تحصیل در ایسلند

تحصیل در ایسلند

توسط : تیم محتوا
1,420

ایسلند مقصد مناسبی برای کسانی است که به دنبال دوری از هیاهوی زندگی شهری و گشت و گذار در فضای باز هستند. ایسلند که به عنوان "سرزمین آتش و یخ" شناخته می شود، کشوری با تضادها است. خانه برخی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا و فعال ترین آتشفشان های جهان. اگر تصمیم گرفته اید برای تحصیل در ایسلند به این کشور مهاجرت کنید، می توانید از خدمات تخصصی 20پیمنت بهره مند شوید.

درباره ایسلند

ایسلند از جمله کشورهای کوچکی است که دارای امکانات خوبی بوده و بیشتر جمعیت آن در بخش پایتخت آن زندگی می کنند که به نام ریکیاویک می باشد. دومین منطقه شهری بزرگ، آکوریری است، اما حتی این مکان نیز کم جمعیت بوده و از 15000 دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه، 5 درصد بین المللی هستند.

در زمان استراحت، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. پارک ملی Thingvellir یک سایت میراث جهانی یونسکو است و آبشار Gullfoss به عنوان "آبشار طلایی" شناخته می شود. می توانید به تماشای نهنگ در ریکیاویک بروید و تالاب آبی را در گرینداویک تجربه کنید. اگر هنوز به دنبال کاری برای انجام دادن هستید، می‌توانید نگاهی اجمالی به شفق‌های شمالی بیندازید.

تحصیل در ایسلند

دانشگاه های ایسلندی

برای تحصیل در ایسلند، باید بدانید که این کشور خانه هفت دانشگاه برتر است. چهار مورد از این موارد عمومی هستند:

•    دانشگاه کشاورزی ایسلند

•    کالج دانشگاه هولار

•    دانشگاه آکوریری

•    دانشگاه ایسلند، ریکیاویک.

سه دانشگاه دیگر خصوصی هستند که از حمایت دولتی برخوردار می شوند:

•    دانشگاه بیفرست، بیفرست

•    آکادمی هنر ایسلند

•    دانشگاه ریکیاویک

همه دانشگاه ها توسط وزارت آموزش عالی، علوم و نوآوری مجاز هستند، اما موسسات مستقل بوده و در محتوای دوره های خود آزادی دارند. برنامه هایی در دانشگاه های مختلف ممکن است در موارد آموزشی که شامل می شوند بسیار متفاوت باشند، بنابراین قبل از درخواست گزینه های خود را بررسی کنید. همچنین، سال تحصیلی ایسلندی به دو ترم پاییز و بهار تقسیم می شود و از آگوست تا مه ادامه دارد.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رومانی

دوره های تحصیلی در ایسلند

دوره لیسانس برای تحصیل در ایسلند بین سه تا چهار سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد. در حالی که مدارک پرستاری (B.S.) و آموزش اجباری (B.Ed.) به عنوان گواهینامه حرفه ای طبقه بندی می شوند، دوره ها در تمام موضوعات دیگر صلاحیت رسمی برای تحصیلات تکمیلی را تشکیل می دهند.

از سوی دیگر، مدارک داوطلبی، عناصر تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را با هم ترکیب می‌کنند و برای تجهیز شما به مهارت‌های یک حرفه خاص طراحی شده‌اند. اینها چهار تا شش سال طول می کشد تا تکمیل شوند.

ارزیابی برای تحصیل در ایسلند در مقیاس 0 تا 10 اندازه گیری می شود که در آن نمره 5 یا بالاتر به منزله یک قبولی است. مدارک تحصیلی در ایسلند بر اساس سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) به واحدهایی تقسیم می شوند. 60 واحد معادل یک سال تحصیل تمام وقت است و مدرک لیسانس می تواند شامل 180 تا 240 واحد باشد.

برای اطلاع از دوره های موجود با دانشگاه ها و کالج ها تماس بگیرید و درخواست خود را مستقیماً ارسال کنید. توجه داشته باشید که اکثر دوره های کارشناسی در ایسلند به زبان رسمی این کشور، ایسلندی ارائه می شود.

مدرک کارشناسی ارشد

برنامه های کارشناسی ارشد، که می تواند از شش ماه تا دو سال طول بکشد، از طریق روش های مختلف ارائه می شود. شما در سخنرانی ها و سمینارها شرکت خواهید کرد، در پروژه های گروهی شرکت خواهید کرد و تکالیف فردی را تکمیل خواهید کرد. ارسال پایان نامه نهایی بخش مهمی از برنامه تحصیل در ایسلند در این مقطع را تشکیل می دهد.

ایسلند برنامه های آموزشی و پژوهشی را ارائه می دهد. دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش داده شده، ماژول ها را مطالعه می کنند و یک پایان نامه ارائه می کنند، در حالی که دانشجویان پژوهشی یک پروژه واحد را که توسط استاد راهنما نظارت می شود، تکمیل می نمایند.

طیف وسیعی از دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. اگر تحصیل به زبان ایسلندی را انتخاب می کنید یا به زبان مادری انگلیسی صحبت نمی کنید، باید مهارت زبان خود را از طریق یک آزمون معتبر نشان دهید.

برای واجد شرایط بودن تحصیل در  ایسلند و در سطح کارشناسی ارشد، باید یک مدرک سه ساله لیسانس یا معادل بین المللی را با موفقیت به پایان رسانده باشید. در بسیاری از موارد، این باید در یک موضوع مرتبط باشد.

دکتری

مقطع دکترا تنها در دانشگاه های خاصی ارائه می شود. شما می توانید از دانشگاه ایسلند، دانشگاه ریکیاویک و دانشگاه کشاورزی ایسلند یکی را دریافت کنید. برای این منظور، لازم است تا مدرک کارشناسی ارشد را کسب کرده باشید.

معمولاً سه تا چهار سال طول می کشد، قبل از نوشتن و دفاع از پایان نامه، باید تحقیقات مستقلی انجام دهید. به طور معمول، تدریس در مراکز آموزش عالی، به زبان انگلیسی است.

تحصیل در ایسلند

تبادلات دانشجویی

ایسلند عضو اتحادیه اروپا (EU) نیست، اما هنوز به طور کامل در بسیاری از برنامه‌های مبادله‌ای در خارج از کشور به عنوان عضو منطقه اقتصادی اروپا (EEA) شرکت می‌کند. مرکز دانشگاه Westfjords دوره های فشرده سه هفته ای زبان و فرهنگ ایسلندی را با هزینه 575 پوند برگزار می کند. 

این دوره ها به عنوان بخشی از تحصیل در ایسلند در تابستان برگزار می شود و به طور خاص برای Nordplus و سایر دانشجویان مبادله ای که قصد دارند یک یا دو ترم را در کشور بگذرانند طراحی شده است. شما در یک مدرسه شبانه روزی سابق در دورافتاده ترین بخش شمال غربی ایسلند مستقر خواهید شد.

هزینه های دوره

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، از شما هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ایسلند دریافت نمی شود، اما باید هزینه مدیریت سالانه حدود 454پوند را پرداخت کنید. با این حال، اگر تحصیل در یک دانشگاه خصوصی را انتخاب کنید، باید هزینه های آن را پوشش دهید. شهریه تحصیل در ایسلند شما بسته به مؤسسه و دوره متفاوت است، بنابراین وب سایت های دانشگاهی را برای هزینه های دقیق بررسی کنید.

فراموش نکنید که هزینه های زندگی را در بودجه خود لحاظ کنید. ایسلند کشور گرانی برای زندگی است. هزینه ماهانه زندگی در ریکیاویک, 2,486 پوند در ماه برای زندگی راحت در پایتخت تخمین زده می شود. به خاطر داشته باشید که بیشتر این رقم اجاره خواهد بود و زندگی دورتر معمولاً ارزان تر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در پرتغال

کمک مالی برای تحصیل در ایسلند

موسسات جداگانه بورسیه تحصیلی خود را ارائه می دهند، بنابراین با دانشگاه انتخابی خود مشورت کنید تا دریابید که آیا می توانید کمک بیشتری دریافت کنید. وزارت آموزش، علم و فرهنگ ایسلند سالانه تعدادی بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی برای تحصیل زبان، ادبیات و تاریخ ایسلندی در دانشگاه ایسلند، ریکیاویک اعطا می کند.

Rannís، مرکز تحقیقات ایسلندی، بورسیه های تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. صندوق تحقیقات ایسلندی (IRF) بودجه ای را برای دانشجویان پژوهشی تامین می کند، در حالی که صندوق نوآوری دانشجویان ایسلندی (ISIF) از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق پروژه های تحقیقاتی تابستانی حمایت می کند. 

در تحصیل در ایسلند، بودجه IRF بیشتر به دانشجویان دکترا اختصاص دارد، اما دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می توانند درخواست دهند. شما می توانید در کنار تحصیل در ازای مقداری پول اضافی، شغلی پاره وقت نیز داشته باشید. 

تحصیل در ایسلند

ویزای دانشجویی

اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا به ایسلند نقل مکان می کنید و قصد دارید بیش از سه ماه اقامت داشته باشید، باید قبل از ورود به کشور اجازه اقامت دریافت کنید. همه درخواست ها توسط اداره مهاجرت ایسلند رسیدگی می شود، جایی که شما اکنون باید مجوز خود را دریافت کنید، نه اینکه آن را در پست دریافت کنید.

برای درخواست، باید فرم درخواست را به همراه موارد زیر به اداره ارسال کنید:

مدرک ثبت نام در دانشگاه شما در ایسلند

•    بررسی سوابق جنایی کامل و تمیز

•    شواهدی مبنی بر توانایی شما برای حمایت مالی در طول اقامتتان

•    یک پاسپورت معتبر

•    بیمه سلامت

آخرین مهلت درخواست برای دوره هایی که از پاییز شروع می شوند 1 جولای و برای دوره هایی که در بهار شروع می شوند 1 نوامبر است. درخواست تحصیل در ایسلند خود را در اسرع وقت ارسال کنید تا احتمال تاخیر وجود نداشته باشد. درخواست ها مشمول هزینه پردازش حدود 90 پوند هستند، اما ممکن است متفاوت باشد.

برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد، مجوز به مدت شش ماه در یک زمان اعطا می شود (مجوز دکترا به صورت 12 ماهه صادر می شود). این مسئولیت شماست که مجوز را از طریق اداره، حداقل چهار هفته قبل از انقضای آن تمدید کنید.

در بدو ورود، همه دانش آموزان باید برای  Kennitala، شناسه ایسلندی یا شماره تامین اجتماعی اقدام کنند. این برای موارد عملی مختلف از جمله افتتاح حساب بانکی مورد نیاز است. هیچ پورتال برنامه های کاربردی متمرکزی در ایسلند وجود ندارد، بنابراین شما مستقیماً به دانشگاه های انتخابی خود درخواست می دهید.

شما باید یک فرم درخواست را تکمیل کنید و اسناد درخواستی را ضمیمه کنید. اینها در برنامه تحصیل در ایسلند شامل رزومه، ریز نمرات دانشگاهی، فتوکپی پاسپورت و مدرکی دال بر مهارت شما در زبانی است که دوره شما به آن تدریس می شود.

در برخی موارد، ممکن است مجبور شوید یک نسخه چاپ شده و امضا شده از فرم را ارسال کنید. هر گونه هزینه درخواست نیز باید در این مرحله پرداخت شود.

پیشنهاد مطالعه:آزمون بین المللی تیمز  Timss

الزامات زبان

اگرچه ایسلندی زبان رسمی این کشور است و بخش مهمی از فرهنگ آن محسوب می‌شود، اما برای این کار نیازی به تسلط ندارید. اکثریت مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند و این زبان به طور گسترده صحبت می‌شود. با این حال، زندگی در ایسلند در طول مدت تحصیل فرصت مناسبی برای یادگیری یک زبان جدید است و برای شرکت در زندگی دانشجویی حداقل به دانش زبان ایسلندی نیاز دارید.

یادگیری بسیار سخت است، ایده خوبی است که قبل از مهاجرت به این کشور شروع به یادگیری زبان ایسلندی کنید. با تمرین کافی باید بتوانید به اندازه کافی یاد بگیرید تا به نتیجه برسید. Rannís، مرکز تحقیقات ایسلندی، بورسیه های تحصیلات تکمیلی را می دهد. 

صندوق ایسلندی (IRF) بودجه ای را برای دانشجویان پژوهشی که تحصیل در ایسلند را انتخاب کرده اند، تامین می کند، در حالی که صندوق نوآوری ایسلندی (ISIF) از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق تحقیقات تحقیقاتی دانشجویان تابستانی حمایت می کند. بودجه IRF بیشتر به دانشجویان دکترا اختصاص دارد، اما دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می توانند متقاضی باشند.

تحصیل در ایسلند

جمع بندی

در صورتی که تصمیم دارید برای تحصیل در ایسلند اقدام کنید، می توانید از خدمات 20پیمنت و دریافت مشاوره کارشناسان آن بهره مند شده و با آگاهی کامل مهاجرت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد