ثبت نام آزمون NCLEX و نکات مرتبط با آن

ثبت نام آزمون NCLEX و نکات مرتبط با آن

توسط : تیم محتوا
9,041

اگر در آینده بسیار نزدیک برای شرکت در آزمون NCLEX آماده شده اید و می خواهید برای ثبت نام آزمون NCLEX برنامه ریزی های مناسب را انجام دهید، می توانید در این جا با 20پیمنت همراه باشید تا روند ثبت نام در این آزمون را شرح دهیم. 

روش ثبت نام در NCLEX 

به منظور ثبت نام در NCLEX-RN یا NCLEX-PN ، ابتدا شش هفته قبل از فارغ التحصیلی از دانشکده پرستاری خود، فرم درخواست مجوز دریافت خواهید کرد. در یک تاریخ از پیش تعیین شده، شما باید فرم های تکمیل شده و هزینه های مجوز را به دانشکده پرستاری خود تحویل دهید. 

با دریافت ATT ، می توانید تاریخ و زمان آزمون خود را برنامه ریزی کنید. این آزمون در تمام طول سال اجرا می شود و در مدت شش روز در هفته و در بازه های زمانی 6 ساعته در دسترس است.

هزینه شرکت در آزمون NCLEX-RN یا NCLEX-PN  200  دلار است. اگر پس از ثبت نام آزمون NCLEX ، نوع آزمون  RN یا  PN را تغییر دهید، بایستی 50 دلار هزینه اضافی پرداخت نمایید. البته هزینه های اضافی مجوز اضافی توسط هیئت های پرستاری ایالتی جداگانه تعیین می شود. پس از دریافت ATT ، می توانید برای آزمون NCLEX-RN یا NCLEX-PN به روش آنلاین ثبت نام کنید.

پیشنهاد مطالعهآزمون TestDaf و نحوه ثبت نام آن برای کشور آلمان

ثبت نام NCLEX بصورت آنلاین

برای ثبت نام آنلاین، به وب سایت انتخابی NCLEX بروید. برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون می بایست از طریق کارت اعتباری، اقدام کنید که این سایت فقط  کارت های اعتباری ویزا، مسترکارت یا امریکن اکسپرس را می پذیرد. لازم به ذکر است که ثبت نام بصورت آنلاین به دلیل حجم بالای تقاضا، روش پیشنهادی است. شما برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون NCLEX  می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید. 

ثبت نام آزمون NCLEX و نکات مرتبط با آن

الزامات NCLEX چیست؟

آزمون NCLEX شورای ملی آزمونی است که پرستاران برای دریافت مجوز در ایالات متحده، گوام، جزایر ماریانای شمالی، ساموآ آمریكا، ناحیه كلمبیا و جزایر ویرجین انجام می دهند. شورای ملی پرستاری ایالتی Inc امتحانات را اجرا می کند و متعلق به آن است. 

پرستار شدن تصمیمی کاملا عاقلانه برای کسانی است که ورود به حوزه بهداشت و درمان را انتخاب می کنند. پرستاران این فرصت را دارند که در زندگی هر بیمار تغییری ایجاد کنند. این حوزه به شدت به پرستاران دارای مجوز برای کمک به بیماران در سراسر جهان نیاز دارد. دانشجویان می توانند مدرک پرستاری خود را از انواع موسسات آموزشی در سراسر جهان کسب کنند. بهترین راه برای افزایش درآمد به عنوان یک پرستار، کسب مجوز پرستاری پس از کسب مدرک پرستاری است.

برخی از کارفرمایان، پرستارهای بدون پروانه استخدام می کنند. اما اکثر آنها کسی را می خواهند که با شرکت و ثبت نام آزمون NCLEX صلاحیت خود را در پرستاری ثابت کرده باشد. سریع ترین راه برای بالارفتن از نردبان شغلی پرستار، کسب مجوز پرستاری است تا ثابت کند آنچه را که برای موفقیت در رشته پرستاری لازم است، به دست می آورند.

هرکسی که وارد رشته پرستاری می شود مهارت لازم برای قبولی در امتحانات NCLEX را ندارد. بنابراین کسانی که این کار را انجام می دهند، باید افتخار کنند که بهترین مجوزهای صنعت پرستاری را دارند. این روزها منابع زیادی در دسترس است که می تواند به دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند برای موفقیت در آزمون NCLEX کمک کند. شرکت در دانشکده پرستاری و شرکت در امتحان NCLEX ممکن است آسان نباشد اما در نهایت، ارزش آن را دارد.

پیشنهاد مطالعهثبت نام آزمون CFA

تاثیر NCLEX بر جایگاه شغل پرستاران

به جهت کمبود چشمگیر متخصصان پرستاری واجد شرایط و مجاز ، بسیاری از کارفرمایان حوزه بهداشت و درمان، انتظار دارند که متخصصان پرستاری خود مجوزهای مناسب مانند ثبت نام آزمون  NCLEX را برای فعالیت به عنوان پرستار را داشته باشند. صدور مجوز برای پرستار یکی از راه هایی است که در صنعت مراقبت های بهداشتی از مردم محافظت می کند. 

اتمام موفقیت آمیز آزمون NCLEX به کارفرمایان ثابت می کند که پرستاران از توانایی و مهارت بالایی در زمینه پرستاری برخوردار هستند. محتوای ارائه شده در دوره های پرستاری بهترین شاخص برای نوع اطلاعاتی است که پرستاران برای گذراندن امتحانات NCLEX باید بدانند.

برگزاری آزمون 

در این خصوص، آزمون های آزمایشی NCLEX نیز برگزار می شود که می تواند برای آماده سازی پرستاران برای نوع سوالاتی که ممکن است در آزمون واقعی با آن روبرو شوند، موثر باشد. هنگامی که شما یک آزمون واقعی NCLEX را انجام می دهید، باید از طریق رایانه آن را بگذرانید که پس از ثبت نام آزمون NCLEX صورت می گیرد.

 Pearson VUE این آزمون رایانه ای را اجرا می کند. این آزمون برای آزمایش مهارت ها، توانایی ها و دانش لازم است که متخصصان پرستاری برای کار در صنعت پرستاری باید داشته باشند. این موارد ضروری برای عملكرد موثر و ایمن برای پرستاران سطح متوسط است که وارد رشته پرستاری شده اند. 

همانطور که پرستاران از طریق مشاغل پرستاری خود پیشرفت می کنند و تجربه بیشتری کسب می کنند، آنها پایه و اساس آزمایشات NCLEX را ایجاد خواهند کرد. برخلاف بسیاری از امتحاناتی که دانش آموزان در طول روزهای آزمون خود برگزار می کنند، NCLEX حفظ اطلاعات برای آزمون نیست. 

دانشجویان باید درک کاملی از مفاهیم مربوط به پرستاری داشته باشند. تفکر انتقادی جنبه عظیمی از این آزمون و همچنین حرفه پرستاری است. در سال های اخیر، تمرکز اصلی آزمون بر معاینه کنترل عفونت و اولویت بندی و تفویض اختیارات پرستاری بوده است که به نفع هر بیمار است.

ثبت نام آزمون NCLEX و نکات مرتبط با آن

انواع آزمون های NCLEX

هنگامی که ثبت نام آزمون NCLEX انجام شده و نوبت به شرکت در آزمون صدور مجوز می رسد، متخصصان پرستاری دو گزینه پیش رو دارند. NCLEX-PN و NCLEX-RN را می توانند انتخاب نمایند. NCLEX-PN معاینه ای است که پرستاران به صورت عملی برای تأیید صلاحیت انجام می دهند. NCLEX-RN معاینه ای است که پرستاران برای تبدیل شدن به پرستار ثبت شده انجام می دهند.

متقاضیانی که قصد شرکت در این امتحان را دارند، باید بدانند که حداکثر 5 ساعت برای تکمیل NCLEX-PN و 6 ساعت برای امتحانات NCLEX-RN منظور شده است. مهم است که سرعت خود را بدست آورند تا بتوانند در این بازه زمانی امتحان را به پایان برسانند. قبل از شروع آزمون یک آموزش کوتاه وجود دارد که آنها را برای آنچه در طول آزمون اتفاق می افتد، آماده می کند.

حداقل تعداد سوالات در آزمون NCLEX-RN  75 سوال بوده و حداکثر آنها 265 است. این در حالی است که حداقل سوال هایی که داوطلبان آزمون می توانند از NCLEX-PN انتظار داشته باشند 85 و حداکثر 205 سال است. پس از اتمام آزمون، متقاضی باید منتظر نتیجه خود باشد. 

اگر دانشجو بخواهد برای دریافت زودتر نتایج، هزینه ای پرداخت کند، 2-4 روز نتیجه به صورت آنلاین در دسترس وی قرار می گیرد. البته این نتیجه غیر رسمی است و از طریق وب سایت Pearson Vue در دسترس است. هیچ امتیازی وجود نخواهد داشت، فقط نشان دهنده موفقیت در آزمون یا عدم موفقیت در آن می باشد. برای رسیدن به نتایج رسمی، باید 4 تا 6 هفته منتظر بماند تا نتیجه از طریق پست ارسال شود.

پیشنهاد مطالعهپرداخت هزینه آزمون TEF زبان فرانسوی

الزامات NCLEX

متخصصان پرستاری قبل از اینکه بتوانند ثبت نام آزمون  NCLEXرا انجام داده و در این آزمون شرکت کنند، باید برنامه های مربوط به پرستاری خود را تکمیل کنند. هر ایالت شرایط خاص خود را برای شرکت در امتحان دارد. بنابراین پرستاران باید برای تعیین این شرایط با هیئت پرستاری ایالتی مورد نظر تماس بگیرند. در بعضی موارد، پرستاران قبل از آزمون، باید دو سال سابقه کار پرستاری و تعداد مشخصی ساعت کار مرتبط با پرستاری داشته باشند.

داوطلبان آزمون باید مجوز شرکت در آزمون را از هیئت پرستاری ایالتی خود دریافت کنند. از داوطلبان آزمون انتظار می رود حداقل دو مدرک شناسایی را در روز آزمون ارائه دهند تا ثابت شود که آنها افرادی هستند که برای شرکت در آزمون ثبت نام کرده اند و نهایتا برای ثبت نام آزمون NCLEX اقدام نمایند.

پرستاران بین المللی برای واجد شرایط بودن در آزمون NCLEX باید موارد فوق را تکمیل کنند و همچنین باید سایر شرایط را نیز داشته باشند. این پرستاران همچنین باید در یک آزمون مهارت انگلیسی شرکت کنند ، کمیسیون فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری خارجی (CGFNS) را دریافت کنند و یک بازبینی رسمی از مدارک پرستاری داشته باشند. تماس با شورای پرستاری ایالتی در حالت عملی بهترین روش برای تعیین شرایط خاص برای شرکت در یک آزمون NCLEX است.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، آزمون NCLEX ، NCLEX
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد