مکنزی بزوس 400 میلیون دلار از سهام خود را در آمازون فروخته است!

مکنزی بزوس 400 میلیون دلار از سهام خود را در آمازون فروخته است!

توسط : تیم خبری
1,894

بر اساس گزارش CNBC، همسر سابق بنیانگذار و مدیر عامل آمازون، خانوم مکنزی بزوس 400 میلیون دلار از سهام خود در آمازون را فروخته است. این اقدام روز جمعه 24 ژانویه گزارش شده است. بد نیست بدانید که این فروش توسط جف بزوس صورت گرفته چرا که همچنان مالک کنترل رای کامل سهام ایشان می باشد.

در حال حاضر سهام مکنزی 19.5 میلیون سهم است و مقداری کمتر از سهامی است که زمان طلاق به وی واگذار شده بود. زمانی که این زوج طلاق گرفتند، مکنزی بزوس به یکی از ثروتمند ترین زنان جهان تبدیل شد و 4% سهم آمازون را به ارزش 37 میلیارد دلار دریافت کرد. مکنزی اخیرا وارد Giving Pledge شده؛ برنامه ای که بیل و ملیندا گیتس و وارن باف در سال 2010 آن را آغاز کردند تا متعهد باشند که نیمی از ثروت خود را به خیریه واگذار خواهند کرد. هر چند جف بزوس تعهد نامه ای امضا نکرده اما گفته از تصمیم همسر سابق خود در این پروسه حمایت می کند.

در دیگر اخبار آمازون اینطور آمده که جف بزوس اخیرا برای حضور در یک نشست دو روزه از هند دیدار کرده و حدود 1 میلیارد دلار در آن برای رشد دیجیتالی کشور سرمایه گذاری نموده است. رویدادی که جف بزوس در آن شرکت کرده توسط آمازون در ورزشگاه دهلی نو برگزار شده بود. این رویداد میزبان گردهمایی بیش از 3000 کسب و کار مختلف و رهبران بازار و همینطور سیاست گذاران بود تا در مورد موضوعاتی مانند تجارت الکترونیک، لجستیک، دیجیتالی شدن، پرداخت های الکترونیکی، تجارت جهانی و دیگر موضوعات اطلاعات کاملی به آن ها ارائه شود.

بد نیست بدانید که در سال 2014 آمازون حدود 5.5 میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده بود.

بزوس در این همایش اینطور گفت: پیش بینی می کنم قرن بیست و یکم، قرن هند خواهد بود. به غیر از پویایی که هند دارد، هند یک دموکراسی است که یکی از ویژگی های اصلی کشور می باشد. در یک نگاه کلی این کشور یک مورد خاص و نایاب می باشد که دارای پویایی، انرژی، شوق به رشد و... است.

در پاسخ این حرف های جف بزوس، وزیر تجارت هند گفت: بزرگ ترین غول تجارت الکترونیکی آنطور که باید و شاید به نفع هند عمل نکرده است و بیشتر منافع را در نظر گرفته اند. شاید آن ها یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده باشند، اما اگر هر سال یک میلیارد دلار ضرر بدهند به هر نحوی می بایست آن سرمایه تامین شود.

منبع: 20 پیمنت

برچسـب هـا : سایر ، مکنزی بزوس
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد