خرید تابستانی از علی اکسپرس

خرید تابستانی از علی اکسپرس

توسط : تیم محتوا
1,447

AliExpress بخشی از گروه Alibaba است. این گروه یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که انواع خدمات خرده فروشی را به مشاغل و مصرف کنندگان در سراسر جهان ارائه می دهد. علی بابا زیرمجموعه AliExpress خود را در سال 2010 راه اندازی کرد. این یک شرکت آنلاین است که عمدتاً محصولات چینی را می فروشد و بیشتر شبیه eBay عمل می کند تا آمازون. این یک پلت فرم میزبان است که به شرکت های شخص ثالث اجازه می دهد کالاهای خود را بفروشند. می توانید برای خرید تابستانی از علی اکسپرس از طریق زاکولا اقدام کنید.

خرید از علی اکسپرس

AliExpress محبوب ترین سایت تجارت الکترونیک در روسیه است و همچنین به طور گسترده در سراسر آمریکای لاتین استفاده می شود.

خرید تابستانی از علی اکسپرس

حفاظت از خریداران aliexpress

خرید آنلاین با خطرات ذاتی همراه است. برخلاف خرید خود در یک فروشگاه فیزیکی، نمی توانید قبل از خرید کالا را ببینید. این بخش قابل توجهی از فرآیند خرید را حذف می کند. شما نمی توانید یک محصول را برای تست کیفیت ساخت یا بررسی یک آیتم الکترونیکی برای اطمینان از کارکرد همه ویژگی ها همانطور که توضیح داده شد، احساس کنید.

اگر در حال خرید تابستانی از علی اکسپرس و خرید یک برند معروف هستید، می توانید نظرات آنلاین را بخوانید یا حتی برای رفع مشکل به فروشگاه های فیزیکی بروید. اما آیا استفاده از AliExpress برای خرید امن است؟ این را باید افزود که بسیاری از محصولات چینی با برچسب سفید ارزان در AliExpress در فروشگاه ها موجود نیستند. 

خوشبختانه این یک سایت امن است که دو ضمانت مهم را ارائه می دهد:

بازپرداخت کامل وجه در صورت عدم دریافت سفارش: 

اگر کالا نمایش داده نشد، یا حتی اگر در بازه زمانی مشخص شده توسط فروشنده نرسد، می توانید پس از خرید تابستانی از علی اکسپرس ، درخواست بازپرداخت کامل کنید. در عرض 15 روز بازپرداخت کامل دریافت خواهید کرد.

بازپرداخت کامل یا جزئی در صورتی که کالای مورد نظر مطابق توضیح نباشد: 

اگر خرید شما به طور قابل توجهی با آنچه انتظار داشتید متفاوت است، دو گزینه دارید. شما می توانید کالا را برای بازپرداخت کامل بازگردانید یا آن را نگه دارید و بازپرداخت جزئی دریافت کنید.

پیشنهاد مطالعه:آزمون زبان انگلیسی آیلتس و هزینه های آن

روند اختلاف aliexpress

متأسفانه، مانند سایر سایت‌های تجارت الکترونیک، دریافت بازپرداخت بعد از خرید تابستانی از علی اکسپرس برای یک مورد گم شده، معیوب یا نادرست به سادگی کلیک کردن روی دکمه «بازپرداخت» نیست. کل یک فرآیند اختلاف وجود دارد که باید روی آن کار کنید. در AliExpress، روند اختلاف شامل سه مرحله است:

ابتدا باید با فروشنده تماس بگیرید و مشکل خود را مستقیماً با او در میان بگذارید. اگر قبل از تکمیل سفارش یا بیش از 15 روز پس از تکمیل، اختلافی را مطرح می کنید، این تنها گزینه ای است که برای شما باز است. اگر هنوز در مرحله پیش تکمیل هستید و فروشنده حاضر به همکاری نیست، باید منتظر بمانید تا سفارش بسته شود و موضوع را با AliExpress مطرح کنید. متأسفانه، اگر از مرز 15 روز فراتر رفته اید و فروشنده از همکاری امتناع می ورزد، گزینه های شما از بین رفته است.

دوم، اگر در بازه زمانی 15 روزه پس از خرید تابستانی از علی اکسپرس هستید و از پاسخ فروشنده راضی نیستید، می توانید یک گزینه اختلاف باز کنید. این روند را رسمی می کند. سوم، اگر از بحث های رسمی ناراضی هستید، می توانید موضوع را به AliExpress بیان کنید. سپس به عنوان یک واسطه بین شما و فروشنده برای رسیدن به یک راه حل عمل می کند.

بررسی های بازخوردها

ساده ترین راه برای جلوگیری از استفاده از کانال های بازپرداخت و اختلاف، یافتن یک فروشنده معتبر است. این باعث می شود سفارش از AliExpress بسیار کمتر نگران کننده باشد. اگر هزاران مشتری راضی در گذشته از فروشنده استفاده کرده باشند، احتمال اینکه در خرید تابستانی از علی اکسپرس ، با مشکل مواجه شوید بسیار کمتر است.

واضح ترین راه برای بررسی یک فروشنده این است که به تاریخچه آنها نگاه کنید. در هر صفحه فروشنده، روی برگه بازخورد کلیک کنید تا به تفکیک کامل برسید. برای خرید ایمن فناوری ارزان از سایت‌های چینی، بررسی بازخورد فروشنده ضروری است.

هر فروشنده دارای درصد بازخورد مثبت و امتیاز بازخورد است. امتیاز مجموع همه رتبه‌ها است که به امتیاز تبدیل شده‌اند. رتبه های چهار و پنج ستاره یک امتیاز، سه ستاره ارزش صفر دارند و رتبه های یک و دو ستاره یک امتیاز را کسر می کنند.

پایین‌تر از صفحه، می‌توانید رتبه‌بندی‌های ستاره‌ای را ببینید که به عنوان موارد توصیف شده، ارتباطات و سرعت حمل و نقل تقسیم شده‌اند. برای هر زیر مجموعه، می توانید پس از خرید تابستانی از علی اکسپرس ببینید که فروشنده مورد نظر بالاتر یا کمتر از میانگین سایت است. در نهایت، در پایین صفحه، نگاهی تاریخی به امتیازات آنها به همراه نظرات خریداران خواهید دید.

خرید تابستانی از علی اکسپرس

ضمانت فروشنده 

فروشندگان همچنین می توانند تضمین های خاصی را به خریداران ارائه دهند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه ضمانت های بیشتری ارائه شود، می توانید از خرید خود اطمینان بیشتری داشته باشید. باز هم، این کمک می کند تا AliExpress را به فروشگاهی مطمئن تر تبدیل کنید.

فروشندگان ضمانت هایی را بر اساس هر کالا ارائه می دهند. فقط به این دلیل که آنها تضمین های زیادی را در مورد یک محصول ارائه می دهند به مفهوم آن نیست که تضمین های مشابه در کل کاتالوگ آنها تکرار می شود. قبل از اینکه خرید تابستانی از علی اکسپرس را انجام دهید، مطمئن شوید که تحقیقات کاملی انجام داده اید.

چهار تضمین مختلف وجود دارد که فروشندگان می توانند ارائه دهند:

در زمان تحویل: فروشنده قول می دهد در صورتی که خرید شما در زمان از پیش توافق شده به دستتان نرسد، بازپرداخت کامل وجه را ارائه خواهد کرد.

بازگرداندن و بازپرداخت: فروشنده متعهد می شود که اگر محصول طبق توضیح نباشد، بازپرداخت کامل را ارائه خواهد کرد.

بازده داخلی فروشنده یک انبار در کشور شما دارد:  شما می توانید بدون نگرانی در مورد هزینه های حمل و نقل یا هزینه های گمرکی، بازپرداخت برای آن ارسال کنید.

گارانتی اصل: اگر در حال خرید تابستانی از علی اکسپرس و تهیه یک کالای الکترونیکی با تخفیف بزرگی هستید، باید به آن توجه کنید. این بدان معنی است که مورد توسط خود AliExpress به عنوان اصلی تأیید شده است.

برای مشاهده اینکه کدام ضمانت‌ها برای یک کالای جداگانه ارائه می‌شوند، اطلاعات محافظت از خریدار را در قسمت اطلاعات سریع صفحه محصول بررسی کنید یا روی برگه ضمانت‌های فروشنده در زیر تصویر محصول کلیک کنید.

پیشنهاد مطالعه:فروش کتاب در آمازون

جلوگیری از تقلب ها

شما باید یک خریدار باهوش برای جلوگیری از تقلب باشید. مهم نیست که سایت چقدر امنیت ایجاد می کند، همیشه باید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. AliExpress نکات مفیدی را ارائه می دهد تا مطمئن شوید که از فروش های تقلبی جلوگیری می کنید. اکثر آنها عقل سلیم هستند، اما باز هم عاقلانه است که برخی از آنها را مرور کنیم:

اگر قیمت آنقدر خوب باشد که حقیقی نباشد، نشان از تقلب دارد، به عنوان مثال شما نمی خواهید آخرین آیفون را با قیمت 10 دلار دریافت کنید. احتمالا به جای آن یک جا کلیدی آیفون می خرید. هرگز به حساب بانکی فروشنده پول نفرستید. اگر فروشنده ای از شما می خواهد که به جای AliExpress مستقیماً برای او پول ارسال کنید، خرید تابستانی از علی اکسپرس را ادامه ندهید. 

ارسال پول خارج از AliExpress به این معنی است که سایت شما را تحت سیاست های محافظت از خریدار تحت پوشش قرار نمی دهد. قبل از دریافت سفارش تحویل را تایید نکنید. هرگز نگویید که کالایی را قبل از اینکه در اختیار شما باشد دریافت کرده اید و آن را به طور کامل از نظر وجود مشکل بررسی کرده اید.

آیا می توانید به AliExpress اعتماد کنید؟

محصولات چینی اغلب به دلیل ارزان بودن و بی کیفیت بودن شهرت ناعادلانه ای دارند. این درست نیست. بسیاری از محصولات AliExpress به خوبی ساخته شده اند و با کسری از هزینه ای که برای یک کالای مشابه در فروشگاه های آمریکای شمالی یا اروپا می پردازید در دسترس هستند. این یک راه عالی برای خرید تابستانی از علی اکسپرس و خرید آنلاین ایمن است. شما فقط باید همان احتیاط را در هنگام استفاده از هر سایت خرید آنلاین دیگری به کار بگیرید.

AliExpress توسط گروه Alibaba، یکی از بزرگترین شرکت‌های خرده‌فروشی و اینترنتی در جهان، اداره می‌شود، بنابراین قطعاً قانونی است. مانند اکثر وب‌ سایت ‌های تجارت الکترونیک، سؤال مشروعیت AliExpress حول این موضوع است که آیا کاربران آن، اعم از خریداران و فروشندگان، تجارت را به شیوه‌ای قانونی انجام می‌دهند یا خیر.

خرید تابستانی از علی اکسپرس

آیا AliExpress قابل اعتماد است؟

قابلیت اطمینان AliExpress تا حدودی بستگی به نزدیکی شما به سرزمین اصلی چین دارد، جایی که اکثر فروشندگان در آن قرار دارند. هر چه دورتر باشید، احتمال اینکه هنگام خرید تابستانی از علی اکسپرس با مشکلات لجستیکی مواجه شوید بیشتر می شود.  البته قابلیت اطمینان آن به توانایی کاربران آن برای انجام تجارت به صورت قانونی بستگی دارد.

اگر هوشیار باشید و از عقل سلیم استفاده کنید، خرید از AliExpress بی خطر است. اگر سفارش شما به موقع به دستتان نرسد یا تفاوت قابل توجهی با آنچه در آگهی شده باشد، مجاز به بازپرداخت یا تعویض هستید. با این حال، هنوز هم امکان کلاهبرداری وجود دارد، به خصوص با قیمت های پایین در اشیاء نام تجاری.

پیشنهاد مطالعه:افتتاح حساب ارزی فریلنسر

توضیح دقیق در مورد میزان ایمن بودن AliExpress:

AliExpress چندین ابتکار برای محافظت از شما به عنوان یک خریدار انجام داده است. اگر سفارش شما در آخرین تاریخ تحویل تخمینی وعده داده شده توسط فروشنده به دستتان نرسد، می توانید درخواست بازپرداخت کامل کنید. اگر سفارش شما رسید و یک یا چند مورد از اقلام شما به طور قابل توجهی با آنچه که در آن تبلیغ شده بود متفاوت است، می توانید اقلام را برای بازپرداخت کامل بازگردانید یا اقلام را نگه دارید و درخواست بازپرداخت جزئی کنید.

اگر کالایی که سفارش داده‌اید «تضمین شده اصل» است و هنگام دریافت آن مشخص شد که تقلبی است، می‌توانید آن را برای بازپرداخت کامل، از جمله هزینه‌های حمل و نقل برگردانید. با وجود وجود این حفاظت ها، هنگام خرید تابستانی از علی اکسپرس ، مواردی از کلاهبرداری خریداران توسط فروشندگان در AliExpress وجود داشته است.

 به هر حال، این مانند بسیاری از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک است. فروشندگان واقعی اشخاص ثالث هستند و شرکت فقط «واسطه» می باشد که معاملات را پردازش می‌کند. خوشبختانه، AliExpress همچنین نکات مختلفی را در مورد نحوه جلوگیری از کلاهبرداری هنگام خرید در وب سایت خود به خریداران ارائه کرده است. 

در صورتی که قصد دارید از سایت علی اکسپرس خرید کنید، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کرده و برای پرداخت ارزی و تحویل کالاهای خریداری شده در ایران، اقدام کنید. این یک روز ایمن و سریع برای دست یابی به کالاهایی با قیمت مناسب از سایت معتبر و جهانی علی اکسپرس است. خرید تابستانی از علی اکسپرس می تواند برای کسانی که به دنبال کالاهایی متفاوت و جذاب از سایت های خارجی هستند، مفید باشد.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد