معرفی سایت maxon

معرفی سایت maxon

توسط : تیم محتوا
1,621

شرکت MAXON برنامه انیمیشن سازی و مدل سازی سینما فوردی Cinema 4D را راه اندازی کرده است. این برنامه می تواند با استفاده از مدل های متحرک سازی، ایجاد بافت، نورپردازی و دیگر ویژگی های برنامه سه بعدی، برنامه های خود را توسعه دهد. سایت Maxon، یک توسعه دهنده آلمانی است که نرم افزار گرافیک رسانه 3G، Cinema 4D Lite (C4D Lite)  را به بسته Adobe After Effects  خود اضافه کرده است. بر اساس بسته انیمیشن سه بعدی این شرکت، C4D Lite  بلافاصله برای دانلود در دسترس اعضای Adobe Creative Cloud  است.

معرفی سایت maxon

Cinema 4D Lite 

هنرمندان استودیو اکنون می توانند از Cinema 4D Lite برای ایجاد و وارد کردن محتوای سه بعدی به پروژه های افتر افکت خود استفاده کنند، درست مانند فیلم های معمولی با توانایی استخراج داده های صحنه، مانند دوربین ها، اشیاء سه بعدی و ماسک های اشیا عمل می کند.

سپس می‌ توان چنین داده‌ های صحنه ‌ای را در After Effects دستکاری کرد. این قابلیت کاربران را قادر می ‌سازد تا گرافیک‌ های متحرک سه ‌بعدی، از جمله مدل ‌سازی اولیه، بافت ‌سازی، نورپردازی و انیمیشن را به صورت رایگان بررسی کنند.

Cinema 4D Lite را می توان در After Effects یا به طور مستقل به عنوان یک برنامه مستقل راه اندازی کرد. از آنجایی که از سیستم حقوقی جدید سایت Maxon استفاده می کند، کاربران می توانند در هر زمان مستقیماً از داخل Cinema 4D فوراً به نسخه کامل تجاری ارتقا دهند.

تاریخچه مکسون

Maxon  در سال 1986 در آلمان توسط دانشجویان  Harald Egel، Uwe Bärtels  و Harald Schneider  به عنوان ناشر مجلات کامپیوتری برای کاربران Amiga و Atari تاسیس شد. در سال 1986 به این سه دانش‌آموز فرصت داده شد تا کتابی درباره کامپیوتر Atari ST بنویسند، اما به این نتیجه رسیدند که انتشار مجلات یک تلاش پردرآمدتر است. 

بنابراین، آنها تحصیلات خود را رها کردند و سایت Maxon را تأسیس کردند. انتشارات اولیه ماکسون شامل مجلات Amiga Kickstart و Atari ST Computer بود که در آنها مسابقات برنامه نویسی ماهانه را برگزار می کردند.

برادران کریستین و فیلیپ لوش از آلمان در سال 1989 تصمیم گرفتند در مسابقه برنامه نویسی ماهانه شرکت کنند، اما نتوانستند تصمیم بگیرند که آیا برنامه صفحه گسترده ایجاد کنند یا raytracer  ، آنها تصمیم گرفتند یک raytracer برای Commodore Amiga توسعه دهند، سپس در مسابقه برنامه نویسی ماهانه مجله Kickstart  برای کامپیوترهای آمیگا شرکت کردند و برنده شدند.

 raytracer هنوز رابط کاربری گرافیکی نداشت و صحنه هایی که قرار بود رندر شوند باید به صورت فایل متنی وارد می شدند. این raytracer اولیه در نهایت به محصول FastRay تبدیل شد. Maxon نرم افزارهای ارائه شده خود را تا سال 1991 گسترش داد و راه حل های مختلفی مانند کامپایلر برای Basic و Pascal، Maxon CAD  و انواع ابزارهای دیگر را توسعه داد.

FastRay  در همان سال در سایت Maxon منتشر شد که اوایل شروع Cinema 4D بود. این برنامه دارای رابط کاربری گرافیکی بود اما هنوز نمای ویرایشگر سه بعدی نداشت. این صنعت با سرعت رندر Fastray از بین رفت. Fastray  به Cinema 4D  تبدیل شد و V1 برای Amiga در سال 1993 منتشر شد.

پیشنهاد مطالعه:بررسی تخصصی Splice Sounds

توسعه محصولات Maxon

با رو به زوال آتاری و آمیگا، تیم توسعه در سال 1996 به دنبال راه‌ حل‌ های پلتفرم بلند مدت بود. در این سال بود که Cinema 4D از آمیگا به یک معماری چند پلتفرمی جدید و مدرن منتقل شد. نسخه 4 برای آمیگا، ویندوز و سیستم عامل مک منتشر شد.

Cinema 4D V4  شامل معرفی Object Managerیکی از اجزای کلیدی گردش کار Cinema 4D تا به امروز است. در سال 2000، سایتMaxon  یکی از شرکت های تابعه Nemetschek شد. در همین سال بود که BodyPaint 3D به عنوان یک برنامه کاربردی نقاشی سه بعدی خلاقانه در دسترس به عنوان بخشی یکپارچه از Cinema 4D یا به عنوان یک محصول مستقل در سایت MAXON برای استفاده با سایر برنامه های کاربردی سه بعدی راه اندازی شد.

Maxon  همچنین Cinebench را برای اولین بار معرفی کرد، ابزار بنچمارک خود بر اساس فناوری رندر Cinema 4D . امروزه Cinebench هنوز یک معیار استاندارد صنعتی است که توسط روزنامه‌نگاران، تولیدکنندگان سخت ‌افزار و کاربران رایانه در سراسر جهان برای اندازه‌گیری عملکرد سخت ‌افزار استفاده می‌ شود.

در سال 2006، Maxon MoGraph  را با Cinema 4D R9.6 منتشر کرد. مجموعه ابزار MoGraph گرافیک های حرکتی سه بعدی را ابداع و تعریف کرد و دنیای کاملاً جدیدی از امکانات را در مدل سازی رویه و انیمیشن ایجاد کرد. MoGraph به سرعت Cinema 4D را به عنوان استاندارد صنعتی برای موشن گرافیک و طراحی پخش در سایت MAXON معرفی کرد.

معرفی سایت maxon

قابلیت های MoGraph

ماژول MoGraph در Cinema 4D توسط آکادمی علوم و هنرهای تصویری متحرک با یک جایزه دستاورد فنی در سال 2018 مفتخر شد. آکادمی توسعه دهنده  Maxon، Per-Anders Edwards  را برای طراحی اولیه و توسعه مجموعه ابزار MoGraph که ارائه یک گردش کار سریع، غیر مخرب و شهودی برای طراحان حرکت بود

که برای ایجاد گرافیک های متحرک سه بعدی، همانطور که برای طراحی عنوان و رابط های کاربری خیالی در تصاویر متحرک استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دوره های رایگان لینوکس برای مبتدیان

سایتMaxon  در سال 2013 وارد یک اتحاد استراتژیک با Adobe شد تا بیشتر در زمینه فناوری همکاری کند که سطوح جدیدی از تولید محتوای رسانه های دیجیتال را به خلاقان در صنعت گرافیک متحرک و جلوه های بصری ارائه می دهد. 

در نتیجه، Maxon Cineware for After Effects  را معرفی کرد، یک خط سه بعدی زنده جدید بین Cinema 4D  و Adobe After Effects که به کاربران امکان می دهد صحنه های Cinema 4D را به صورت بومی وارد و ویرایش کنند. 

امروزه سایت MAXON ، ادغام یکپارچه با Cinema 4D برای برنامه‌های پیشرو DCC مانند  Unreal، Adobe Illustrator  و بسته‌های  BIM/AEC Vectorworks، Archicad  و  Allplan نیز در دسترس است.

معرفی سایت maxon

تغییرات درون سازمانی مکسون

در سال 2018، Nemetschek  موقعیت مالکیت اکثریت را به دست آورد و سه بنیانگذار اصلی Maxon  Uwe Bärtels، Harald Egel و Harald Schneider، پس از 32 سال خدمت در شرکت بازنشسته شدند. دیوید مک گاوران به عنوان مدیر عامل جدید شرکت Maxon پیوست که دو دهه تخصص بین المللی در زمینه رسانه و سرگرمی را به ارمغان آورد. 

تحت رهبری جدید خود، سایتMaxon  تلاش هایی را برای گسترش محصولات خود و تقویت موقعیت خود در بازارهای فعلی و جدید آغاز کرد. درسال 2020، Maxon  با  Red Giant، سازندگان ابزارهای منحصر به فرد برای ویراستاران، هنرمندان VFX و طراحان حرکت ادغام شد. 

Maxon  در سال 2021 Forger، برنامه طراحی موبایلی و دسکتاپ را برای iOS خریداری کرد. Forger ورود فریبنده ای به مجسمه سازی سه بعدی و همچنین بینش هایی در مورد جریان های کاری قابل حمل برای گسترش آزادی خلاقانه جامعه هنری Maxon ارائه می دهد. 

توسعه دهنده Forger، خاویر ادو که شروع به ایجاد جلوه های بصری و ابزارهای خط لوله برای شرکت های تولید برنده جایزه کرد، عضو دائمی خانواده Maxon شد. در همان سال، سایت MAXON همچنین Bang را خریداری کرد، D muzzle flare  بلافاصله در مجموعه محصولات VFX با چندین پیشرفت نسبت به نسخه عمومی قبلی گنجانده شد و کیفیت بصری و تجربه کاربر را افزایش داد.

پیشنهاد مطالعه:بهترین گیفت کارت های خرید بازی

در سال 2022، مکسون  ZBrush، نرم افزار مجسمه سازی و نقاشی برنده جایزه اسکار را خریداری کرد. ZBrush که توسط Pixologic توسعه داده شده است، از زمان اولین حضور خود در Siggraph در سال 1999، یک تغییر دهنده بازی بوده است.

 به لطف تیمش که به مدت دو دهه به طور خستگی ناپذیر و با اشتیاق کار کردند، متعاقباً مشاغل بی شمار و خود صنعت را متحول کرد. ZBrush توسط استودیوهای فیلمسازی، توسعه دهندگان بازی، طراحان، تبلیغ کنندگان، تصویرگران و دانشمندان معتبر در سراسر جهان استفاده می شود. 

سایت MAXON در سال 2014، اوفر آلون، بنیانگذار Pixologic و خالق ZBrush جایزه آکادمی را برای دستاوردهای فنی دریافت کرد. امروزه، شرکت مکسون، یکی از شرکت های مطرح در برنامه انیمیشن سازی سینما فوردی Cinema 4D است که ابزارهای مناسبی را در اختیار طراحان در این فضا قرار می دهد.

می توانید برای پرداخت سایت MAXON و استفاده از این قابلیت ها در طراحی و مدل سازی های سینما فوردی، از طریق 20پیمنت اقدام کنید. کارشناسان 20پیمنت در این خصوص شما را راهنمایی می کنند.

برچسـب هـا : سایر ، سایت Maxon
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد