یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

توسط : تیم محتوا
1,818

در سال های اخیر، طراحی دیجیتال به روش های شگفت انگیزی تغییر کرده و تکامل یافته است. برای شروع، تقاضا برای طراحان با استعدا، به ویژه آنهایی که قادر به ایجاد تجربیات کاربر به یاد ماندنی و رابط های زیبا هستند به شدت افزایش یافته است. کسب ‌و کارها طراحی را به‌ عنوان بزرگ‌ترین عامل تمایز رقابتی تشخیص داده‌اند و تمرکز خود را بر این اساس تنظیم کرده‌اند. با بهترین دوره های طراحی Figma و تاثیر آن بر روند طراحی آشنا شوید.

یادگیری فیگما

سپس موضوع ابزارهای طراحی وجود دارد که در چند سال گذشته توسط ابزار مشترکی که برای ساخت محصولات دیجیتال استفاده می‌شود، غالب بوده است. اگر مدتی طراحی گرافیک خوانده اید، به احتمال زیاد نام Figma را شنیده اید یا حتی از آن در کار خود استفاده کرده اید.  

اما اگر به طور منظم از آن استفاده نمی کنید، ممکن است از پتانسیل کامل آن بی اطلاع باشید. با توجه به اینکه رسماً بخشی از خانواده محصولات Adobe است، اکنون زمان خوبی برای یادگیری Figma و توانایی های آن است.

این راهنما مروری بر هفت بهترین دوره آموزشی در وب برای یادگیری Figma در سال 2023 ارائه می دهد. همچنین شامل اطلاعاتی در مورد تأثیر فیگما بر طراحی و نحوه تأثیر آن بر شما به عنوان یک طراح فعلی یا آینده است.

بهترین دوره ها برای یادگیری آنلاین Figma

اگر به دنبال ارتقای سطح توانایی های طراحی خود در Figma هستید، انتخاب یکی از بهترین دوره های طراحی Figma مناسب شماست. با دوره های رایگان و پولی برای مبتدیان و کهنه کارها، گزینه ای برای دانش آموزان در هر مرحله از حرفه طراحی آنها وجود دارد.

یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

دوره طراحی رابط کاربری Dribbble

اگر از صفر شروع می‌کنید، دوره آموزشی طراحی رابط کاربری Dribbble به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های لازم برای طراحی رابط‌های کاربری لذت‌بخش را از ابتدا با تأکید بر Figma توسعه دهید. این دوره اصول فیگما را به همراه فرآیندهای لازم برای ایجاد رابط‌هایی مانند تحقیق، همکاری و نمونه‌سازی ارائه می دهد.

موارد آموزشی از قبل ضبط شده اند و به شما این امکان را می دهند که با برنامه ریزی خود یاد بگیرید. در طول دوره چهار هفته‌ای  Dribbble، یک متخصص در زمینه طراحی رابط کاربری شما را راهنمایی می کند. این یکی از بهترین دوره های طراحی Figma است که با قیمت 799 دلار ارائه می شود.

می توانید حساب Figma Pro  و یک Dribbble Pro   به صورت رایگان جهت ساختن نمونه کارهای خود دریافت نمایید. با دسترسی دائمی به مطالب دوره، اصول اساسی طراحی UI را به طور عمیق بیاموزید. پیکربندی و گردش کار، به شکل کار طراحی عملی را در فیگما یاد بگیرید. می توانید برای ساختن سیستم ها و کتابخانه های طراحی با ساختار مناسب تمرین کنید.

یاد بگیرید که چگونه از طرح های خود نمونه های اولیه کاملاً کاربردی بسازید. در پایان دوره، یک مطالعه موردی بسیار صیقلی برای اضافه کردن به مجموعه خود خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه:روش های فروش  آثار هنری دیجیتال

coursera figma course

پلتفرم  Coursera، با مشارکت گوگل، یک دوره آنلاین برای مبتدیان UX، ایجاد طرح های با وفاداری بالا و نمونه های اولیه در Figma ارائه می دهد. این که یکی از بهترین دوره های طراحی Figma است بخشی از دوره کاملاً بر روی Figma و نحوه استفاده از آن در طراحی UI/UX تمرکز دارد. 

با پیشرفت گام به گام از طریق 39 ساعت محتوا، یاد خواهید گرفت که از طریق درس های ویدیویی، مطالب خواندنی و تست ها، رابط هایی با کیفیت بالا ایجاد کنید. طراحان و محققان UX خود گوگل، مدرسان این دوره هستند و با طراحی راه حل هایی برای سناریوهای واقعی، به زبان آموزان کمک می کنند تا مشکلات UX واقعی را حل کنند.

توجه به این نکته ضروری است که بخش Figma این دوره پنجمین ماژول از مجموعه هفت گانه است. اگر قصد دارید فقط بخش Figma را استفاده کنید، دانستن اصول اولیه ضروری است. اگر دانش یا تجربه قبلی ندارید، همیشه می توانید این دوره را از ابتدا شروع کنید. گواهی طراحی UX گوگل پس از گذراندن هر هفت دوره اعطا می شود. قیمت این دوره نیز، 14 دلار در ماه، با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است.

آموزش ساخت موکاپ ها و نمونه های اولیه با کیفیت بالا در فیگما انجام می شود. می توانید  دانش خود را در مورد اصول طراحی بصری توسعه دهید. کاربرد و ارزش سیستم های طراحی را نشان دهید. همچنین، با جلسات نقد طراحی آشنا شوید. نهایی کردن و ارائه پروژه های طراحی را تمرین کنید.

دوره آموزشی Udemy Figma

این دوره آموزشی Udemy برای هر کسی است که می‌خواهد از نقطه صفر به Figma مسلط شود، خواه مبتدی باشد یا طراح در زمینه دیگری که به دنبال تغییر به طراحی محصول است. این یکی از بهترین دوره های طراحی Figma است که بیش از 10 ساعت ویدیو در 151 درس به همراه 29 مقاله و سایر منابع آموزشی وجود دارد. 

این دوره علاوه بر آموزش هر گوشه از Figma، اصول طراحی مانند رنگ و تایپوگرافی در طراحی رابط را پوشش می دهد. در طول دوره، یک برنامه مالی و یک صفحه فرود مدرن برای یک وب سایت طراحی خواهید کرد. در پایان، شما همچنین یک پروژه واقعی برای پورتفولیوی UI/UX خود طراحی کرده اید.

قیمت این دوره 109 دلار است و دارای 151 درس است که در 18 جلسه تقسیم شده است. در این دوره آموزش طراحی اپلیکیشن موبایل و وب سایت انجام می شود. طراحی و آزمایش طراحی برای یک اپلیکیشن موبایل کامل و صفحه فرود ارائه می شود.

می توانید اصول طراحی را یاد بگیرید و با آن کار کنید. یک نمونه اولیه کاربردی با تعاملات میکرو ایجاد نموده و یاد بگیرید که دارایی های آماده تولید را صادر کنید. همچنین، کیت UI خود را توسعه دهید و طراحی برای پروژه های واقعیت افزوده را تمرین کنید.

یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

آموزش های یوتیوب Figma

Figma برای اینکه در هیچ موضوعی از طراحی عقب نیفتد، کانال یوتیوب خود را ایجاد کرد که در آن درس های با کیفیت بالا به صورت رایگان تولید می کند. از سخنرانی‌های طولانی‌مدت گرفته تا آموزش‌های کوتاهی که همه چیزهای Figma و طراحی را پوشش می‌دهند، این منبعی است که می‌خواهید بدون در نظر گرفتن سطح مهارت خود بررسی کنید.

این یکی از بهترین دوره های طراحی Figma به شمار می آید، ضمن آنکه بسیاری از محتوای کانال Figma در لیست های پخشی که موضوعات خاصی را پوشش می دهند سازماندهی شده است. به عنوان مثال، درس هایی در مورد ایجاد سیستم طراحی خود، ایجاد نمونه های اولیه تعاملی و سفارشی کردن Figma با افزونه ها وجود دارد. 

کانال مرتباً به‌روزرسانی می‌شود، بنابراین اگر نمی‌خواهید هیچ محتوایی را از دست بدهید، توصیه می‌شود اعلان‌ها را روشن کنید. این دوره رایگان بوده و این امکان را فراهم می کند که انواع آموزش های Figma را تجربه کنید که همگی توسط افرادی که بهترین ابزار را می شناسند آموزش داده می شوند.

شما می توانید آموزش ایجاد یک سیستم طراحی در Figmaرا دریافت کنید و تمرین ایجاد اجزای انعطاف پذیر و طراحی های UIرا در بهترین دوره های طراحی Figma تجربه نمایید. مهارت‌هایی را برای آینده‌ای دیجیتالی بسازید. با روش های مختلف همکاری در FigJam و Figma آشنا شوید.

دوره webflow figma

پلتفرم محبوب تالیف وب سایت با کد پایین، Webflow، همچنین محتوای آموزشی با کیفیت بالا را از طریق دانشگاه Webflow تولید می کند. از جمله محتوای رایگان این پلتفرم، دوره آموزشی Figma to Webflow است که کل فرآیند طراحی یک وب سایت، از جمله وارد کردن آن به Webflow از Figma و راه اندازی آن برای عموم را آموزش می دهد. 

با 10 درس ویدیویی که در حدود 7 ساعت محتوا پخش شده است، یک منبع عالی برای کسانی است که می خواهند اصول طراحی وب را در Figma بیاموزند. همچنین اصول رندر سه بعدی را در Cinema 4D و Octane یاد خواهید گرفت. در نهایت، برای ایجاد یک صفحه فرود کامل، با تعاملات متحرک، همه چیز را وارد Webflow خواهید کرد.

این یکی از بهترین دوره های طراحی Figma که به صورت رایگان و در مدت زمان 10 درس در مجموع 6 ساعت و 40 دقیقه ارائه می شود. این امکان وجود دارد تا به صورت رایگان مطالب آموزشی را از سایت وب فلو دریافت کنید.

اصول طراحی وب سایت را با استفاده از Figma بیاموزید. استفاده از Figma را برای طراحی مشترک تمرین کنید. همچنین اصول مدلسازی و انیمیشن سازی در Cinema 4D، Octane و After Effects را بیاموزید. با استفاده از فیگما و وب فلو، وب سایت کاربردی خود را طراحی کنید.

پیشنهاد مطالعه:راه اندازی فروشگاه در ایبی

دوره آموزشی LinkedIn Figma

برای نگاهی به عملکرد و گردش‌های کاری Figma، LinkedIn Learning  دوره‌ای دارد که قابلیت‌های اساسی، Figma for UX Design  را پوشش می‌دهد. این دوره که توسط اریک نوردکوئیست تدریس می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که اصول اولیه را برای هر کسی که تازه وارد Figma شده است، پوشش دهد.

این دوره برای طراحانی ایده آل است که به پرایمر سریع روی Figma و قابلیت های آن نیاز دارند. ناوبری رابط، ایجاد عناصر اولیه طراحی، اعمال طرح‌بندی خودکار، و انیمیشن‌های هوشمند، از جمله موضوعات مهم دیگر را پوشش می‌دهد.

این دوره که یکی از بهترین دوره های طراحی Figma است به سه بخش تقسیم می شود که شامل مقدمه، جهت گیری خود با Figma و ایجاد پروژه می شود. قیمت این دوره 14.99 دلار، رایگان برای مشترکین LinkedIn Premium بوده و طول دوره 56 دقیقه محتوا در 14 ویدیو است.

شما می توانید اصول طراحی را در فیگما تمرین کنید. می توانید نمای کلی از اپ فیگما به همراه فایل های طراحی آن دریافت نموده و در مورد همکاری با طراحان دیگر در فیگما بیاموزید.

دوره و گواهینامه Figma 2022

دوره و گواهینامه Figma که توسط طراح Hannah Wright ایجاد شده است، برای ارائه تمام آموزش های لازم برای هر کسی که می خواهد یک طراح محصول شود، طراحی شده است. این دوره دارای یک بسته کامل تسلط Figma است که اصول اولیه، موضوعات پیشرفته و همه چیز را در بر می گیرد.

این دوره یکی از بهترین دوره های طراحی Figma است که خود گام به هفت ماژول تقسیم می شود و شما با سرعت خود در کلاس ها حرکت می کنید. پس از اتمام دوره آموزشی و قبولی در آزمون های نهایی، گواهینامه به شما ارائه می شود.

قیمت این دوره 97 دلار بوده و طول دوره در مجموع 7 ماژول دوره، حدود 16 دقیقه در هر ماژول است. شما می توانید با تسلط بر گردش کار، تکنیک های طراحی Figma را یاد بگیرید. مهارت های اصلی Figma مورد استفاده در شرکت های فناوری را تمرین کنید.

همچنین طراحی وب سایت و اپلیکیشن وب را به همراه آموزش ساخت سیستم های طراحی با Figmaرا بیاموزید و ویژگی‌های همکاری و دست‌اندازهای توسعه‌دهنده را کاوش کنید.

یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

چرا Figma را یاد بگیریم؟

چندی پیش، ابزارهای طراحی تا حدودی بازدارنده بودند. برنامه‌های Adobe، در حالی که استاندارد طلایی هستند، هرگز مقرون به صرفه نبوده‌اند و سایر نرم‌افزارهای طراحی فقط بر روی Mac در دسترس هستند. هنگامی که فیگما بهترین دوره های طراحی Figma  وارد صحنه شد، با ارائه ابزارهای طراحی در سطح جهانی برای هر کسی که یک مرورگر وب داشت، پارادایم را تغییر داد. 

استفاده از Figma همیشه رایگان بوده است. برای اولین بار در طراحی دیجیتال، Figma به هر کسی، صرف نظر از بودجه یا پلتفرم، اجازه داد تا طراحی را با ابزارهای عالی یاد بگیرد و تمرین کند. شاید برای افراد خلاق در تیم‌ها مهم‌تر، Figma همچنین نحوه کار طراحان را با تبدیل فرآیند طراحی به یک فضای کاری مشترک تغییر داد. 

به عبارت دیگر، هر کسی که یک مرورگر وب داشته باشد، می‌تواند با یک طراح دیگر در آن سوی دنیا، به‌صورت بلادرنگ روی همان پروژه کار کند. همچنین به هر کسی که پیوند دارد اجازه می دهد تا به آن ملحق شود و پیشرفت طراحی را نظارت کند.

پیشنهاد مطالعه:گواهی نامه  LEED Green Associate

آیا یادگیری فیگما سخت است؟

می توانید بهترین دوره های طراحی Figma را برای توسعه شغلی خود پشت سر بگذارید. برای اینکه طراحی و کارهای خلاقانه بدون زحمت، انعطاف‌پذیرتر و مشارکتی‌تر باشد ایجاد شد. به عنوان ابزاری که عمدتاً برای طراحی رابط‌ها و تجربه‌های زیبا استفاده می‌شود، Figma دارای یک رابط بسیار بصری است که ایجاد دیجیتال را ساده و قابل دسترس می‌کند.

به عنوان یک ابزار طراحی به تنهایی، Figma قادر است تقریباً هر پروژه ای را ایجاد کند، چه طراحی چاپی سنتی یا یک برنامه وب پیچیده با تعاملات و انیمیشن های بی شمار باشد. در عین حال، Figma یک رویکرد سنتی برای ابزارهای طراحی را در پیش می گیرد و به نرم افزار حسی آشنا می دهد. می توانید برای پرداخت هزینه اشتراک این برنامه های کاربردی، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد