خرید انواع مختلف هاب Hub

خرید انواع مختلف هاب Hub

توسط : تیم محتوا
1,207

هاب برای اتصال دستگاه ها در یک شبکه استفاده می شود و قادر است تا چندین دستگاه را در یک LAN متصل کند. تمام دستگاه های اتصال به شبکه از طریق آن متصل می شوند که به عنوان یک اتصال مرکزی برای همه دستگاه ها عمل می کند. 

پورت های زیادی در آن وجود دارد و اگر بسته ای فقط به یک پورت برسد، کپی می شود تا همه پورت ها بتوانند بسته ها را ببینند. اگر مشکلی در یک پورت Hub وجود داشته باشد، این می تواند به خوبی کمک کند. باید اشاره کنیم که هابها سه نوع فعال، منفعل و هوشمند هستند.

هابهای فعال سیگنال الکتریکی ورودی را تقویت می کنند، در حالی که هابهای غیرفعال نمی توانند چنین عمل کنند. هابهای هوشمند نوعی هاب فعال هستند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی ماینرهای سودآور

شبکه هاب چیست؟

Hub شبکه یک رابط است که دستگاه های فیزیکی مانند چاپگر، دستگاه های ورودی و خروجی، دسکتاپ، دستگاه های ذخیره سازی و تمام سرورهای مرکز داده را به هم متصل می کند. انتخاب پیکربندی هاب مطابق با نیاز یا برنامه ریزی است. این نقش اصلی را در توپولوژی ستاره ایفا می کند. اگر کاربر یک شبکه T شکل را پیاده سازی کند، دستگاه های خود را متصل می کند، جایی که استفاده از آن هیچ فایده ای ندارد، زیرا آنها فقط دو سیستم دارند.

خرید انواع مختلف هاب Hub

انواع Hub

سه نوع وجود دارد که با توجه به کاربرد آنها مستقر می شوند. آنها منفعل، فعال و هوشمند هستند. در روزهای اخیر، تغییراتی در هابهایی انجام شد که عملکرد بالایی ارائه می دهند.

پسیو هاب : 

آنها یک ابزار ساده هستند که بسته را روی یک پورت دریافت می کنند و سپس به تمام پورت ها پخش می شوند. پسیو هاب ، دارای یک پورت 10base-2 و کانکتورهای RJ-45 است که به هر دستگاه شبکه محلی متصل می شود. این کانکتور به صورت استاندارد در شبکه شما اعمال می شود. پورت های AUI در هابهای غیرفعال پیشرفته قرار می گیرند که طبق طراحی شبکه به عنوان فرستنده گیرنده متصل می شوند.

اکتیو هاب :

آنها دارای برخی ویژگی های اضافی به غیر از هابهای غیرفعال هستند. داده هایی را که به دستگاه های متصل ارسال می شود را نظارت می کند. با استفاده از فناوری Store برای بررسی داده ها قبل از ارسال و اولویت بندی بسته ای که باید اول ارسال شود، نقش منحصر به فردی در این ارتباط شبکه ای دارد.

این گزینه را دارد که بسته های آسیب دیده را تعمیر کند و جهت و توزیع بقیه بسته ها را نگه دارد. اگر سیگنال یک هفته ای در پورت دریافت شود، اما همچنان قابل خواندن باشد، Hub فعال ، قبل از ارسال مجدد به پورت های دیگر، آن را به سیگنال قوی تری تقویت می کند.

اگر هر دستگاه اتصال دهنده در شبکه کار نمی کند، می تواند سیگنال را تقویت کند که دستگاه های دیگر با هابهای غیرفعال مشاهده می کنند. از این رو به تداوم خدمات در شبکه محلی کمک می کند.

اما تعداد کمی از آنها ، نقص هر دستگاهی را در نظر می گیرند و قابلیت های تشخیصی مرتبط را در شبکه محلی ارائه می دهند. آنها قادر خواهند بود بسته ها را مجدداً همگام کنند و دوباره آنها را ارسال کنند. برخی از کابل ها دچار مشکلات الکترومغناطیسی می شوند و از ورود بسته به پورت تعیین شده جلوگیری می کنند یا به ندرت به پورت نمی رسند. در آن مواقع، آنها می توانند بسته یا داده از دست رفته را جبران کنند. 

پیشنهاد مطالعه:برترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی سئو

هاب هوشمند

این ها نسبت به هابهای غیرفعال و فعال مزایای زیادی دارند. مدیریتی که می‌خواهد تجارت خود را در شبکه گسترش دهد، می‌تواند به کاربران اختصاص دهد تا یک استخر مشترک را به طور موثر به اشتراک بگذارند و با استفاده از هابهای هوشمند سریع‌تر کار کنند. تکنیک پشت آنها اخیراً بررسی شده است و اکنون تقاضای زیادی برای آن در بازار وجود دارد.

ثابت شده است که Hub  عملکرد بی نظیری را برای شبکه محلی شما ارائه می دهد. اگر مشکلی با هر دستگاه فیزیکی شناسایی شود، با استفاده از داده های مدیریتی که هاب می تواند آن را اصلاح کند، به راحتی شناسایی، تشخیص و حل می شود.

این یک پیشرفت استاندارد نسبت به هابهای فعال است. شناسایی ابزار مدیریت متمرکز به کاوش در شبکه ای که از دستگاه تمام می شود و برای یافتن دستگاه های کم کار کمک می کند. ویژگی دیگر انعطاف پذیری است که نرخ انتقال بالایی به دستگاه های متعدد دارد. آنها شرایط استاندارد خود را با نرخ انتقال 10، 16، با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه به دسکتاپ دارند.

خرید انواع مختلف هاب Hub

فواید استفاده از Hubs

اطلاعات فنی، دارای یک عملکرد لایه فیزیکی است که چندین هاب را به هم متصل می کند و مزایای زیادی دارد. آنها مشکلات اساسی و برخورد غیرمنتظره و وقفه بین پورت ها یا دستگاه ها را تشخیص می دهند. در صورت بروز هر گونه خطا، جریان سیگنال را قطع می کند و از دستگاه آسیب دیده از بقیه دستگاه جلوگیری می کند.

در صورت وجود هرگونه رفتار نادرست یا صدای خش خش در کابل نیز می توان آن را تشخیص داد و از ضرر زیاد دستگاه جلوگیری کرد. همچنین ، دارای یک اترنت مبتنی بر پیچ خورده داخلی است که به تشخیص هرگونه نقص کمک می کند. عبور داده ها از طریق هر بخش از طریق تکرار کننده، باید در همه پارتیشن ها یکسان باشد زیرا تکرار کننده نمی تواند داده ها را با سگمنت های مختلف متصل کند.

پیشنهاد مطالعه:خرید دوره های آنلاین edx

بسیاری از کلاس ها هاب های محدوده سرعت متنوعی دارند. کلاس 1 دارای تأخیر سیگنال 140 بیتی با تنظیم رکورد تراکنش در محدوده 100BASE-TX و 100BASE-T4 است در حالی که کلاس 2 دارای تأخیر سیگنال 92 بیتی با دسترسی به یک دامنه برخورد است.

سرعت دوگانه یک سوئیچ پورت داخلی است که روی بخش های 10M/bit و 100M/bit کار می کند. هنگامی که هر دستگاهی به این بخش ها متصل می شود، پورت در هاب فعال می شود. سیگنال داده با سرعت بالاتری ارسال می شود، اما این به یک مدل خرابی تبدیل می شود. زیرا نمی تواند سوئیچ بین جریان ترافیک را طراحی کند.

خرید انواع مختلف هاب Hub

استفاده از انواع هاب 

سوئیچ بخشی از Hub است که تمام جزئیات آدرس MAC دستگاه های متصل را ردیابی می کند. از سیستم یا دستگاه ها و درگاه اتصال آنها اطلاع دارد، بنابراین اگر بسته ای دریافت شود، سوئیچ آن را انتخاب کرده و به آن پورت ارسال می کند. هاب شبکه یک تکرار کننده فعال چند پورتی، اترنت و تکرار کننده نیز نامیده می شود. هاب‌ها و سوئیچ‌ها با ورودی‌ها و پورت‌های خروجی متعدد، یک شبکه را تشکیل می‌دهند و همه دستگاه‌های متصل به عنوان یک بخش شبکه عمل می‌کنند و به طور موثر کار کرده و از دست رفتن داده‌ها جلوگیری می‌کنند.

برچسـب هـا : سایر ، هاب
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد