خرید سرورهای ابری Linode

خرید سرورهای ابری Linode

توسط : تیم محتوا
1,172

استفاده از خدمات رایانش ابری در بین مشاغل به سرعت در حال افزایش است. در سال 2012، درآمد بازار ابری تنها 26.4 میلیارد دلار بود که در سال 2020 از 313 میلیارد دلار عبور کرده است. پیش بینی می شود درآمدهای بازار ابری تا سال 2027 به 552 میلیارد دلار برسد. با افزایش استفاده از خدمات ابری، رقابت بین فروشندگان رایانش ابری نیز در حال افزایش است. در میان این ارائه دهندگان خدمات ابری مقرون به صرفه و قابل اعتماد، Linode  یک نام مشهور است. با خرید سرورهای ابری لینود، می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

بررسی دقیق Linode

با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان همچنان می‌خواهند یک بررسی دقیق از Linode را مطالعه کنند. به همین دلیل است که این مقاله تمام جزئیات Linode از جمله مزایا، ویژگی‌ها، مدل قیمت‌گذاری و تاریخچه را به اشتراک می‌گذارد.

لینود با 11 مرکز داده جهانی و بیش از 1 میلیون مشتری، یک ارائه دهنده خدمات ابری قابل اعتماد در نظر گرفته می شود. این شرکت میزبانی ابری مستقر در پنسیلوانیا خدمات مختلفی از جمله وب، VPS، میزبانی اینترنتی و خدمات رایانش ابری را ارائه می دهد. این حدود 196 کشور را پوشش می دهد که به معنی این است که مشتریان می توانند از محصولات آن در همه این کشورها استفاده کنند.

با برچسب های قیمت متفاوت، محصولات اصلی لینود عبارتند از محاسبات، ابزارهای توسعه دهنده، شبکه، خدمات مدیریت شده و ذخیره سازی. عمدتاً بر تحویل سرورهای لینوکس SSD برای پشتیبانی از برنامه های مختلف تأکید دارد. 

استارت آپ ها، توسعه دهندگان نوآور، SME ها و حتی شرکت های بزرگ مشتریان Linode هستند. در نتیجه، درآمد فعلی Linode به 100 میلیون دلار رسیده است. خرید سرورهای ابری لینود می تواند یک انتخاب عاقلانه باشد.

پیشنهاد مطالعه:نحوه خرید سرور از VPS2day

تاریخچه لینود

در سال 2003، کریستوفر آکر Linode را راه‌اندازی کرد. کلمه "Linode" اساساً ترکیبی از دو کلمه node و Linux است. این پلتفرم، با مراکز داده مستقر در ایالات متحده کار خود را شروع کرد که در کالیفرنیا و دالاس قرار داشتند. پس از افزودن ایالت های ایالات متحده، مراکز داده خود را در سال 2009 در انگلستان تأسیس کرد. در حال حاضر، حدود 11 مرکز داده در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ژاپن، استرالیا، هند و کانادا دارد.

به طور مشابه، اگر ویژگی‌های مختلف آن را مورد بحث قرار دهیم، در سال 2009، لینود شروع به ارائه نسخه پشتیبان از داده‌ها در سال 2009 کرد و NodeBalancer در سال 2011 راه‌اندازی شد. ویژگی KVM را در سال 2015 منتشر کرد و محصولات مدیریت شده را در سال 2013 تأسیس کرد.  امروزه بسیاری از کاربران با خرید سرورهای ابری لینود، به کسب و کار خود رونق بیشتری بخشیده اند.

استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس

مزایای لینود

Linode چندین مزیت را به مشتریان خود ارائه می دهد، اما ما در اینجا فقط در مورد مزایای قابل توجه صحبت می کنیم:

عملکرد عالی و آپتایم

توسعه دهندگان Linode را به دلیل عملکرد ارزشمندش به عنوان یک گزینه قابل اعتماد در نظر می گیرند. وقتی صحبت از استقرار یک سرور ابری Linode یا سرور مجازی لینوکس می شود، فقط چند ثانیه طول می کشد. علاوه بر این، استفاده از Linode Manager برای توسعه دهندگان نیز مفید است. 

به همین ترتیب، انتخاب مکان گره، منابع مقیاس‌بندی و گزینه‌های مدیریت لینوکس با مدیریت لینود یکپارچه است. به طور مشابه، استفاده از NodeBalancer و Manager نیز به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا نمونه‌های سرور متعددی را از طریق یک سیستم مدیریت کنند. هنگام خرید سرورهای ابری لینود، این ویژگی ها با پشتیبان گیری ماهانه یا هفتگی قطعا عملکرد لینود را بهبود می بخشد.

برعکس، Linode وعده آپتایم 99.99٪ را ارائه می دهد. در هر صورت، اگر تیم Linode از درخواست شما پشتیبانی نکند و سرور بیش از 0.01 درصد از کار بیفتد، می توانید علیه آن شکایت کنید. اما با این حال، معمولا این اتفاق نمی افتد.

آسان برای مقیاس

افزایش یا کاهش هر یک از سرویس‌های ذخیره‌سازی و سایر سرویس‌های خود با Linode فوراً انجام می‌شود. بنابراین، یا می خواهید پروژه خود را پس از موفقیت آن افزایش دهید یا می خواهید آن را کوچک کنید، با Linode یکپارچه است. برای انجام این تغییرات فقط باید چند کلیک انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین اپلیکیشن ها برای تولید محتوای اینستاگرام

صورتحساب مقرون به صرفه و آسان

اگر قصد خرید سرورهای ابری لینود دارید باید بدانید که در مقایسه با رقبای مانند AWS و Azure، هزینه های Linode بسیار مقرون به صرفه است. به‌ویژه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط ترجیح می‌دهند با Linode همراه شوند، زیرا ارزان است و برای راه‌اندازی سریع شناخته شده است. 

در واقع، با قیمت ارزان، زمان راه اندازی سرورها با Linode سریع است. با این وجود، به گفته کارشناس ابر، لینود گزینه مناسبی برای شرکت های بزرگ نیست. به همین ترتیب، صورت‌حساب در حضور گزینه‌های صورت‌حساب ساعتی و ماهانه با این فروشنده ابری بسیار راحت است. علاوه بر این، یک برآوردگر ابری و ماشین حساب قیمت برای پیش بینی هزینه ها ارائه می دهد.

امنیت سرورهای ابری لینود

بدون شک، Linode یک ارائه دهنده خدمات محاسبات ابری بسیار امن است. مانند فروشندگان ابر غول پیکر، یک ویژگی احراز هویت دو مرحله ای را اعطا می کند که از داده های شما محافظت می کند. 

رابط کاربر پسند

هنگام خرید سرورهای ابری لینود، چه مبتدی باشید و چه متخصص، مقابله با داشبورد Linode همیشه کار آسانی نیست. داشبوردهای مفید CLI، Cloud Manager و API را به کاربران ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌توانید به داشبورد Linode خود نزدیک شوید و با استفاده از دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ به اعضای تیم دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی 24/7 مشتری

نمایندگان پشتیبانی مشتری لینود نه تنها حرفه ای هستند بلکه به هر مشتری اهمیت زیادی می دهند. اگرچه پشتیبانی مشتری 24/7 در Linode در دسترس است، اما شما باید ابزار خاصی را در این زمینه انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید برای رفع هر مشکلی یک تیکت پشتیبانی باز کنید یا از طریق تلفن با تیم پشتیبانی یا فروش تماس بگیرید. گزینه هایی مانند چت در IRC و ایمیل نیز در دسترس هستند.

علاوه بر این، اگر تازه کار هستید و سؤالی دارید، انجمن Linode بهترین مکان است. شما می توانید تمام سوالات خود را در اینجا بپرسید. با تیم پشتیبانی، می‌توانید پیشنهاداتی را از سایر اعضای انجمن دریافت کنید.

ویژگی هایLinode 

در صورتی که تصمیم دارید برای خرید سرورهای ابری لینود اقدام کنید بهتر است با ویژگی های آن آشنا شوید. در اینجا ویژگی های اصلی استفاده از Linode آمده است:

بخش محاسبات 

بخش محاسبات Linode ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

•    استقرار خوشه Kubernetes: بدون دریافت هزینه های مدیریتی، خوشه ها را با اقدامات بی دردسر راه اندازی و مدیریت می کند. LKE از همسان سازی با ابزارهایی مانند Operators، Ranchers و Helm حمایت می کند. مدیریت DNS، ذخیره سازی، بازیابی خودکار و پشتیبان گیری etcd نیز

برخی از ویژگی های هیجان انگیز LKE هستند.

•    CPU و GPU اختصاصی: برای برنامه های کاربردی CPU شتاب، استفاده از CPU اختصاصی بهترین راه حل زیرساختی در نظر گرفته می شود. 100٪ زمان اجرا CPU، توانایی اجرای برنامه های حساس به تاخیر و ویژگی های اصلاح نمونه نیز آن را برای کاربران عالی می کند. علاوه بر این،

این فروشنده ابری پردازنده‌های گرافیکی درخواستی را با قدرت CUDA و NVIDIA Quadro RTX 6000 ارائه می‌کند.

•    حافظه زیاد: عملیات بازیابی حافظه را تسریع نمی‌کند، بلکه امکان جستجوی گسترده داده‌ها را نیز فراهم می‌کند.

•    نمونه‌های مشترک: برای مقابله با حجم کاری بالا، نمونه‌های مشترک Linode گزینه‌های مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ هستند.

ذخیره سازی

هنگام خرید سرورهای ابری لینود، بررسی بخش ذخیره سازی اهمیت دارد. لینود با 11 مرکز داده در مناطق مختلف جهان، سه نوع ذخیره سازی را فراهم می کند. اولین مورد، Block Storage است که امکان مدیریت مستقل داده ها را فراهم می کند. برای افزایش ظرفیت و سرعت ذخیره سازی با درایوهای فوق سریع NVMe و HDD در Block Storage انعطاف پذیر است.

مورد دوم Object Storage است که به انتقال رایگان، سازگاری با S3 و دسترسی بالا به داده ها معروف است. به طور مشابه، Linode نیز پشتیبان گیری ابری را اعطا می کند. با کمک این پشتیبان‌گیری‌ها، می‌توانید در هر زمان محلی به اطلاعات خود نزدیک شوید.

شبکه سازی

برای بهبود تجربه شبکه ای کاربران، Linode ویژگی های همه کاره را ارائه می دهد. با استفاده از حفاظت DDoS از زیرساخت شما محافظت می کند و از NodeBalances و مدیران DNS برای بهبود مقیاس پذیری برنامه ها استفاده می کند. تحت بخش شبکه، کنترل‌های DNS و فایروال ابری را نیز برای گسترش و محافظت از برنامه‌ها اعطا می‌کند.

ابزارهای مدیریتی

با خرید سرورهای ابری لینود در خواهید یافت که برای بهبود تجربه مشتری، Linode ابزارهای مدیریتی از جمله Cloud Manager، تصاویر از پیش ساخته شده، API ها و StackScripts سفارشی را ارائه می دهد. با وجود این ابزارهای مدیریتی، استقرار، مدیریت و مقیاس‌بندی برنامه‌ها با Linode ساده می‌شود.

ساختار قیمت گذاری لینود

مدل قیمت گذاری لینود بدون مشکل می باشد. با درپوش ماهیانه، هزینه ساعتی را درخواست می کند. اگرچه مشتریان فقط باید برای چیزی که استفاده می کنند پرداخت کنند، اما برخی از هزینه ها در صفحه قیمت مشخص است.

استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس

به عنوان مثال، هزینه های Linode با 5 دلار در ماه برای 1 گیگابایت تحت Compute Shared Plan شروع می شود. برای برنامه های اختصاصی CPU، 30 دلار در ماه برای 4 گیگابایت رم شارژ می شود. برنامه High Memory Plan را می توان با قیمت 60 دلار در ماه برای 24 گیگابایت رم استفاده کرد.

استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس

علاوه بر این، هنگام خرید سرورهای ابری لینود، برای NodeBalancers ماهانه 10 دلار برای کاربران هزینه دارد. هزینه های پشتیبان گیری و ذخیره اشیاء به ترتیب از 2 و 5 دلار در ماه شروع می شود. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید هزینه‌های پروژه خود را تخمین بزنید، می‌توانید از «Cloud Estimator» و «Cloud Pricing Calculator» لینود نیز استفاده کنید.

استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس

جایگزین لینود

در اینجا بهترین جایگزین برای Linode وجود دارد:

DigitalOcean یک جایگزین مقرون به صرفه برای Linode است. مطمئناً با 8 مرکز داده منطقه ای، 99.99٪ تضمین شده آپتایم و ویژگی های راه اندازی سریع، می تواند یک گزینه محاسبات ابری مناسب باشد. اگرچه DigitalOcean چند ثانیه طول می‌کشد تا یک برنامه را پیاده‌سازی کند، اما ویژگی‌هایی مانند پردازنده‌های گرافیکی ابری و پایگاه‌های داده مدیریت‌شده هنوز در اینجا وجود ندارند. البته هنوز هم می توانید با خرید سرورهای ابری لینود قابلیت های خوبی دریافت کنید.

چگونه از سرور Linode استفاده کنیم؟

Linode یک سرور عالی برای استفاده برای پروژه های آنلاین بوده و مقرون به صرفه است. ضمن آنکه با وجود ویژگی های بسیار زیاد، استفاده از آن آسان است. یکی از بهترین ویژگی های Linode این است که فضای ذخیره سازی زیادی دارد.

Linode یک ارائه دهنده سرورهای مبتنی بر ابر برای مشاغل کوچک و کاربران فردی است. مشتریان می توانند از بین سرورهای مختلف با مشخصات مختلف انتخاب کنند و همچنین سرورها را برای مدت زمان مشخصی اجاره کنند. سرورهای Linode در بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، انگلستان، کانادا، سوئد، سنگاپور و استرالیا قرار دارند.

چگونه یک سرور Linode ایجاد می کنید؟

پس از خرید سرورهای ابری لینود، باید بدانید که ساخت سرور Linode آسان است. چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، اما رایج ترین راه استفاده از حساب Linode و ایجاد سرور است. Linode تعدادی سرور مختلف را برای انتخاب فراهم می کند، بنابراین می توانید بهترین سرور را برای نیازهای خود پیدا کنید.

اگر به دنبال دسترسی به سرور Linode خود از خارج از شبکه خود هستید، می توانید از آدرس های IP عمومی ما استفاده کنید. برای پیدا کردن آدرس IP عمومی خود، یک مرورگر وب باز کنید و http://Linode.com/public-ips را در نوار آدرس وارد کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از سرویس VPN ما به سرور خود دسترسی داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:آموزش ساخت اکانت دولوپر گوگل پلی

با سرور Linode چه کاری می توانید انجام دهید؟

Linode طیف گسترده ای از گزینه های سرور را ارائه می دهد که برای مشاغل کوچک و افرادی که به دنبال یک سرور ارزان قیمت و با کارایی بالا هستند مناسب است. با خرید سرورهای ابری لینود انواع برنامه های سرور را دریافت می کنید که از 5 دلار در ماه شروع می شود.

همچنین ویژگی های مختلفی مانند شبکه خصوصی، فضای ذخیره سازی نامحدود و شبکه جهانی سرورها را ارائه می دهد. اما با سرور Linode چه کاری می توانید انجام دهید؟ کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با سرور Linode انجام دهید. می توانید از آن به عنوان سرور شخصی، وب سرور یا سرور فایل استفاده کنید.

اگر نمی توانید به سرور Linode خود متصل شوید، چند چیز وجود دارد که می توانید بررسی کنید:

•    مطمئن شوید که اطلاعات حساب Linode صحیح را دارید.

•    اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما به اینترنت وصل است و آداپتور شبکه درستی دارد. 

Linode Cloud Manager  چیست؟

Linode Cloud Manager یک پلتفرم مبتنی بر ابر است که به سازمان ها کمک می کند زیرساخت Linode خود را مدیریت کنند. این شامل ویژگی هایی مانند کنسول های مدیریت، ابزارهای اتوماسیون و قابلیت های گزارش است. با خرید سرورهای ابری لینود کاربران این امکان را دارند که منابع Linode خود را افزایش یا کاهش دهند و استقرار Linode خود را از یک مکان واحد مدیریت کنند.

استفاده از ویرایشگر گوتنبرگ در وردپرس

هاست لینود چیست؟

Linode یک شرکت میزبانی است که در ارائه خدمات میزبانی ابری تخصص دارد. آنها خدمات مختلفی از جمله میزبانی ابری، سرورهای خصوصی مجازی (VPS) و سرورهای اختصاصی را ارائه می دهند. آنها همچنین ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کنند، از جمله 99.9% گارانتی آپتایم، 99.9% ضمانت عملکرد و 30 روز ضمانت بازگشت وجه.

مفید بودن لینود برای مشاغل 

راه‌ حل‌های تجاری جامع لینو شامل CPUهای اختصاصی، VMهای استاندارد، Object Storage، Kubernetes و GPUها است. در اینجا دلیلی وجود دارد که چرا کسب و کارها سرورهای Linode Linux را به استراتژی ابری خود اضافه می کنند.

جای تردیدی برای خرید سرورهای ابری لینود نیست. این پلتفرم به شما کمک می کند تا بدانید هر ماه با قیمت ثابت در تمام مراکز داده جهانی Linode پرداخت خواهید کرد. Linode قابلیت‌های سطح سازمانی، ذخیره‌سازی و پردازنده‌های گرافیکی را با هزینه 30 تا 50 درصد کمتر از سایر ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ ارائه می‌دهد.

برای خرید سرور ابری Linode می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد