10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت

10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت

توسط : تیم محتوا
1,137

تعادل به عنوان هدفی ایده آل برای سرمایه گذاری بلند مدت عمل می کند. نیازها در طول زمان تغییر می‌کنند و استراتژی‌ های میان ‌بری که ممکن است یک سال جواب دهند، می‌توانند سال بعد ناکارآمد و حتی پرهزینه باشند. در اینجا به 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت می‌ پردازیم.

استراتژی قابل قبول برای سرمایه گذاری

یک استراتژی پذیرفته شده برای سرمایه گذاری، به دلایل خوبی به طور گسترده پذیرفته می شود. هرچه زودتر سرمایه گذاری را شروع کنید، پول شما زمان بیشتری برای بهره مندی از قدرت ترکیب کردن خواهد داشت. ترکیب آنقدر قدرتمند است که صرف 10 سال صبر اضافی برای شروع سرمایه گذاری، می تواند بازده بلند مدت شما را به نصف کاهش دهد. 

زمانی که شما شروع به سرمایه گذاری می کنید حتی مهم تر از مدت زمان سرمایه گذاری است. کسی که از سن 25 تا 35 سالگی ماهیانه 200 دلار سرمایه گذاری می کند، می تواند در سن 65 سالگی تقریباً 300000 دلار با بازده متوسط سالانه 7٪ داشته باشد. اگر همان فرد تا سن 35 سالگی صبر می کرد تا 200 دلار در ماه سرمایه گذاری کند، اما تا 65 سالگی به سرمایه گذاری ادامه می داد، تا سن 65 سالگی تنها 245000 دلار به دست می آورد. با کمک 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت، می توانید آینده خود را بسازید.

به یاد داشته باشید لازم نیست منتظر بمانید تا «پول داشته باشید» تا شروع کنید. حتی اگر در سن 18 سالگی فقط 50 دلار در ماه سرمایه گذاری کنید، سرمایه گذاری مداوم در بلندمدت می تواند یک فرصت بزرگ برای آینده ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین وب سایت های بلیط هواپیما

متنوع سازی دور و بر

کریس دانراج، مدیر سرمایه گذاری در حسابداری،  می گوید: «من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت حفظ یک سبد متنوع و تمرکز بر اهداف فردی شما به جای تلاش برای عملکرد بهتر از بازار تأکید کنم. اگر با ابزارهایی  مانند هوش مصنوعی و فناوری درست حدس بزنید، تمرکز می‌تواند یک مزیت باشد، اما اگر اشتباه حدس بزنید، مانند سرمایه‌گذاری در بانک‌ ها، می‌تواند یک انتخاب دردسر ساز باشد.

نکته مهم این است که تمرکز بر تنوع، نقش دوگانه کاهش نوسانات و استرس عاطفی و همچنین افزایش احتمال دستیابی به اهداف شما را ایفا می‌کند. برای دستیابی به تنوع مناسب، پورتفولیوی خود را در بخش‌ها، عوامل و مناطق جغرافیایی پخش کنید. تنوع در مناطق جغرافیایی به معنای برگزاری سرمایه گذاری در مناطق مختلف است. با کمک 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت می‌ توان گام های موثرتری برداشت.

پرتفوی های جهانی مهم هستند زیرا سوگیری کشور خود را کاهش می دهند، به موجب آن سرمایه گذاران از مزایای تنوع بخشی چشم پوشی می کنند، زیرا با شرکت های مستقر در کشور خود راحت تر هستند. نگاه جهانی به سرمایه گذاری های خود، گسترده ترین و کارآمدترین استراتژی بازار را در اختیار شما قرار می دهد. 

10  استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت

در چرخه سرمایه گذاری بمانید

دشمن سرمایه گذاران بلندمدت نوسانات بازار نیست. اگر برای بلندمدت سرمایه گذاری می کنید، فراز و نشیب های بازار مهم نیست. دشمن واقعی سرمایه گذاران بلندمدت، خودشان و تمایل به ورود و خروج از بازار هستند. هنگام سرمایه گذاری، اطمینان حاصل کنید که به جای تلاش برای رسیدن به «زمان مناسب» برای سرمایه گذاری، از 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت بهره ببرید.

 در بلندمدت، بازارها همیشه روند صعودی دارند. تنها راه مطمئن برای مشارکت در تمامیت رشدی که بازار ارائه می دهد این است که حتی در بدترین زمان ها سرمایه گذاری کنید زیرا اغلب اوقات بهترین زمان ها دنبال می شوند.

به چارچوب تخصیص دارایی هدف خود پایبند باشید

یک فرمول ثابت شده برای موفقیت سرمایه‌گذاری بلندمدت، داشتن چارچوب تخصیص دارایی هدف و پایبندی به آن از طریق فراز و نشیب‌های بازار است. بازارها می‌توانند غیرمنطقی عمل کنند و نوسان‌های عمده و غیرقابل توضیحی داشته باشند، بنابراین حفظ آرامش زمانی که بازارها وجود ندارند برای هر سرمایه‌گذاری کلیدی است. 

برای انجام این کار، باید یک تخصیص دارایی هدف یا نسبت سهام به اوراق قرضه و سایر دارایی ها را در پرتفوی خود داشته باشید. با استفاده از 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت درک خوبی از افق زمانی، نیازهای نقدینگی و تحمل ریسک کلی به شما کمک می‌کند ترکیب دارایی مناسبی را برای موقعیت خود تنظیم کنید. سپس به آن پایبند باشید و بر اساس احساسات کوتاه مدت تصمیمات فوری برای خرید یا فروش نگیرید.

پیشنهاد مطالعه:بهترین وب سایت های خرید و فروش ملک در ترکیه

به دنبال طلایی پول نقد باشید

هیچ‌کس نمی‌داند بازار چه خواهد کرد، بنابراین به جای تلاش برای پیش‌بینی آنچه اتفاق خواهد افتاد، با کنار گذاشتن ذخیره‌ای از پول نقد و اوراق قرضه کوتاه‌مدت با کیفیت بالا، آماده شوید تا در مواقع استرس بازار برای تأمین بودجه اهداف مالی خود از آن استفاده کنید. 

داشتن این بافر پرتفوی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا در مسیر پرتفوی دارایی‌های ریسکی خود باقی بمانند، برای مثال، زمانی را برای بازیابی ارزش سهام فراهم می‌کند. با این حال، داشتن یک بافر بیش از حد می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. در حالی که پول نقد می‌تواند در کوتاه‌مدت برای نیازهای برنامه‌ریزی مالی به خوبی کار کند و امنیت را در میان نوسانات بازار فراهم سازد، پول نقد بیش از حد می‌تواند به سبد سهام شما ضربه بزند. توصیه می شود از 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت در این شرایط استفاده کنید.

افزایش نرخ بهره 

افزایش نرخ بهره در سال جاری ممکن است باعث شود موقعیت‌های نقدی و نقدی مانند اسناد خزانه و صندوق‌های بازار پول راهی جذاب برای کسب بازدهی مناسب و در عین حال محافظت از اصل سرمایه شما به نظر برسد، اما چنین سرمایه ‌گذاری‌ های ایمن به سادگی نمی‌توانند بازدهی بلندمدت را فراهم کنند. سرمایه گذاران باید با تورم همگام باشند که می تواند قدرت خرید بلندمدت را کاهش دهد.

برای سرمایه‌گذاران مهم است که تفاوت بین پول نقد عملیاتی و پول نقد به عنوان سرمایه‌گذاری را درک کنند. پول نقد عملیاتی چیزی است که برای پوشش هزینه های خود برای شش تا 12 ماه آینده نیاز دارید. پول نقد به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری، در نظر گرفتن درصد تخصیص در پرتفوی شما است که این دارایی اهداف بلندمدت شما را برآورده می‌کند. 

اگر چیزی پایدارتر از این روندها می‌خواهید، با توجه به 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت به دنبال گزینه ‌های مالی کارآمد مانند اوراق قرضه شهرداری، سهام سودآور و املاک و مستغلات سودآور باشید که همچنین پتانسیل افزایش بازدهی را نسبت به موقعیت‌ های سنتی نقدینگی دارند.

10  استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت

مقابله با تورم بازار

برای مبارزه با تورم - چیزی که سرمایه‌گذاران بلندمدت باید آن را در همه محیط‌ها کاهش دهند - اضافه کردن اوراق بهادار محافظت‌شده از تورم را در نظر بگیرید که اصل خود را برای مطابقت با تورم تنظیم می‌کند و سهام مبتنی بر منابع طبیعی را ایجاد خواهد کرد. نسبت به تورم، به سبد سهام خود حساس تر باشید. 

با سرمایه گذاری شاخص هزینه ها را پایین نگه دارید

مالیات تنها هزینه ای نیست که باعث بازده سرمایه گذاری بلندمدت شما می شود. هزینه ها می تواند بار پنهان دیگری باشد. به عنوان مثال، یک سرمایه گذاری 100000 دلاری را در نظر بگیرید که 7 درصد در سال درآمد دارد. بدون هیچ کارمزدی، این حساب می تواند در 25 سال بیش از 575000 دلار ارزش داشته باشد. اما اگر بخواهید فقط 2% در سال هزینه پرداخت کنید، ارزش آن کمتر از 350000 دلار خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:7 بزرگترین شرکت حمل و نقل بین المللی و لجستیک

جریان های درآمدی خود را متنوع کنید

مطابق با 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت در حالی که مالیات را در نظر می گیرید، باید به دنبال راه های دیگری برای تنوع بخشیدن به جریان درآمد خود در دوران بازنشستگی باشید. سرمایه‌گذاری بلندمدت و برنامه‌ریزی بازنشستگی فقط به میزان پولی که در زمان بازنشستگی دارید نیست، بلکه به داشتن پولی نیز بستگی دارد که تا آخر عمرتان باقی بماند، صرف نظر از اینکه چقدر زندگی می‌کنید. 

برای برنامه‌ریزی جهت آینده، استراتژی‌های سرمایه‌گذار باید اطمینان حاصل کنند که آنها در دوران بازنشستگی با اطمینان از داشتن ترکیبی متنوع از محصولات که می‌تواند بدون توجه به بازار، بازده قابل اعتمادی داشته باشد، از پول خود در دوران بازنشستگی دوام نمی‌آورد.

به عنوان مثال، محصولات بیمه ای مانند مستمری ها می تواند با تأمین درآمد مادام العمر در برابر خطر طولانی مدت محافظت کند. محصولات بیمه‌ای نیز وجود دارند که می‌توانند مزایای زندگی را فراهم کنند که می‌توانید در یک بحران مراقبت‌های بهداشتی از آن بهره ببرید. کاوش در گزینه های بیمه خود و اطمینان از داشتن محصولات مناسب برای نمونه کارها کلیدی است.

10  استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت

تخصیص استراتژیک خود را به درآمد ثابت بازبینی کنید

در میان 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت، در اینجا یک استراتژی بلندمدت وجود دارد که می تواند اجرا شود. از افزایش بازدهی امروز سرمایه گذاری کنید و آنها را برای بلندمدت قفل کنید. افزایش بازدهی در سال جدید فرصتی عالی برای سرمایه گذاران فراهم می کند تا تخصیص استراتژیک خود را به درآمد ثابت بازبینی کنند. زیرا انتظار داریم که نرخ بهره در سال های آینده بالا بماند و بازار صعودی منحصر به فردی برای اوراق قرضه ایجاد کند. 

نرخ بازده تعدیل شده را در نظر بگیرید

روش های مختلفی برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری وجود دارد. معیارهای سنتی مانند نرخ بازده پایه یا نرخ بازده تعدیل ‌شده با ریسک وجود دارد، اما تنها مهم‌ترین آنها نرخ بازده تعدیل‌ شده تشدید شده است. شما باید صادقانه در نظر بگیرید که آیا افرادی که باید با آن ‌ها سر و کار خواهی داشت یا شرایط اطراف، ارزش تشدید آن را دارند یا خیر.

این به‌ویژه زمانی مهم است که در نظر داشته باشید که بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در نقطه‌ای، اغلب برای مدت طولانی، با باد مخالف مواجه می‌شوند. اگر می‌خواهید صبور باشید و در آن زمان سرمایه‌گذاری کنید، باید مطمئن باشید که می‌توانید از طریق تشدید بالقوه مدیریت کنید و نتایج، فداکاری‌ها و چالش‌هایی را که با آن روبرو می‌شوید را توجیه می‌کند.

جمع بندی

توجه داشته باشید با توجه به نوسانات بازار جهانی، برای حفظ سرمایه و رشد آن، از 10 استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت بهره بگیرید و پیش از هر اقدامی با کارشناسان خبره این صنعت مشورت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد