معرفی سایت JPELS

معرفی سایت JPELS

توسط : تیم محتوا
1,472

مجله الکترونیک قدرت JPE نشریه رسمی موسسه الکترونیکی قدرت کره (KIPE) است. JPE مقالاتی با استاندارد فنی بالا و با توازن مناسب نظریه و عمل را منتشر می کند. دانشمندان و متخصصان در زمینه های الکترونیکی قدرت و درایوهای الکتریکی از جهان می توانند مقالات خود را برای JPE ارسال کنند. دامنه JPE شامل کلیه موارد در زمینه الکترونیک قدرت است که شامل تکنیک هایی برای مبدل های برق، درایو های سرعت قابل تنظیم، انرژی های تجدید پذیر، کیفیت برق و برنامه های کاربردی، تجزیه و تحلیل، مدل سازی و کنترل، دستگاه ها و اجزای قدرت، آموزش الکترونیک قدرت و سایر برنامه های کاربردی است. در اینجا به معرفی سایت JPELS خواهیم پرداخت.

بررسی مقالات در سایت JPE

KIPE از یک پورتال ارسال نسخه خطی تحت وب برای بررسی همکار استفاده می کند. با کلیه نسخه های خطی محرمانه رفتار می شود. حداقل هر نسخه خطی توسط دو داور ناشناس که در زمینه الکترونیک قدرت تخصص دارند، مورد بررسی قرار می گیرد. بازرسان JPE بسته به حرفه و مشارکت آنها در زمینه الکترونیک قدرت توسط هیئت تحریریه JPE انتخاب می شوند.

معرفی سایت JPELS

انواع انتشارات

JPE مقالات اصلی پژوهشی و مقالات مروری را می پذیرد. مقاله اصلی شامل مقالات پژوهشی اصلی در زمینه های وسیع الکترونیک قدرت و کاربردهای آن می باشد. اما مقاله مرور یک بررسی فنی حرفه ای و عمیق در زمینه الکترونیک قدرت است که سهم نویسنده در این نظرسنجی باید چشمگیر باشد.

JPE هر دو ماه منتشر می شود و هر سال در بیستم روز ژانویه، مارس، مه، جولای، سپتامبر و نوامبر چاپ می شود. همه نویسندگان می بایست این موضوع را قبل از ارسال نسخه های خطی در نظر داشته باشند. آنها باید نسخه های خطی را به صورت الکترونیکی به سامانه ارسال آنلاین نسخه های خطی JPE ارسال کنند.

لازم است که قبل از ارسال نسخه خطی، سبک JPE را مطالعه کرده و نسخه خطی خود را متناسب با آن قالب بندی نمایند. این مسئولیت نویسنده است که اطمینان حاصل کند که پرونده های ارسالی کاملاً قابل مشاهده و در قالب مورد نظر است.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت های فریلنسری آموزش زبان

ایجاد حساب کاربری در سایت JPE

لطفا توجه داشته باشید که کاربران سیستم ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنند. در زمان ارسال نسخه از نویسنده هزینه ارسالی دریافت نمی شود. با این حال، جهت یک نسخه خطی پذیرفته شده برای انتشار، هزینه انتشار دریافت خواهد شد. 

مشخصات یک نسخه خطی برای مرور

اندازه کاغذ : 21 سانتی متر x 29.7 سانتی متر (A4)

طول : یک نسخه خطی برای مرور باید حداقل شش صفحه و حداکثر نه صفحه شامل منابع باشد.

قالب بندی : دو ستون با پاراگراف های یک فاصله  که لازم است فاصله خط : 1.15 خط، نوع قلم Times New Roman و اندازه قلم 10 نقطه باشد.

عنوان : حرف اول هر کلمه در عنوان را به غیر از حروف اضافه، مقالات و حروف ربط بزرگ بزنید. مقالات را باa ، an ، the را وارد نکنید و از کلیشه هایی مانند جدید، بدیع، بهبودیافته در عنوان خودداری کنید.

اطلاعات نویسنده : نام، موقعیت، وابستگی نویسندگان را در صفحه اول وارد کنید.

چکیده : چکیده ای از 150 تا 250 کلمه را ارائه دهید. چکیده نباید حاوی اختصارات تعریف نشده یا منابع نامشخص باشد.

کلمات کلیدی : 4 تا 6 کلمه کلیدی ارائه دهید که می تواند برای اهداف نمایه سازی استفاده شود. حرف اول هر کلمه کلیدی را بزرگ بنویسید و کلمات کلیدی را با پر رنگ تر کنید.

متن : تمام شکل ها، جدول ها و زیرنویس ها را در متن وارد کنید و اندازه و خوانایی آنها را مطابق با قواعد سایت JPE رعایت کنید. شکل ها و جداول باید در بالای صفحه قرار بگیرند و از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشند. اگر یک جدول یا شکل برای یک ستون خیلی بزرگ است، آن را به عرض کل صفحه بگیرید. تمام ارقام و جداول با استفاده از اعداد عربی شماره گذاری می شوند. شکل ها و جداول همیشه باید به ترتیب عددی متوالی در متن ذکر شوند.

معرفی سایت JPELS

شرایط خاص در چاپ و انتشار JPE

نسخه های خطی ارائه شده برای بررسی باید نتایج یک اثر اصلی را گزارش دهند. همچنین، مقالات نظرسنجی از متخصصان حوزه برای بررسی در نظر گرفته خواهد شد. با این حال، مقالاتی که قبلاً چاپ شده یا به سایر مجلات، کنفرانس ها یا کتاب ها به هر زبانی ارسال شده اند، برای انتشار JPE در نظر گرفته نمی شوند. در مورد یک مقاله مروری برای معرفی آثار قبلی خود نویسنده، می توان با استنادات مناسب و اجازه استفاده مجدد از مطالب را برای بررسی ارسال کرد.

هر مورد آشکاری از نقض حق چاپ یا کپی برداری نامناسب، بدون دادن اعتبار به منبع اصلی که در طی مراحل بررسی کشف شده است، به طور کامل بررسی خواهد شد. پس از مشاهده هرگونه سوء رفتار، به موسسات نویسندگان و دارنده حق چاپ اصلی اثر اطلاع داده می شود. KIPE پرونده سرقت ادبی را پیگیری خواهد کرد.

ضوابط تعیین شده برای مقالات ارائه شده در کنفرانس

مقالاتی که قبلاً به سایر زبانها یا مجلات، کنفرانس ها یا کتابها منتشر شده باشند برای انتشار JPE در نظر گرفته نمی¬شوند. با این حال، نسخه گسترده مقاله ارائه شده در کنفرانس، کارگاه یا سمپوزیوم می تواند حداکثر 18 ماه پس از ارائه، برای بررسی به JPE ارسال شود. پس از موعد مقرر، ارسال فاقد اعتبار خواهد بود.

به منظور واجد شرایط بودن برای بازبینی، نسخه مقاله باید شامل پیشرفت های قابل توجهی باشد. حتی اگر ایده اصلی مشابه باشد، متن در نسخه گسترده باید بازنویسی شود و بر پیشرفت ها تأکید کند. اگر از نظر متن با مقاله اصلی کنفرانس و نسخه خطی ارسالی از طریق نرم افزار تشخیص سرقت ادبی همسان باشد، نسخه فوراً بازگردانده می شود یا رد می شود.

نویسندگان باید به روشنی نشان دهند که در کدام کنفرانس، کارگاه یا هم اندیشی نسخه خطی برای ارسال اولیه ارائه شده است. همچنین مقاله اصلی کنفرانس باید در اولین ارسال ، فرستاده شود. مقاله کنفرانس باید در نسخه خطی ذکر شود و در لیست مرجع اضافه شود. همچنین در جلد مقاله، ذکر کنید که کدام مطالب موجود در نسخه از مقاله اصلی کنفرانس بهبود یافته است.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت های فریلنسری آموزش زبان

شرایط نسخه های خطی در سایت JPE

تمام مقالات و پایان نامه های اصلی کنفرانس، کارگاه یا سمپوزیوم باید به صورت دست نویس ارجاع شود. تمام نسخه های خطی برای بررسی باید شرایط زیر را داشته باشند. در غیر این صورت، کمیته تحریریه از بررسی نسخه خطی خودداری می کند یا انتشار آن را رد می کند.

1. متن اصلی را ارائه کنید و مشخصات مرجع را نشان دهید. حتی اگر مرجعی انجام شود، باید مطالب مقایسه یا ارزیابی اضافه شود.

2. تصاویر، جدول یا فرمول باید تا حد ممکن تازه ترسیم یا گسترش یابد. اگر نسخه اصلی وارد شده باشد، نویسنده باید مشکل مجوز را برطرف کند و نسخه حسن نیت ارائه می دهد.

الف. موارد وارد شده از پایان نامه فارغ التحصیلی باید توسط ناشر دانشگاه و یا دارنده حق چاپ،  مجوز داشته باشند.

ب- در مورد مقالات، باید از ناشر مجوز بگیرند.

3. متن اصلی را همانطور که هست کپی نکنید.

4- محتوای جدید را تا آنجا که ممکن است اضافه کنید.

هرگونه نقض قوانین ذکر شده در بالا ممکن است باعث نقض حق چاپ و همچنین دزدی ادبی منظور شود. هر یک از نویسندگان مسئولیت کامل هرگونه مسائل حقوقی را بر عهده دارند.

معرفی سایت JPELS

محتوای IEEE

اجازه استفاده مجدد از محتوای IEEE ، از جمله استفاده در پایان نامه ، باید از طریق خدمات RightsLink مرکز تصفیه حق چاپ با استفاده از IEEE Xplore گرفته شود.

1. محتوای موجود در http://ieeexplore.ieee.org/Xplore/home.jsp را پیدا کنید.
2. پس از ورود به صفحه چکیده مقاله، پیوند درخواست مجوز را در نوار سمت چپ قرار دهید.
3. می توانید نماد حق چاپ را مستقیماً در فهرست مطالب مقاله پیدا کنید.
4. اگر متوجه شدید هیچ یک از این پیوندها وجود ندارد، باید صفحات نخست رایگان این محتوا را باز کنید تا مشخص کنید که آیا دارنده دیگری حقوق نیز وجود دارد، زیرا این نشانگر این است که IEEE دارنده حقوق مالکیت معنوی نیست. 
5- اگر پیوندها وجود دارد، یکی را انتخاب کنید، زیرا این امر شما را به صفحه درخواست مجوز می رساند.

اگر قادر به استفاده از خدمات RightsLink نیستید، می توانید از طریق www.copyright.com نیز مجوز دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت های فریلنسری آموزش زبان

اخذ مجوز استفاده از مطالب در ScienceDirect

1. محتوای مورد نظر خود را در ScienceDirect قرار دهید.
2. تعیین کنید که آیا محتوای دسترسی آزاد است یا دسترسی به اشتراک دارد. مجوز کاربر انتخاب شده توسط نویسنده را پیدا کنید. اگر استفاده مجدد شما تحت مجوز کاربر نیست، به مرحله بعدی بروید.
3. روشی را که می خواهید از مطالب دوباره استفاده کنید، انتخاب کنید.
4. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، یک حساب ایجاد کنید.
5. شرایط و قوانین را بپذیرید و کار شما تمام است.

درخواست مجوز استفاده مجدد از مطالب 

چگونه می توان مجوز استفاده مجدد از محتوای Springer Nature را که به صورت آنلاین در SpringerLink در دسترس نیست، گرفت؟

درخواست اجازه استفاده مجدد از مطالب ، به عنوان مثال شکل یا جدول، چکیده، متن متن، از انتشارات Springer Nature که در حال حاضر بصورت آنلاین در دسترس نیست، باید به صورت کتبی ارسال شود.

مخاطبین برای دریافت اجازه استفاده مجدد از مطالب، می توانند از مسیرهای ذیل وارد شوند.

- کتاب ها : bookpermissions@springernature.com

- ژورنال ها: journalpermissions@springernature.com

خط مشی کپی رایت

 مالکیت کپی رایت کلیه مشارکت های فنی منتشر شده توسط KIPE ، سیاست گذاری مجموعه KIPE است. برای انطباق با خط مشی کپی رایت KIPE ، نویسندگان باید قبل از انتشار فرم توافق نامه حق چاپ KIPE را امضا کنند. این فرم با تأیید نسخه های خطی ارائه می شود. نویسندگان باید یک نسخه امضا شده از فرم حق چاپ را به همراه نسخه های دستی خود ارسال کنند. 

معرفی سایت JPELS

ملاک صلاحیت بررسی کننده

یک دانشجو یا یک متخصص که دارای دکترای تخصصی است و دارای مدرک تحصیلی یا مدارک معادل در پروژه تحقیقاتی مربوط به حوزه الکترونیک قدرت است، می تواند یک بررسی کننده در سایت JPE باشد.

یک نسخه خطی تحت بررسی نباید خارج از مراحل بررسی با کسی به اشتراک گذاشته شود. بازرسان می توانند تجزیه و تحلیل سازنده ای برای نویسنده در جهت بهبود تحقیقات خود ارائه دهند. بررسی کنندگان باید با توجه به اصالت، ارزش علمی و دامنه مجله، درباره نسخه خطی نظر منصفانه و آموزنده ارائه دهند.

نظرات مرور باید نظر را با عبارات روشن منتقل کند. اشتباهات زبانی، بررسی را دشوار می کند. پاسخگویی به موقع به دعوت برای کل روند بررسی بسیار مهم است. انتظار می رود بازرسان نظرات بررسی را تا تاریخ موعد ارائه دهند.

پیشنهاد مطالعهکسب درآمد ارزی از سایت های فریلنسری آموزش زبان

نحوه رفع مشکلات نسخه های خطی

ابتدا در سایت اصلی (https://www.editorialmanager.com/jpel/) وارد شوید.

1. نام کاربری خود را بررسی کنید. این آدرس ایمیل شما نیست. شما یک شناسه حساب دارید.
2. هنگامی که نام کاربری خود را وارد می کنید، هیچ فاصله ای بین حروف یا انتهای آن قرار ندهید.
3. اگر رمز ورود خود را فراموش کرده اید، دکمه ارسال جزئیات ورود به سیستم را وارد کرده و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. پیوندی برای تعیین رمز ورود جدید از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد.
4- رمز ورود شما شامل اعداد و حروف بزرگ و کوچک است. حداقل 10 حرف است.

برچسـب هـا : سایر ، سایت JPELS ، JPELS
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد