قوانین جدید یوتیوب

قوانین جدید یوتیوب

توسط : تیم محتوا
1,261

یوتیوب، امکان دسترسی سازندگان ویدئو را به ابزارهای درآمدزایی تحت برنامه YouTube (YPP) را کاهش داده است این شرکت در حال گسترش برنامه وابسته خرید خود به سازندگان است که قسمتی از برنامه YPP با بالای 20000 مشترک محسوب می شوند. قوانین جدید یوتیوب برای استفاده از امکانات ابزارهای این برنامه شامل داشتن 500 مشترک، 3 بارگذاری عمومی در 90 روز گذشته و یا 3000 ساعت تماشا در سال گذشته یا 3 میلیون بازدید از Shorts در 90 روز گذشته می باشد. این در حالی است که قبلا شرایط شامل داشتن حداقل 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا در سال گذشته یا 10 میلیون بازدید از Shorts در 90 روز گذشته می شد.

شرایط جدید

اگر سازندگان شرایط جدید را برآورده کنند، می‌توانند برای عضویت در YPP و دسترسی به ابزارهایی مانند Super Thanks، Super Chat، و Super Stickers، ابزارهای اشتراک مانند عضویت در کانال، و توانایی تبلیغ کالای خود با خرید YouTube درخواست دهند .

همچنین، مطابق با قوانین جدید یوتیوب، سه معیار آپلود ویدیو در هر 90 روز جذاب است. زیرا سازندگان ویدیوی طولانی ممکن است علیرغم جمع‌آوری میلیون‌ها بازدید، در طول دوره زمانی، محتوایی برای تولید چندین ویدیو نداشته باشند. YouTube این معیارهای واجد شرایط بودن جدید را در برخی از کشورها همچون ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، تایوان و کره جنوبی اعمال می کند. 

سپس آن را در کشورهای دیگری که YPP در آنها در دسترس است، عرضه خواهد کرد. این شرکت پخش جریانی ویدیو، در حال گسترش امکانات خود برای سازندگان بیشتری در ایالات متحده است. سازندگانی که در حال حاضر در YPP هستند و بیش از 20000 مشترک دارند که واجد شرایط برچسب‌گذاری محصولات در ویدیوها و Shorts هستند و کمیسیون دریافت می‌کنند. 

پیشنهاد مطالعه:10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

ویژگی های جدید یوتیوب 

یوتیوب در نوامبر گذشته ویژگی های مربوط به خرید را برای Shorts به برخی از سازندگان معرفی کرد. قوانین جدید یوتیوب، این رسانه قرار است در کنفرانس VidCon هفته آینده درباره برنامه‌های جدید خود بحث کند و جزئیات بیشتری ارائه دهد. در ماه مارس، یوتیوب مجبور شد قوانین خود را در مورد استفاده از فحاشی در ابتدای ویدیو تغییر دهد. 

این شرکت در ماه نوامبر سیاستی را برای رد صلاحیت هر ویدیویی با استفاده از فحاشی در 15 ثانیه اول معرفی کرد؛ حتی اگر ویدیو آپلود قدیمی باشد. این شرکت طبق سیاست جدید محدودیت زمانی را به هفت ثانیه در نظر گرفت و فحاشی در موسیقی را مجاز دانست.

این شرکت متعلق به گوگل بر روی معرفی ابزارهای جدید کسب درآمد برای سازندگان Shorts تمرکز کرده است. در فوریه، یوتیوب شروع به اشتراک درآمد تبلیغاتی در Shorts با سازندگان کرد. این شرکت در جریان تماس درآمد سه ماهه چهارم 2022 خود اعلام کرد که Shorts از 50 میلیارد بازدید روزانه عبور کرده است.

قوانین جدید یوتیوب

ابزاری برای کسب درآمد هنرمندان

سال گذشته، یوتیوب Creator Music را معرفی کرد، ابزاری برای هنرمندان برای کسب درآمد در ازای استفاده از موسیقی خود در ویدیوها که مطابق با قوانین جدید یوتیوب ارائه می شود. در ماه مارس، این شرکت معیار جدیدی را برای ردیابی دسترسی یک هنرمند در قالب‌های مختلف از جمله Shorts ارائه کرد.

سازندگان کوچکتر از اینکه مطلع شوند که YouTube شروع به کسب درآمد از محتوایشان را برای آنها آسان تر می کند، هیجان زده خواهند شد. در اینجا می خواهیم جزئیاتی را توضیح دهیم. بنابراین درخواهید یافت که این تغییرات شامل چه چیزی است، چه کسی واجد شرایط است و چه سازندگانی بیشترین سود را می برند.

پیشنهاد مطالعه:5 نرم افزار برتر برای نویسندگان

YouTube  کسب درآمد را در دسترس‌تر می‌کند

از 13 ژوئن 2023، YouTube سیاست درآمدزایی خود را با افزودن دسترسی قبلی به YouTube Partner Program گسترش داده است. در صورتی که سازندگان مطابق با قوانین جدید یوتیوب دارای شرایط زیر باشند، ممکن است واجد شرایط دریافت کمک مالی از طرفداران باشند. این شرایط شامل:

•    500 مشترک

•    3 بارگذاری عمومی معتبر در 90 روز گذشته

•    یا 3000 ساعت تماشای عمومی در سال گذشته یا 3 میلیون بازدید عمومی از Shorts در 90 روز گذشته

به طور خاص، این خط ‌مشی موارد زیر را برای سازندگان واجد شرایط فراهم می‌کند:

•    تبلیغ محصول از طریق خرید YouTube

•    حمایت مالی طرفداران از طریق چت و برچسب های فوق العاده و عضویت در کانال

•    دسترسی به پشتیبانی سازندگان

•    پیروی درآمد تبلیغات طبق استانداردهای قدیمی 

قوانین جدید یوتیوب

الزامات کسب درآمد از YouTube

در حالی که مطابق با قوانین جدید یوتیوب این قوانین می تواند به عنوان جذب سرمایه از سوی طرفداران، خبر قابل توجهی برای سازندگان کوچک ‌تر باشد اما، قوانین کسب درآمد از طریق تبلیغات به صورت یکسان در نظر گرفته شده است. حداقل 1000 مشترک با 4000 ساعت تماشا در سال گذشته یا 10 میلیون بازدید عمومی از Shorts در 90 روز گذشته در نظر گرفته می شود.

گفته می‌شود، سازندگانی که برای دسترسی سریع به بودجه طرفداران درخواست ارسال می‌ کنند، وقتی واجد شرایط کسب درآمد کامل هستند، نیازی به درخواست مجدد ندارند.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد با تماشای فیلم در نتفلیکس

چه کسی بیشترین سود را می برد؟

درآمد حاصل از تبلیغات، برای سازندگان از مهم ترین و پایدارترین نوع کسب درآمد محسوب می شود. زیرا در این حالت نیازی به حمایت مالی از جامعه طرفداران خود نیستند. با این حال، روند جدید و قوانین جدید یوتیوب برای سازندگانی که Shorts  را به طور معمول در یوتیوب ایجاد و یا پخش می کنند، مفید تر است.

در واقع، متناسب با تعداد فالورها یا مشترکان، استریم کنندگان می توانند زمان تماشای بالایی داشته باشند. یکی از رقبای اصلی در یوتیوب  Twitch است که به عنوان اولین راه، کمک های مالی و اشتراک های پولی را برای کسب درآمد در نظر می گیرد. 

در حالی که Twitch الزامات بسیار کمتری برای برنامه وابسته خود دارد، باز کردن عضویت کانال (معادل اشتراک توییچ) برای سازندگان با تنها 500 مشترک، YouTube را به عنوان جایگزینی برای Twitch برای استریمرهای کوچکتر رقابتی تر می کند.

برای کسانی که نمی‌دانند، پخش جریانی در YouTube جزو ساعات تماشای عمومی شما محسوب می‌شود! میانگین بینندگان x ساعت پخش جریانی برابر است با ساعت تماشا از YouTube  که می توان از آن درآمد خوبی کسب کرد. 

قوانین جدید یوتیوب

مقایسه رسانه های مختلف برای کسب درآمد

در حالت کلی، مطابق قوانین جدید یوتیوب، سازندگان Shorts  نیز سود می‌برند، زیرا تمایل دارند نسبت به تعداد مشترکین خود بازدیدهای زیادی کسب کنند. در TikTok حداقل 10000 فالور وجود دارد که نسبت به 500 دنبال کننده جدید یوتیوب برای کسب درآمد است.

با رشد محبوبیت  YouTube Shorts، منطقی است که یوتیوب تغییراتی ایجاد می کند تا یک پلت فرم رقابتی تر باشد. آنچه که روشن است یوتیوب بر رقابت محتواهای کوتاه در شرکت هایی همچون Twitch و TikTok برتری داشته و بر ویدیوهای طولانی نیز تسلط کامل دارد. 

در نظر گرفتن قوانین جدید یوتیوب، می تواند به شما کمک کند تا با تسلط به راهکارها، بتوانید درآمد بهتری را در یوتیوب کسب کنید. در این خصوص می توانید راهنمایی های کاملتر را از 20پیمنت دریافت کنید.
 

برچسـب هـا : سایر ، قوانین جدید یوتیوب
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد