برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

توسط : تیم محتوا
1,272

در اینجا بهترین راه حل های پشتیبان گیری و بازیابی برای ویندوز سرور آورده شده است. Windows Server یک سیستم عامل استاندارد ویندوز است که اجزای خاصی اضافه و یا حذف شده است، اما با نرم افزارهای پشتیبان گیری شخص ثالث کاملاً سازگار است. پشتیبان‌گیری ‌های حرفه‌ای در خارج از سایت، مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی و همچنین توانایی بازگردانی داده‌ها را به همه سرورها در صورت نیاز سازمانی فراهم می‌کنند.

با پشتیبان‌گیری توسط برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور، از یک فایل در سرور، ممکن است از مشکلات مختلف مربوط به داده‌های رایانه‌تان مانند خرابی هارد، حملات ویروسی و از دست دادن اطلاعات جلوگیری کنید.

بهترین نرم افزار پشتیبان گیری از سرور ویندوز چیست؟

نرم افزار پشتیبان گیری ویندوز سرور مانند ویندوز نیست. اگر از Windows Server 2019، 2016، 2012 R2، 2012، 2008 R2 یا 2008 استفاده می کنید، باید ابزارهای پشتیبان گیری را پیدا کنید که نه تنها سازگار، بلکه قدرتمند نیز هستند.

هر کاری که یک کاربر ویندوز انجام می دهد بر اساس یک مفهوم ساده است: ورودی داده. تنها کار مهم بعدی که باید برای شما انجام دهید، اطمینان از پشتیبان‌گیری از داده‌ها در صورت شکست هر فناوری است.

آیا ویندوز سرور دارای نرم افزار پشتیبان است؟

این کار را انجام می دهد، به آن Windows Server Backup می گویند و با سیستم عامل ویندوز سرور شما از قبل نصب شده است. ما همچنین این راه حل را در انتخاب برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور در زیر گنجانده ایم، اما همانطور که خواهید دید، این ابزار تمام ویژگی هایی را که توسط ابزارهای شخص ثالث قدرتمندتر ارائه می شود را پوشش نمی دهد.

با این حال، دارای مهمترین گزینه های لازم برای پشتیبان گیری و بازیابی ویندوز سرور است. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها نرم‌افزار پیشگیری از از دست دادن داده‌ها را دریافت کرده و آن را رها می‌کنند. با این حال، این موضوع به مشکل بازیابی نمی‌پردازد، مثلاً اگر داده‌های سرور ناپدید شوند.

نرم افزارهای برتر پشتیبان گیری برای سرور 

Quorum onQ 

این برنامه بهترین ابزار تجاری برای پشتیبان گیری و بازیابی است.  Quorum onQ  یک راه حل با یک کلیک برای محافظت از زیرساخت های حیاتی شما در برابر آسیب ها است. این بدان معناست که وقتی سرور تولیدی را از دست می دهید، می توانید با یک کلیک به دستگاه Quorum بروید و به کار خود ادامه دهید.

فناوری داخل در ابتدا برای ارتش طراحی شده بود تا سیستم ردیابی موشک را همگام نگه دارد تا هیچ حاشیه ای برای خطا وجود نداشته باشد. OnQ  یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور بوده و برای مشاغل عالی است زیرا یک نسخه پشتیبان کامل از سرور شامل تصاویر، برنامه ها و داده ها ایجاد می کند و سپس هر 15 دقیقه یک بار پشتیبان گیری افزایشی انجام می دهد.

نه تنها این، بلکه پس از تهیه نسخه پشتیبان از یک سرور، Quorum  به آزمایش نامحدود اجازه می دهد تا مطمئن شوید که در صورت نیاز به آن، به خوبی اجرا می شود. ابزار Quorum به طور کامل از سهولت و انعطاف پذیری سرورهای فیزیکی و مجازی پشتیبانی می کند. Quorum از سرورهای فیزیکی از طریق نرم افزار و رابط اختصاصی خود پشتیبانی می کند.

برای محیط های مجازی، محصول به طور کامل در VMware با استفاده از vCenter برای مدیریت و vMotion برای بازیابی یکپارچه شده است. 

برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

پیکر بندی Quorum

چهار راه برای پیکربندی محصول Quorum به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور وجود دارد:

•    یک دستگاه محلی را در محل قرار دهید تا از محیط زیست پشتیبانی کند - فقط در دسترس بودن بالا (HA)

•    یک دستگاه محلی را با تکرار به دستگاه دوم در یک سایت راه دور ترکیب می کند - HA & Disaster Recovery (DR)

•    یک دستگاه محلی را با تکرار به ابر خصوصی Quorum ترکیب می کند - HA & Disaster Recovery as a Service (DRaaS)

•    پشتیبان گیری مستقیم در ابر خصوصی Quorum - Direct-to-Cloud

ویژگی های کلیدی Quorum onQ

•    بازیابی با یک کلیک در هر نقطه از زمان

•    تست بازیابی خودکار

•    معماری HA Anywhere

•    پشتیبان گیری و بازیابی فوق العاده سریع به لطف دستگاه هایی با 25000 IOPS

•    بازیابی کامل و خرابی ابر

پشتیبان گیری از اورانیوم

اورانیوم پشتیبان‌گیری یک راه‌حل پشتیبان کامل برای سرورهای محلی و میزبان و یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور است، بنابراین قطعاً ابزاری است که می‌تواند به شما کمک زیادی کند. این هم برای مشاغل و هم برای افراد طراحی شده است و رابط کاربری دوستانه اجازه می دهد تا یک مجموعه پشتیبان را تنها در چند ثانیه پیکربندی کنید.

نگران نباشید زیرا در صورت بروز هرگونه نقص، سیستم گزارش دهی بلافاصله به شما هشدار می دهد تا در وقت گرانبهایتان صرفه جویی کنید. از نظر گزینه های پشتیبان گیری، اورانیوم پشتیبان گیری تمام داده ها، تصاویر دیسک، پایگاه های داده، صندوق های پستی Exchange و حتی ماشین های مجازی را ایمن می کند.

گزینه های مقصد پشتیبان خیره کننده هستند. این راه حل می تواند بک آپ ها را روی هر چیزی از جمله FTP، FTPS، SFTP، ابر و حتی نوار ذخیره کند. چرا در وهله اول بک آپ ایجاد می کنید؟ این ابزار بازیابی کامل سرور شما را در صورت آسیب یا حملات Ransomware از هر نوعی تضمین می کند.

پشتیبان گیری اورانیوم به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور بسیار متنوع است. این به عنوان یک نسخه رایگان برای پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و پوشه‌ها در دسترس است، اما برای نیازهای بالاتر مانند پشتیبان‌گیری از Drive Image، پایگاه‌های داده و ماشین‌های مجازی، با مجوزهای اختصاصی ارائه می‌شود.

بیایید بهترین ویژگی های آن را مرور کنیم:

•    پشتیبان گیری کامل از سرور و بک آپ گیری گرانول

•    پشتیبان گیری برنامه ریزی شده

•    پشتیبان‌گیری از تصویر Drive، پشتیبان‌گیری FTP / FTPS / SFTP، پشتیبان‌گیری ابری و پشتیبان‌گیری نوار

•    بازیابی کامل سرور یا نقطه پایانی در صورت بروز آسیب

•    رابط کاربری دوستانه هم برای مشاغل و هم برای افراد

•    نسخه رایگان موجود است

برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

پشتیبان گیری با FullBack  Zinstall 

این برنامه به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور بهترین قابلیت بازیابی و سهولت استفاده را دارد. این نرم افزار یک راه حل پشتیبان کامل، همیشه روشن و آسان برای استفاده برای کل سرور شما است. برخلاف سایر نسخه‌های پشتیبان، FullBack در واقع می‌تواند برنامه‌های سرور، نه فقط فایل‌ها، حتی سخت‌افزار سرور کاملاً متفاوت با نسخه‌های مختلف ویندوز را بازیابی کند.

برای مثال، می‌توانید یک نسخه پشتیبان از Dell Server 2012، به HP Server 2022 یا به hosted Server 2022   از جمله برنامه‌های کاربردی سرور بازیابی کنید. توجه داشته باشید که این یک کلون بازیابی نیست، به عنوان مثال، سیستم عامل جدید یا لایه سخت افزاری را بازنویسی نمی کند.

این فقط داده ها را بازیابی نمی کند. برنامه های شما را به همراه پیکربندی ها و حساب های آنها، نمایه ها، اشتراک گذاری ها و مجوزهای امنیتی شما بازیابی می کند. این قابلیت منحصر به فرد به تنهایی باعث می شود تا FullBack ارزش توجه جدی داشته باشد. البته، شما همچنین می توانید یک فایل یا یک پوشه را با یک کلیک بازیابی کنید.

با این همه فناوری قدرتمند در این برنامه به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور ، استفاده از FullBack بسیار ساده است. FullBack می‌تواند پشتیبان‌گیری‌های شما را تقریباً در هر مکانی ذخیره کند که شامل درایوهای محلی، درایوهای خارجی، اشتراک‌گذاری‌های شبکه، NAS / SAN و فضای ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث مانند Amazon S3 یا Backblaze B2 یا حتی  OneDrive / Dropbox است. هرچند که برای استقرار سرورهای کوچک‌تر کاربرد بیشتری دارد.

همچنین به شما امکان می‌دهد همزمان از چندین هدف پشتیبان تهیه کنید، بنابراین می‌توانید یک نسخه پشتیبان محلی برای دسترسی سریع و یک نسخه پشتیبان Cloud در صورت سوختن دفترتان نگه دارید.

ویژگی های خاص FullBack  

این واقعاً یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور و یک نیروگاه پشتیبان است که استفاده از آن برای همه آسان است. ویژگی های نرم افزار:

•    پشتیبان گیری خودکار برای کل سرور شما

•    برنامه های شما را به همراه تنظیمات آنها بازیابی می کند

•    پشتیبان‌گیری‌های شما را در هر مکانی ذخیره می‌کند، از جمله در فضای ذخیره‌سازی ابری

•    پشتیبان گیری از چندین هدف به طور همزمان

•    بازیابی کامل هر فایل

پشتیبان گیری Vembu برای مایکروسافت ویندوز

Vembu بدون شک یکی از یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور برای بازیابی در مورد سرورها و ترمینال های ویندوز است. این برنامه پشتیبان‌گیری مبتنی بر تصویر از سرورهای ویندوز/ ایستگاه‌های کاری در حال اجرا بر روی پلتفرم‌های فیزیکی و مجازی را فراهم می‌کند.

البته، می توانید از کل سیستم ها نسخه پشتیبان تهیه کنید یا فقط دیسک ها یا حجم ها را انتخاب کنید. این راه حل از دیسک های پارتیشن بندی شده MBR و GPT پشتیبانی می کند، حتی اگر بیش از 2 ترابایت داده باشد و همچنین دیسک های Basic و Dynamic را از یک دستگاه ویندوز نیز پوشش می دهد.

اما پس از ایجاد یک نسخه پشتیبان، Vembu از درایور اختصاصی Changed Block Tracking خود برای تهیه نسخه پشتیبان افزایشی استفاده می کند. به عبارت دیگر، داده ها را با هم مقایسه می کند و فقط از فایل های جدید و تغییر یافته سیستم شما نسخه پشتیبان تهیه می کند.

نه تنها این، بلکه Vembu یک تأیید خودکار پشتیبان‌گیری را برای بررسی قابلیت بازیابی اطلاعات پشتیبان‌ها انجام می‌دهد. تمام اقدامات از یک رابط کاربری متمرکز مبتنی بر وب انجام می شود که از هر مکانی قابل دسترسی است.

پیشنهاد مطالعه:دلایل مسدود شدن اکانت ChatGPT

بیایید برخی از بهترین ویژگی های Vembu  به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور را مرور کنیم:

•    پشتیبانی از دیسک های پارتیشن بندی شده MBR و GPT بزرگتر از 2 ترابایت

•    بازیابی فلز برهنه (BMR) برای بازسازی کل ماشین

•    پشتیبان گیری با آگاهی از برنامه

•    تأیید خودکار پشتیبان گیری

•    رمزگذاری داخلی AES 256 بیتی درجه صنعتی

با این راه حل هوشمند که بازیابی خوبی را نیز ارائه می دهد، از سرور ویندوز و نقاط پایانی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

پشتیبان گیری سایبری Acronis

این نرم افزار به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور بوده و برای پشتیبان گیری کامل سرور عالی است. Acronis Cyber Backup یکی از بهترین نرم افزارهای پشتیبان گیری ویندوز سرور برای کسب و کار شما است. این مانند نسخه ای از Acronis True Image است اما برای سرور ویندوز ساخته شده است.

Cyber Backup پشتیبان‌گیری کامل را در محیط ویندوز سرور شما اجرا می‌کند و کل سیستم یا فقط فایل‌ها و برنامه‌های خاص را بازیابی می‌کند. ویجت‌های قابل تنظیم، گزارش‌ها، اعلان‌ها و هشدارهای رویدادهای مهم از جمله ویژگی‌های پیشرفته گزارش‌دهی و نظارت بر وضعیت Acronis Cyber Backup هستند.

می‌توانید به راه‌حل باج‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی Acronis اجازه دهید تا از داده‌های شما در برابر تغییرات غیرمجاز، رمزگشایی و شیوع باج‌افزار مانند Petya، WannaCry و Osiris محافظت کند.

علاوه بر این، این برنامه به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور، با افزودن یک لایه حفاظتی اضافی، می توانید از داده های خود در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنید. از طریق یک الگوریتم ریاضی، نوآوری مبتنی بر بلاکچین Acronis Notary یک اتصال ایمن را فراهم می کند.

Acronis Cyber Backup یک راه حل پشتیبان گیری مبتنی بر اشتراک است و شامل یک آزمایش رایگان 30 روزه است.

ویژگی های کلیدی Acronis Cyber Backup

در اینجا ویژگی های کلیدی Acronis Cyber Backup آورده شده است:

•    با هر سرور ویندوز مجازی، فیزیکی یا ابری کار می کند

•    بک آپ های خود را در هر جایی ذخیره کنید، از جمله NAS، SAN، نوارها، دیسک ها، Acronis Cloud، Azure، AWS، Google

•    داده های مورد نیاز خود را بازیابی کنید: سیستم کامل، درایوها، داده های برنامه مایکروسافت، فایل های فوری و پوشه ها.

•    راه حل نسخه پشتیبان مقیاس پذیر به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

•    با استفاده از Volume Shadow Copy (VSS) وضعیت فعلی سرور را ضبط کنید.

آیا برای داده های کسب و کار خود به امنیت بیشتری نیاز دارید؟ Acronis Cyber Backup را امتحان کنید و از محیط ویندوز سرور مطمئن باشید!

پیشنهاد مطالعه:بهترین اپلیکیشن های مترجمی آنلاین

توسعه دهنده سیستم عامل ManageEngine

این برنامه  بهترین برای به دست آوردن و استقرار تصویر سیستم عامل محسوب می شود. ManageEngine OS Deployer یک نرم افزار استقرار و انتقال سیستم عامل است، اما تصویربرداری آنلاین و آفلاین را نیز ارائه می دهد.

این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد تصویری از سیستم‌عامل و پارتیشن‌های دیسک در رایانه خود ایجاد کنید و می‌توان آن را به طور همزمان روی یک یا چند رایانه نصب کرد، حتی در دستگاهی با سیستم‌عامل خراب. روش تصویربرداری آنلاین به مدیران این امکان را می دهد که تصویر دیسک سیستم را زمانی که در شبکه فعال است و در حال کار است، ضبط کنند.

از سوی دیگر، این برنامه به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور، با تصویربرداری آفلاین، تصویر دیسک زمانی که شبکه خاموش می شود به دست می آید. این ابزار می تواند تصویری از پارتیشن های تک یا چندگانه یا کل دیسک ایجاد کند و همچنین می تواند حجم را کاهش دهد تا از خطاهای ناسازگاری اندازه دیسک جلوگیری کند.

ManageEngine OS Deployer  همچنین می‌تواند پروفایل‌ها و داده‌های کاربر را از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل کند و اطمینان حاصل کند که کاربران می‌توانند به طور یکپارچه به کار خود در دستگاه جدید ادامه دهند. این یک محیط پیش از راه‌اندازی را فراهم می‌کند که به مدیران اجازه می‌دهد بدون دسترسی به سیستم عامل، عیب‌یابی و تعمیرات را روی رایانه‌ها انجام دهند.

برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

بهترین ویژگی های ManageEngine OS Deployer

بیایید برخی از بهترین ویژگی های ManageEngine OS Deployer را به عنوان یکی از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور مرور کنیم:

•    می تواند پیکربندی های استاندارد شده را در چندین رایانه مستقر کند

•    فرآیند مهاجرت از یک سیستم عامل قدیمی به یک سیستم عامل جدید را ساده می کند

•    فرآیند استقرار سیستم عامل ها در سراسر ماشین ها را خودکار می کند

•    به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد رایانه‌های موجود در مکان‌های دور را مدیریت کنند

•    درایورهای لازم را در حین استقرار سیستم عامل نصب می کند

یک تصویر سیستم عامل را با استفاده از تکنیک های تصویربرداری پیشرفته ایجاد می کند و آن را برای استقرار سفارشی می کند. می توانید از برترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور استفاده کرده و از امکانات آنها بهره مند شوید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط باشید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد