10 پلتفرم برتر و مهم هوش تجاری

10 پلتفرم برتر و مهم هوش تجاری

توسط : تیم محتوا
1,299

اگر هنوز در حال مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های خود به صورت دستی هستید، توقف کنید. ربات ها به اندازه کافی باهوش هستند که اکنون این کار را برای شما انجام دهند و شما کارهای بهتری برای انجام دادن زمان خود دارید، مانند استفاده از بینش های تولید شده توسط هوش مصنوعی از داده های خود برای تصمیم گیری های بزرگ و تاثیرگذار. می توانید با استفاده از پلتفرم های برتر هوش تجاری، ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار خود را خودکار کنید.

نرم افزار هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری (BI) از API ها، اتوماسیون، هوش مصنوعی و ابزارهای دیگر برای ساده سازی فرآیند جمع آوری، سازماندهی، تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها استفاده می کند. داده ها را می گیرد و اساساً همه چیز را به جز تصمیم گیری واقعی برای شما انجام می دهد.

صدها پلتفرم وجود دارد که خود را به عنوان ابزارهای مجاور BI یا BI به بازار عرضه می‌کنند، اما همه آنها به شما کمک نمی‌کنند تا بینش‌های عملی را از داده‌های خود دریافت کنید و در عین حال برای کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای در دسترس باقی بمانند. من چندین هفته را صرف آزمایش ده‌ها ابزار BI کردم و بر اساس تحقیقات و زمان آزمایش پلت‌فرم‌ها، این هشت پلتفرم های برتر هوش تجاری در بین بقیه متمایز شدند.

4 بهترین ابزار هوش تجاری

4 بهترین ابزار هوش تجاری

•    datapine برای عملکرد همه در یک
•    Zoho Analytics  برای کارآفرینان انفرادی
•    Domo برای مدیریت آسان و انعطاف پذیر داده ها
•    Microsoft Power BI  برای کاربران مایکروسافت

نرم‌افزار BI برای کسب‌وکارهای کوچک

بهترین نرم‌افزار BI برای کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند زبان طبیعی را پردازش کند و کمک راه‌اندازی ارائه کند، بنابراین هر کسی در تیم شما می‌تواند از آن استفاده کند. اگر تیمی از تحلیلگران داده آموزش دیده با SQL پشت سر خود دارید، ممکن است نام‌هایی مانند BigQuery یا Looker Google را در BI در نظر بگیرید که در این فهرست قرار نگرفته‌اند. این پست بر روی ابزارهایی تمرکز خواهد کرد که برای همه قابل دسترس تر هستند.

قابلیت‌های اتوماسیون: 

اگر نرم‌افزار عالی BI پلتفرم های برتر هوش تجاری یک چیز را کاهش دهد، آن بینش خودکار است. همه برنامه‌های موجود در این فهرست تا حدی اتوماسیون را ادغام می‌کنند، چه بینش‌های زبان طبیعی تولید شده به‌طور خودکار یا ایجاد گزارش تصویری با کلیک یک دکمه.

هوش مصنوعی داخلی:

تجزیه و تحلیل داده ها تنها می شود، و گاهی اوقات می خواهم برای کمک با یک دوست روبات چت کنم. نرم‌افزاری که ابزارهای هوش مصنوعی تعاملی و محاوره‌ای را ارائه می‌دهد، مطمئناً برای انجام این کار، امتیازهای جالبی را به دست آورده است.

آنهایی که پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهند، رتبه خود را در این فهرست افزایش دادند - در نهایت، هدف نگاه به گذشته (داده‌ها) برای تعیین بهترین مسیر برای آینده است.

مدیریت داده: 

در میان پلتفرم های برتر هوش تجاری این یکی شامل بسیاری از قابلیت‌های ذخیره‌سازی داده (آیا می‌تواند تریلیون‌ها نقطه داده شما را بدون کاهش سرعت مدیریت کند؟)، مدل‌سازی و اتصال داده، گزینه‌های تجسم و موارد دیگر را شامل می‌شود. هر پلتفرم موجود در این لیست این کارها را به خوبی انجام می دهد، اما برخی از آنها برای برتری در حوزه های تخصصی مدیریت داده ها شایسته مدال های طلا هستند.

 پیشنهاد مطالعهسیستم CRS چند امتیاز برای انتقال به کانادا تحت اکسپرس اینتری لازم است

یکپارچه‌سازی: 

ابزار BI شما با چند منبع داده ادغام می‌شود و آیا آن‌ها همان منابعی هستند که نیاز دارید؟ آیا پلتفرم بخشی از یک اکوسیستم بزرگتر از برنامه هاست که به طور یکپارچه با آن ادغام می شود و گردش کار در سطح سازمان را بهبود می بخشد؟ آیا با Zapier ادغام می شود؟ مهم نیست که چقدر داده دارید اگر در یک سیلو زندگی کنید، بنابراین یکپارچگی ها مهم هستند.

با کمک معیارهای فوق، برخی تحقیقات گسترده در مورد این برنامه ها و بینش من از آزمایش آنها، در اینجا انتخاب های من برای هشت بهترین راه حل نرم افزار هوش تجاری است.

مدیریت داده Datapine

این یکی از بهترین پلتفرم های برتر هوش تجاری برای عملکرد همه کاره است. از جمله مزایای داپاین می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

•    تعادل عالی بین قابلیت استفاده، سفارشی سازی و بینش های هوشمند
•    زمان بارگذاری سریع

داشبوردهای برنامه بسیار انعطاف پذیر هستند. می‌توانید نمودارها را به هر نقطه از داشبورد بکشید. آنها بسیار قابل تنظیم هستند. فونت‌ها، رنگ‌ها، شیب‌ها، سایه‌ها، عنوان‌ها و زیرنویس‌ها را سفارشی کنید و حتی داشبورد خود را با صدها نماد سرگرم‌کننده علامت‌گذاری کنید. 

برخی تجسم‌ها، از جمله نقشه‌ها، تعاملی را ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند تا در مناطق خاصی زوم کنید تا نگاه دقیق‌تری به داده‌های خود داشته باشید. هنگام ایجاد یک تجسم داده جدید، می توانید گزینه های قالب بندی شرطی مختلفی را پیاده سازی کنید. 

بهبود کیفیت در برنامه

به عنوان مثال، می‌توانید در این بخش از پلتفرم های برتر هوش تجاری به رنگ‌ها، گرادیان‌ها و موارد دیگر معنا بدهید تا کیفیتی مانند مقادیر یا محدودیت‌های ثابت را منعکس کنند. این برنامه همچنین هوش مصنوعی و پیش بینی هوشمند را ادغام می کند. می‌توانید هشدارهایی را فعال کنید که ناهنجاری‌ها را در داده‌ها و نحوه ردیابی شما نسبت به KPI خود تشخیص می‌دهند و شما را از هرگونه تغییر مطلع می‌کنند. 

حتی می‌توانید نمودارها را سفارشی کنید تا پیش‌بینی کنید که داده‌هایتان در طول زمان چگونه خواهند رفت. ویژگی‌های شگفت‌انگیزتری وجود دارد، از جمله اشتراک‌گذاری داشبورد با همکاران، خودکار کردن گزارش‌ها برای ارسال در یک برنامه زمانی خاص، و موارد دیگر اما شما تصویر را دریافت می‌کنید. datapine یک برنامه BI ممتاز است که تقریباً به طور قطع همه پایه های شما را پوشش می دهد.

مسلماً، به عنوان یک گزینه عالی بسیار جامع، datapine در مقایسه با بسیاری دیگر از گزینه های نرم افزار BI قیمت بسیار بالایی دارد. قبل از رها کردن پول نقد، تأیید کنید که به همه ویژگی‌های آن نیاز دارید. ضمن آنکه در میانپلتفرم های برتر هوش تجاری، قیمت گذاری datapine از 249 دلار در ماه برای طرح پایه (محدود به یک کاربر) مشخص می شود.

Zoho Analytics بهترین نرم افزار هوش تجاری برای افراد انفرادی

Zoho Analytics بهترین نرم افزار هوش تجاری برای افراد انفرادی

عملکرد Zoho Analytics در یک کسب و کار بر اساس مقدار و مرحله مشخص می شود. از جمله مزایا می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

•    یک طرح رایگان در محل ارائه می دهد
•    مجهز به ابزارهای هوش مصنوعی داخلی و ادغام های شخص ثالث
•    پیمایش و یادگیری نسبتا آسان است

اگر شما یک کارآفرین انفرادی هستید که به دنبال ابزار BI رایگان برای کمک به مدیریت و تجزیه و تحلیل داده های خود هستید، Zoho Analytics شما را تحت پوشش قرار می دهد. با برنامه شخصی آن، می‌توانید پلتفرم را به صورت رایگان در سرور محلی خود دانلود کنید و به برخی از ویژگی‌های قدرتمندی که بسیاری از ابزارهای BI برای آنها هزینه می‌کنند دسترسی داشته باشید.

هوش مصنوعی مکالمه‌ای

در بین پلتفرم های برتر هوش تجاری، هوش مصنوعی مکالمه‌ای، گزارش‌های نامحدود، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و موارد دیگر را بیان می کند اما همه نمی توانند در BI متخصص باشند. برای تازه کارها، Zoho Analytics  نیز یکی از ساده ترین گزینه ها برای انتخاب است. این ویدیوهای ساده و آزمایشی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند راه بیفتید و در حال اجرا باشید و رابط کاربری آن به اندازه کافی ساده است که بدون منحنی یادگیری زیاد حرکت کنید.

محصولات Zoho به دلیل داشتن یک رابط نسبتاً قدیمی بسیار بدنام هستند، اما در مورد نرم افزار BI، واقعاً مهم نیست. اکثر پلتفرم‌های این دسته از رابط کاربری شیک و مدرن اواسط دهه ۲۰۲۰ کاملاً استفاده نکرده‌اند، بنابراین Zoho کاملاً مناسب است.

در حالی که برنامه به طور یکپارچه با سایر برنامه‌های Zoho ادغام می‌شود، اگر نمی‌توانید ادغام مورد نیاز خود را در مجموعه Zoho پیدا کنید، Zoho Analytics  با Zapier ادغام می‌شود و راه را به روی هزاران اتوماسیون باز می‌کند. 

 پیشنهاد مطالعههمه چیز درباره Outschool

یمت گذاری

در میان پلتفرم های برتر هوش تجاری سرنخ‌ها را از ابزار تبلیغات خود مستقیماً به Zoho منتقل کنید، یا آن را به برنامه صفحه‌گسترده مورد علاقه‌تان متصل کنید، بنابراین داده‌های تازه وارد شده شما به‌طور خودکار وارد می‌شوند. قیمت گذاری Zoho Analytics یک طرح رایگان در محل ارائه می دهد. از 24 دلار در ماه به عنوان طرح پایه شروع می شود.

Domo  بهترین نرم افزار هوش تجاری برای مدیریت آسان و انعطاف پذیر داده ها

تجزیه و تحلیل داده Domoمطابق با داده های خرده فروشی نشان داده می شود. مزایای Domo شامل:

•    کتابخانه عظیمی از اتصال دهنده های داده و سایر ادغام ها
•    ویژگی هایی را برای اضافه کردن محاسبات به داده ها و ایجاد گردش کار ارائه می دهد
•    سرعت بارگذاری بسیار سریع

Domo  به عنوان یک ابزار عالی BI در همه جا می درخشد تا جایی که تصمیم گیری برای اینکه کدام یک از بهترین ها سزاوارتر است دشوار است. هنگامی که داده های خود را به پلتفرم متصل کردید، مدیریت آن به همین سادگی است. 

ابزار Magic ETL در میان پلتفرم های برتر هوش تجاری دارای یک رابط کشیدن و رها کردن است و به شما امکان می دهد تا داده های خود را برای تجزیه و تحلیل آماده کنید، روابطی را در داده های خود ایجاد کنید و فیلتر کردن داده ها را بدون دانش SQL به صورت خودکار انجام دهید. با کمک ویژگی Beast Mode برنامه، می توانید محاسبات را با داده های خود نیز انجام دهید.

جدا از این ویژگی‌های مدیریت داده و دستکاری نام‌های عجیب، از سرعت بارگذاری برنامه شگفت‌زده شدم. چه من یک مجموعه داده نمونه را باز کنم تا به داده های خام نگاه کنم یا یک داشبورد جدید با بینش های سفارشی ایجاد کنم، بارگیری حداکثر چند ثانیه طول کشید.

Microsoft Power BI  برای کاربران مایکروسافت

Microsoft Power BI  برای کاربران مایکروسافت

مزایای  Microsoft Power BI شامل:

•    ادغام یکپارچه با سایر محصولات مایکروسافت
•    تغییرات تاریخی داده ها را ردیابی می کند

درMicrosoft Power BI  به عنوان پلتفرم های برتر هوش تجاری، رابط کاربری بسیار شبیه به سایر محصولات مایکروسافت طراحی شده است. نمادهای مشابه، قرار دادن منو و همه چیز در این بین. این فقط چیدمان نیست که این برنامه را برای کسانی که با مجموعه ابزارهای مایکروسافت تجربه کرده اند عالی می کند. 

ادغام با مایکروسافت اکسل، پاورپوینت و تیم‌ها همگی تنها با یک یا دو کلیک در نوار منوی بالا فاصله دارند. این به شما امکان می دهد داده ها را از صفحات گسترده اکسل به Power BI وارد کنید، تجسم داده ها را از Power BI به PowerPoint صادر کنید و موارد دیگر.

بعلاوه، این برنامه به صورت بومی با Power Automate، پلتفرم مایکروسافت برای اتصال و خودکارسازی صدها نرم افزار (از جمله تقریباً تمام برنامه های مایکروسافت) یکپارچه می شود. مانند بسیاری دیگر از برنامه های مایکروسافت، این پلتفرم هم نسخه های دسکتاپ و هم نسخه های مبتنی بر وب را ارائه می دهد.

 پیشنهاد مطالعهبهترین سکه های زیر 1 دلار

دغام مایکروسافت 

جدا از همه این بردهای مرتبط با ادغام مایکروسافت، این برنامه در میان پلتفرم های برتر هوش تجاری واقعاً بصری است. بدون انجام هیچ مدل سازی دستی داده یا ترسیم اتصال، پلت فرم به طور خودکار تشخیص داد که دو مجموعه داده به هم متصل شده اند. پس از ایجاد آن ارتباط، تغییر به یکی به طور خودکار بر دیگری تأثیر می گذارد. قیمت Microsoft Power BI  از 10 دلار در هر کاربر در ماه برای Power BI Proتعیین می شود.

جمع بندی

با استفاده از برنامه های مهم و برتر هوش تجاری می توانید استراتژی خود را بهتر و هدفمند تنظیم کنید.

برچسـب هـا : سایر ، هوش تجاری
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد