مایکروسافت هلس خواستار افزایش شفافیت در داده های بیماران شد!

مایکروسافت هلس خواستار افزایش شفافیت در داده های بیماران شد!

توسط : تیم خبری
705

پیتر لی معاون رئیس بخش سلامت مایکروسافت یا همان مایکروسفات هلس قصد دارد این امکان را مهیا کند تا کاربران و بیماران از طریق سیستم های سلامتی این کمپانی به سوابق مراقبت های بهداشتی خود دسترسی داشته باشند.

لی در گفتگو با CNBC اعلام کرد که می خواهد روند کلی را که مدیر عامل مایکروسافت یعنی ساتینا نادلا تعیین کرده، دنبال نماید و مطمعن شود که به یک استاندارد شفاف و دقیق در این حوزه خواهد رسید و آن را ادامه می دهد.

وی گفت سیاست های نادلا روشن و شفاف شده و همینطور افزود: اینکه بیماران هر زمان که نیاز داشته باشند به سوابق شان دسترسی داشته باشند، فوق العاده ضروری و مهم است. این مسئله در حالی بیان می شود که رقابت در صنعت سلامت هوشمند بر سر این است که آیا کاربران می بایست به سوابق بیماری خود دسترسی داشته باشند و آیا می بایست امکان اشتراک برای آن ها مهیا باشد یا خیر!

در سال 2014 و زمانی که نادلا به عنوان مدیر عامل مایکروسافت انتخاب شد، وی با هدایت شرکت به سمت سیستم های ابری و هوشمند همه را شوکه کرد. لی به CNBC گفته است که قصد دارد با وجود قوانین جدید وزارت بهداشت، خدمات بهداشتی و پیگیری آن را که عمدتا توسط شرکت ها مسدود می شوند برای افزایش مراقبت از بیماران به صورت آزادانه در اختیار کاربران و اشخاص قرار دهد.

او همچنین گفت: مایکروسافت پیشنهاداتی را در خصوص اعمال تغییرات در قوانین ارائه کرده است که از جمله آن ها می توان به بروز رسانی چگونگی قانون مراقبت های قرن بیست و یکم که هدف آن افزایش سرعت حل و درمان بیماری ها بود، اشاره نمود. پیشنهاد مایکروسافت مبنی بر بروز رسانی این مسئله از طریق رابط های برنامه نویسی عمل می کردند. این امر باعث می شد تا پرستاران فرایند های مراقبتی سریع تر و با نظم تر پیگیری نمایند تا تمام مراحل به درستی و به ترتیب پیش برود.

یکی از مخالفان اهداف مایکروسافت در این حوزه مدیر عامل شرکت اپیک سیستم که می گوید: ایجاد سوابق بیش از حد شفاف و باز می تواند عوارض جانبی برای حریم خصوصی بیمار به همراه داشته باشد. خانواده، نزدیکان، فعالیت های کاری و هنری و... همه مواردی هستند که گاهی نیاز است در جریان بیماری های شخصی افراد قرار نگیرند.

هر چند مایکروسافت این ایده را برای دستیابی به بهترین حالت جهت رسیدگی و مراقبت از بیماران پیگیری می کند و صرفا داده های اندکی را برای این امر به اشتراک می گذارد و عمده آن را در فضای ابری شخصی کاربر ذخیره می سازد. از این طریق پزشکان نیز می توانند با سهولت بیشتری آن را دنبال کنند.

بد نیست بدانید که استفاده و نوآوری در حوزه سلامت به ویژه در خصوص داده ها و اطلاعات بیمار دقیقا مانند یک میدان مین محسوب می شود که قبلا چند انفجار کوچک را برای گوگل به همراه داشته است. با این حال بد نیست بدانید نه تنها مایکروسافت و گوگل بلکه آمازون نیز قبلا عنوان کرده اند که اطلاعات کامل و گسترده ای از داده های بیماران دارند!

لی اظهار داشت که وی فکر می کند روند تهیه داده ها بخش مهمی از پروسه خواهد بود و طی چند سال آینده به مراتب کامل و کامل تر می شوند اما قطعا موانع زیادی بر سر راه آن ها وجود خواهد داشت. یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود عدم وجود سیستم های اعتبار سنجی مناسب است که می تواند برای بسیاری از کاربران و ویزیت ها نامناسب باشند! لی اینطور پرسید که واقعا چطور یک بیمارستان می تواند اظهار کند که پروسه درمان بیماران آن رضایت بخش بوده یا خیر؟

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد