تحصیل در تایوان

تحصیل در تایوان

توسط : تیم محتوا
1,603

تایوان کشوری محبوب در میان دانشجویانی است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. این کشور مملو از فرهنگ، تاریخ، تنوع غذا و طبیعت است. در این راهنمای سریع، مهمترین اطلاعات را در مورد چیزهایی که باید بدانید تا تصمیم خود را برای تحصیل در تایوان آسان کنید، دریافت خواهید کرد.

چرا تحصیل در تایوان؟

هنگام انتخاب تحصیل در تایوان، توجه به این نکته اهمیت دارد که بدانید در این کشور، آموزش همراه با امکانات و در کیفیت بالایی ارائه می شود. علاوه بر آن، وزارت آموزش هدف دستیابی به 150000 دانشجوی بین المللی را تا سال 2020 تعیین کرده است. 

برای کمک به دستیابی به این هدف، موسسات آموزش عالی دوره های بیشتری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و بورسیه های بیشتری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. ضمن آنکه 10 دانشگاه تایوان در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 وجود دارد. 

بالاترین رتبه دانشگاه ملی تایوان (NTU) است که در رتبه 77 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه ملی تسینگ هوآ است که در رتبه 177 قرار دارد. رتبه بالای دانشگاه های تایوان به این معنی است که فارغ التحصیلان برای تحصیل در تایوان دارای مدارک معتبر بین المللی هستند و برای مشاغل رویایی خود آماده هستند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در اسلوونی

درباره تایوان

تایوان، کشوری واقع در سواحل جنوب شرقی آسیا. این کشور دارای کوه های بسیار زیبا است و آب و هوای آن بسیار استوایی است که هم بارانی و هم هوای خشک دارد. این اولین بار در قرن شانزدهم توسط پرتغالی ها زمانی که کشتی خود را به آسیا رساندند کشف شد.

آنها تایوان را به نام ایلها فورموسا به معنای جزیره زیبا می نامیدند. تایوان قبلا بخشی از جمهوری چین بود، اما در سال 1949 از سرزمین اصلی جدا شد. در حدود سال 2000، تایوان به یکی از "ببرهای" اقتصادی آسیا تبدیل شد. 

تایوان با نام رسمی جمهوری چین، ایالتی است که در شرق آسیا واقع شده است. این کشور بیش از 23.5 میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین ایالت و بزرگترین اقتصاد است که عضو سازمان ملل نیست. جزیره تایوان که قبلاً به نام فورموسا شناخته می شد، قبل از اینکه مستعمرات هلندی و اسپانیایی این جزیره را برای مهاجرت دسته جمعی هان در قرن هفدهم باز کنند، توسط بومیان ساکن بوده است. 

تحصیل در تایوان مورد توجه دانشجویان بین المللی است. همچنین نیروی کار تایوان بسیار ماهر و در میان با تحصیلات عالی در جهان است و یکی از بالاترین درصد شهروندان آن دارای مدرک تحصیلات عالی است. این کشور جزیره ای زیبا، با چین، ژاپن و فیلیپین همسایه است. 

بخش شرقی را رشته کوه ها و بخش غربی را دشت های چیان پوشانده است. اکثریت جمعیت نیز در غرب کشور ساکن هستند. فرهنگ این کشور، ترکیبی از فرهنگ ژاپن و ارزش های غربی است. ضمن آنکه شهرهای بزرگ دانشجویی شامل  Hsinchu، Taichung، Kaohsiung می شود.

تحصیل در تایوان

هزینه تحصیل و زندگی در تایوان

تایوان از دلار جدید تایوان (TWD) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. هزینه های تحصیل در تایوان به دوره ای که می گذرانید و موسسه انتخابی شما بستگی دارد. اگر تحصیل در یک موسسه خصوصی را انتخاب کنید، هزینه بیشتری نسبت به موسسه دولتی دریافت خواهید کرد. 

موضوعاتی مانند پزشکی نیز هزینه بیشتری خواهند داشت. به طور متوسط، دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که در هر ترم بین 50000 تا 65000 TWD پرداخت کنند. اگر مایل به تحصیل در برنامه ای مانند MBA هستید، باید انتظار داشته باشید که در هر ترم حدود 150000 TWD بپردازید. در هر سال تحصیلی دو ترم وجود دارد.

ویزای دانشجویی تایوان

اگر مایل به تحصیل در تایوان به عنوان یک دانشجوی بین المللی هستید، به ویزا نیاز دارید. روند درخواست را می توان پیچیده در نظر گرفت، اما اگر به آن نیاز داشته باشید، کمک زیادی وجود خواهد داشت. پس از پذیرش توسط یک موسسه، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. پس از ورود به تایوان، باید برای ویزای اقامت اقدام کنید. اگر برای این فرآیند به کمک بیشتری نیاز دارید، موسسه شما می‌تواند کمک کند.

زبان

زبان رسمی تایوان ماندارین تایوانی است. همچنین دو زبان ملی به رسمیت شناخته شده وجود دارد که شامل زبان های فرموزان و هاکا می شود. دوره های آموزشی برای تحصیل در تایوان به دو زبان ماندارین یا انگلیسی ارائه می شود.

 مهم نیست که کدام زبان را برای مطالعه انتخاب می کنید، اگر زبان غیر مادری باشد، باید مدرکی دال بر مهارت ارائه دهید. اگر استانداردهای آموزشی مورد نیاز را ندارید، ممکن است بتوانید در دوره آمادگی زبان شرکت کنید تا به پیشرفت شما کمک کند.

حتی اگر به زبان انگلیسی تحصیل می کنید، باید تلاش کنید تا حد امکان تایوانی ماندارین را یاد بگیرید. برقراری ارتباط با افراد محلی و سایر دانش آموزان راهی عالی برای تمرین خواهد بود. داشتن یک زبان اضافی مهارتی است که در رزومه شما فوق العاده به نظر می رسد و می تواند شانس شما را برای استخدام افزایش دهد!

پیشنهاد مطالعه:تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

تایپه پایتخت تایوان

برای تحصیل در تایوان، یکی از مقاصد می تواند شهر تایپه باشد. تایپه، پایتخت تایوان است. این جزیره در نوک شمالی جزیره واقع شده است و بیش از 2.6 میلیون نفر را در خود جای داده است. این شهر مرکز سیاسی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی تایوان است و یک شهر جهانی است. 

تایپه بخشی از یک منطقه صنعتی با فناوری پیشرفته است و توسط شبکه بزرگ و توسعه‌یافته راه‌آهن، راه‌آهن پرسرعت و بزرگراه‌ها به بقیه جزیره متصل است. موزه های زیادی را در این شهر خواهید دید که همگی آثار باستانی از تاریخ طولانی تایوان را به نمایش می گذارند.

الزامات عمومی برنامه تحصیلی در تایوان 

فقط دانشجویان خارجی که واجد شرایط لازم توسط وزارت آموزش تایوان هستند می توانند برای برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد درخواست دهند. در اینجا لیستی از مدارک لازم برای درخواست دانشگاه و تحصیل در تایوان آمده است که شامل اصل مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی و تصویر آن، فرم درخواست، فرم اثبات تمکن مالی، توصیه نامه و دیگر مواردی است که توسط دانشگاه درخواست می شود.

گزینه های تحصیل در تایوان

محبوب ‌ترین رشته‌های دانشگاهی تایوان مهندسی و فناوری، علوم اجتماعی و مدیریت است که هشت دانشگاه تایوانی در بین 400 دانشگاه برتر جهان برای هر کدام ظاهر می‌شوند. به دلیل سنت استثنایی تایوان در تجارت و فناوری، که تامین کننده پیشرو تراشه های کامپیوتری، گوشی های هوشمند و دستگاه های GPS است، دانشجویان به ویژه جذب این رشته ها می شوند.

دانشگاه‌های دیگری نیز برای علوم طبیعی، علوم زیستی و پزشکی و هنر و علوم انسانی رتبه‌بندی می‌شوند، اما یکی از بزرگترین جذابیت‌های دانشجویان بین‌المللی یادگیری چینی ماندارین برای تحصیل در تایوان است.

زبان آموزشی در دانشگاه ها

زبان چینی به عنوان زبان رسمی تایوان، زبان آموزشی در دانشگاه های این کشور است. در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، تدریس به زبان انگلیسی انجام می شود. آنها می توانند بین برنامه هایی که 50٪ یا 100٪ به زبان انگلیسی هستند یکی را انتخاب کنند.

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی، علوم بهداشتی، مدیریت بازرگانی، حقوق، سیاست جهانی و اقتصاد چند نمونه از برنامه های تحصیلی هستند که در بیش از 40 دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

تحصیل در تایوان

دوره های آمادگی آزمون زبان انگلیسی در تایوان

با انتخاب دوره آمادگی زبان انگلیسی که توسط مدارس زبان انگلیسی در سراسر جهان از جمله تایوان ارائه می شود، شرایط زبان برای پذیرش دانشگاه و تحصیل در تایوان را برآورده کنید. با گذراندن دوره آموزشی مناسب آزمون زبان انگلیسی، مهارت های زبانی خود را برای کسب نمرات مورد نیاز برای آزمون های آیلتس، تافل، C1 Advanced، PTE Academic یا سایر آزمون های انگلیسی ارتقا می دهید.

زندگی در تایوان

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در تایوان بیندازیم:

هزینه های تحصیل

دانشگاه های تایوان در مقایسه با دانشگاه های غربی مقرون به صرفه هستند. مبلغ کامل بستگی به نوع مدرک، طول تحصیل و رشته انتخابی دارد. در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی معمولا بین 680 تا 12700 یورو در هر سال تحصیلی پرداخت می کنند. دانشگاه های خصوصی ممکن است شهریه بالاتری داشته باشند. همچنین می توانید برای کاهش هزینه های تحصیل خود در تایوان برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

هزینه های زندگی

به طور متوسط، دانشجویان برای پوشش هزینه های زندگی خود به حدود 570 تا 850 یورو در ماه نیاز دارند. این اعداد بر اساس سبک زندگی و شهری که در آن زندگی می کنید می توانند بالا و پایین بروند. در اینجا خلاصه ای از هزینه های زندگی در تایوان آمده است:

•    اقامت (اجاره آپارتمان): 230-460 یورو در ماه، بسته به منطقه و امکانات

•    آب و برق ماهانه: 60-80 یورو در ماه

•    غذا و مواد غذایی: 150-250 یورو در ماه

•    کارت حمل و نقل ماهانه: 37 یورو؛ برخی از شهرها ممکن است تخفیف های دانشجویی ارائه دهند

•    غذای سه وعده برای 2 نفر در یک رستوران میان رده: 20.50 یورو

شرایط زندگی در تایوان

اگر تحصیل در تایوان را انتخاب کرده اید به این نکته توجه داشته باشید که تایوان در سال 1912 تأسیس شد و به اولین جمهوری دموکراتیک در آسیا تبدیل شد. سرزمین تایوان با مساحت 36000 کیلومتر مربع در سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی آسیا، در سراسر تنگه تایوان از چین - جزیره ای در لبه غربی اقیانوس آرام - قرار دارد. کشورهای همسایه ژاپن در شمال و فیلیپین در جنوب هستند. پایتخت تایپه، یکی از بزرگترین شهرهای این کشور است.

کل جمعیت تایوان 23 میلیون نفر است که مذهب آنها عمدتاً به باورهای بودایی یا تائوئیستی تعلق دارد. در طول تاریخ طولانی این کشور، تایوان توسط قبایل بومی، هلندی، اسپانیایی، ژاپنی و جمعیت چینی هان پراکنده بود که فرهنگ متنوعی را ایجاد کرد و آداب و رسوم و سنت‌های محلی مختلف را توسعه داد. 

از آنجایی که طولانی ترین تسلط تحت سلطه ژاپن بود، از سال 1895 تا 1945، تایوان امروز فرهنگ منحصر به فردی را ارائه می دهد که عناصر چینی و ژاپنی را ترکیب می کند. اگر به عنوان دانشجوی بین المللی تحصیل در تایوان را برگزیده اید، توصیه می شود این کشور و شرایط زندگی در آن را نیز بدانید. 

تایوان یک کشور مستقل است که دارای یک دولت است که به پنج بخش اداری تقسیم می شود: کابینه، قانونگذاری، قضایی و معاینه (خدمات ملکی). رئیس جمهور با رأی مردم حداکثر برای 2 دوره 4 ساله و با همان برگه رأی معاون رئیس جمهور انتخاب می شود.

تحصیل در تایوان

شرایط اقتصادی تایوان

تایوان امروزی اغلب از نظر اقتصادی مرفه و از نظر سیاسی پر جنب و جوش توصیف می شود. بیست و یکمین اقتصاد بزرگ جهان، صنعت فناوری پیشرفته آن نقش مهمی در اقتصاد جهانی ایفا می کند. این کشور محیطی عالی برای یادگیری زبان چینی ارائه می دهد و در دهه های گذشته به طور مداوم استانداردهای آموزش عالی را بهبود بخشیده و خلاقیت دانشجویان را هدف قرار داده است.

تایوان به خاطر کوه های سر به فلک کشیده و قله های متعدد کوه که بیش از 3000 متر ارتفاع دارند، شناخته شده است. این کشور خانه بلندترین کوه شمال شرق آسیا، کوه یو (یوشان) است که نزدیک به 4000 متر ارتفاع دارد و دارای 9 پارک ملی است.
می توانید برای تحصیل در تایوان، از طریق 20پیمنت اقدام کنید. کارشناسان 20پیمنت شما را در این حوزه راهنمایی می کنند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد