آزمون تافل چیست

آزمون تافل چیست

توسط : تیم محتوا
1,107

آزمون تافل TOEFL، آزمونی معتبر است که در سرتاسر جهان، آن را به عنوان یکی از آزمونهای رسمی می شناسند. با کسب نمره قبولی در آزمون تافل، می توان از آن در مهاجرت های تحصیلی و یا شغلی استفاده نمود. این نمره در اغلب دانشگاه های معتبر در تمامی دنیا دارای اعتبار بوده و همین باعث شده است که آزمون تافل از مهم ترین آزمون های زبان در دنیا باشد.

اعتبار آزمون تافل

برای آزمون تافل دو سال اعتبار منظور شده است. به عبارتی می توان تا دوسال پس از دریافت نمره این امکان وجود دارد که به دانشگاه و یا دیگر مراکز ارسال شود. در صورتی که این مدت دوساله تمام شود می بایست در آزمون تافل به صورت مجدد شرکت نماید. 

نکته ی دیگری که در خصوص این آزمون مطرح است این است که برای شرکت مجدد در آزمون تافل، می بایست پس از گذشت دوازده روز از آزمون قبلی انجام شود. اما بهتر آن است که در این کار عجله ای نداشته باشید و ابتدا بر اساس آزمونی که داده اید، ضعف خود را به خوبی شناسایی کرده و در صدد رفع آن برآیید و سپس با قدرت بیشتری وارد آزمون شوید. بدین ترتیب نیازی به صرف هزینه های اضافی نیز نخواهید بود.

آزمون تافل چیست

روش برگزاری آزمون TOEFL

در ایران، روش برگزاری آزمون تافل به شکل اینترنتی می باشد. داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون تافل، باید به مرکزهای تایید شده مراجعه کنند. زمان آزمون تافل سه ساعت و نیم می باشد که با اتمام بخش اول که شنیداری می باشد، زمان استراحت به مدت ده دقیقه، به داوطلبان داده می شود و سپس قسمت مکالمه نیز انجام می شود و پس از آن ارزیابی آزمون داوطلبان در همان روز انجام می گیرد.

این آزمون به دلیل اعتبار بسیار بالایی که در میان آزمون های بین المللی دارد، می تواند به عنوان یک رزومه ی قوی محسوب شده و برای کسانی که قصد مهاجرت دارند نیز مدرک قابل قبولی است.

پیشنهاد مطالعهچگونه در آزمون تافل TOEFL iBT ثبت نام کنیم؟

 نحوه پرداخت آزمون تافل

برای آن که بتوانید در آزمون تافل شرکت کنید می بایست به سایت ETS رفته و در بخش تافل، مشخصات خود را وارد کنید. هنگامی که اطلاعات خود را وارد کردید و تایید انجام شد وارد مرحله بعدی شده و محل و زمان آزمون خود را در میان گزینه های نشان داده شده، برگزینید. پس از تایید محل و زمان آزمون، می بایست هزینه آزمون Toefl را نیز به صورت آنلاین پرداخت نمایید و در زمان مقرر و در مکانی انتخاب کرده اید برای آزمون تافل خود حاضر باشید.

این آزمون اکنون در ایران در یکسری از شهرها برگزار می شود که از آن جمله می توان به تهران، تبریز، آمل ، زنجان و ارومیه اشاره نمود. پرداخت هزینه ی تافل را نیز می توانید از طریق حساب ارزی پی پال و کارت های اعتباری مسترکارت و ویزاکارت انجام دهید. 

در صورتی که دسترسی به این نوع از حساب ها ندارید می توانید از 20پیمنت یاری بگیرید. خرید کارت های اعتباری از 20پیمنت به شما این امکان را می دهد که مستقیما خود اقدام به پرداخت هزینه های آزمون تافل نمایید. با پرداخت این هزینه، یک کد برای شما فرستاده می شود که آنرا باید در روز آزمون خود و هنگام ورود به جلسه، همراه خود ببرید. هم چنین با مراجعه به صفحه پرداخت تافل به نشانی https://www.20payment.com/toefl می توانید اطلاعات دقیقی از هزینه و نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل داشته باشید.

دریافت مدرک آزمون تافل

پس از آزمون، نتایج به صورت ایمیل برای شرکت کنندگان ارسال می گردد. این نسخه از کارنامه را با فرمتی متفاوت با کارنامه ی اصلی صادر می کنند که امکان تقلب در آن از بین برود. اما اگر هنگام آزمون، درخواست دریافت نسخه ی چاپی را نیز داشته باشید، برایتان ارسال خواهد شد. 

آزمون تافل چیست

ساختار آزمون تافل 

ساختار کلی آزمون Toefl دارای چهار بخش می باشد که می توان آن را به ترتیب ذیل نام برد. 

خواندن Reading، شنیدن Listening ، نوشتن Writing ، مکالمه Speaking 

آزمون تافل چیست

داوطلبان پس از دو قسمت ابتدایی آزمون، زمان ده دقیقه ای را استراحت کرده و سپس به دوقسمت بعدی می پردازند.

الف : Toefl Reading :

در این قسمت مهارت خواندن یا Reading شرکت کنندگان، با سوالات مطرح شده ارزیابی می شود. داشتن اطلاعات و دانش کافی در این زمینه می تواند باعث شود که به سادگی آن را پشت سر گذارید . زمان لازم برای این آزمون بین شصت تا هشتاد دقیقه می باشد که به صورت چهار پاراگراف متفاوت و طی حدود سی و شش سوال مطرح می شود. تعداد سوالات به میزان محتوای متن بستگی دارد.

ب : Toefl Listening :

در این جا نیز مهارت شنیداری یا Listening  در آزمون تافل مطرح است. زمان این آزمون حدود شصت الی نود دقیقه می باشد که داوطلب در طی این مدت بین شش تا نه فایل صوتی را شنیده و بایستی به حدود پنجاه سوال این بخش پاسخ دهد.

برخی از داوطلبان با تصور این که این بخش از آزمون تافل با لهجه ی آمریکایی خواهد بود، تمرکز خود را بر این لهجه می گذارند. در صورتی که دیده شده است که از سایر لهجه ها نیز در این آزمون استفاده شده است و توصیه می شود که بر روی یک لهجه متمرکز نشوید.

پس از آن که این قسمت برگزار شد، زمان استراحت شروع شده و پس از ده دقیقه بخش دوم شروع می شود.

پیشنهاد مطالعهراهنمای جامع آزمون تافل

ج : TOEFL Speaking :

بخش سوم آزمون تافل با مکالمه یا Speaking شروع می شود که مدت آن بیست دقیقه می باشد. در این آزمون شش سوال مطرح می شود که دو سوال به صورت مستقل بوده و سوالات بعدی به شکل سوالات تلفیقی در اختیار داوطلب قرار می گیرد.

سوالات تلفیقی به سوالات گفته می شود که شرکت کنندگان بایستی بر اساس دو بخش شنیداری و خواندن، به این سوالات پاسخ دهد. خوب است که داوطلب هنگام پاسخ گویی به این سوالات رویکردی به مکالمه نیز داشته باشد.

د :  TOEFL Writing :

در قسمت Writing رایتینگ ، داوطلبان دو سوال خواهند داشت که همانند بخش مکالمه دارای دو بخش مستقل و تلفیقی خواهد بود. سوال اول عمدتا سوالی تلفیقی می باشد که مهارت های خواندن ، نوشتن و شنیدن را ارزیابی می کند. 

ابتدا داوطلب به مطالعه چهار پاراگراف خواهد پرداخت و سپس توضیحاتی در خصوص همان متون را از استاد خواهد شنید. سپس طی بیست دقیقه می بایست نظر استاد را به دقت نوشته و دلایلش را برای نقد متن بیان کند. 

در این بخش سوال دوم مستقل بوده و می بایست برای این قسمت یک انشا در خصوص موضوعی که داده می شود بنویسید. نکته ای که در این جا می تواند بسیار موثر و مهم باشد این است که دارای مهارت تایپ لاتین داشته باشید. این کار می تواند کمک زیادی به کسب نمره بیشتر نماید.

این امکان در آزمون تافل وجود دارد در صورتی که در آزمون ایلتس، نیاز است که پاسخ ها به صورت دستی نوشته و تحویل گردد. بخش نوشتن در آزمون تافل در سوال مستقل دارای زمان بیست دقیقه ای خواهد بود و پاسخ هایی که بتواند در سیصد کلمه تمامی منظور و پاسخ مورد تایید را انتقال دهد، جوابهایی مناسب و قابل قبول است.

برحسب تجربه نشان داده شده است که موضوع هایی که در این بخش و در قسمت تلفیقی مطرح می شود به طور معمول دارای موضوعاتی با دسته بندی های ذیل است :

1-بخش هنری : طراحی ، موسیقی ،  معماری، عکاسی و ادبیات. 
2-بخش علوم طبیعی : پزشکی ،ِ میکروب‌شناسی، بیوشیمی ، فیزیولوژی.
3-بخش علوم پایه : زمین شناسی ، علم فیزیک، ستاره شناسی ، هواشناسی، شیمی وکامپیوتر.
4-بخش انسانی : زبان شناسی ، بازاریابی و روانشناسی.

پیشنهاد مطالعهمنابع آزمون تافل Toefl

کاربرد آزمون تافل 

پیش از این بدان اشاره شد که آزمون تافل دارای اعتبار جهانی می باشد اما در برخی از مواقع پیش می آید که برخی از مراکز این مدرک را نپذیرند. به عنوان مثال در صورتی که در دانشگاه ها و یا شرکت های انگلیس بخواهید پذیرش بگیرید برای این کار از شما مدرک آزمون آیلتس را می خواهند و مدرک تافل قابل قبول نیست . 

بهتر است قبل از آن که برای آزمونی اقدام کنید ابتدا بر اساس اهدافی که دارید به خوبی تحقیق کرده و مطابق با آن ها تصمیم بگیرید.

آزمون تافل چیست

اعتبار نمره در مدرک آزمون Toefl

آزمون هایی مانند تافل و یا آیلتس ، نمره ای بابت رد یا قبولی در آزمون نداشته و داوطلب بر اساس پاسخ گویی، نمره ای از صفر تا یکصد و بیست نمره را دریافت خواهد کرد. این نمره مطابق با اهدافی که توسط داوطلب برای شرکت در آزمون تنظیم شده است، ارزش خواهد داشت.

توصیه می شود برای آن که بتوانید نمره ای که مطابق با هدف منظور شده باشد را کسب کنید و برای آن برنامه ریزی بهتری داشته باشید از کارشناسان مجرب، مشاوره دریافت کنید و حتما پیش از آزمون دانشگاه یا موسسه ای که هدفگذاری کرده اید را بررسی کرده و از نمره ی قابل قبول آن مرکز مطلع شوید.

آنچه که از روی تجربه بدست آمده است این است که در این آزمون عمدتا نمره ی حدود نود، نمره ای مناسب بوده و برای بسیاری از مراکز مورد قبول است. اما به خاطر داشته باشید که در صورتی که برای رشته هایی مانند پزشکی هدفگذاری کرده اید می بایست بر روی بیشترین نمره تمرکز نمایید.

هزینه ثبت نام آزمون تافل

لازم به ذکر است که میزان هزینه ای که می بایست برای آزمون Toefl پرداخت شود متناسب با کشوری است که داوطلب تعیین کرده است. درکشور ایران این هزینه 245دلار می باشد که مختص شرکت در آزمون تافل می باشد. در صورتی که نزدیک به یک هفته به آزمون تصمیم به ثبت نام در آزمون را بگیرید با افزایش هزینه مواجه خواهید شد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص هزینه های آزمون تافل می توایند به سایت رسمی Toefl مراجعه نمایید و یا به صفحه پرداخت تافل به نشانی https://www.20payment.com/toefl مراجعه کنید.

در این آزمون نیز همانند دیگر آزمون های رسمی و معتبر، جرائمی منظور شده است که می توان به آن ها اشاره نمود. به عنوان مثال در صورتی که قصد تغییر دادن زمان امتحان را داشته باشید و یا بخواهید آن را کنسل کنید. شما می بایست بابت جریمه مبلغ شصت دلار را بپردازید.

پیشنهاد مطالعههزینه آزمون تافل

مشاوره جهت آزمون تافل 

یکی از کارهایی که می تواند به شما کمک نماید تا بتوانید تصمیمی منطقی گرفته و تجربه ای مناسب از آزمون تافل داشته باشید این است که در این خصوص مشورت نموده و با استفاده از مشاوره ای اصولی و صحیح، مطابق با هدفی که برنامه ریزی کرده اید، گام بردارید. 

بسیاری از کسانی که تصمیم می گیرند که در این آزمون شرکت کنند، هدف خود را بر روی دریافت ویزای تحصیلی متمرکز کرده اند. تا بتوانند در رشته ای که به آن علاقه مند هستند و در کشوری که انتخاب کرده اند در یکی از دانشگاه های معتبر و در رشته ی دلخواه خود تحصیل نمایند.

از همین روست که نیاز است که مشورت های لازم را بر اساس تجربیات و دانش مشاورین دریافت کرده و مطابق با ظرفیت ها و اهداف خود، برنامه ریزی مناسبی را داشته باشید. برای این موضوع می توانید از کارشناسان مجرب 20پیمنت راهنمایی دریافت نمایید. 

آزمون تافل چیست

منابع آزمون تافل

 یکی از موضوعاتی که می تواند به خوبی به شما در آمادگی بهتر در آزمون تافل کمک نماید این است که بتوانید منابع آزمون Toefl را به خوبی شناسایی نمایید. این کار می تواند به شما کمک کند تا با مهارت بیشتری در این آزمون شرکت کرده و نمره ی مورد نظر خود را کسب نمایید. در این جا به معرفی جند منبع اشاره خواهیم کرد: 

1-Words You Need to Know
2-Essential Words for The TOEFL
3-Longman Preparation Course for The TOEFL
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد