تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ

توسط : تیم محتوا
1,351

بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال حاضر هنگ کنگ را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند، اما این منطقه مشتاق به جذب بیشتر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هنگ کنگ است. این کشور مبالغ زیادی را برای افزایش تعداد دانشجویان بین ‌المللی سرمایه ‌گذاری می‌ کند، از جمله ارائه بورسیه ‌های تحصیلی بیشتر برای دسترسی بیشتر به تحصیل. هنگ کنگ در زمینه های تحقیق و نوآوری شهرت زیادی دارد و سیستم آموزشی آن را به خوبی توسعه داده است. جامعه در هنگ کنگ چندفرهنگی است و در یک منطقه فشرده چیزهای زیادی برای تجربه کردن وجود دارد. زندگی سریع و جهانی است، با چیزهای زیادی که شما را در اوقات فراغت خود مشغول می کند!

دانشگاه های هنگ کنگ

هنگ کنگ دارای بسیاری از دانشگاه های مشهور جهان است که یکی از بالاترین تمرکز موسسات رتبه بندی بین المللی در جهان را دارد. 6 دانشگاه هنگ کنگ در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2023 وجود دارد. 

بالاترین رتبه دانشگاه هنگ کنگ است که در رتبه 21 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه چینی هنگ کنگ (CUHK) در رتبه 38 قرار دارد، گزینه مناسبی برای تحصیل در هنگ کنگ است. تنها دانشگاهی که در بین 500 برتر نیست، دانشگاه Lingnan است که حتی در آن زمان فقط در گروه 601-650 قرار دارد!

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در اسلوونی

درباره هنگ کنگ

هنگ کنگ که به طور رسمی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ جمهوری خلق چین است، تقریباً 7.5 میلیون نفر را در خود جای داده است. این یک منطقه اداری ویژه است، به این معنی که در حالی که بخشی از سرزمین اصلی چین است، سیستم دولتی آن جداگانه است. 

این منطقه در ابتدا جمعیت کمی داشت و منطقه ای از دهکده های کشاورزی و ماهیگیری بود. اکنون به یکی از مهم ترین مراکز مالی و بنادر تجاری جهان تبدیل شده است که ساکنان آن از ملیت های مختلف بسیار زیاد است. هنگ کنگ دارای بیشترین تعداد آسمان خراش در جهان است که بیشتر آنها در بندر ویکتوریا قرار دارند. 

اگر تحصیل در هنگ کنگ را در نظر دارید، خوب است بدانید که آسمان‌خراش‌ها بخشی از افق نمادین مدرن این کشور هستند، اما با معماری سنتی چینی که در این منطقه نیز خواهید یافت، تکمیل می‌شوند. بیش از 90 درصد جمعیت از سیستم های حمل و نقل عمومی استفاده می کنند که بسیار پیشرفته و توسعه یافته است.

تحصیل در کشورهای پیشرفته آسیایی | تحصیل در هنگ کنگ

هزینه تحصیل و زندگی در هنگ کنگ

هنگ کنگ از دلار هنگ کنگ (HKD) به عنوان واحد پول خود استفاده می کند. شهریه ای که می پردازید به محل تحصیل در این منطقه بستگی دارد. به طور متوسط، شما باید انتظار داشته باشید که به عنوان یک دانشجوی بین المللی سالانه بین 90000 تا 265000 HKD پرداخت کنید

 آنها توسط موسسات فردی و همچنین برخی از آنها که توسط دولت ارائه می شوند اعطا می شوند. برای اطلاع از واجد شرایط بودن برای تحصیل در هنگ کنگ و هر گونه بورسیه تحصیلی و دریافت راهنمایی برای درخواست، با موسسه خود تماس بگیرید.

هزینه زندگی شما به محل زندگی شما بستگی دارد. اگر اقامتگاه اجاره ای خصوصی را انتخاب کنید، این اقامتگاه گرانتر از خوابگاه دانشگاه خواهد بود. برای یک خوابگاه دانشجویی، باید بین 15000 تا 45000 HKD در سال بودجه داشته باشید. 

برای یک آپارتمان یک خوابه اجاره ای خصوصی، باید سالانه بین 90000 تا 200000 HKD بودجه داشته باشید. برای هزینه های اضافی زندگی، باید حدود 50000 HKD در سال در نظر بگیرید. دانشجویان بین المللی مجاز به انجام انواع خاصی از مشاغل پاره وقت هستند.

ویزای دانشجویی هنگ کنگ

اگر مایل به تحصیل در دانشگاه هنگ کنگ هستید، باید ویزای دانشجویی داشته باشید. شما باید فرم های خاصی را کامل کرده و مدارک لازم را برای تحصیل در هنگ کنگ ارائه کنید. اینها یک فتوکپی از پاسپورت، برنامه سفر با مدرک پرواز، عکس گذرنامه اخیر، مدرک پذیرش در یک موسسه هنگ کنگ، مدرکی مبنی بر حمایت مالی و صورت حساب بانکی هستند. 

شما همچنین به یک اسپانسر محلی نیاز خواهید داشت، که خدماتی است که موسسه شما برای شما ترتیب می دهد. برای اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید. برای مدت اقامت خود در هنگ کنگ باید یک بیمه نامه درمانی معتبر داشته باشید. 

معمولاً دانشگاه ها سیاست های خود را به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در هنگ کنگ ارائه می دهند. اگر این مورد برای موسسه شما نیست، باید یک بیمه نامه خصوصی درمانی ترتیب دهید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در تایوان

زبان کشور هنگ کنگ

هنگ کنگ دو زبان رسمی دارد. اینها چینی و انگلیسی هستند. آنها یک زبان منطقه ای شناخته شده دارند. کانتونی. خط رسمی آنها چینی سنتی و الفبای انگلیسی است. بسیار متداول است که مؤسسات آموزش عالی دوره هایی را به زبان انگلیسی و چینی ارائه دهند. 

اگر تصمیم به تحصیل در هنگ کنگ دارید، ممکن است مجبور شوید مدرکی دال بر مهارت زبان خود ارائه دهید. اگر استانداردهای لازم را ندارید، می توانید در یک دوره زبان شرکت کنید تا به پیشرفت شما کمک کند. حتی اگر بتوانید به زبان انگلیسی مطالعه کنید، باز هم باید تلاش کنید تا حد ممکن چینی را یاد بگیرید. 

زبان چینی به طور گسترده در سراسر جهان صحبت می شود و یک زبان تجاری است که به شدت مورد استفاده قرار می گیرد. توانایی صحبت به زبان چینی نه تنها برای زندگی روزمره شما مفید خواهد بود، بلکه مهارتی است که در CV/رزومه شما عالی به نظر می رسد!

می توان گفت هنگ کنگ، یکی از مطلوب ترین مکان ها برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال ماجراجویی در شهری پر سرعت و هیجان انگیز هستند. 

تحصیل در کشورهای پیشرفته آسیایی | تحصیل در هنگ کنگ

برتری های تحصیل در هنگ کنگ 

برای درک بهتر شرایط تحصیل در هنگ کنگ، باید گفت که این کشور به دلیل موقعیت استراتژیک خود در قلب آسیا به شهری جهانی تبدیل شده است. این شهر که به عنوان شهر جهانی آسیا شناخته می شود، به چهارمین مرکز بانکی و مالی بزرگ جهان تبدیل شده است.

 7.3 میلیون نفر جمعیت متفاوت قومی و بین المللی از افراد محلی، مهاجران و دانشجویان را تشکیل می دهند و این شهر بین یک سرزمین اصلی پرجمعیت و بیش از 200 جزیره دورافتاده در دریای چین جنوبی تقسیم شده است. هنگ کنگ از لحاظ تاریخی به عنوان مرکز تجارت با ارتباطات حمل و نقل چشمگیر خود در آسیا و سایر نقاط جهان عمل کرده است.

این شهر قبل از اینکه در سال 1997 به حاکمیت چین بازگردد، به مدت 156 سال تحت حاکمیت بریتانیا بود. دوران استعمار تغییرات تاریخی عظیمی را در این قلمرو به ارمغان آورده است که تأثیرات آن امروزه نیز دیده می شود.

از نظر بصری، با پیاده‌روی در هنگ‌کنگ، نام‌های خیابان‌ها و ساختمان‌های متعددی از دوره استعمار، مانند جاده گلاستر و ایستگاه پلیس مرکزی سابق، نشان داده می‌شود. این شهر توسط حقوق عمومی انگلیسی اداره می شود، که سیاست و روند قانون گذاری را برای کسانی که از ایدئولوژی قضایی بریتانیا آگاه هستند آشنا می کند.

با تمامی این موارد در خصوص زندگی و تحصیل در هنگ کنگ، باید اشاره کنیم که هنگ کنگ اساساً یک اقتصاد سرمایه داری است و بیشتر منابع در مالکیت خصوصی هستند و مردم در تصمیم گیری در مورد تولید و مصرف آزادند.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

اقتصاد صنعتی هنگ کنگ

این اقتصاد همچنین به شدت صنعتی است و به دلیل مالیات کم، تجارت بندری تقریباً آزاد و بازار مالی بین‌ المللی مشهورش شناخته شده است. هنگ کنگ موقعیت ایده آلی برای شرکت های در حال رشد دارد و مهاجران و صاحبان مشاغلی را که می خواهند در سراسر آسیا و سرزمین اصلی چین تجارت کنند را جذب می کند.

آینده امیدوار کننده برای اقتصاد و تجارت نه تنها از گسترش دانش بین مشاغل، بلکه برای توسعه رهبران با استعداد برای آینده و مؤسساتی که این امر را به ثمر می رسانند، حمایت کرده است. سیستم آموزشی نیز از طریق مطالبی که تدریس می شود تحت تأثیر حضور استعماری بریتانیا قرار گرفته است. 

در آغاز قرن بیستم، سیستم آموزشی در هنگ کنگ برای ارائه آموزش انگلیسی با کیفیت بالا تغییر کرد تا دانشجویان را برای آموزش عالی، آموزش حرفه ای یا تحصیل اضافی در خارج از کشور آماده کند. سیاست های جدیدی ارائه شد که کلاس های عصرانه را برای مهندسی، علوم و بازرگانی برای دانشجویان در سراسر شهر ایجاد کرد. 

امروزه، تحصیل در هنگ کنگ و دانشگاه‌ های آن بر تعادل شیوه ‌های تدریس سنتی با نوآوری برای آینده تأکید می ‌کنند و از تأثیر بین ‌المللی و تعهد محلی قوی حمایت می ‌کنند. در حال حاضر هنگ کنگ برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در بسیاری از موسسات در سراسر شهر ارائه می دهد که در سراسر جهان مورد احترام و شناخته شده هستند. 

سیستم آموزشی بریتانیا بر سیستم آموزشی هنگ‌کنگ تأثیر گذاشته است تا دانش‌آموزان را با مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای تبدیل شدن به رهبران آینده مجهز کند.

تحصیل در کشورهای پیشرفته آسیایی | تحصیل در هنگ کنگ

تحصیل در هنگ کنگ در مقابل تحصیل در چین 

هنگ کنگ در سال 1997 به قدرت چین بازگشته است. سیاست معروف به "یک کشور، دو سیستم" چارچوبی را توصیف می کند که هنگ کنگ به عنوان کشوری مستقل از جمهوری خلق چین (PRC) با آن عمل می کند. قانون اساسی هنگ کنگ حقوق عمومی بریتانیا و سایر اصول استعماری مانند حقوق مالکیت و آزادی بیان را حفظ می کند، سیستمی که با چین متفاوت است. 

اگرچه سیستم های سیاسی متفاوت هستند، اما سیستم آموزشی و تحصیل در هنگ کنگ و چین از نظر تحولات و تغییرات در سیستم شباهت هایی دارند. هم هنگ کنگ و هم چین در 200 سال گذشته بر آموزش عالی تمرکز فزاینده ای داشته اند. 

تاکید بر گسترش آموزش عالی بوده است و انواع ابتکارات غیردولتی نیز در نتیجه گسترش شتاب خود به وجود آمده است. موسسات خصوصی و برنامه های خود تامین مالی را می توان در هنگ کنگ و چین یافت که طیف گسترده ای از برنامه ها را برای دانشجویان محلی و بین المللی ارائه می دهند. 

توسعه سیستم آموزش عالی همچنین سطح جدیدی از تمایل به تحصیلات آکادمیک را برانگیخته است که باعث افزایش ثبت نام برای مدارس متوسطه در هر دو مکان شده است. چهار دانشگاه از هر دو مکان به عنوان 10 دانشگاه برتر آسیا در سال 2018 رتبه بندی شده اند. 

با توجه به این که تفاوت زیادی در اندازه و تعداد دانشگاه ها در هر دو منطقه وجود دارد، این نشانه خوبی از کیفیت آموزش در هنگ کنگ و چین است.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

دانشگاه های برتر هنگ کنگ

مؤسسات هنگ کنگ دستخوش تغییرات عمده ای در برنامه درسی، آموزش زبان و روش های ارزیابی شدند و سبکی از آموزش را ایجاد کردند که بیشتر متمرکز بر دانش آموز بود. موسسات آموزش عالی برای تحصیل در هنگ کنگ با تغییر به سمت توسعه فردی و افزودن دوره هایی با تاکید بر تفکر انتقادی، مرتبط و رقابتی در مقیاس جهانی هستند. 

بر اساس رتبه بندی دانشگاه QS آسیا در سال 2018، چهار دانشگاه در هنگ کنگ در بین ده دانشگاه برتر منطقه قرار دارند. آنها همچنین معمولاً محبوب ترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی هستند که می خواهند در هنگ کنگ تحصیل کنند.

دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ (HKUST) برنامه های معتبر بسیاری را در زمینه مهندسی، علم و فناوری به دانشجویان ارائه می دهد و در سراسر جهان به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی بین المللی شناخته می شود. HKUST بر روی اخلاق آموزشی شرق-غرب تمرکز می کند که حول ارزش های اصلی برتری، تفکر انتقادی و ذهن باز می چرخد. 

تحصیل در کشورهای پیشرفته آسیایی | تحصیل در هنگ کنگ

دانشگاه هنگ کنگ (HKU)

دانشگاه هنگ کنگ (HKU) در سال 1912 تاسیس شد و اولین موسسه آموزش عالی در هنگ کنگ است. این مرکز در امتداد تپه در جزیره هنگ کنگ واقع شده است و علاوه بر آموزش فارغ التحصیلان دانشگاهی با استعداد از جامعه محلی به طرق مختلف حمایت می کند. 

 دانشگاه سیتی هنگ کنگ در قلب شهر جهانی آسیا واقع شده است. دانشگاه، برنامه‌ها و اساتید آن از غنی‌سازی متقابل فرهنگ‌ها و سنت‌های فکری مختلف برای بهبود انسان حمایت می‌کنند. اعضای هیئت علمی برجسته آن از سراسر جهان استخدام می شوند. وب سایت دانشگاه شهر هنگ کنگ نگاهی به برنامه های عالی و همکاری های دانشگاهی موجود در این موسسه ارائه می دهد.

این دانشگاه دانشجویان و دانش پژوهان محلی و بین المللی را جذب می کند که در محوطه زیبای دانشگاه مطالعه، تدریس و تحقیق می کنند. 
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد