5 نرم افزار برتر برای نویسندگان

5 نرم افزار برتر برای نویسندگان

توسط : تیم محتوا
2,272

در حالت کلی باید گفت که نوشتن کتاب سخت است و بهترین نرم افزار نوشتن کتاب، این روند را برای شما آسان تر می کند. خبر بهتر این است که هنگامی که نرم افزار مناسب را پیدا کردید، می توانید از منابع مفیدی برای تکمیل کتاب خود استفاده کنید. در اینجا بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب آورده شده اند. 

5 بهترین نرم افزار کتاب نویسی

اول، چیزی به نام نرم افزار کامل نوشتن کتاب وجود ندارد. هیچ مقدار از ویژگی های کلیدی یا الگوهای نوشتن کتاب یا ویژگی های ویرایش کتابی برای شما نمی نویسد. با این حال، این گزینه های نرم افزار نوشتن کتاب می تواند کمک کند. به مزایا و معایب هر کدام نگاهی بیندازید. نرم‌افزار نوشتنی را پیدا کنید که برای شما کار می‌کند، اما به یاد داشته باشید، هیچ ابزاری کتاب شما را برای شما نمی‌نویسد.

Scrivener (Word Processor)

Scrivener  بهترین برنامه نوشتن کتاب است که توسط نویسندگان برای نویسندگان ساخته شده است. نمای "صحاف کننده" Scrivener به شما امکان می دهد کتاب خود را به فصل ها و بخش ها تقسیم کنید و به راحتی آن را با رابط کشیدن و رها کردن دوباره سازماندهی کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از حالت‌های چوب پنبه و طرح کلی، نمای سطح بالایی از کتاب خود دریافت کنید، که به شما امکان می‌دهد فصل‌ها، بخش‌ها یا صحنه‌های جداگانه کتاب را به‌عنوان کارت‌های فهرست مشاهده کنید.

اهداف پروژه با بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب، به شما این امکان را می دهد که اهداف شمارش کلمه ایجاد کنید و سپس پیشرفت خود را روزانه پیگیری کنید. حالت ترکیب آن می تواند به شما کمک کند تا با از بین بردن تمام درهم و برهمی ها تمرکز خود را حفظ کنید

Scrivener دارای ویژگی‌های قالب‌بندی برای و همچنین ویژگی‌های اساسی برای نوشتن بدون حواس‌پرتی است، و دارای الگوهایی برای رمان‌ها، کتاب‌های غیرداستانی، فیلمنامه‌ها و موارد دیگر است. انصافاً Scrivener نقاط ضعف خود را نیز دارد. قالب‌بندی پیچیده‌تر از آن چیزی است که باید باشد و همکاری آسان نیست، به این معنی که به محض وارد کردن ویرایشگر، کارایی خود را از دست می‌دهد. 

می توانید با iPhone/iPad خود همگام سازی کنید، اما فقط از طریق Dropbox، این کار را آنطور که باید آسان نمی کند. همچنین دارای یک منحنی یادگیری است، به خصوص برای ویژگی های پیشرفته آن. اما با کمک بسیار زیاد در مراحل اولیه فرآیند نوشتن، آن را جبران می کند. باز هم، در اینجا مزایا و معایب این برنامه به عنوان بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه:بازی متاورسی  Valhalla

مزایای Scrivener 

•    به راحتی یک پروژه بزرگ نوشتن کتاب (یا فیلمنامه) را در نمای کلاسور مدیریت کنید

•    با استفاده از تخته چوب پنبه ای و نمای کلی، نمای سطح بالایی از ساختار کتاب خود دریافت کنید

•    بهره وری نوشتاری خود را با اهداف و مهلت های پروژه مدیریت کنید

معایب Scrivener

•    قالب بندی می تواند بیش از حد پیچیده باشد.

•    منحنی یادگیری

•    همگام سازی با Dropbox همیشه آسان نیست.

•    بدون برنامه اندروید

اگر از Scrivener استفاده می‌کنید یا می‌خواهید آموزشی برای صرفه‌جویی در وقت خود در حین یادگیری نحوه استفاده از آن برای نوشتن خلاقانه خود داشته باشید، می‌توانید Scrivener Superpowers را از اینجا دریافت کنید. 

5 نرم افزار برتر برای نویسندگان

 Google Docs ورد پرداز

در حالی که Scrivener بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب است، وقتی به ویرایش و دریافت بازخورد برسید، شروع به شکست می کند. به همین دلیل است که Google Docs به دومین نرم افزار کتاب نویسی تبدیل شده است. این نرم افزار رایگان است، استفاده از آن بسیار آسان بوده و نیازی به پشتیبان گیری ندارد زیرا همه چیز در فضای ابری است.

بهترین از همه توانایی‌های همکاری آن است که به شما امکان می‌دهد ویرایشگر خود را به سند دعوت کنید و سپس تغییراتی را که در حالت پیشنهاد ردیابی می‌شوند، مشاهده کنید و نظرات خود را در مورد داستان خود بنویسید. 

معایب Google Docs

•    هیچ ویژگی سازمانی با اسناد بزرگ وجود ندارد

•    بدون ویژگی بهره وری

•    حالت آفلاین مقاوم است، معمولاً به اتصال به اینترنت نیاز دارد

 Dabble پردازنده کلمه

شبیه به Scrivener، Dabble یک واژه‌پرداز و از بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب است که به شما این قدرت را می‌دهد که صحنه‌ها و فصل‌ها را با استفاده از کشیدن و رها کردن، سازماندهی و تنظیم مجدد کنید، اهداف شمارش کلمات خود را مدیریت کنید تا به یک ضرب‌الاجل ادامه دهید و مانند یک حرفه‌ای طراحی کنید. (تصاویری که در اینجا مشاهده می شود در حالت تاریک اختیاری هستند.)

Dabble دارای یک شبکه طرح است که به شما امکان می دهد به راحتی یک نمای کلان از داستان خود را مشاهده کنید. می‌توانید در صورت نیاز مرتب کنید، حفره‌های طرح را به راحتی پیدا کنید، و هر نقطه طرح را با جزئیاتی که دوست دارید یادداشت کنید.

تنظیم اهداف تعداد کلمات و مشاهده پیشرفت روزانه و کلی خود در نسخه دست نویس seDabble Review با بهترین تنظیمات نرم افزار نوشتن کتاب آسان است. حتی می توانید روزهای مرخصی را تعیین کنید و این روزها هنگام محاسبه اهداف تعداد کلمات روزانه شما در نظر گرفته می شود/

با این نرم افزار به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب آسان است. شما به سادگی یک نویسنده مشترک اضافه می کنید و برای آنها دعوت نامه ارسال می شود. آنها همچنین باید اشتراک داشته باشند وگرنه فقط می توانند سند را بخوانند.

می توانید تصاویر را در هر صحنه یا یادداشتی وارد کنید، یا تصاویر عنوان را به فصل ها یا تصاویر تمام صفحه در داخل یا بین فصل ها اضافه کنید. حتی می‌توانید روی جلد را برای نسخه خطی تنظیم کنید. حالت فوکوس در Dabble خودکار است. 

به سادگی شروع به تایپ کنید و همه چیز محو می شود. نیازی نیست نگران صرفه جویی در هر چند دقیقه باشید. Dabble مبتنی بر ابر است و در حین حرکت به طور خودکار ذخیره می شود. می‌توانید به دست‌نوشته‌های خود در همه جا دسترسی داشته باشید.

در مرورگر، تلفن یا برنامه دسکتاپ. به عنوان نوشته خود، می توانید یادداشت ها و نظرات خود را یادداشت کنید. نمی خواهید تایپ کنید؟ شما می توانید در یکی از بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب، مطالب مورد نظر خود را انشا کنید. و وقتی نوشتن را تمام کردید، یک ویژگی Read to Me وجود دارد که دست نوشته شما را برای شما می خواند!

پیشنهاد مطالعه:بهترین سایت های خرید اجناس دست دوم

مزایای  Dabble 

•    مبتنی بر ابر با ذخیره خودکار در همه دستگاه‌های شما

•    تصاویر را می توان تقریباً در هر جایی اضافه کرد.

•    ارسال به فایل های Word یا Text آسان است.

•    بهره وری خود را با اهداف و ضرب الاجل شمارش کلمات مدیریت کنید.

•    با ابزار طراحی منحصر به فرد Dabble یک نمای کلی در سطح بالا از کتاب خود دریافت کنید

5 نرم افزار برتر برای نویسندگان

معایب دابل

خدمات مبتنی بر اشتراک به این معنی است که همه ویژگی‌ها در همه برنامه‌ها در دسترس نیستند. اگرچه می‌توانید با پرداخت یک‌باره به همه ویژگی‌ها دسترسی مادام‌العمر داشته باشید. همچنین هزینه دسترسی مادام العمر زیاد است. برنامه های اشتراک یکی از بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب از 10 دلار در ماه تا 20 دلار در ماه متغیر است. هزینه دسترسی مادام العمر 499 دلار است. 

Google Sheets یا Microsoft Excel (Spreadsheet)

Google Sheets  برای این کار عالی بوده و به صورت رایگان عرضه می شود. می‌توانید به سرعت اسناد خود را با شرکای نوشتن، ویرایشگران یا خوانندگان بتا به اشتراک بگذارید تا بازخورد دریافت کنید. مایکروسافت اکسل یکی دیگر از گزینه های عالی است، اما در عملکردهای همکاری کمی عقب است.

معایب Google Sheets

•    مدیریت صفحات گسترده از منابع دیگر (مانند اکسل) ممکن است سخت و وقت گیر باشد.

•    با وجود حالت آفلاین، معمولاً به اتصال اینترنت نیاز دارد.

 Vellum قالب ‌بندی کتاب

اگر می خواهید کتاب خود را به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید، کار چندان سختی نیست. این پلتفرم، به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب می تواند کتاب های الکترونیکی را قالب بندی کرده و کتاب ها را چاپ کنند. 

اما این بدان معنا نیست که آنها ظاهر خوبی خواهند داشت. در واقع، برای قالب بندی یک کتاب چاپی که در هر یک از آن واژه پردازها خوب به نظر می رسد، مهارت و تلاش زیادی لازم است.

Vellum  ابزاری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا کتاب‌های الکترونیکی و چاپی عالی، معمولاً در کمتر از یک ساعت، به شما ارائه دهد. مهمترین بخش این پیش نمایشگر است که به شما امکان می دهد ببینید هر تغییر قالب بندی یا ویرایش کتابی که انجام می دهید. همچنین دارای قالب بندی ساده و مبتنی بر گزینه است که برای طراحی کتاب های الکترونیکی و چاپی عالی است. 

مزایای Vellum 

•    آسان و شهودی

•    فرمت یک نسخه خطی برای چاپ و کتاب الکترونیکی در کمتر از یک ساعت

•    استایل زیبا

معایب  Vellum

•    فقط مک

•    سبک های محدود

•    نسبتا گران است

5 نرم افزار برتر برای نویسندگان

جمع بندی

در صورتی که قصد دارید کار نویسندگی را به صورت حرفه ای دنبال کنید، می توانید از بهترین نرم افزارها برای نوشتن کتاب استفاده نمایید. برای پرداخت هزینه های این نرم افزارها، از طریق 20پیمنت اقدام کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد