انواع ویزای کانادا را بهتر بشناسید

انواع ویزای کانادا را بهتر بشناسید

توسط : تیم مهاجرتی
1,382

 تقریبا هر نوع حضوری از شما به عنوان یک ایرانی در کانادا ملزم به دریافت ویزای کانادا است. مسافرت های کوتاه، دیدار اقوام، تحصیل، تحقیق یا هر دلیل دیگری که برای حضور در کانادا دارید نیازمند استفاده از انواع ویزای کانادا است. هر چند ایران و کانادا روابط سیاسی جالبی ندارند اما سیاست های جذب شهروند کانادا و شرایط ویژه آن باعث شده همچنان کانادا یکی از مقاصد محبوب ایرانی ها برای مهاجرت باشد. ایرانی های زیادی برای تحصیل، تفریح، زندگی یا کار اقدام به دریافت انواع ویزای کانادا نموده اند تا امکان حضور آن ها در این کشور مهیا شود.

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا با توجه به شرایط این کشور و اینکه چه اشخاصی با چه اهدافی اقدام به مهاجرت یا زندگی در آن می کنند، توسط دولت آن تدوین شده است. نه تنها کانادا بلکه تمام کشور های دنیا چنین قوانینی را دارند و به طور کلی انواع ویزای آن ها به شرح زیر است:

•    ویزای موقت کانادا
•    ویزای دائم کانادا

هر کدام از انواع دائم یا موقت ویزای کانادا برای شرایط ویژه ای در نظر گرفته شده است. گاهی برای رسیدن به شهروندی کانادا نیاز است از دریافت ویزای موقت اقدام نمایید تا در نهایت امکان حضور کامل شما در این کشور مهیا شود. با این حال شرایط و چگونگی دریافت هر کدام از این ویزا ها در ساختار یکسان است اما هر یک نیازمند مدارک و شرایط متنوعی می باشند که باید آن ها را پیگیری کنید.

انواع ویزای موقت کانادا

انواع ویزای موقت کانادا

اصولا اصلاح ویزای موقت برای نوعی از انواع ویزای کانادا مطرح می شود که محدودیت زمانی برای شخص دریافت کننده دارد. یعنی شخص از تاریخی مشخص تا تاریخی مشخص امکان استفاده از ویزا را داشته و پس از آن ویزا باطل می گردد. انواع ویزای موقت کانادا به شرح زیر هستند:

•    ویزای توریستی کانادا
•    ویزای تحصیلی کانادا
•    ویزای همراه کانادا
•    ویزای دیپلماتیک کانادا
•    ویزای کاری کانادا
•    ویزای تسهیلات کانادا
•    ویزای محرمانه کانادا
•    ویزای کسب و کار کانادا
•    ویزای ویژه تولد فرزند کانادا
•    ویزای اقامت موقت کانادا
•    ویزای اهدای عضو کانادا

همانطور که متوجه شدید برای مهاجرت یا حضور موقت در کانادا راه های زیادی وجود دارد. بد نیست بدانید که هر کدام از این موارد شرایط ویژه ای دارند که متقاضی بسته به توانایی و وضعیت خودش می بایست برای دریافت آن ها پیگیری نماید.

ویزای توریستی کانادا

افراد از طریق ویزای توریستی کانادا می توانند برای اهداف گردشگری، کنفرانس ها، مسابقات، دیدار با اعضای خانواده یا هر عملکرد تفریحی دیگری وارد کانادا بشوند. ویزای توریستی کانادا به دو صورت سینگل و مولتیپل صادر می گردد.

متقاضیانی که دارای ویزای سینگل هستند، می توانند تا پایان زمان اتمام ویزای خود در کانادا حضور داشته باشند اما اگر قبل از آن کانادا را ترک کنند و دوباره قصد ورود به کانادا را داشته باشند، می بایست اقدام به دریافت ویزا نمایند، در حالی که متقاضیانی که دارای ویزای مولتیپل هستند، می توانند تا پایان زمان ویزای خود به کانادا رفت و آمد کنند. عموما به ویزای مولتیپل کانادا، ویزای 5 ساله نیز گفته می شود.

ویزای تحصیلی کانادا

این ویزا ویژه کسانی است که از یک دانشگاه معتبر در کانادا برای ادامه تحصیل پذیرش گرفته اند. بد نیست بدانید که اگر قصد شرکت در دوره یا کلاسی را کمتر از 6 ماه دارید، می توانید از طریق ویزای توریستی اقدام نمایید اما اگر قصد دارید به صورت طولانی و چندین ساله به ادامه تحصیل در کانادا بپردازید، ملزم به دریافت ویزای تحصیلی کانادا خواهید بود.

به طور کلی ویزای تحصیلی کانادا به دو صورت ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی ارائه می شود. بسته به مقاطعی که قصد تحصیل در آن را دارید، می بایست اقدام به دریافت ویزای دانش آموزی یا دانشجویی نمایید. برای مثال اگر قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارید، ویزای دانش آموزی و اگر قصد تحصیل در دانشگاه ها برای دریافت لیسانس، دکتری یا... را دارید، نیازمند ویزای دانشجویی خواهید بود.

والدین یا همسر و فرزند متقاضی نیز از طریق ویزای توریستی می توانند برای همراهی متقاضی اقدام نمایند. البته در صورت تمایل همسر متقاضی می تواند از طریق ویزای کاری اقدام نماید تا در مدت زمان مشخص امکان فعالیت های تجاری در کانادا را نیز داشته باشد.

ویزای همراه کانادا

ویزای همراه بهترین گزینه برای خانواده افرادی است که به صورت موقت به کانادا مهاجرت کرده اند. از طریق این ویزا پدر و مادر ها می توانند مدت طولانی وارد کانادا شوند و با فرزندان خود زندگی کنند. البته برای ارائه این ویزا فرد دعوت کننده ملزم به اثبات توانایی مالی خود برای نگهداری از افراد دعوت شده طی مدت زمان مشخص می باشد.

هر چند این ویزا 10 ساله اخذ می شود اما صرفا تا پایان مدت زمان گذرنامه متقاضی معتبر است. بد نیست بدانید که دارنده ویزای مورد نظر در هر بار ورود به کانادا می تواند نهایتا 2 سال در این کشور حضور داشته باشد.

ویزای دیپلماتیک کانادا

ویزای دیپلماتیک به مقامات رسمی و اشخاص دولتی کشور های دیگر تعلق دارد. این دسته از افراد از طریق ویزای نام برده امکان حضور در کانادا برای انجام وظایف مشخصی را خواهند داشت. اگر روی گذرنامه خود تاییدیه دیپلماتیک، کنسولی یا رسمی دارید یا از جمله مقامات سازمان ملل هستید، نیازی به اخذ این ویزا نخواهید داشت. شما از طریق ویزای دیپلماتیک امکان حضور در کانادا تا زمان انجام وظایف خود را خواهید داشت.

ویزای محرمانه کانادا

گاهی اوقات داشتن مقامات قابل توجه دردسر های زیادی را نیز دارد. برای مثال یک مقام والا مرتبه سیاسی که امکان دریافت ویزای دیپماتیک را هم ندارد گاهی اجازه دریافت ویزای توریستی را نیز نخواهد داشت. چنین افرادی برای حضور در کانادا پس از اثبات حسن نیت خود می توانند ویزای محرمانه کانادا را دریافت نمایند. هر چند مدت زمان این ویزا تا 3 سال است اما دارنده ویزا هر بار نمی تواند بیشتر از 6 ماه در کانادا حضور داشته باشد.

ویزای تسهیلات کانادا

دولت کانادا برای همه شهروندان و علاقمندان خودش شرایط مطلوب و منعطفی را در نظر گرفته است. در حال حاضر ویزای تسهیلات کانادا برای شهروندانی که دو تابعیتی هستند و البته گذرنامه کانادایی ندارند، ارائه می شود. از آن جایی که دریافت گذرنامه کانادا کمی سخت است، این دسته از افراد می توانند روی گذرنامه ملیت دیگر خود مهر تایید کانادا را داشته باشند.

هر چند این ویزا می تواند تا چند سال معتبر باشد اما شخص هر بار نمی تواند بیشتر از 6 ماه در کانادا حضور داشته باشد. البته این ویزا صرفا در مواقع ضروری صادر می شود و دریافت آن آنطور که انتظار می رود، آسان نیست.

ویزای کسب و کار کانادا

ویزای کسب و کار کانادا برای کسانی در نظر گرفته شده که برای کسب کار قصد حضور در کانادا را دارند. البته این ویزای برای انجام کار و یا استخدام در شرکتی نیست بلکه از طریق این ویزا صرفا می توانید اقدام به مذاکره کاری نمایید و قرارداد های احتمالی را امضا کنید.

هر چند سفارت می تواند اعتبار 3 تا 10 سال به این ویزا بدهند اما دارنده ویزا نمی تواند هر بار بیشتر از 6 ماه در کانادا حضور داشته باشد.

ویزای ویژه تولد فرزند کانادا

ویزای ویژه تولید فرزند کانادا یک راهکار ایده آل برای مهاجرت موقت به کانادا و همینطور تولد فرزند در این کشور می باشد. بد نیست بدانید فرزندانی که در کانادا به دنیا می آیند، خود به خود کانادایی بشمار می روند. این ویزا نیز 6 ماهه است و در صورت داشتن اعتبار بیشتر اشخاص نمی توانند هر بار بیشتر از 6 ماه از طریق این ویزا در کانادا حضور داشته باشند.

البته از طریق این ویزا به عنوان مادر نمی توانید شهروندی یا اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا یک نوع ویزای دست و دل بازانه از طرف دولت کانادا بشمار می رود. از طریق این ویزا افراد به منظور منحصربفردی می توانند با محدودیت در کانادا حضور داشته باشند. برای مثال می توانند برای شرکت در یک فستیوال مشخص به مدت چند هفته به کانادا وارد شوند.

ویزای اهدا عضو کانادا

با توجه به تقاضای فوق العاده بالا برای دریافت عضو توسط بیماران در هر کشوری، دولت ها پروسه حضور اهدا کننده عضو را تسهیل می نمایند تا شخص به راحتی برای اهدای عضور بتواند در موقعیت مورد نظر وارد شود. هر چند مدت زمان این ویزا 6 ماه است اما در صورتی که پروسه درمان تکمیل نشده باشد، مدت زمان اعتبار ویزا افزایش می یابد.

آیا از طریق ویزای موقت کانادا می توان مهاجرت دائم کرد؟

آیا از طریق ویزای موقت کانادا می توان مهاجرت دائم کرد؟

با توجه به اینکه دریافت ویزای دائم کانادا پروسه سخت تری نسبت به ویزای موقت کانادا دارد، بسیاری از متقاضیان تلاش می کنند از طریق انواع ویزای موقت کانادا به ویزای دائم این کشور دسترسی پیدا کنند. برای مثال بسیاری از اشخاصی که اقدام به دریافت ویزای تحصیلی یا کاری می کنند، می توانند تحت شرایطی موفق به کسب ویزای دائم کانادا بشوند.

برای مثال افرادی که مشمول ویزای تحصیلی کانادا قرار گرفته اند با توجه به اینکه در بازه زمانی مشخصی دولت کانادا به عنوان محصل برای آن ها هزینه می کند، پس از اتمام دوره تحصیلی می توانند درخواست اقامت دائم نمایند تا مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که نمرات و عملکرد آن ها قابل قبول باشد، دولت با اقامت دائم آن ها موافقت خواهد کرد.

این پروسه برای اشخاصی که ویزای کاری دریافت می کنند نیز به همین شکل وجود دارد و متقاضیان تحت شرایطی اگر بتوانند رضایت نهاد های مرتبط را کسب کنند، موفق به دریافت اقامت دائم کانادا خواهند شد.

انواع ویزای دائم کانادا

انواع ویزای دائم کانادا

ویزای دائم کانادا به آن دسته از مجوز ها گفته می شود که امکان اقامت دائم را برای متقاضی در این کشور فراهم می کند. در این نوع از ویزا ها هیچ محدودیت زمانی یا عملکردی برای اشخاص وجود ندارد و می توانند از طریق ویزای خود به راحتی در کانادا مشغول زندگی شوند. انواع ویزای دائم کانادا عبارتند از:

•    اکسپرس اینتری کانادا
•    برنامه کاندید استانی کانادا
•    مهاجرت سرمایه گذاری کانادا
•    کارآفرینی کانادا
•    خود اشتغالی کانادا
•    نیروی کار مهار منتخب کبک کانادا
•    حمایت مالی خانواده کانادا
•    پرستاران تمام وقت کانادا
•    ویزای استارتاپ کانادا
•    پناهجویان کانادا
•    پایلوت مهاجرتی روستایی و شمالی
•    پایلوت مهاجرتی آتلانتیک
همانطور که متوجه شدید در برنامه های مختلف که امکان اقامت دائم کانادا وجود دارد، شغل و مهارت مهم ترین پارامتر در نظر گرفته شده است. اگر شما در شغلی ماهر هستید یا مدارک قابل توجهی دارید، می توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق آن اقدام نمایید.

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینترنتی کانادا نوعی سیستم مهاجرتی الکترونیکی که توسط دولت کانادا برای ارائه دعوت نامه به کسانی که مهارت های قابل توجهی در حوزه های مختلف دارند، راه اندازی شده است. افراد از طریق این سیستم می توانند کمتر از چند ماه در صورت تایید صلاحیت از سراسر دنیا اقدام به مهاجرت کانادا نمایند و به طور دائم در این کشور مستقر شوند.
داستان از این قرار است که در اکسپرس اینترنتی به افراد بر اساس برخی پارامتر های مشخص و برخی پارامتر های شخصی امتیاز دهی می شود. متقاضیان سعی می کنند با بهبود شرایط خود و ارائه اسناد و مدارک لازم امتیاز خود را افزایش دهند تا در بازه های زمانی مشخص که دولت کانادا اقدام به انتخاب افراد برای ارسال دعوت نامه مهاجرت می کنند، از جمله کسانی باشند که این دعوت نامه را دریافت می کنند.

پیشنهاد مطالعه: مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

برنامه کاندید استانی کانادا

برنامه کاندید استانی کانادا ویژه کسانی است که در رشته و کار خود مهارت زیادی دارند. این مهارت هر چند با ارائه مدارک و اسناد تحصیلی تثبیت می شود اما تجربیات کاری، افتخارات و جوایز نیز تاثیر بسزایی در تایید صلاحیت شما طی این برنامه دارد. به عبارتی شما با توجه به مهارتی که دارید حق شهروندی کانادا را دریافت می کنید اما می بایست به استان های مشخصی که تقاضای بیشتری از تخصص شما دارند، بروید و ارائه خدمات کند.

برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کانادا

اگر در حساب بانکی خود حداقل 2 میلیون دلار کانادایی دارید و اتفاقا قصد مهاجرت به کانادا را هم دارید، می توانید با صرف این هزینه برای سرمایه گذاری در کانادا، اقامت این کشور را دریافت کنید. شما می بایست به مقدار مشخصی در این کشور سرمایه گذاری کنید با این شرط که دولت سرمایه شما را پس از 5 سال بدون هیچ سودی باز خواهد گرداند اما شما اقامت دائم این کشور را دریافت خواهید کرد. به نظر معامله منصافه ای است.

برنامه کارآفرینی کانادا

اگر فکر می کنید توانایی کارآفرینی در کانادا را دارید و می توانید به تنهایی برای این کشور مفید باشید، برنامه کارآفرینی کانادا بهترین گزینه برای مهاجرت شما به این کشور است. البته برای مهاجرت از این طریق شما می بایست حداقل 300 هزار دلار کانادایی داشته باشید و تعهد بدهید که مالکیت و مدیریت کسب و کاری حداقل به اندازه یک سوم یک کسب و کار کانادایی را خواهید داشت و تا 3 سال آن را حفظ خواهید کرد.

توصیه می کنیم قبل از اقدام برای این برنامه حتما بازار کانادا را بررسی کنید! قوانین، شرایط و هزینه ها برای راه اندازی کسب و کار شما ضروری است. پیش فرض های ذهنی گزینه مناسبی برای برنامه ریزی نخواهند بود.

برنامه خوداشتغالی کانادا

خود اشتغالی ویژه کسانی است که مهارت ویژه ای در کار یا رشته ورزشی دارند و می توانند کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنند. موردی که در این برنامه حائر اهمیت است، اثبات توانایی مالی شما مبنی بر تامین نیاز های اولیه راه اندازی کسب و کار تان است.

برنامه نیروی کار ماهر منتخب کبک کانادا

این برنامه تقریبا همان برنامه کاندید استانی کانادا است با این تفاوت که مختص یک استان به خصوص می باشد. می توانید با تحقیق و پیگیری از وب سایت های رسمی اطلاع رسانی مهاجرت کانادا نیرو های متخصص مورد نیاز استان کبک این کشور را بررسی کنید و در صورتی که شما صلاحیت کافی همراه با یکی از مهارت های لازمه را داشته باشید می توانید در خواست اقامت دائم از طریق ویزای کار برای این استان بدهید.

برنامه حمایت خانواده کانادا

اگر همسر، فرزند یا... شما در کانادا به صورت دائم مستقر است و توان حمایت مالی و تامین هزینه های شما را دارد، می تواند با ارسال دعوت نامه امکان مهاجرت را برای شما از طریق برنامه حمایت خانواده کانادا فراهم سازد.

برنامه پرستار تمام وقت کانادا

با توجه به نحوه رشد جمعیت کانادا، کمبود نیروی کار جوان و همینطور افزایش تعداد سالمندان در این کشور، برنامه ای تحت عنوان برنامه پرستار تمام وقت کانادا توسط دولت این کشور برای مهاجرت در نظر گرفته شده است. شما از طریق این برنامه به عنوان یک پرستار تمام وقت برای بچه ها و همینطور سالمندان می توانید اقدام به مهاجرت کانادا نمایید.

ویزای استارتاپ کانادا

این برنامه یکی از برنامه های توسعه یافته کانادا بشمار می رود. در این طرح متقاضی می بایست یک طرح نوآورانه و ویژه را ارائه نماید و در صورت تایید می بایست تا پروسه عملیاتی سازی آن با همکاری نهاد های معرفی شده توسط سازمان مهاجرت کانادا، ایده را پیش ببرد. اگر همه چیز خوب پیش برود و سرمایه گذار برای طرح پیدا شود، متقاضی می تواند برای اجرای نهایی طرح برای خود و خانواده خود اقدام به دریافت اقامت دائم نماید.

بد نیست بدانید که در این برنامه شخص اجازه همکاری با سرمایه گذاران شخصی را ندارد و منظور از سرمایه گذار، سرمایه گذاری یکی از نهاد ها دولتی معرفی شده توسط سازمان مهاجرت کانادا می باشد.

پناهجویان کانادا

آیا خطرات جانی یا مشکلات حیاتی شما را تهدید می کنند؟ اگر اینطور است کانادا با آغوش باز از شما حمایت می کند. طرح پناهجویان کانادا ویژه کسانی که در صورت برگشت به کشور خود خطرات جانی آن ها را تهدید می کند یا ممکن است زندگی آن ها با خطرات مختلفی مواجه شود، می باشد.

پیلوت مهاجرتی روستایی و شمالی

عموما تمام برنامه های مهاجرتی کانادا برای رشد و توسعه این کشور در نظر گرفته شده است از همین رو برنامه پیلوت مهاجرتی روستایی و شمالی نیز برای توسعه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته این کشور در نظر گرفته شده است. این برنامه برای تقویت اقتصاد و بازار محلی و به کار گیری نیروی متخصص در روستا ها در نظر گرفته شده است.

پیلوت مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه پیلوت مهاجرتی آتلانتیک کانادا نتیجه همکاری دولت کانادا با چهار استان نیو برانزویک، نیو فاوندلند اند لابرادور، نوا اسکاشیا، جزیره پرینس ادوار که در حاشیه اقیانوس اطلس هستند، می باشد. بد نیست بدانید که برای مهاجرت از طریق این برنامه می بایست دارای سابقه کار در استان های چهارگانه باشید یا یک مدرک تحصیلی در سیستم آموزشی کانادا داشته باشید همینطور بدون پیشنهاد شغلی معتبر امکان اقامت در آن ها را نخواهید داشت.

شرایط و مراحل درخواست ویزای کانادا

شرایط و مراحل درخواست ویزای کانادا

اینکه تحت چه شرایطی با چه مدارکی می توانید اقدام به دریافت ویزای کانادا کنید و همینطور مراحل دریافت ویزای کانادا چیست را نمی توانیم به طور صد در صد و جزئی عنوان کنیم چرا که همیشه برخی احتمالات غیر قابل پیش بینی رخ می دهند! با این حال در ادامه ساختار کلی مراحل اقدام برای درخواست ویزا و همینطور مدارک مورد نیاز آن را شرح خواهیم داد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع ویزای کانادا:

همانطور که می دانید مدارک مورد نیاز بسته به نوع ویزای درخواستی متفاوت می باشد، با این حال برخی مدارک کلی که در طی تمام پروسه های دریافت ویزا لازم است، به شرح زیر می باشد.
1.    کپی رنگی پاسپورت های جدید و قدیم
2.    فرم فارسی تکمیل شده درخواست روادید
3.    شناسنامه متقاضی در صورت وجود شناسنامه همسر و فرزندان، سند ازدواج، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان
4.    اسناد ملکی منگوله دار یا غیره به نام متقاضی یا همسر وی
5.    گواهی لاتین بانکی از حساب های بانکی
6.    پرینت گردش حساب لاتین
7.    دو قطعه عکس
8.    مدارک مرتبط با شغل
9.    در صورت وجود مدارک دعوت کننده
توجه فرمایید که تمامی مدارک به صورت شفاف بدون هیچگونه مشکل چاپی یا خط خوردگی می بایست ارائه شوند. جدا از ارائه مدارک جعلی یا اشتباه خودداری نمایید چرا که در صورت بروز مشکل، نه تنها موفق به کسب ویزا نخواهید شد بلکه برای مدت زمان طولانی از حضور در کشور مذکور منع خواهید شد.

مراحل درخواست انواع ویزای کانادا:

زمانی که مدارک مورد نیاز را برای اقدام جهت دریافت ویزا گردآوری کنید، با توجه به اینکه قصد دارید چه ویزایی دریافت کنید، در پروسه متفاوتی قرار خواهید گرفت. با این حال برخی شرایط یکسان در روند دریافت ویزا به شرح زیر می باشند.

1.    بررسی واجد شرایط بودن شما برای ویزای درخواستی تان (کافی است وارد سایت مهاجرت کانادا شوید و فرم مربوطه را پر کنید و در نهایت منتظر ارائه پاسخ باشید.)
2.    نتایج درخواست تان از طریق یک کد مرجع برای شما ارسال خواهند شد. (حتما این کد را حفظ کنید چرا که در پروسه های مختلف به آن احتیاج خواهید داشت و همینطور از آن برای راهنمای چگونگی دریافت ویزای مربوطه می توانید استفاده کنید.)
3.    با استفاده از اطلاعات بانکی یا ورود به سایت سفارت کانادا برای خودتان یک حساب ایجاد کنید. (مابقی پروسه از طریق این حساب و به صورت کاملا آنلاین می بایست طی شود.)
4.    فرم درخواست را پر کرده و مدارک لازم را ارائه نمایید و همینطور هزینه های درخواستی را واریز کنید.
5.    اگر نیاز باشد برای مصاحبه به سفارت کانادا مراجعه کنید می بایست از قبل تایم مشخصی را هماهنگ کنید.
6.    پس از طی کردن تمام مراحل می بایست به مدت نهایتا 2 ماه منتظر دریافت پاسخ بمانید.
7.    در این مدت می بایست روزانه حساب کاربری خود را برای دریافت اطلاعیه های احتمالی از طرف اداره مهاجرت کانادا چک کنید و در صورت وجود موردی آن را رفع نمایید.
8.    اگر ویزای شما تایید شده بود بنابر اطلاعات ارائه شده هزینه های لازم را پرداخت کنید.
9.    صبر کنید تا گذرنامه شما از طریق پست به دست تان برسد.

خدمات : اپلیکیشن فی سفارت کانادا (MyCIC)

پرداخت هزینه های دریافت ویزا و انتقال پول به کانادا

پرداخت هزینه های دریافت ویزا و انتقال پول به کانادا

یک بودجه بندی حدودی در خصوص هزینه های احتمالی برای اقدام به دریافت انواع ویزا و اینکه چطور هزینه های رایج را پرداخت کنید یا از چه طریقی همراه خود با کمترین دردسر مقدار قابل توجهی وجه به کانادا ببرید، مواردی هستند که در خصوص هزینه ها و بودجه بندی در این مطلب می بایست بدانید. قبل از هر چیز بد نیست عنوان کنیم که هزینه های بیومتریک و صدور گذرنامه به شرح زیر هستند:

1. هزینه بیومتریک: 85 دلار
2. هزینه صدور گذرنامه: 40 دلار

ویزای توریستی

100 دلار کانادایی

ویزای همراه

100 دلار کانادایی

ویزای دیپلماتیک

100 دلار کانادایی

ویزای کسب و کار

100 دلار کانادایی

ویزای تسهیلات

100 دلار کانادایی

ویزای تولد کودک

100 دلار کانادایی

ویزای دانشجویی

150 دلار کانادایی

ویزای کار موقتی

155 دلار کانادایی

ویزای کار در تعطیلات

100 دلار کانادایی

ویزای اکسپرس اینتری

1040 دلار کانادایی

هر چند پروسه دریافت هر ویزا هزینه های منحصربفرد خودش را دارد و شما می توانید در مطلب مرتبط با هر کدام، جزئیات هزینه ها را مطالعه کنید اما در این مطلب صرفا به معرفی هزینه اپلیکیشن فی انواع ویزا خواهیم پرداخت.

هزینه اپلیکیشن فی هر کدام از ویزا های تشریح شده به شرح جدول بالا می باشد. فارق از هزینه های ذکر شده، هزینه های جزئی دیگری نیز برای مراحل مختلف هر ویزا موجود است که می توانید آن ها در مطلب ویژه مرتبط با آن مطالعه نمایید.

چگونگی پرداخت هزینه های دریافت ویزا و انتقال پول به کانادا

قطعا استفاده صرافی ها و انتقال وجه از طریق حواله اولین مواردی هستند که برای پرداخت هزینه های رایج پروسه دریافت ویزا به آن فکر می کنید! اما با توجه به اینکه اغلب پروسه های دریافت ویزای کانادا به صورت آنلاین پیگیری می شوند راه های بهتری هم برای پرداخت هزینه ها و هم برای انتقال وجه به کانادا وجود دارد.
شما می توانید از انواع سیستم پرداخت ارز آنلاین اعم از پی پال و مستر کارت استفاده کنید. این سیستم ها اجازه پرداخت آسان، سریع و بدون کارمزد را به شما می دهند. فارق از این موارد، از طریق سیستم های نام برده می توانید به مقدار دلخواه ارز با خودتان به کانادا ببرید و در شرایط مختلف اعم از خرید، انتقال وجه، دریافت وجه و... مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد خدمات:

•    افتتاح حساب پی پال برای پرداخت هزینه های ویزای کانادا
•    دریافت مستر کارت برای پرداخت هزینه های ویزای کانادا

ریجکت شدن ویزای کانادا و اعتراض به آن

ریجکت شدن ویزای کانادا و اعتراض به آن

رد شدن درخواست انواع ویزای کانادا که اصطلاحا به آن ریجکت شدن ویزای کانادا می گویند، بدترین اتفاقی است که می تواند برای یک متقاضی ویزا بیوفتد. توجه کنید در صورت ریجکت شدن ویزا هزینه هایی که بابت آن متقبل شده اید هم باز پس داده نخواهند شد!

اما چطور درخواست ویزا رد می شود؟ خب چندین دلیل واضح و مشخص وجود دارد که ممکن است در تایید یا رد ویزای افراد تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال:

- تردید افسر: افسر پرونده ممکن است در خصوص شما و همینطور اینکه پس از پایان مهلت ویزا به کشور خودتان برگردید، مشکوک شود. علاوه بر این اگر افسر در خصوص انگیزه واقعی شما برای سفر یا مهاجرت به کانادا تردید کند، باز هم ممکن است اقدام به رد درخواست شما نماید.
- ضعف در سابقه سفر های خارجی متقاضی: اگر در سوابق شما در سفر های خارجی تان موارد غیر قابل تاملی وجود داشته باشد، ممکن است درخواست ویزای شما ریجکت شود.
- عدم توانایی در اثبات منابع مالی: این مورد در ویزای دائم و همینطور ویزای تحصیلی تاثیر بسزایی دارد.
- سوء پیشینه: یکی از عمده ترین دلایل رد درخواست متقاضیان سوء پیشینه ای که ممکن است داشته باشند، است.
- عدم هماهنگی زمینه کاری و رشته تحصیلی: در صورتی که چنین اتفاقی بروز دهد در دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کاری  چند مورد دیگر از انواع ویزای کانادا به مشکل برخواهید خورد.
- عدم ارائه درست اسناد مورد نیاز: در صورتی که در ارائه اسناد تعلل کنید یا اسناد را ناقص یا همراه با مشکل ارائه کنید، قطعا درخواست شما رد خواهد شد.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد