تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

توسط : تیم محتوا
1,343

امروزه استرالیا موقعیت خود را به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای دانشجویان از سراسر جهان به دست آورده است. انتخاب رشته های بی شمار در هر سطح تحصیلی عامل مهمی در این امر است. مناظر دیدنی زیادی در استرالیا به همراه تعداد زیادی فعالیت ماجراجویی وجود دارد که می توان انجام داد. همه اینها تحصیل در استرالیا را به یک تجربه کلی یادگیری انفجاری تبدیل می کند. تحصیل روانشناسی در استرالیا یکی از انتخاب های پرطرفدار در این کشور است.

چرا در استرالیا روانشناسی بخوانیم؟

دلایل زیادی برای تحصیل در استرالیا در نظر گرفته می شود، اما گزینه های زیر نیز می تواند برخی از دانشجویان را برای تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا جذب نماید:

•    دوره روانشناسی به عنوان یک لیست مهارت های استراتژیک میان مدت و بلند مدت ذکر شده است. این لیستی از مشاغل مورد تقاضا در استرالیا است. بنابراین، شانس کسب روابط عمومی در استرالیا برای فارغ التحصیلان روانشناسی بیشتر است.

•    کیفیت تحصیل در استرالیا در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عالی است. دانشگاه های استرالیا به دلیل استانداردهای تحقیقاتی با کیفیت بالا در زمینه های مربوطه خود شناخته شده اند.

•    نرخ بیکاری برای تحصیل روانشناسی در استرالیا در مقایسه با سایر مشاغل بسیار کمتر است. اداره آمار کار ایالات متحده گزارش می دهد که بین سال های 2012 تا 2022، 12 درصد افزایش مشاغل در روانشناسی را نشان می دهد.

دوره های روانشناسی محبوب در استرالیا

در زیر لیستی از دوره های روانشناسی محبوب در استرالیا آمده است:

تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

کارشناسی در علوم روانشناسی

این دوره به دانش آموزان اجازه می دهد تا مهارت های تحلیلی خود را تقویت کنند و به متفکران مستقل تبدیل شوند. این مدرک بسیار مورد توجه رهبران دانشگاهی است و بسیار مورد توجه کارفرمایان صنعت است. از پایین ترین مطالعه علمی رفتار انسان، روانشناسی و فرآیندهای ذهنی شروع می شود.

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

تحصیل روانشناسی در استرالیا در این دوره، شما را برای روانشناس شدن آماده می کند. مهارت ها، تجربه و مدارک مورد نیاز برای درخواست در هیئت روانشناسی استرالیا (PsyBA) به دانش آموزان القا می شود.

حداقل شرایط لازم برای روانشناس شدن در استرالیا

برای روانشناس شدن، بایستی حداقل 6 سال تحصیل در روانشناسی در استرالیا را دنبال کنید که شامل 3 سال تحصیل در کارشناسی، 1 سال تحصیل تخصصی روانشناسی و 2 سال تحصیلات تکمیلی است. این امکان وجود دارد که 3  سال تحصیل در مقطع کارشناسی برنامه روانشناسی عمومی باشد که از یک دانشگاه معتبر اخذ می شود. سال چهارم باید برای تکمیل یک تخصص در روانشناسی استفاده شود.

پس از دوره شش ساله تحصیل روانشناسی در استرالیا، دانش آموزان واجد شرایط ثبت نام در هیئت روانشناسی استرالیا (PBA) می شوند تا به عنوان روانشناسان کاملاً ثبت نام شده، مطابق با طرح ملی ثبت نام فعالیت کنند.

فرآیند برنامه

روند درخواست در یک دوره زمانی انجام می شود و ماه ها قبل از شروع کلاس ها شروع می شود. برای تحصیل روانشناسی در استرالیا، دانشجویان باید از وب سایت رسمی دوره های کارشناسی ارشد درخواست دهند. شما می توانید با کارشناسان 20پیمنت تماس بگیرید تا دریابید که چگونه روند درخواست می تواند به سرعت پذیرش در استرالیا ختم شود! در اینجا یک فرآیند 5 مرحله ای آسان برای تکمیل فرآیند درخواست شما وجود دارد:

1.    با کارشناسان 20پیمنت برای تحصیل روانشناسی در استرالیا تماس بگیرید تا دانشگاه ها و دوره های مورد علاقه خود را فهرست کنید. درخواست خود را برای چندین دانشگاه ارسال کنید.

2.    تمام مدارک خود مانند SOP، مقاله، گواهینامه و LOR و نمرات امتحانی مانند آیلتس، تافل، GRE، GMAT و غیره را جمع آوری کنید.

3.    تمام مهلت های درخواست را رعایت کرده و روند درخواست اقامت، ویزای دانشجویی و بورسیه تحصیلی و وام های دانشجویی را بررسی کنید.

4.    نامه پذیرش را ارسال کرده و به صورت مجازی با اساتید خود ملاقات نمایید.

5.    برای اخذ ویزا نیز می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در اسلوونی

مدارک مورد نیاز

•    کلیه ریز نمرات رسمی و کارت های نمره

•    عکس سایز پاسپورت

•    فتوکپی پاسپورت

•    ویزای تحصیل روانشناسی در استرالیا

•    رزومه/رزومه به روز شده

•    نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

•    نامه توصیه

•    بیانیه ای از هدف

دانشگاه های برتر روانشناسی در استرالیا

در زیر بهترین دانشگاه های روانشناسی در استرالیا آمده است:

1.    دانشگاه ملبورن 

2.    UNSW  سیدنی 

3.    دانشگاه سیدنی 

4.    دانشگاه کوئینزلند 

5.    دانشگاه ملی استرالیا 

6.    دانشگاه استرالیای غربی 

7.    دانشگاه کاتولیک استرالیا 

8.    دانشگاه کرتین 

9.    دانشگاه مک کواری 

10.    دانشگاه موناش 

تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

هزینه تحصیل روانشناسی در استرالیا

هزینه تحصیل مطابق با دانشگاهی که انتخاب می شود و رشته مورد نظر، دارای تفاوت است. می توانید برای بررسی هزینه های تحصیل روانشناسی در استرالیا با کارشناسان 20پیمنت مشورت کنید.

تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه فلیندرز

مدارک روانشناسی شناخته شده بین المللی دانشگاه فلیندرز، نسل بعدی روانشناسان را آموزش می دهد تا فراتر رفته و دانش روانشناسی را در طیف وسیعی از زمینه ها به کار گیرند که تأثیر مثبتی بر افراد و جهان می گذارد.

با توجه به سلامت روان و رفاه در حال حاضر به عنوان یک حوزه بهداشت عمومی حیاتی، روانشناسی با افزایش تقاضا برای روانشناسان آموزش دیده که اکنون بخش های بهداشت، ورزش، تجارت و آموزش را در بر می گیرد، از اهمیت رو به رشدی برخوردار است. از همین روست که تحصیل روانشناسی در استرالیا انتخاب می شود.

پیشنهاد مطالعه:معرفی کتابهای آمادگی آزمون PTE

روانشناس چیست؟

روانشناس متخصص در رفتار انسان است. روانشناس انواع مختلفی دارد، از جمله بالینی، آموزشی، رشدی، سازمانی و پزشکی قانونی. وقتی از اصطلاح روانشناس استفاده می کنیم، به طور کلی به معنای روانشناس بالینی است. آنها در مورد طیف وسیعی از مسائل با بیماران کار می کنند. اینها می تواند شامل مشکلات عاطفی، اندوه، مسائل یادگیری، مشکلات رابطه و استرس باشد.

یک روانشناس بالینی به طرق مختلف با بیماران خود کار خواهد کرد. آنها ممکن است در یافتن شرایط زمینه‌ای که به مشکلات بیمار کمک می‌کنند موثر باشد. آنها می توانند برای توسعه استراتژی های مدیریتی با آنها همکاری کنند. با انتخاب تحصیل روانشناسی در استرالیا می توان به شغلی مناسب و پرطرفدار دست یافت.

آنها ممکن است از تکنیک هایی مانند رفتار درمانی شناختی (CBT) استفاده کنند تا به بیماران کمک کنند تا بفهمند تفکر آنها چگونه بر خلق و خوی آنها تأثیر می گذارد. یکی از کارهایی که روانشناس بالینی نمی تواند انجام دهد تجویز دارو است. اگر بیمار نیاز به دارو داشته باشد، ممکن است با یک پزشک عمومی یا روانپزشک برای مدیریت این بخش از درمان همکاری کند.

تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

تفاوت بین روانشناس و روانپزشک چیست؟

روانشناسان و روانپزشکان هر دو متخصص سلامت روان هستند و گاهی اوقات با هم کار می کنند. اما تفاوت های زیادی در نحوه کار آنها و مسیری که برای حرفه ای شدن طی می کنند وجود دارد. تفاوت اصلی این است که یک روانپزشک یک پزشک است، به این معنی که آنها می توانند دارو تجویز کنند و بیمارانشان توسط پزشک عمومی به آنها ارجاع می شوند. این بدان معنی است که آنها ممکن است با بیمارانی که شرایط پیچیده یا جدی تری دارند کار کنند.

تفاوت بین مشاوره و روانشناسی چیست؟

تحصیل روانشناسی در استرالیا به ارائه خدمات روانشناسی حرفه ای کمک می کند. اما مانند یک روانشناس، یک مشاور با بیمار برای حل مشکلاتی که با آن مواجه است همکاری می کند. یک مشاور این کار را با به کارگیری یک سری ابزار یا استراتژی انجام می دهد. با این حال، یک مشاور آموزش حرفه ای بسیار کمتری نسبت به یک روانشناس ثبت شده دارد و این تمایل در نحوه تعامل آنها با بیماران منعکس می شود.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

چگونه در استرالیا روانشناس شوید؟

روانشناس شدن در استرالیا حداقل 6 سال طول می کشد. اطمینان حاصل کنید که هر مدرکی که انتخاب می کنید توسط شورای اعتباربخشی روانشناسی استرالیا (APAC) تایید شده باشد. اول، شما یک مدرک لیسانس 3 ساله، تمام وقت یا پاره وقت خواهید خواند. 

شما مجبور نیستید تحصیل روانشناسی در استرالیا را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال روانشناس شدن هستید، باید مدرک تحصیلات تکمیلی روانشناسی را به مدرک کارشناسی خود اضافه کنید. در مرحله بعد، یک مدرک ممتاز یا یک دیپلم فارغ التحصیل در روانشناسی حرفه ای یا پیشرفته را انتخاب کنید.

پس از این شما 2 گزینه دارید. می توانید 2 سال تمرین تحت نظارت را با یک روانشناس ثبت شده تکمیل کنید. یا مدرک کارشناسی ارشد (MPsych) یا دکترا (PhD) در هر زمینه ای از روانشناسی داشته باشید. مرحله آخر ثبت نام حرفه ای است. این به معنای یک امتحان دیگر است برای آزمون ملی روانشناسی را باید پشت سر بگذارید.

در نهایت، برای ثبت نام عمومی به عنوان روانشناس از هیئت روانشناسی استرالیا (PsyBA) اقدام کنید.

مدرک روانشناسی در استرالیا

با داشتن مدرک روانشناسی، می توانید در زمینه علوم رفتاری یا فراتر از آن کار کنید. بخش هایی که فارغ التحصیلان معمولا تحصیل روانشناسی در استرالیا وارد آن می شوند عبارتند از:

•    مشاوره

•    کار اجتماعی

•    منابع انسانی

•    بازار یابی

•    درس دادن

تحصیل در رشته روانشناسی در استرالیا

ثبت نام برای تحصیل روانشناسی در استرالیا

در دانشگاه های آزاد استرالیا، ثبت نام آنلاین تا حد امکان ساده شده است. برای شروع، با مرور گزینه های موجود، دوره را برای خود پیدا کنید. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، روی «اکنون درخواست» در صفحه دوره مربوطه کلیک کنید و برای شروع ثبت نام، دستورات را دنبال کنید. باید مدارک پشتیبان، از جمله مدرک هویت را در طول این فرآیند ارائه دهید.

دانشگاه شما از طریق ایمیل با شما تماس خواهد گرفت تا تأیید کند که آیا درخواست شما موفق بوده است یا خیر. اگر در هر مرحله موفق نبودید، با کارشناسان 20پیمنت تماس بگیرید. قبل از شروع ثبت نام، مهم است که شرایط ورود به دوره انتخابی خود را بخوانید تا مطمئن شوید که واجد شرایط درخواست هستید. برای تحصیل روانشناسی در استرالیا می توانید به سادگی راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد