درباره پلتفرم Drawpile

درباره پلتفرم Drawpile

توسط : تیم محتوا
1,327

برنامه DrawPile  یک ابزار طراحی بسیار ساده و با استفاده آسان است که چیزهای شگفت انگیز زیادی را به جز طراحی ساده در اختیار شما قرار می دهد. در DrawPile حتی می توانید بوم نقاشی خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و چندین کاربر می توانند همزمان روی یک نقاشی کار کنند. در اینجا تمام ابزارهای اصلی طراحی مانند قلم مو را دریافت خواهید کرد و اجازه دهید. 

امکانات DrawPile

طیف گسترده ای از گزینه های رنگی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین می توانید حاشیه ‌نویسی‌ های متنی را در صورت نیاز اضافه کنید. هر ابزاری که در اینجا پیدا می‌ کنید دارای تنظیمات اندازه، سختی، شفافیت و فاصله است که می‌ توانید آن ‌ها را بر اساس ترجیحات طراحی خود در برنامه Drawpile تغییر دهید. 

وقتی می توانید یک نقاشی شگفت انگیز با این ویژگی های عالی بسازید، لذت واقعی زمانی حاصل می شود که افراد دیگر نیز به همان نقاشی بپیوندند. به لطف برنامه‌ هایی مانند Krita و MyPaint، کاربران نرم ‌افزار متن ‌باز همه ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد نقاشی ‌های دیجیتال خیره‌ کننده را دارند. 

آنها به قدری خوب هستند که می توانید هنر خلق شده با Krita را در برخی از کتاب های RPG مورد علاقه خود مشاهده کنید. اما تصویرسازی مشترک چطور؟ دو یا چند هنرمند وقتی می خواهند با هم روی یک قطعه کار کنند چه می کنند؟ هنگامی که در طول یک جلسه کاری نیاز به تخته وایت برد دارید، تیم کاری شما از چه چیزی استفاده می کند؟ اینها سوالاتی هستند که پاسخ آن را در برنامه Drawpile است.

رابط کاربری  Drawpile

Drawpile  یک برنامه طراحی برای لینوکس، ویندوز و macOS است. این یک موتور قلم مو عالی است و تمام ابزارهای اصلی ویرایشی را دارد تا آن را به یک برنامه رنگ دیجیتالی خوب تبدیل کند. اما قدرتمندترین ویژگی آن حالت چند کاربره آسان آن است. 

اگر Drawpile را نصب کرده‌ اید، می ‌توانید یک جلسه طراحی را از رایانه یا سرور Drawpile میزبانی کنید و به کاربران دیگر اجازه دهید در استودیوی مجازی به شما بپیوندند. این فراتر از یک جلسه اشتراک ‌گذاری صفحه است که فقط به کاربران دیگر اجازه می ‌دهد نقاشی شما را ببینند.

این یک دسک‌تاپ راه دور با تنها یک مکان ‌نما نیست. برنامه Drawpile چندین کاربر را قادر می ‌سازد، هر کدام با قلم موی مخصوص به خود، روی یک بوم به طور همزمان روی شبکه ‌ای کار کنند که می ‌تواند سراسر جهان را در بر بگیرد.

نصب Drawpile

اگر از لینوکس استفاده می کنید، Drawpile  به عنوان Flatpak از Flathub.org در دسترس است. در ویندوز و  macOS، این برنامه  را از صفحه Drawpile  دانلود و نصب کنید. هنگامی که برای اولین بار آن را در macOS راه اندازی می کنید، باید روی نماد آن کلیک راست کرده و Open را انتخاب کنید تا بپذیرید که توسط یک توسعه دهنده ثبت شده اپل امضا نشده است.

درباره پلتفرم Drawpile

طراحی با Drawpile

رابط Drawpile ساده و مینیمال است. در امتداد سمت راست پنجره برنامه، پالت‌هایی قرار گرفته‌اند، و در امتداد بالا یک نوار ابزار قرار دارد. بیشتر ابزارهایی که در دسترس شما هستند قابل مشاهده هستند برس های رنگ، سطل های رنگ، خطوط، منحنی های Bézier و غیره.

برای دسترسی سریع به براش ها، برنامهDrawpile  به شما این امکان را می دهد که یک براش منحصر به فرد را به همراه تمام تنظیمات آن (از جمله رنگ) به کلیدهای شماره 1 تا 5 روی صفحه کلید خود اختصاص دهید. این یک راه کارآمد و آسان برای حرکت سریع بین ابزارهای طراحی است. کلید 6 دارای یک پاک کن است.

Drawpile  همچنین دارای لایه ‌هایی است، بنابراین می ‌توانید قسمت‌ های مختلف نقاشی خود را جدا نگه دارید تا زمانی که آنها را برای رندر نهایی خود ترکیب کنید. اگر یک انیماتور هستید، حتی می ‌توانید از ویژگی‌ های فلیپ بوک Drawpile برای انجام انیمیشن‌های فریم به فریم ابتدایی استفاده کنید. 

برخلاف Krita، برنامهDrawpile  دارای جدول زمانی انیمیشن نیست، اما برای انیمیشن های سریع و سرگرم کننده کافی است.

برس های سفارشی

Drawpile Krita یا MyPaint نیست، بنابراین موتور براش آن در مقایسه با آن ساده است. با این حال، برس های از پیش تعیین شده دارای خواص معمولی هستند، از جمله:

•    Opacity  نحوه ترکیب ضربه های شما با رنگ موجود را تنظیم می کند.

•    سختی لبه های ضربه شما را مشخص می نماید.

•    حرکات رنگ به رنگ شما اجازه می دهد تا رنگ را از ضربه های موجود دریافت کند.

•    فاصله گذاری تعداد دفعات نمونه برداری از مکان نمای کامل قلم مو را در طول یک ضربه کنترل می کند.

بیشتر اینها در برنامهDrawpile  به فشار حساس هستند، بنابراین اگر از یک تبلت طراحی استفاده می کنید، ضربه های قلم مو بسته به فشار قلم پویا هستند. پشتیبانی از تبلت از Krita قرض گرفته شده است و تفاوت زیادی ایجاد می کند. وقتی تنظیمی را که دوست دارید پیدا کردید، می توانید آن را به مجموعه براش خود اضافه کنید تا بتوانید بعداً دوباره از آن استفاده کنید. 

برای افزودن یک قلم مو، روی دکمه Menu در گوشه سمت راست بالای پالت Brushes متصل شده کلیک کنید و Add brush را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه:هوش مصنوعی Tongyi Qianwen چیست

افزودن براش در Drawpile

اگر پالت Brushes قابل مشاهده نیست، به منوی View در نوار منوی بالا بروید و Brushes را از زیر منوی Docks انتخاب کنید.

نقاشی مشارکتی

برای شرکت در یک جلسه طراحی مشترک برنامهDrawpile ، به منوی Session بروید و روی میزبان برای میزبانی یک جلسه یا Join برای پیوستن به یک جلسه موجود کلیک کنید.

درباره پلتفرم Drawpile

میزبانی یک جلسه

اگر میزبان یک جلسه هستید، به جلسه خود یک عنوان و یک رمز عبور اختیاری بدهید (یا آن را خالی بگذارید تا به هر کسی اجازه ورود بدهید). در بخش Server، تنظیم کنید که آیا جلسه را از رایانه خود میزبانی می کنید یا از سرور شخص دیگری. شما می توانید جلسات را در pub.drawpile.net به صورت رایگان میزبانی کنید.

اما تمام داده های شما به اینترنت ارسال می شود که می تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد. اگر اتصال اینترنتی خوبی دارید، تاخیر ناچیز است، اما اگر به سرعت اینترنت خود مطمئن نیستید یا دلیلی برای رفتن به اینترنت وجود ندارد زیرا همکاران شما در همان صفحه شما هستند، می توانید میزبانی خود را در برنامهDrawpile انجام دهید. 

تنظیمات میزبانی یک جلسه

اگر به صورت محلی میزبانی می کنید، باید آدرس IP یا نام رایانه خود را که به .local ختم می شود، به همکاران خود ارائه دهید تا برنامه های Drawpile  آنها بتوانند رایانه شما را پیدا کنند. اگر از لینوکس استفاده می کنید، می توانید نام رایانه خود را در تنظیمات اشتراک گذاری دسکتاپ گنوم پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید لوازم از سایت های ترکیه

به اشتراک گذاری Drawpile در گنوم

شما باید Remote Login را فعال کنید و احتمالاً تنظیمات فایروال خود را طوری تنظیم کنید که به سایر کاربران اجازه دسترسی داشته باشید. در macOS و Windows، ممکن است یک فایروال اجرا کنید و ممکن است لازم باشد مجوزهای اشتراک گذاری اضافی را در کنترل پنل یا تنظیمات سیستم خود ارائه دهید.

پیوستن به یک جلسه

اگر به جلسه ‌ای ملحق می‌شوید، باید URL یا آدرس IP جلسه‌ای را که می‌خواهید به آن بپیوندید، بدانید. URLمانند یک آدرس وب سایت است، آدرس IP نسخه عددی URL می باشد، برخی از آدرس های IP داخلی ساختمان شما هستند، در حالی که برخی دیگر در اینترنت وجود دارند.

اگر به یک جلسه طراحی دعوت نشده اید، ممکن است بتوانید یک گروه عمومی را در صفحه انجمن های برنامهDrawpile  پیدا کنید.

درباره پلتفرم Drawpile

نقاشی با دوستان

منبع باز همیشه در مورد اشتراک گذاری بوده است. Drawpile تنها نرم افزاری نیست که می توانید با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید. این نرم افزاری است که به شما امکان می دهد به روشی سرگرم کننده و خلاقانه با آنها کار کنید. Drawpile را برای پروژه بعدی یا جلسه هیئت مدیره خود امتحان کنید!

ویژگی های Drawpile:

برخی از ویژگی های Drawpile عبارتند از:

•    این شامل انواع بسیاری از برس ها است که می توان از آنها به روش های مختلفی استفاده کرد تا این احساس را به شما دست دهد که در حال کشیدن رنگ واقعی هستید. زیرا همه انواع برس ها در Drawpile وجود دارند.

•    لایه‌های زیادی را ارائه می ‌دهد، که برای پاک کردن اشتباهات مفید هستند. اگر اشتباهی انجام شود، در آن زمان می توان با حذف لایه، اشتباه را حذف کرد تا مواد قبل از آن متعلق به آنها باشد که در لایه قبلی در دسترس باشد.

•    ابزارهای موجود در برنامه Drawpile پیشرفته‌ترین ابزارها هستند، زیرا تعداد آنها برای انواع ابزارها مانند قالب‌ها، پاک‌کن‌ها، انواع مختلف براش‌ها و اکسترنال بسیار زیاد است. بنابراین آن ابزارها می توانند خلاقیت کاربر را توسعه دهند و بتوانند ارائه های جدیدی را اتخاذ کنند.

•    روند طراحی می تواند برای آموزش به سایر کاربران ثبت شود و به کاربران جدید کمک می کند تا فرآیند استفاده و ارائه را به شیوه ای جدید یاد بگیرند.

•    انیمیشنی است که گرافیک می تواند به ارائه اضافه کند و عملکرد عالی در ارائه ارائه دهد.

همه این ویژگی ها رایگان هستند و یک کاربر معمولی می تواند از برنامه به صورت رایگان در ارائه استفاده کند. با استفاده از تمام ویژگی ها، کاربران می توانند یک ارائه عالی ارائه دهند. اینها پیشرفته ترین ویژگی هایی هستند که به شما کمک می کنند تا بدانید برنامه Drawpile چیست و می تواند ارائه شگفت انگیزی نسبت به سایر برنامه ها ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه:هوش مصنوعی Tongyi Qianwen چیست

نکات مهم در برنامه Drawpile

•    با کمک این برنامه می توانید تک تک کاربران را بی صدا کنید.

•    همچنین، لایه ها را قفل کنید یا به سادگی به کاربر اجازه دسترسی به ازای هر دسترسی را بدهید.

•    این ویژگی های خاص برنامه مانند آپلود تصویر، مدیریت لایه ها و ایجاد جعبه متن را کنترل می کند.

•    به طور کامل از مزاحم ها اجتناب و منع کنید.

•    جلسات محافظت از رمز عبور را فراهم می کند و محدودیت های تعداد کاربر را تعیین می کند.

•    سرور به طور کامل از نام های کاربری محافظت شده با رمز عبور پشتیبانی می کند.

•    قالب های جلسه برنامه Drawpile همیشه فقط جلسات قابل دسترسی را برای سرورهای اختصاصی ارائه می دهند.

•    برنامه نقاشی رایگان برای گروه ها ارائه می دهد.

•    شما می توانید به این برنامه برای طراحی و نقاشی تحت اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشید.

•    قابل استفاده برای برنامه های طراحی حساس به فشار.

•    با چندین پلتفرم سازگار است. از چندین فرمت تصویر پشتیبانی می کند و همچنین برای برنامه های تصویری محبوب یعنی GIMP قابل استفاده است.

درباره پلتفرم Drawpile

دانلود DrawPile برای ویندوز 10/8.1/8/7، مک و لینوکس

خوب، وقتی برای کار روی یک بوم با افراد دیگر ارتباط برقرار می‌ کنید، این کار را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند و باعث می ‌شود بتوانید با دوستان خود روی همان نقاشی کار کنید و ببینید طرف مقابل نیز چه می‌ کند. خوب، هماهنگی با کاربران می تواند در برخی موارد کار بسیار دشواری باشد. 

اگرچه برنامه Drawpile رسانه ای را برای شما فراهم می کند تا همزمان با 20 نفر ارتباط برقرار کنید تا روی بوم کار کنید. و برای ایجاد هماهنگی مناسب، DrawPile یک گزینه بین چت را در اختیار شما قرار می دهد که به کمک آن می توانید به راحتی با یکدیگر در حین کار بر روی بوم چت کنید. 

بنابراین، شما نه تنها می توانید با هم کار کنید، بلکه می توانید به سادگی با هماهنگی مناسب و همچنین چت با دوستان خود کار کنید که کار شما را آسان و ساده و همچنین مطمئناً سرگرم کننده می کند. البته، سرگرمی تمام چیزی است که شما نیاز دارید و در حالی که با دوستان خود روی DrawPile طراحی می کنید، بدون شک بهترین نوع سرگرمی را برای شما فراهم می کند. 

همچنین، سازنده جلسه برنامه Drawpile این اختیار را دارد که اقدامات هر یک از اعضا را مسدود کند و همچنین می‌توانید هر زمان که بخواهید آنها را از جلسه خارج کنید. بنابراین، بهترین کار برای سرگرمی و لذت بردن از نقاشی با دوستان خود است.

همچنین، هنگامی که طراحی خود را به پایان رساندید، می توانید کار خود را در چندین فرمت مانند BMP، PNG و JPG ذخیره کنید. همچنین، حتی می ‌توانید فرآیند طراحی خود را ضبط کنید و سپس هر چند بار که می‌خواهید، آن را دوباره پخش کنید.

سپس می توانید آن را به صورت ویدئو یا حتی تصاویر صادر کنید. بنابراین، مطمئناً از آن لذت خواهید برد و حتی می توانید به راحتی کار خود را نیز ذخیره کنید. برای استفاده از برنامه  Drawpile می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

برچسـب هـا : سایر ، برنامه DrawPile
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد