بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

توسط : تیم محتوا
2,904

مهندسی عمران یک مسیر شغلی بسیار مورد احترام است، زیرا به طور مستقیم دنیای اطراف ما را شکل می دهد. این موضوع، حول محور حل مسئله و بهبود کیفیت زندگی مردم است و اگر شما به آن علاقه خاصی دارید، می توانید به سادگی در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران تحصیل نمایید.

مهندسی عمران

این رشته مهندسی، با طراحی و ساخت هر چیزی از ساختمان‌ها و راه‌آهن گرفته تا جاده‌ها و پل‌ها سروکار دارد که همگی به‌عنوان بخشی اساسی از زندگی روزمره عمل می‌کنند. مهندس عمران بودن، مسئولیت های زیادی را به همراه دارد و اولویت بندی انتخاب مسیر تحصیلی که شما را کاملاً آماده می کند تا با اطمینان این نقش را به عهده بگیرید، بسیار مهم است.

گزینه های زیادی برای انتخاب دانشگاه های عمران وجود دارد. بسیاری از آنها به دلیل امکانات مهندسی، چشم انداز شغلی یا کیفیت تحقیقاتی خود مشهور هستند و دانشجویان مهندسی عمران خود را از لحظه فارغ التحصیلی برای یک شغل موفق آماده می کنند. در اینجا بهترین دانشگاه ها برای مهندسی عمران در انگلستان و ایالات متحده وجود دارد.

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول باید یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی باشد که قصد تحصیل در رشته مهندسی عمران در انگلستان را دارند. این که از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران می باشد، در رتبه اول مهندسی عمران در بریتانیا قرار دارد.

از سال 2017، دانشگاه بیش از 22 میلیون پوند در تاسیسات مهندسی ماهرانه خود سرمایه گذاری کرده است. در اینجا، دانش‌آموزان تشویق می‌شوند و ابزارهایی برای اجرای نظریه‌های خلاقانه با ویژگی‌هایی از جمله بزرگترین آزمایشگاه زلزله بریتانیا و یک دکل رباتیک متحرک نسبی در اختیارشان قرار می‌گیرد. خود دانشگاه بریستول نیز توسط High Fliers Research 2022 به عنوان سومین دانشگاه هدفمند در بریتانیا رتبه بندی شده است که به شما مزیتی در بازار کار رقابتی فارغ التحصیلان می دهد.

دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو یکی دیگر از مؤسسات با رتبه بالا برای مهندسی عمران است که در بریتانیا در رتبه سوم قرار دارد همچنین در کل 10 دانشگاه برتر انگلستان است. دانشکده مهندسی جیمز وات گلاسکو، طیف گسترده ای از مدارک تحصیلی را ارائه می دهد که دانش آموزان می توانند از پیوندهای صنعتی ارزشمند و تحقیقات در سطح جهانی بهره مند شوند. 

بسیاری از کارفرمایان مهندسی نیز بخشی از برنامه تجربه کاری باشگاه 21 دانشگاه هستند که در تابستان با حقوق مناسب و حتی حمایت مالی به دانشجویان خاصی ارائه می دهد. دانشکده مهندسی دانشگاه نیز دارای اعتبار Athena SWAN است، به این معنی که برای تلاش‌هایش برای برابری جنسیتی در بخش‌های مردانه مانند علم، فناوری و مهندسی و از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران شناخته شده است.

پیشنهاد مطالعه:چاپ مقاله در ScienceDirect

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام با داشتن رتبه سیزدهم در انگلستان برای مهندسی عمران، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های مهندسی عمران است. این دانشگاه به دانشجویان مهندسی خود با کمک امکانات پیشرفته و پیشرو در صنعت به ارزش بیش از 3 میلیون پوند، به دانشجویان مهندسی خود وعده یک تجربه یادگیری برجسته و تعاملی را می دهد.

همچنین یکی از 20 دانشگاه برتر انگلستان و چهارمین دانشگاه هدفمند انگلستان توسط کارفرمایان برجسته است، بنابراین می توانید اعتماد کنید که دانشگاه ناتینگهام یک انتخاب عالی است.

دانشگاه ایالتی آریزونا

به عنوان دانشگاهی که برای 7 سال متوالی در رتبه اول نوآورترین در ایالات متحده قرار گرفته است، جای تعجب نیست که دانشگاه ایالتی آریزونا رتبه هفدهم را در ایالات متحده برای مهندسی عمران دارد. این که از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران است، توسط متخصصان این رشته، با هیئت علمی متشکل از 9 عضو آکادمی ملی مهندسی به شما آموزش داده می شود.

شهر فینیکس، پایتخت آریزونا، مرکز نوآوری‌ها و پیشرفت‌های فناوری است که آن را به مکانی ایده‌آل برای غرق شدن در خود و الهام گرفتن از ایده‌های دنیای جدید تبدیل می‌کند.

دانشگاه بیرمنگام

دانشگاه بیرمنگام در زمینه مهندسی عمران در بریتانیا رتبه 24 را دارد. دانشکده مهندسی جدید و 46.5 میلیون پوندی آن، فضایی مدرن با امکانات پیشرفته است که در 5 طبقه قرار دارد. شهرت معتبر، تدریس و امکانات آن، همگی دلایلی هستند که باعث می شود این دانشگاه همچنین چهارمین دانشگاه مورد هدف در بریتانیا توسط کارفرمایان فارغ التحصیل باشد و دانشجویان مهندسی عمران را در موقعیتی قوی برای یافتن شغل رویایی خود پس از فارغ التحصیلی قرار می دهد.

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

ثبت نام در رشته مهندسی عمران

مهندسان عمران مغزهای درخشان اکثر ساختمان ها و تاسیسات اطراف ما هستند. آنها همه چیز را طراحی می کنند، از راه آهن گرفته تا استادیوم، از پل های معلق گرفته تا سیستم های آبرسانی که در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران ارائه می شود. 

این یک حرفه چالش برانگیز، اما جذاب است و اولین قدم در این مسیر شغلی، ثبت نام در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران است. در اینجا بهترین دانشگاه های اروپا با رتبه بندی های معتبر آورده شده است:

1. رتبه بندی QS 2021: مهندسی عمران

دانشگاه صنعتی دلفت (TU Delft)، هلند

1.    ETH زوریخ، سوئیس

2.    EPFL، سوئیس

3.    دانشگاه آکسفورد، سوئیس

4.    دانشگاه کمبریج، انگلستان

5.    امپریال کالج لندن، انگلستان

6.    دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا، اسپانیا

7.    Politecnico di Torino، ایتالیا

8.    دانشگاه پلی تکنیک مادرید، اسپانیا

9.    Politecnico di Milano، ایتالیا

2. رتبه بندی دانشگاه های جهانی 2022: بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

1.    ETH زوریخ، سوئیس

2.    EPFL، سوئیس

3.    TU Delft، هلند

4.    دانشگاه کمبریج، انگلستان

5.    دانشگاه آکسفورد، انگلستان

6.    امپریال کالج لندن، انگلستان

7.    KU Leuven، بلژیک

8.    دانشگاه RWTH آخن آلمان

9.    دانشگاه فنی مونیخ (TUM)، آلمان

10.    دانشگاه کالج لندن (UCL)، انگلستان

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در روسیه

3. رتبه بندی شانگهای 2021: مهندسی عمران

1.    EPFL، سوئیس

2.    TU Delft، هلند

3.    ETH زوریخ، سوئیس

4.    دانشگاه فنی ملی آتن، یونان

5.    دانشگاه پلی تکنیک مادرید، اسپانیا

6.    دانشگاه فنی دانمارک، دانمارک

7.    دانشگاه ساپینزا رم، ایتالیا

8.    امپریال کالج لندن، انگلستان

9.    دانشگاه ناپل فدریکو دوم ایتالیا

10.    Politecnico di Milano، ایتالیا

نظرات دانشجویان از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران 

ارزش زیادی در نظرات دانشجویان وجود دارد. می توانید درباره اساتید، محیط دانشگاهی و زندگی در دانشگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید. البته هیچ دانشگاهی کامل نیست، اما هر کدام دارای نقاط قوت و جنبه هایی هستند که می توانند پیشرفت کنند. به همین دلیل است که نظرات فارغ التحصیلان بسیار مهم است. 

تی یو دلفت

دانشگاه مملو از فرصت هایی مانند برخی از بهترین تیم های دانشجویی در جهان است. تا زمانی که شما فعالانه به دنبال فرصت هستید، می توانید هر چیزی را در آنجا بیاموزید. همچنین، دانشجویان بین المللی زیادی در سرتاسر جهان می آیند.

Politecnico di Milano

این یکی از بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران برای دانشجویان بین المللی است. بیش از 40000 دانش آموز دارد. این رتبه بندی واقعاً نشان دهنده کیفیت آموزش در این دانشگاه است. یکی دیگر از مزیت های مهم این دانشگاه این است که دانشجویان بین المللی زیادی تقریبا از سرتاسر جهان وجود دارد. 

دانشگاه فنی ملی آتن

NTUA یک دانشگاه عالی است که سطح تحصیلات بالایی را ارائه می دهد، با اساتیدی که سعی می کنند اصول اساسی حاکم بر مهندسی را به شما آموزش دهند. محیط بسیار الهام بخش است و شما را به سمت خلاقیت و سخت کوشی سوق می دهد. 

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

هیئت علمی و زیرساخت برای هر نوع دانشجویی بسیار رضایت بخش است، از هر نظر بسیار حمایت کننده است. موقعیت دانشگاه، زندگی شهری، فرهنگ، زبان، خدمات و مردم باورنکردنی است.

اعتبار مدارک مهندسی عمران در خارج از کشور

مهندسی عمران همه چیز در مورد طراحی و ساخت پروژه های زیرساختی و ساختمانی بزرگ مانند جاده ها، پل ها و ساختمان ها است. این یک نقش اساسی است که به ساخت شهرهایی که در آن زندگی می کنیم کمک می کند و دنیای اطراف ما را به هم متصل می نماید.

این یکی از قدیمی ترین رشته های مهندسی است و یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است. مدارک مهندسی عمران در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دسترس است.

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

ساختار برنامه مهندسی عمران

ساختار و محتوای دروس هر برنامه مهندسی عمران از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از برنامه ها سال اول را در چندین رشته مهندسی از جمله مهندسی عمران، مکانیک و الکترونیک به اشتراک می گذارند تا به شما در درک هر سه زمینه کمک کنند.

اکثر برنامه های مهندسی عمران از ماژول های اجباری تشکیل شده اند، اما برخی از آنها دروس اختیاری یا انتخابی را ارائه می دهند که می توانید برای کمک به شخصی سازی مدرک خود بگذرانید. اکثر برنامه های کارشناسی سه یا چهار سال طول می کشد و برخی از آنها گزینه یک سال اضافی در خارج از کشور یا در محل کار را دارند.

در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران ، روش های یادگیری شامل ترکیبی از کارگاه ها، کار گروهی و کار عملی خواهد بود. این برنامه همچنین شامل سخنرانی‌ها، سمینارها و آموزش‌ها خواهد بود و شما از طریق آزمون‌ها، ارائه‌ها، دوره‌های آموزشی و همچنین پایان‌نامه یا پروژه سال آخر ارزیابی خواهید شد.

در طول دوره کارشناسی مهندسی عمران، تعدادی از زمینه ها و ماژول ها را پوشش خواهید داد، از جمله:

•    ریاضیات مهندسی

•    مکانیک، مصالح و سازه

•    مکانیک سیالات

•    مکانیک خاک

•    مهندسی سازه

•    طراحی مهندسی

انواع مدرک مهندسی عمران

پیشنهاد مطالعه:دانشگاه ها و کالج های برتر در امارات متحده عربی

مهندسی عمران یک حوزه خاص از مهندسی است، با این حال تخصص ها و مدارک مرتبطی وجود دارد که بر حوزه خاصی از موضوع تمرکز می کنند. آنها عبارتند از:

•    مهندسی سازه

•    مهندسی معماری

•    مهندسی حمل و نقل

•    مهندسی ژئوتکنیک

•    مهندسی محیط زیست

•    مهندسی هیدرولیک

•    بررسی کمیت

•    مدیریت ساخت و ساز

•    برنامه ریزی شهر

این حوزه‌ها بر موضوعات مرتبط با مهندسی عمران تمرکز دارند، بنابراین اگر با علایق و آرزوهای شغلی شما مطابقت داشته باشند، ممکن است ارزش بررسی را در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران داشته باشند.

چرا در خارج از کشور مهندسی عمران بخوانیم؟

تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور به این معنی است که می توانید به برخی از بهترین برنامه ها، دانشگاه ها و دانشکده های مهندسی در جهان دسترسی داشته باشید. همچنین به این معنی است که رویکرد متفاوتی به موضوع را تجربه خواهید کرد، که می تواند به گسترش درک شما و گسترش دیدگاه شما کمک کند.

گرفتن تصمیم بزرگ برای زندگی و تحصیل در یک کشور دیگر نیز فرصتی فوق العاده برای مواجهه با فرهنگ های جدید، ملاقات با افراد جدید و بهبود مهارت های زبانی شماست. همچنین می تواند به کارفرمایان کمک کند و تمایل شما را برای آزمایش چیزهای جدید نشان دهد.

محل تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور

تصمیم گیری در جایی از جهان که می خواهید در رشته مهندسی عمران و در بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران تحصیل کنید تأثیر زیادی بر تحصیل و کیفیت زندگی شما خواهد داشت، بنابراین مهم است که با دقت فکر کنید. برای کمک به تصمیم گیری درست، به موارد زیر فکر کنید:

شما لازم است سه سال یا بیشتر در خارج از کشور تحصیل کنید، بنابراین مطمئن شوید که جایی است که می خواهید زندگی کنید. هنگام تصمیم گیری به آب و هوا، فرهنگ و سبک زندگی مورد نظر خود فکر کنید. به این فکر کنید که در چه سطحی می خواهید تحصیل کنید و چقدر سریع می خواهید فارغ التحصیل شوید. به عنوان مثال، در برخی از کشورها می توانید در عرض چهار سال مدرک کارشناسی ارشد بگیرید، اما در برخی دیگر حداقل شش سال طول می کشد.

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران

کیفیت برنامه تحصیل در رشته عمران

اگر دغدغه اصلی شما تحصیل در بهترین یا معتبرترین دانشگاه ممکن است، به رتبه بندی برنامه های مهندسی عمران نگاه کنید و جستجوی خود را بر روی آنهایی که در بالا هستند متمرکز کنید. اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی به خانه بازگردید و به محل کار خود برگردید، مطمئن شوید که برنامه ای که مطالعه می کنید توسط کشور خود به رسمیت شناخته شده است. 

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

کشورهایی که بهترین و معتبرترین مدارک مهندسی عمران را ارائه می دهند عبارتند از ایالات متحده، بریتانیا و سنگاپور. همه این کشورها برخی از برنامه های با رتبه بالا در جهان را ارائه می دهند و مقصدهای محبوبی برای دانشجویان بین المللی و بهترین دانشگاه های دنیا در رشته عمران هستند.

کانادا یکی دیگر از مقاصد مهندسی عمران است که به دلیل اقتصاد پیشرفته و منابع طبیعی متنوعش مورد توجه قرار گرفته است. هلند همچنین برخی از بهترین برنامه ها را ارائه می دهد و زیرساخت ها و سیستم حمل و نقل خوبی دارد. می توانید برای تحصیل در این رشته و اقدامات مربوط به ارائه درخواست پذیرش را از طریق 20پیمنت دنبال کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد