آمازون جلوی فروش کالاهای تقلبی را می گیرد!

آمازون جلوی فروش کالاهای تقلبی را می گیرد!

توسط : تیم خبری
1,077

آمازون هر چند فیلتر های متنوعی را برای جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی در این بستر مهیا کرده اما همچنان گزارش های متنوعی در خصوص دریافت کالای تقلبی از آمازون بدست خبرگزاری های متنوع از طرف مردم می رسد. این فروشگاه بزرگ آمریکایی هم اکنون راهکار های جدیدی را برای جلوگیری از فروش کالاهای تقلبی در نظر گرفته و حتی همکاری خودش را برای محدود کردن این نوع فروشندگان با نیرو های انتظامی ایالات متحده افزایش داده است.

طبق گفته منبعی که با رویترز صحبت کرده، آمازون هم اکنون اطلاعات کالاهای تقلبی و عرضه کنندگان آن را به صورت مستقیم به ایالات متحده و همینطور اروپا گزارش می دهد تا به صورت قانونی در دو بازار بزرگ جهانی محدودیت های قابل توجهی برای فروشندگان و کالاهای موجود به وجود بیاید. علاوه بر این موارد این منبع اعلام کرده حجم تماس ها و گزارشات آمازون به نیرو های انتظامی در خصوص این دسته از فروشندگان نیز افزایش یافته است.

قبل‌تر آمازون صرفا زمانی که اطلاعات کافی و مطمئن در خصوص فروش کالای تقلبی توسط فروشنده ای داشت، با وی ارتباط برقرار می کرد یا اقدام به پیگیری راهکار های قانونی می کرد اما اکنون این کمپانی فوق العاده هوشمندانه تر رفتار می کند. طبق گزارش ها آمازون تمام اطلاعات اعم از نام تجاری و شرکت، اطلاعات مربوط به محصول و همچنین اطلاعات شخصی فروشندگان را به مقامات گزارش می دهد اما صرفا پس از تایید اینکه کالای تقلبی فروخته شده، اقدام به بستن حساب وی می کند.

کمی قبل تر کمپانی های بزرگی مانند اپل و همینطور نایک از فروش کالاهای تقلبی محصولات شان در آمازون با این کمپانی به مشکل خورده بودند؛ بسیاری از برند ها به این دلیل اصلا اقدام به فروش محصولات خود در آمازون نمی کردند. البته بد نیست بدانید که آمازون در سال 2018 با اپل توافق کرد تا تمام کالا های تقلبی مربوط به کمپانی اپل از سطح فروشگاه آمازون حذف شوند.

آمازون از فروشندگان تقلبی به صورت رسمی و قانونی نیز شکایت می کند و همینطور برای برند های برتر ابزاری را جهت حذف کالاهای تقلبی مربوط به برندشان معرفی کرده است.

طی چند هفته گذشته، آمازون با مسئولان جلسات متعددی گذاشته تا راهکار ها و طرح های اجرایی خود را برای مقابله با این مشکل مطرح کند. امیدواریم کمپانی آمازون به اجرای قانون برای مقابله با سودجویان کمک کند.

منبع: PYMNTS

برچسـب هـا : سایر ، آمازون ، امازون ، فروش کالا
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد