ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

توسط : تیم محتوا
1,551

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، جزء ضروری پذیرش در دانشگاه های برتر، مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان و کار در خارج از کشور است. داشتن نمره رضایت بخش در آزمون مهارت زبان و سایر توانایی ها می تواند شما را در مسیر خود به سمت آینده ای روشن تر و زندگی بهتر هدایت کند.

ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

 

آزمون مهارت زبان انگلیسی آیلتس IELTS 

آزمون آیلتس، یکی از آزمون های مهارت زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی زبان انگلیسی است. این آزمون محبوب ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و مهاجرت است. آیلتس شرکت کنندگان را در چهار مهارت مختلف شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی می کند.

دو آزمون آیلتس وجود دارد که به نام های آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال است. هر کدام از آنها هدف خاصی دارند. شما باید با توجه به اهداف خود مورد مورد نیاز را انتخاب کنید. آنها هر دو امتحان را در یک مقیاس 9 نمره ای درجه بندی می کنند، به این معنی که برای هر بخش از 1 تا 9 نمره دریافت کرده و میانگین این نمره کلی آیلتس شما را تشکیل می دهد.

جالب است که این نمره دلیلی برای قبولی یا رد شدن شما در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی نیست، بلکه هر دانشگاه یا کارفرما نمرات را بر اساس انتظارات نمره مورد نظر خود ارزیابی می کند. نمره 5 نمره متوسط و نمره 6 به بالا نمره خوبی است. آنها نتایج آزمون آیلتس را به صورت کارنامه تهیه می کنند که فقط به شرکت کننده در آزمون تحویل داده می شود. امتیاز تمامی مهارت های شما به صورت جداگانه نمایش داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های استانبول

آزمون زبان انگلیسی تافل 

تافل، یکی از آزمون های مهارت زبان انگلیسی در سراسر جهان است. این آزمون برای افراد غیر انگلیسی زبانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند  تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را ادامه دهند یا در خارج از کشور کار کنند. آنها تافل را آنلاین برگزار می کنند که از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. برای پاسخ به سوالات این آزمون، باید از کامپیوتر و هدست های موجود در مراکز آزمون استفاده کنید. 

آزمون تافل شامل چهار بخش است که خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن هستند. نمره کل آزمون از 120 محاسبه می شود و هر بخش امتیاز 30 دارد. آنها بخش های خواندن و شنیدن را با پاسخ های صحیح شما بررسی می کنند در حالی که دو بخش گفتاری و نوشتاری با فاکتورهای خاصی که مصححان آزمون دارند اندازه گیری می شوند.

حدود ده روز بعد از جلسه آزمون، نسخه دیجیتال رزومه شما در حساب ETS قرار می گیرد که به راحتی می توانید آن را به صورت فایل PDF دانلود کنید. حدود دو هفته بعد از تاریخ آزمون، نسخه چاپی اصلی هم برای دانشگاه های مورد نظر شما و هم برای خودتان ارسال می شود.

ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون های مهارت زبان انگلیسی GRE 

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی GRE فقط یک آزمون زبان نیست، بلکه بیشتر یک آزمون منطقی است. این ربطی به آیلتس و تافل ندارد و نمی‌توانیم آن را مستقیماً به‌عنوان یکی از آآزمون‌های مهارت زبان انگلیسی در نظر بگیریم.

دو نوع آزمون GRE وجود دارد، General و Subject. امتحان اصلی، آزمون عمومی و آزمون موضوعی آزمون جانبی است. این آزمون از شش بخش تشکیل شده است که در آن با سوالات نوشتاری شفاهی، کمی و تحلیلی مواجه خواهید شد. آزمون GRE شما را در سه موضوع مورد آزمایش قرار می دهد که در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، شامل استدلال کلامی، استدلال کمی و ارزیابی نوشتاری تحلیلی (AWA) است.

این تست بسیار زمان بر است. شما در بیش از 4 ساعت درگیر کل فرآیند امتحان از احراز هویت تا نظرسنجی و انتخاب دانشگاه برای گزارش نمره خواهید بود. نحوه محاسبه نمره GRE به صراحت مشخص نیست. بر اساس الگوریتم هایی است که در دسترس نیستند. آزمون GRE سازگار با کامپیوتر است. پاسخی که به بخش اول هر بخش می دهید، دشواری بخش دوم را مشخص می کند.

آزمون GRE معمولاً در مقایسه با سایر آزمون های مشابه دشوارتر در نظر گرفته می شود. اما می توانید چند نکته و همچنین منابع عالی برای GRE بیابید. برای شرکت در این آزمون و دیگر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، می توانید از خدمات 20پیمنت یاری بگیرید.

ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون پذیرش GMAT 

مانند GRE، GMAT نیز فی نفسه یک آزمون زبان نیست، بلکه یک آزمون منطقی است. آنها این آزمون را برای پیش بینی عملکرد تحصیلی دانش آموزان در برنامه های MBA طراحی کردند. مدارس کسب و کار فارغ التحصیل از نمرات آزمون GMAT برای تصمیم گیری در مورد پذیرش استفاده می کنند.

GMAT دارای چهار بخش است که شامل ارزیابی نوشتاری تحلیلی، استدلال تلفیقی، استدلال کمی و استدلال کلامی است. بخش‌ های استدلال کمّی و شفاهی آزمون GMAT هر کدام با سؤالی از درجه سختی متوسط شروع می‌شوند. به گفته کارشناسان، سختی سوالات به طور مداوم بسته به دقت دانش آموز متفاوت است. بنابراین، اگر آزمون‌دهنده سؤالی را درست دریافت کند، معمولاً یک مشکل چالش ‌برانگیزتر در مرحله بعدی ظاهر می‌شود.

با این حال، در صورتی که به درستی به سوالی پاسخ ندهید، با سوالی آسان تر روبرو خواهید شد. در پایان امتحان آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، رایانه بر اساس اینکه آیا آزمون ‌دهنده می‌ تواند به سؤالات سخت پاسخ دهد یا خیر، امتیازی را محاسبه می‌کند. این GMAT سازگار با کامپیوتر نامیده می شود. 

امتیاز بین 200 تا 800 در یک مقیاس 10 امتیازی است و با ترکیبی از نمرات در بخش های کلامی و کمی آزمون تعیین می شود. معتبرترین دانشکده‌های بازرگانی سعی می‌کنند بر اساس عملکرد کاندید از امتیاز که یکی از مهم‌ترین عناصر است، باشد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های معماری در جهان کدامند؟

آزمون PTE آکادمیک انگلیسی

آزمون PTE، یک آزمون استاندارد برای ارزیابی مهارت انگلیسی داوطلبانی است که می خواهند در خارج از کشور در یک کشور انگلیسی صحبت کنند، تحصیل یا کار کنند. برای تکمیل آزمون PTE و کسب امتیاز، باید در مرکز آزمون پیرسون شرکت کنید. در این جا از رایانه و هدفون جهت خواندن، گوش دادن و پاسخ دادن به سوالات استفاده خواهد شد.

در میان آزمون های بین المللی زبان انگلیسی و در طول جلسه آزمون PTE، سه بخش اصلی وجود دارد که شامل صحبت کردن و نوشتن با هم، گوش دادن و خواندن است. گزارش نمره آکادمیک PTE شامل نمره کل، نمرات مهارت های ارتباطی و امتیازات مهارت های فعال می شود. PTE مانند آیلتس یک آزمون آکادمیک ارائه می دهد، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. 

تفاوت مهم در آزمون آیلتس این است که می توانید میان آزمون های کاغذی و کامپیوتری، یک گزینه را انتخاب کنید اما در آزمون PTE ، برگزاری امتحان، به شکل رایانه بوده و از طریق ماشین، مهارت سنجش می شود. به عبارتی در بخش گفتگو، شما در آزمون PTE با کامپیوتر صحبت خواهید کرد.

در واقع، نشان دهنده مهارت شما در زبان انگلیسی، نمره کل است. این امتیاز آزمون های بین المللی زبان انگلیسی بر اساس عملکرد کلی شما در تمام موارد در امتحان است. امتیاز کلی در محدوده میان 10 تا 90 امتیاز می باشد. برای شرکت در این آزمون ها می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و برای ثبت نام و واریز هزینه آزمون، از کارشناسان 20پیمنت راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

آزمون انگلیسی Duolingo

آزمون انگلیسی دولینگو ( Duolingo (DETیکی از جدیدترین آزمون های مهارت زبان انگلیسی در سراسر جهان است که می توانید در رایانه خود شرکت کنید. هر چهار مهارت زبان از جمله خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را آزمایش می کند.

نکته ای که در اینجا لازم است در خصوص آزمون های بین المللی زبان انگلیسی به آن اشاره کنیم، این است که در طول همه‌گیری کووید-19  بسیاری از مراکز آزمون زبان را در کشورهای زیادی تعطیل کرد و آزمون‌های مهمی از جمله تافل و آیلتس انجام نشد. دولینگو آزمونی خانگی می باشد که برخی از دانشگاه ها در سرتاسر دنیا، نمرات آن را پذیرش کرده و به عنوان ارزیابی توانایی در زبان انگلیسی پذیرفته اند.

آزمون انگلیسی Duolingo در قالب های جدیدی است که ممکن است برای شما عجیب باشد. این تست ها شامل گوش دادن به کلمات یا جملات گفتاری، انتخاب واقعی، مرور کلمات یا جملات نوشته شده، تعیین واقعی، تکمیل حروف از دست رفته از کلمات در یک متن و غیره است.

بهترین تمرین برای آزمون دولینگو به عنوان محبوب ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی این است که با استفاده از مواد سطح بالا، مانند خواندن مقالات خوب نوشته شده، گوش دادن به پادکست‌ها به زبان انگلیسی و تا آنجایی که می‌توانید با انگلیسی زبانان مادری صحبت کنید، روی مهارت کامل انگلیسی خود کار کنید.

آزمون Duolingo در میان آزمون های زبان انگلیسی، به عنوان امتحان رایانه ای منظور می شود. با این حال، برای اطمینان از اینکه کاندیداها از قوانین پیروی می کنند، دولینگو از پروکتورها استفاده می کند. این ناظران ویدیوی آزمایشی شما را مشاهده می کنند. هر تجربه در جلسه آزمون Duolingo ثبت می شود.

ازمون های بین المللی زبان انگلیسی

مقایسه آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

در اینجا بررسی و مقایسه آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، از جمله آزمون ‌های IELTS، TOEFL، GRE، GMAT، PTE و Duolingo انجام شد. اینها بخش مهمی از فرآیند مهاجرت، پذیرش و کار در خارج از کشور در کشورهای انگلیسی زبان هستند.

این کاملا روش است که آزمون های آیلتس و تافل، در سراسر جهان دارای اعتبار هستند. GRE و GMAT فقط امتحانات زبان نیستند، بلکه گرامر و درک مطلب شما را برای بررسی توانایی های کمی و استدلال شما آزمایش می کنند. همچنین در مورد PTE و Duolingo به عنوان دو آزمون استاندارد جدیدتر برای مهارت و تسلط به زبان انگلیسی صحبت شد. اگر نیاز به اطلاعاتی جامع تر دارید، با کارشناسان 20پیمنت در ارتباط باشید.

دانشجویان بین ‌المللی که برای برنامه‌ هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند درخواست می‌کنند، باید آزمون های بین المللی زبان انگلیسی را پشت سر گذاشته و مدرکی مبنی بر مهارت انگلیسی خود را به عنوان بخشی از برنامه‌های خود ارائه دهند. این تضمین می کند که آنها مهارت های انگلیسی لازم را برای درک نوشتار دانشگاهی، تولید نوشته های علمی و برقراری ارتباط موثر با سرپرست خود دارند. 

پیشنهاد مطالعه:درباره آزمون IMAT

فرمت آزمون تافل

آزمون زبان انگلیسی تافل، احتمالاً شناخته شده ترین و رایج ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی است. این آزمون در کنار آیلتس یکی از دو آزمونی است که معمولا در دانشگاه های بسیاری در سرتاسر دنیا پذیرفته می شود. تافل به طور خاص برای آزمایش دانش انگلیسی طراحی شده است، زیرا در یک محیط کالج یا دانشگاه استفاده می شود.

 آزمون فعلی تافل iBT نام دارد. این آزمون در طول سه ساعت برگزار می شود. هر بخش دارای 30 امتیاز برای حداکثر امتیاز 120 است. بسیاری از دانشگاه ها به نمرات بین 90 تا 100 نیاز دارند که معادل B2 در سطح مهارت چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) است. برخی از دانشگاه ها نیز در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، در هر بخش علاوه بر حداقل نمره کلی، به حداقل نمره نیز نیاز دارند. هزینه آزمون بسته به مکان متفاوت است، اما 200 دلار آمریکا متوسط است.

آزمون آیلتس نسخه آکادمیک

سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) به طور گسترده توسط دانشگاه ها و کارفرمایان در سراسر جهان شناخته شده است. در حالی که دانشگاه ها به نسخه آکادمیک نیاز دارند، نسخه آموزشی عمومی توسط برخی ارگان های دولتی برای مجوزهای کار و مهاجرت استفاده می شود. طول مدت این آزمون دو ساعت و 45 دقیقه بوده و نمرات از 1 تا 9 (شامل نمرات نیمه) متغیر است و به مدت دو سال معتبر است. در تعداد زیادی از دانشگاه ها، نمرات قابل قبول بین 6-7 است که می توان معادل B2/C1 در سطح مهارت CEF دانست. قیمت این آزمون حدود 245 دلار آمریکا می باشد.

شما می توانید از طریق 20پیمنت، مشاوره های لازم را در خصوص آزمون های بین المللی زبان انگلیسی دریافت کرده و متناسب با مهارت خود و نیازمندی درخواست پذیرش تحصیل یا مهاجرت، در یکی از این آزمون ها ثبت نام کرده و برای پرداخت هزینه آن اقدام کنید. 


 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد