هنگام درخواست به دانشگاه ها ارسال کنید. این چهار مرحله را دنبال کنید تا به شما در برنامه ریزی زمان شرکت در تافل کمک کند. این نکات آمادگی تافل آنلاین را در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رومانی

شماره 1: قوانین اعتبار نمره تافل را برای هر مدرسه ای که برای آن درخواست می دهید بررسی کنید.

اگر قصد دارید زودتر در تافل شرکت کنید (حداقل یک سال قبل از شروع درخواست)، مهم است که از خط مشی های اعتبار نمره تافل برای هر دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید، اطلاع کسب کنید. برای اکثر مراکز آموزشی، نمرات تافل شما فقط باید در زمان درخواست معتبر باشد، اما برای سایر موارد، نمرات باید تا تاریخ شروع برنامه اعتبار داشته باشند. 

ممکن است بین این دو تاریخ نزدیک به یک سال فاصله باشد، بنابراین دانستن خط‌مشی هر یک مهم است. اکثر مراکز، شرایط را در صفحه پذیرش خود به همراه سایر اطلاعات تافل بیان می کنند. اگر این کار را نکردند، باید با آنها تماس بگیرید و بپرسید. برقراری تماس سریع یا ارسال ایمیل بسیار ساده تر از رسیدگی به نمرات تافل قدیمی است. این یکی از نکات آمادگی تافل آنلاین است.

شماره 2: محدوده زمانی را که می توانید در تافل شرکت کنید مشخص نمایید.

هنگامی که مهلت های اعتبار تافل برای هر یک از انتخاب های خود را بدانید، می توانید چارچوب زمانی را که در آن می توانید در تافل شرکت کنید، مشخص نمایید. اگر می خواهید زودتر در تافل شرکت کنید، به یاد داشته باشید که نمی توانید بیش از دو سال قبل از مهلت اعتبار برای دانشگاه هایی که برای آنها درخواست می دهید، در آن شرکت کنید.

شماره 3: تعداد دفعات شرکت در آزمون  را در نظر بگیرید.

ممکن است چندین بار در تافل شرکت کنید، شاید به این دلیل که می خواهید تمرین کرده یا مطمئن نیستید که اولین بار که در آزمون شرکت می کنید نمره کافی کسب خواهید کرد. اگر واقعاً فکر نمی‌کنید که از اولین نمره تافل خود استفاده کنید، بهتر است آن را بیش از دو سال قبل از آن امتحان کنید، زیرا مهم نیست که نمرات تافل منقضی شده باشد. دانستن چنین نکات آمادگی تافل آنلاین، می تواند بر موفقیت شما موثر باشد.

با این حال، ممکن است بخواهید به جای آن برای صرفه جویی در هزینه، آزمون تافل رایگان را امتحان کنید. از سوی دیگر، در صورتی که تافل را نزدیک به مهلت ‌های پذیرش می‌ گذرانید، حتماً برای امتحان مجدد وقت بگذارید. در یک دوره 12 روزه نمی توانید بیش از یک بار در تافل شرکت کنید.

راهنما و نکات آمادگی تافل آنلاین

ارسال نمره تافل به دانشگاه 

آیا نمرات تافل منقضی می شود؟ متاسفانه بله. نمرات تافل فقط دو سال پس از شرکت در آزمون معتبر است. پس از انقضای آنها، نمی توانید به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشته باشید یا آنها را به دانشگاه ها ارسال کنید. دوره اعتبار نمره تافل نسبتاً کوتاه است تا اطمینان حاصل شود که مدارس اطلاعات دقیق و فعلی در مورد مهارت های انگلیسی شما دارند. نکات آمادگی تافل آنلاین را بررسی کنید.

از آنجایی که نمرات تافل فقط برای دو سال معتبر است، ممکن است لازم باشد برنامه ریزی هایی انجام دهید تا مطمئن شوید که نمرات تافل شما هنوز معتبر است. با هر دانشگاهی که برای آن درخواست می دهید بررسی کنید تا بدانید چه مدت برای معتبر بودن نمرات لازم است (چه تا پایان مهلت پذیرش یا روز اول کلاس). همچنین به یاد داشته باشید که در صورتی که قصد انجام آن را دارید، زمانی را برای ارسال امتیازات به دانشگاه و گرفتن امتیاز مجدد بگذارید.

شرکت مجدد در آزمون

آیا به قبولی مجدد در تافل فکر می کنید؟ بهتر است در مورد اینکه چند بار می توانید در این آزمون شرکت کنید و اینکه چگونه بر برنامه های شما تأثیر می گذارد، بیاموزید. اگر به دنبال کمک بیشتری برای آماده شدن برای تافل هستید، سعی کنید یکی از پنج کتاب برتر آمادگی تافل را بخوانید. همچنین، نکات آمادگی تافل آنلاین را بررسی کنید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین مراکز آموزش عالی امنیت سایبری

یک کتاب آمادگی تافل خوب چیست؟

آیا برای تافل آماده می شوید اما مطمئن نیستید که بهترین راه برای مطالعه چیست؟ شاید شنیده باشید که کتاب های آمادگی می توانند مفید باشند، اما نمی دانید کدام یک را تهیه کنید. یک کتاب خوب تافل می تواند مفیدترین منبع شما برای آمادگی برای امتحان باشد و این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین کتاب آمادگی تافل را برای خود انتخاب کنید.

چه چیزی یک کتاب آمادگی تافل خاص را از بقیه متمایز می کند؟ پاسخ گاهی اوقات می تواند به دلیل خاصی که شما کتاب آمادگی را دریافت کرده اید بستگی داشته باشد، اما، به طور کلی، چهار ویژگی وجود دارد که همه بهترین کتاب های آمادگی دارند.

 شماره 1: نکات و راهکارهایی برای پاسخ به سؤالات

بخش مهمی از هر کتاب آماده سازی تافل این است که توضیحات و نکاتی را برای نحوه پاسخ به هر یک از انواع سوالات در تافل ارائه می دهد. این نکات آمادگی تافل آنلاین می‌ توانند مطالعه را پربازده‌تر و سریع‌تر از آن‌چه بدون کتاب آماده‌سازی است، کنند، زیرا بهترین راه برای پاسخ‌گویی به سؤالات را بدون نیاز به انجام روش‌های آزمون و خطا به تنهایی یاد خواهید گرفت.

شماره 2: مشکلات تمرین با کیفیت بالا

مشکلات تمرینی کلید موفقیت در تافل هستند. زیرا به شما فرصتی می دهند تا دانش خود را آزمایش کنید. حتی اگر تسلط عالی به زبان انگلیسی داشته باشید، اگر به نحوه کلمات تافل یا موضوعاتی که از شما می پرسند عادت ندارید، باز هم می توانید فریب سوالات را بخورید یا گیج شوید.

کتاب های تافل با کیفیت بالا حاوی ده ها یا صدها سؤال تمرینی است که هر بخش و نوع سؤال در آزمون را پوشش می دهد. سوالات از نظر نحوه بیان و موضوعاتی که پوشش می دهند مشابه سوالات تافل واقعی خواهد بود.

راهنما و نکات آمادگی تافل آنلاین

شماره 3: تست های تمرینی را کامل کنید.

علاوه بر نکات آمادگی تافل آنلاین و مشکلات تمرینی، بهترین کتاب‌ها برای آمادگی تافل شامل تست‌های تمرینی کامل هستند تا به شما کمک کنند با این آزمون بیشتر آشنا شوید و پیشرفت خود را پیگیری کنید. بسیاری از کتاب‌های آمادگی تافل شامل دو یا چند تست تمرینی، کاغذی، کامپیوتری یا هر دو هستند. 

آزمون‌های تمرینی مبتنی بر رایانه عموماً بهتر هستند، زیرا احتمالاً تافل واقعی را روی رایانه می‌گیرید، و هر چه این آزمون‌های تمرینی به امتحان واقعی نزدیک‌تر باشند، بهتر است. با شرکت در آزمون های تمرینی، ایده ای از میزان نمره خوب خود در تافل خواهید داشت و برای فرمت و طول آزمون آماده می شوید.

پیشنهاد مطالعه:آزمون پذیرش کالج پزشکی یا MCAT

شماره 4: توضیح عمیق پاسخ

حتی اگر کتابی سوالات تمرینی با کیفیت بالایی داشته باشد، در صورتی که توضیحات پاسخ مناسبی هم نداشته باشد، آنقدر که می توانید از آنها بهره نخواهید برد. بهترین کتاب‌های تافل توضیح می‌دهند که چرا یک پاسخ خاص برای همه یا بیشتر مسائل تمرینی آن صحیح است. به این ترتیب، می توانید از اشتباهات خود درس بگیرید و بفهمید که چرا پاسخ صحیح همان است.

جمع بندی

نکات آمادگی تافل آنلاین در اینجا آورده شد. مطمئن نیستید با کتاب های تمرینی تافل از کجا آمادگی برای آزمون را شروع کنید؟ می توانید ضمن استفاده از کتابهای معتبر در این خصوص، مشاوره های تخصصی را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد