بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

توسط : تیم محتوا
1,608

نروژ موقعیتی مناسب برای کسانی است که می خواهند به صورت رایگان در خارج از کشور تحصیل کنند. یکی از جاذبه های تحصیل در این کشور این است که هیچ شهریه ای در دانشگاه های دولتی منظور نمی شود. این سیاست برای همه دانشجویان بین المللی صرف نظر از ملیت آنها اعمال می شود. استانداردهای آکادمیک در بهترین دانشگاه های نروژ بسیار بالا است و استادان همیشه مایلند که برای دانشجویان خود تلاش بیشتری کنند. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین کشورها برای اخذ بورسیه تحصیلی

علاوه بر این، کلاس ها در گروه های کوچک سازماندهی می شوند که یادگیری و همکاری را بیشتر بهبود می بخشد. شما می توانید از میان طیف وسیعی از برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی انتخاب کنید و نیازی نیست نگران موانع زبانی خارج از کلاس باشید، زیرا اکثر نروژی ها انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. این در حالی است که دانشجویان بین‌المللی‌، باید به راحتی با جامعه نروژ سازگار شوند، جامعه‌ای که مبتنی بر برابری و فرصت‌های عادلانه است.

بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

بهترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی

1. دانشگاه اسلو (UiO)

دانشگاه اسلو که در پایتخت این کشور واقع شده است و از بهترین دانشگاه های نروژ برای دانشجویان بین المللی است. از سال 1947 تا 1989 و متعاقباً در سال 2020، این دانشگاه میزبان اعطای جایزه صلح نوبل بود که به خودی خود یک دستاورد بزرگ است.

وقتی نوبت به بخش‌های دانشگاهی می‌رسد، UiO از هشت دانشکده در علوم تربیتی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، حقوق، ریاضیات، پزشکی و دندان‌پزشکی تشکیل شده است. در حال حاضر، UiO بیش از 800 دوره به زبان انگلیسی دارد، در حالی که چندین دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز دارد که به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. علاوه بر این، با بودجه عمومی اداره می شود، بنابراین دانشجویان فقط یک ترم و بدون شهریه پرداخت می کنند.

به دلیل خروجی تحقیقاتی بالای خود، UiO همچنین به مؤسساتی وابسته است که با تحقیقات محیطی و مطالعات در مورد استرس تروماتیک سروکار دارند، در حالی که واحدهای تحقیقاتی آن بر روی علوم زیستی، انرژی، مسائل شمال اروپا و غیره متمرکز هستند. این موسسه به دلیل دستاوردهای بزرگ همراه با سابقه طولانی، خانه موزه های علمی و تاریخی نیز می باشد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های رشته حقوق

2. دانشگاه برگن (UiB)

دانشگاه برگن به دلیل تمرکز بر تحقیقات دریایی، چالش های جهانی و انتقال آب و هوا و انرژی، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و پراستنادترین موسسه در نروژ است. وقتی نوبت به برنامه های تحصیلات تکمیلی آن می رسد، Ph.D. متقاضی این دانشگاه کارمندان حقوق بگیر هستند که این برنامه را برای دانشجویان بین المللی با استعداد جذاب می کند. به دلیل گسترش بین المللی، اکثر دانشجویان این موسسه درجه یک در برنامه های تبادل شرکت می کنند، به این معنی که نزدیک به 2000 دانشجوی بین المللی دارد و فعالانه برای جذب بیشتر دانشجویان تلاش می کند.

3. UiT دانشگاه قطب شمال نروژ (UiT)

دانشگاه ترومسو، یکی از بهترین دانشگاه های نروژ و شمالی ‌ترین دانشگاه جهان است و به دلیل موقعیت آن در قطب شمال، این موسسه نقش اساسی در علوم و تحقیقات محیطی دارد. تحقیقات آب و هوا، تحقیقات نور شفق، علم ماهیگیری و تحقیقات فرهنگ سامی از جمله فعالیت هایی است که توسط UiT میزبانی می شود. 

4. دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)

دانشگاه علم و صنعت نروژ یکی از بهترین دانشگاه‌ های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی است و رشته‌های با رتبه بالایی که توسط NTNU تدریس می‌شود، مهندسی، فناوری و علوم طبیعی است. اگرچه این مؤسسه همچنین برنامه های تحصیلی در آموزش معلمان، علوم اجتماعی، پزشکی، روانشناسی، معماری و هنرهای زیبا ارائه می دهد، اما در برنامه های مرتبط با STEM بسیار شناخته شده است.

NTNU به جهت برخورداری از پیوندهای شرکتی، در جایگاه رتبه اول در دنیا قرار دارد که شرایط آموزشی و پژوهشی مؤسسه را رشد و گسترش می دهد. جدای از پیوندهای قوی خود با صنایع، NTNU در ابتکارات دانشگاهی جهانی برای گسترش شهرت خود در کشورهای سراسر جهان شرکت می کند.

بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

5. دانشگاه علوم زیستی نروژ (NMBU)

دانشگاه علوم زیستی نروژ یک دانشگاه دولتی نروژی است که در زمینه سلامت انسان و حیوانات، مدیریت منابع و برنامه های مرتبط با آن تخصص دارد. این دانشکده در سال 1859 به عنوان یک کالج کشاورزی شروع شد و به هفت دانشکده گسترش یافت که عبارتند از علوم زیستی، علوم محیطی، منظر و جامعه، شیمی، اقتصاد، دامپزشکی، و علم و فناوری بوده و از بهترین دانشگاه های نروژ محسوب می شود.

وقتی صحبت از تحقیقات دامپزشکی به میان می آید، NBMU موسسه پیشرو در آن زمینه خاص است و سایر حوزه های تمرکز شامل علوم غذایی، بیوتکنولوژی و توسعه کسب و کار است. با وجود تعداد کمی از دانشجویان، این دانشگاه تخصصی برای تقویت مشارکت بین المللی با دانشگاه های 93 کشور همکاری دارد.

6. دانشگاه جنوب شرقی نروژ (USN)

این یکی از دانشگاه های برتر نروژ جهت دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه که با ادغام سه کالج دانشگاهی تأسیس شده است، برنامه های علمی متنوعی را ارائه می دهد و در بسیاری از مناطق گسترش یافته است. وقتی نوبت به برنامه‌های دانشگاهی می‌رسد، USN برنامه‌هایی در زمینه بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی، علوم رایانه، تاریخ، تجارت، ریاضیات، علوم طبیعی، مطالعات دریایی و هنر ارائه می‌دهد.

این دانشگاه، تمرکز خود را بر روی تحقیقات کاربردی گذاشته و جهت هماهنگی با صنایع منطقه ای، تیم های تحقیقاتی خود را آماده می نماید. وقتی صحبت از اهداف آینده می شود، USN بر دانشگاهی کارآفرینی که به نوآوری و توسعه پایدار جهان کمک می کند تمرکز می کند که در لیست بهترین دانشگاه های نروژ محسوب می شود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در رشته دندانپزشکی در خارج از کشور

7. دانشگاه استاوانگر (UiS)

دانشگاه استاوانگر یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرو در نروژ است که از نظر انتشارات تحقیقاتی به ازای هر کارمند علمی رتبه سوم را دارد. وقتی نوبت به بخش‌های دانشگاهی می‌رسد، UiS به شش دانشکده، که شامل علوم اجتماعی، هنر و آموزش، و علم و فناوری می‌شود، تقسیم می‌شود. 

8. دانشگاه آگدر (UiA)

یکی از دانشگاه های برتر و جوان نروژ، دانشگاه آگدر است که دارای سابقه دانشگاهی و آکادمیک بیش از یکصد و نود سال را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه برتر در نروژ در سال 1994 با ادغام شش کالج منطقه ای در Holt، Aust-Agder، از جمله یک دانشکده پرستاری، یک هنرستان موسیقی و یک دانشکده فنی تاسیس شد که از بهترین دانشگاه های نروژ است.

از آن زمان، UiA مدارک تحصیلی در علوم اجتماعی، تجارت، بهداشت و علوم ورزشی، هنرهای زیبا، علوم انسانی، مهندسی و علوم ارائه می دهد و علاوه بر تمام برنامه های دانشگاهی، یک واحد آموزش بین رشته ای نیز برای کمک به دانشجویان وجود دارد که با درس های خود دست و پنجه نرم می کنند.

یک موسسه جوان و مدرن، اولویت تحقیقاتی UiA شامل سلامت الکترونیک، مدیریت یکپارچه اضطراری، چندوجهی و تغییرات فرهنگی است. برای افزایش بیشتر مشارکت های بین المللی با موسسات خارجی، UiA دارای گرایش بین المللی قوی با چندین برنامه و دوره مشترک بین المللی به زبان انگلیسی یا آلمانی است. می توانید برای تحصیل در بهترین دانشگاه های نروژ ، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

9. BI مدرسه بازرگانی نروژی (BI)

مدرسه بازرگانی نروژی BI، یکی از برترین دانشگاه‌های نروژ برای دانشجویان بین‌المللی، بزرگ‌ترین مدرسه بازرگانی نروژ و دومین مدرسه بزرگ در اروپا است، و برای افزایش شهرت خود، BI از اعتبارنامه‌های تجاری همچون AMBA و EQUIS بهره برده است. 

این موسسه تخصصی تامین کننده اصلی استعدادهای اداری و اقتصادی برای نیروی کار نروژ است و با گذراندن برنامه درسی دانشگاهی آن، می توانید با استراتژی های رهبری، تجارت و برابری نروژ آشنا شوید، کشوری که به بهره وری بالا و کارگران توانمند معروف است و در لیست بهترین دانشگاه های نروژ قرار دارد.

در این دانشگاه، برنامه های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی، به زبان انگلیسی بوده و در راستای گسترش روابط بین المللی، با دیگر دانشگاه های معتبر جهانی همچون دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه فودان در شانگهای و یا دانشگاه فنی نانیانگ در سنگاپور همکاری دارد. 

بهترین دانشگاه ها و کالج ها در نروژ

10. مدرسه اقتصاد نروژ (NHH)

این دانشگاه به عنوان اولین مرکز آموزش عالی بازرگانی در کشور نروژ است که در زمینه آموزش و تحقیقات در مدیریت بازرگانی و اقتصاد، از سال 1936، فعالیت داشته است. این دانشگاه در میان دانشکده های بازرگانی برتر، دارای اعتبار و جایگاه ویژه ای بوده و از سوی بسیاری از دانشجویان به ویژه دانشجویان بین المللی، محبوب است.

این EQUIS و AMBA معتبر است و عضو اتحاد جهانی CEMS در آموزش مدیریت است، که مشارکتی از 33 موسسه آکادمیک منتخب برای تجارت است، و هنگامی که صحبت از ارتباطات تجاری می شود، NHH از نزدیک با جامعه تجاری محلی و همچنین با بیش از 170 همکاری می کند. 

این که از بهترین دانشگاه های نروژ است، برای گسترش بیشتر شهرت خود در بسیاری از کشورها، NHH گسترش جهانی خود را در سال 1984 آغاز کرد و تا به امروز ادامه دارد. برخی از مشارکت های آن با دانشگاه کلمبیا، دانشگاه کرنل، دانشگاه نیویورک و بسیاری از موسسات معتبر است.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد