هوش مصنوعی کروگ و کاربرد آن

هوش مصنوعی کروگ و کاربرد آن

توسط : تیم محتوا
1,182

در چند دهه گذشته، سازمان ‌ها سرمایه‌گذاری زیادی در تلاش ‌هایی برای بهبود قابلیت اطمینان و کارایی زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات خود انجام داده‌اند. بسیاری از این تلاش‌ها منجر به صرف هزینه‌های زیادی برای ابزارها و نرم ‌افزارها شد. با این حال، حتی با این راه‌حل‌ها، بسیاری از شرکت‌ها همچنان با نویز بیش از حد، زمان‌های عیب‌یابی طولانی و افزایش هزینه‌های  OPEX، همچنان که محیط IT آنها به تغییر ادامه می‌دهد و کسب‌وکارشان تکامل می‌یابد، به مبارزه ادامه می‌دهند. هوش مصنوعی کروگ (Grok)  رویکردی نوآورانه برای حل این مشکل دارد.

پلت فرم یادگیری ماشینی قدرتمند

کروگ در حال تغییر نحوه استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای مدیریت بهتر زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارائه تضمین خدمات است. Grok یک هوش مصنوعی (AI) و پلت فرم یادگیری ماشینی قدرتمند برای رسیدگی به وظایف عملیاتی زمان‌بر مانند کاهش نویز، همبستگی، تجزیه و تحلیل علت اصلی و پیش‌بینی حادثه ارائه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:سایت های برتر فروش صنایع دستی

سرانجام راه حلی برای مشکل 

رویکرد Grok با راه حل های نسل اول AIOps متفاوت است. ما به پردازش بلادرنگ داده ها اعتقاد داریم و از داده های تاریخی یاد نمی گیریم. ضمن آنکه به یادگیری بدون نظارت و ساخت مدل های پیچیده یادگیری ماشینی بدون پیکربندی و برنامه نویسی پیچیده اعتقاد داریم. همچنین از حداقل مجموعه داده‌ها برای شکل‌دهی سریع مشاهدات و همچنین یادگیری مداوم، تشخیص الگوها و باهوش‌تر شدن در طول زمان استفاده می‌کنیم. 

علاوه بر این، هوش مصنوعی کروگ تنها راه حل AIOps برای حذف و کاهش زمان و تلاش صرف شده برای کارهای اداری دستی است – دیگر قوانین ثابت، کتاب آشپزی، جعبه ابزار یا CMDB وجود ندارد که برای بهره مندی از مزایای AIOps باید به آنها تکیه کنید. این پلتفرم از ابتدا برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای یادگیری، ارائه بینش و کاهش بار تلاش دستی برای کل سازمان ساخته شده است.

AIOps  آسان شد

Grok  برای تیم های فناوری اطلاعات، شبکه و زیرساخت ساخته شده است، نه برای دانشمندان داده های یادگیری ماشین. این هوش مصنوعی پیچیدگی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را از بین می‌برد و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا با رویکرد plug and play خود به سرعت از مزایا استفاده کنند. 

راه حل مدل سازی زیرساخت شما را در زمان واقعی با حداقل پیکربندی آغاز می کند. این مدل‌ها به سرعت الگوها، روابط و امضاها را با سرعت ماشین تشخیص می‌دهند و می‌سازند و همبستگی‌ها، مشاهدات و بینش بهتری را برای شروع ارائه ارزش عملیاتی در چند روز و نه ماه ارائه می‌دهند.

هوش مصنوعی کروگ و کاربرد آن

به روز رسانی مدل های Grok

هوش مصنوعی کروگ به مدل‌های از قبل کنسرو شده یا کتاب‌های آشپزی متکی نیست. بلکه از شما نمی‌خواهد الگوریتم‌هایی را از یک جعبه ابزار بسازید. با گذشت زمان، مدل‌های Grok به یادگیری و به‌روزرسانی پویا ادامه می‌دهند و حتی با تغییر محیط، «هوشمندتر» می‌شوند.

همانطور که کسب‌وکارها به تکامل و تغییر ادامه می‌دهند، به طور فزاینده‌ای به تیم‌های فناوری اطلاعات خود وابسته هستند تا با آن‌ها تغییر کنند تا سطوح بالاتری از خدمات، تجربیات کاربر بهبود یافته و زمان کار مداوم را ارائه دهند. 

در عین حال، محیط‌های فناوری اطلاعات با استقرارهای جدید مجازی و کانتینری، زیرساخت‌های ترکیبی و برنامه‌های کاربردی توزیع شده پیچیده‌تر و دشوارتر می‌شوند. متأسفانه، به نظر می رسد بررسی لیست رویدادهای بی نهایت و منابع پرکار، هنجار فعلی برای بسیاری از تیم های فناوری اطلاعات است. در هوش مصنوعی کروگ به شما کمک خواهد شد تا به چرخه دیوانه کننده پایان دهید.

Grok Plug and Play پلتفرم AIOps

با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، Grok AIOps به شما کمک می‌کند زیرساخت‌ها و عملیات‌های خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید، به تیم‌هایتان اجازه می‌دهد هوشمندتر کار کنند، نویز را کاهش دهند، زمان عیب‌یابی را کاهش دهند تا خدمات زیرساخت فناوری IT را سالم نگه دارند، در حالی که هزینه‌های OPEX در حال انجام را کاهش می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه:9  دلیلی که باید به ChatGPT Plus ارتقا دهید

Grok چگونه می تواند کمک کند؟

Grok مانند سایر پلتفرم های AIOps نیست. راه‌حل‌های دیگر به پیکربندی‌های الگوریتم سنگینی نیاز دارند که ساخت و نگهداری آن گران است. برخی راه‌حل‌ها بر داده‌های CMDB و توپولوژی منسوخ تکیه دارند، در حالی که برخی دیگر از اطلاعات محدودی برخوردار هستند و برای ارائه هر ارزشی به سازمان به ماه‌ها داده‌های رویداد تاریخی نیاز دارند. در هوش مصنوعی کروگ ، به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اجازه داده می شود کارهای سنگین را انجام دهند.

 Grok از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سراسر پلتفرم استفاده می کند و ادغام با محیط موجود شما را آسان می کند. آنها به جریان رویدادهای شما متصل می‌شوند تا فوراً و به‌طور خودکار مدل‌های زیرساختی پیچیده‌ای بسازند که الگوها و روابط مرتبط را در محیط فناوری اطلاعات شما نشان می‌دهند. سپس از این مدل‌ها برای رسیدگی به مسائل سخت عملیاتی و اداری که تیم‌های شما امروز با آن مواجه هستند، استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی چند لایه و یادگیری ماشین برای تیم های عملیاتی 

هوش مصنوعی کروگ مجموعه چند لایه ای از قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را برای ارائه جامع ترین راه حل AIOps ارائه می دهد. راه حل Grok مزایای قابل توجهی را برای تیم های عملیاتی و اداری فراهم می کند.

شرکت‌ها از Grok استفاده می‌کنند تا از طریق استفاده از خوشه‌بندی رویداد، تجزیه و تحلیل و تشخیص علت احتمالی، پیش‌بینی زودهنگام حادثه و تشخیص ناهنجاری، از مدیریت واکنشی به مدیریت فعال تغییر اساسی کنند. علاوه بر این، Grok  با استفاده از یادگیری ماشینی برای خودکارسازی طبقه‌بندی رویدادها، گردش کار و تکالیف اقدامات

بدون نیاز به ایجاد یا حفظ قوانین یا الگوریتم‌های دقیق، کار مدیریت سیستم را آسان‌تر و زمان‌برتر می‌کند.

هوش مصنوعی کروگ تلاش های دست و پا گیر و وقت گیر را حذف می کند و هزینه های اداری و منابع مورد نیاز برای ادغام یادگیری ماشین در محیط شما را به حداقل می رساند.

هوش مصنوعی کروگ و کاربرد آن

قابلیت های کلیدی Grok

در اینجا به برخی از قابلیت های مهم کروگ می پردازیم:

نویز در محیط های فناوری اطلاعات به رشد خود ادامه می دهد

در طی چند دهه گذشته، سازمان ها مقدار قابل توجهی از ابزارهای نظارتی و ابزار دقیق را به امید ارائه بینش بیشتر به تیم های عملیاتی در مورد مشکلاتی که در محیط آنها رخ می دهد، به کار گرفته اند. با این حال، با حجم عظیم رویدادها و سرعت رشد آنها، این اطلاعات اضافی به نویز اضافی تبدیل می شود. این امر مکان یابی مسائل را بسیار دشوارتر می کند و خطر عملیاتی را به تیم هایی که سعی در حل سریع مشکلات اساسی دارند اضافه می کند.

Grok AIOps  نویز را کاهش می دهد

امروزه سازمان ها گزینه های زیادی برای مرتب کردن سر و صدای محیطی خود ندارند. خاموش کردن سیستم نظارت منجر به از دست دادن دید می شود. و بیشتر سازمان ها بودجه ای برای اضافه کردن مداوم منابع بیشتر اختصاص داده شده به غربال کردن داده ها ندارند. تکنیک‌های کاهش نویز و خوشه‌بندی رویداد Grok AIOps به کاربران کمک می‌کند به جای واکنش به شرایط اضطراری بی‌پایان و مبارزه مداوم با آتش‌سوزی، به موقعیتی فعال در مورد حل مسئله دست یابند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین کشورها برای دریافت فول فاند

یادگیری ماشینی Plug and Play و خوشه‌بندی رویداد

هوش مصنوعی کروگ از خوشه‌بندی رویدادهای یادگیری ماشین پیشرفته برای کاهش نویز در محیط شما استفاده می‌کند. با استفاده از مدل یادگیری ماشین بی‌درنگ Grok و یکپارچه‌سازی هوشمند، Grok به سرعت فید رویدادهای بی‌درنگ را دریافت می‌کند و مدل‌های نمایشی پیچیده‌ای از زیرساخت‌ها و توپولوژی پیچیده شما را بر اساس ابعاد مختلف (مانند نوع رویداد، دستگاه‌ها و غیره) می‌سازد.

Grok از یک مدل یادگیری ماشین سلسله مراتبی و تکراری استفاده می کند که بهترین ساختار را برای ایجاد خوشه های رویداد بهینه در محیط های IT مدرن و شبکه ای ارائه می دهد. این الگوریتم‌ها بر اساس گروه‌بندی معنایی هستند تا از خوشه ‌بندی رویدادهایی که می‌توانند ساعت‌ها یا حتی روزها بعد اتفاق بیفتند اطمینان حاصل کنند.

از این مدل، هوش مصنوعی کروگ به طور هوشمندانه الگوها را می سازد و رویدادها را بر اساس شباهت و رابطه گروه بندی می کند و نویز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

هوش مصنوعی کروگ و کاربرد آن

امروزه تشخیص حوادث دشوار و زمان بر است

هنگامی که حوادث رخ می دهد، تیم های عملیاتی باید به سرعت برای شناسایی و رفع مشکلات واکنش نشان دهند. با این حال، تلاش برای تعیین علت اصلی اغلب با ابزارها و روش های سنتی دشوار است. با وجود چندین دستگاه و سیستم‌های مختلف که حجم عظیمی از رویدادها و هشدارها را ایجاد می‌کنند، تقریباً غیرممکن است که تعیین کنیم کدام یک مرتبط هستند و کدام عامل حادثه را آغاز کرده‌اند. 

زمان پاسخگویی طولانی اغلب نتیجه فعالیت‌های عیب‌یابی دستی و تماس‌های وقت‌گیر بریج است. سرویس‌ها و برنامه‌ها ممکن است در دسترس نباشند یا به شدت تخریب شوند.

یادگیری ماشین Grok AIOps شناسایی علت ریشه را تسریع می کند

Grok AIOps یک راه حل قدرتمند برای کمک به زمانی که زمان پاسخ سریع حیاتی است، به تیم های فناوری اطلاعات ارائه می دهد. هوش مصنوعی کروگ از الگوریتم های یادگیری ماشینی بلادرنگ برای توسعه مدل های نمایش چند لایه و چند پشته ای زیرساخت فناوری اطلاعات استفاده می کند. 

هنگامی که حوادث رخ می دهند، رویدادهای مشابه و مرتبط به طور خودکار بر اساس شباهت، رابطه، زمان و طبقه بندی های تاریخی با هم مرتبط و خوشه بندی می شوند. این گروه بندی ها به عنوان شاخص های یک یا چند علت ریشه ای احتمالی عمل می کنند.

 کروگ این اطلاعات را در یک جدول زمانی متنی با سایر ITSM یا اطلاعات مدیریت تغییر نمایش می دهد تا وضوح موقعیتی بیشتری ارائه دهد.

پیشنهاد مطالعه:میزبانی سایت های غیرمتمرکز

Bogged Down مدیریت و حفظ قوانین استاتیک

مدیریت و حفظ قوانین دست و پا گیر و زمان بر است. قوانین ثابت هستند و به سرعت منسوخ می شوند، به خصوص در محیط های مدرن. با این حال، اکثر راه‌حل‌های AIOps و سیستم‌های مدیریت رویداد سنتی به استفاده از قوانین اساسی برای مدیریت گردش کار، اتوماسیون‌ها و اقدامات نیاز دارند. گروک رویکرد متفاوتی دارد.

بدون استفاده از قوانین، اقدام و گردش کار را به صورت خودکار غنی سازی و اختصاص دهید

به جای استفاده از قوانین، هوش مصنوعی کروگ از الگوریتم های طبقه بندی یادگیری ماشینی برای انجام کارهای سنگین استفاده می کند. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی بدون نظارت به‌طور خودکار مدل‌های طبقه‌بندی را براساس تشخیص‌های بی‌درنگ و تاریخی می‌سازند. 

طبقه بندی اقدامات 

وقتی با یک تشخیص جدید مواجه می‌شوید، Grok  به‌طور خودکار جریان‌های کاری و اقدامات را بر اساس این مدل جدید غنی‌سازی، طبقه‌بندی و اختصاص می‌دهد. هر بار که یک نوع تشخیص جدید ایجاد می شود، به طور خودکار با یک نوع حادثه، برچسب خاص، دسته بندی، علت احتمالی ریشه، تخصیص و گردش کار مرتبط می شود. نیازی به مداخله دستی نیست.

 با بروز مشکلات جدید، ابزارهای سنتی نیاز به ایجاد قوانین جدیدی برای پشتیبانی از این گردش کار خاص دارند. Grok به‌طور هوشمندانه هر شناسایی را دسته‌بندی و طبقه‌بندی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تیم‌های شما چابک هستند، به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرند و درگیر حفظ قوانین مداوم نمی‌شوند.

هوش مصنوعی کروگ و کاربرد آن

مبارزه با چالش ها یک هنجار است

اکثر سازمان ها زیرساخت های خود را رصد می کنند و هنگام وقوع حوادث هشدار دریافت می کنند. با این حال، هشدارها اغلب خیلی دیر می رسند، فقط پس از اینکه سرویس ها و/یا برنامه ها در دسترس نیستند یا مشتریان به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند. این می تواند تأثیرات مهم و نامطلوبی بر کسب و کار داشته باشد.

هوش مصنوعی کروگ اعلان‌هایی درباره حوادث قریب‌الوقوع ارائه می‌کند تا بتوان مشکلات را قبل از تبدیل شدن به حوادثی که بر خدمات و مشتریان تأثیر می‌گذارد شناسایی و حل کرد.

با Grok AIOps چابکی به دست آورید و فعال باشید

راه حل AIOps Grok از یادگیری ماشینی برای ارائه یک سیستم هشدار اولیه استفاده می کند. این سیستم هشدار اولیه به کاربران این امکان را می دهد که به طور فعال جریان رویداد را تجزیه و تحلیل کنند و ویژگی های مشابهی را که منجر به یک حادثه می شود شناسایی کنند.

Grok به تیم‌های عملیاتی اطلاع‌رسانی زودهنگام ارائه می‌کند تا بتوان مشکلات را قبل از وقوع حادثه برطرف کرد. با Grok، تیم‌های عملیاتی می‌توانند از قابلیت‌های خوشه‌بندی رویداد و قابلیت‌های ریشه‌ای احتمالی برای جداسازی سریع مسائل و تعمیر آن استفاده کنند. در نهایت، این اقدامات از تأثیر منفی حوادث بر تجارت جلوگیری می کند.

جمع بندی

با استفاده از هوش مصنوعی کروگ به راحتی می توان برنامه ریزی مشخصی را برای سازمان و روند فعالیت ها و حل چالش ها ایجاد کرد. امروزه با سرعت بیشتری به سوی فناوری های پشت هوش مصنوعی پیش می رویم و ناخواسته حضور آن ها را در بسیاری از بخش های زندگی و کار مشاهده می کنیم که همسو شدن با آنها می تواند روند را ساده تر کند.
 

برچسـب هـا : سایر ، هوش مصنوعی کروگ
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد