وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

توسط : تیم محتوا
1,260

یکی از مسائلی که مسافران هنگام دریافت ویزای شینگن از ایتالیا با آن مواجه هستند، گرفتن وقت سفارت ایتالیا است. این در حالی است که در برخی از مواقع، سفارت ایتالیا جهت نوبت دهی، راه حل های متفاوتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. این راه کارها شامل وقت گرفتن به صورت اینترنتی یا تلفنی است. با این وجود، بسیاری از مواقع، مسافران با ظرفیت تکمیل شده، سایت بسته شده و یا تلفن اشغال مواجه می شوند. این شرایط، به دلیل زیاد بودن متقاضی وقت سفارت ایتالیا به وجود می آید. زیرا ظرفیت وقت سفارت دارای محدودیت است. برای اخذ وقت سفارت ایتالیا  CKGS، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شده و زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا را از ایشان سوال کنید.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا

به طور معمول، تعداد متقاضیان وقت سفارت، چند ماه مانده به تعطیلات نوروز و یا فصل تابستان افزایش می یابد. در چنین شرایطی، چندین هزار متقاضی وجود دارد، در حالی که فقط یکصد اسلوت خالی در نظر گرفته شده است. 

ایتالیا کشوری زیبا و به عنوان کشوری اروپایی، در حوزه گردشگری و تحصیل پرطرفدار است. از همین روست که بسیاری از افراد برای سفر توریستی، برنامه کاری و تحصیلی این کشور را انتخاب می کنند. اما با مساله وقت سفارت ایتالیا و ویزای این کشور مواجه هستند.

مشخصات کلی وقت سفارت ایتالیا

در حالت کلی، مشخصات وقت سفارت ایتالیا در جدول ذیل آمده است:

کارگزاری    ckgs

زمان تعیین وقت    10 تا 15 مطابق با نوع ویزا

وقت فوری    ندارد

وقت وی آی پی     دارد

مصاحبه     ندارد

روزهای کاری سفارت    یک‌شنبه تا پنج ‌شنبه

وقت سفارت ایتالیا

نحوه اخذ وقت از سفارت ایتالیا

یکی از چالش های پیش روی مسافران، اخذ وقت سفارت ایتالیا است. به دلیل وجود متقاضی زیاد برای تقاضا وقت سفارت این کشور، درخواست ویزا چندان ساده نیست. از همین روست که 20پیمنت در صدد برآمده است تا خدمات خود را در این خصوص به متقاضیان ارائه نماید. شما می توانید با دریافت خدمات 20پیمنت، بدون حضور در سفارت و اتلاف وقت در صف های طولانی، برای وقت سفارت ایتالیا اقدام کنید.

شما می توانید عکس پاسپورت خود را ارسال کرده و از میان تعداد بالای متقاضیان ویزای ایتالیا، وقت سفارت این کشور را دریافت نمایید. کاشناسان 20پیمنت، راهنمایی های لازم را در این خصوص ارائه خواهند کرد. بنابراین، به سادگی برای اخذ وقت سفارت ایتالیا  CKGS اقدام می کنند.

روزهای تعطیل سفارت ایتالیا

دلیل تعطیلی    تاریخ تعطیلات سفارت

شکرگذاری        11 دی

اپیفانی (تولد دوباره)        16 دی

روز آزادی        5 اردیبهشت

روز کارگر        11 اردیبهشت

روز جمهوری         12 خرداد

روز سنت جان        3 تیر

روز سنت پیتر و سنت پل        8 تیر

روز سنت روزالیا        20 تیر

روز علم و تفکر         24 مرداد 

روز سنت ژانواریوس        28 شهریور 

روز سنت پترونیوس        12 مهر

روز مقدسین        10 آبان

روز وحدت ملی        13 آبان 

کریسمس         4 دی 

کریسمس        4 دی

راه های اخذ وقت سفارت کشور ایتالیا

کارشناسان ما با در نظر گرفتن زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا، روش های مختلفی را برای اخذ وقت در نظر می گیرند.

پیشنهاد مطالعه:10 شغل برتر و پردرآمد بلاک چین در سال 2023

روش اول: کارگزاری سفارت ایتالیا در ایران

کارگزار رسمی ایتالیا در ایران، شرکت کاکس اند کینگز یا به اختصار CKGS است و متقاضیان می توانند برای تعیین وقت سفارت کشور ایتالیا و دریافت ویزا به وب سایت این شرکت وارد شده و حساب کاربری خود را ایجاد کنند. سپس با وارد کردن اطلاعات درخواستی، جهت وقت سفارت اقدام کنند.

توجه داشته باشید که پس از انتخاب گزینه تعیین وقت، لازم است اطلاعاتی مانند اطلاعات شخصی از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، جنسیت، شماره پاسپورت، برنامه خود در خصوص سفر به کشور ایتالیا، شماره تلفن، آدرس ایمیل، تاریخ سفر و مدت زمانی که در ایتالیا حضور خواهید داشت را وارد نمایید.

در نهایت، لازم است در روزی که برای تعیین وقت سفارت ایتالیا مشخص شده است، همراه با اصل مدارک به کارگزاری رفته و مراحل انگشت نگاری را انجام دهید. توجه داشته باشید که پیش از هر اقدامی لازم تا هزینه تعیین وقت را سوال کنید تا در روز مشخص شده از سوی سفارت برای ارائه مدارک، آن را پرداخت کنید.

در اینجا باید اشاره کنیم که تعیین وقت سفارت ایتالیا CKGS به این علت در نظر گرفته شده است که بتوانند از ازدحام متقاضیان جلوگیری کنند. بنابراین، صف های طولانی و اتلاف وقت در میان نبوده و می توان مطابق با وقت تعیین شده به سفارت مراجعه کرد. 

روش دوم: سایت رسمی سفارت ایتالیا

روش دیگر برای تعیین وقت، استفاده از سایت رسمی سفارت این کشور است. نخستین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برای اخذ وقت از سفارت، ساعت مشخصی تعیین نشده و با وجود تعداد بالای متقاضیان، تقاضا در کمترین زمان تکمیل می شود. 

وقت سفارت ایتالیا

مدارک سفر به ایتالیا پس از تایید درخواست ویزا

پس از آنکه اخذ وقت سفارت ایتالیا CKGS یا سفارت مشخص شد و برای مصاحبه اقدام کردید، اگر درخواست ویزای شما مورد تایید قرار گرفت، لازم است تا برای سفر به ایتالیا، مدارک ذیل را آماده کرده و همراه داشته باشید. این مدارک شامل:

اصل بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی باید دارای اعتبار کافی بوده و در مدت زمان اقامت در ایتالیا معتبر باشد. این مدارک باید همراه با کپی همراه شما باشد.

 اصل بلیط یا رسید رزرو بلیط هواپیما: برای سفر به ایتالیا، لازم است بلیط رفت و برگشت را همراه با کپی آنها همراه داشته باشید.

رزرواسیون هتل: اگر هتل رزرو کرده اید، لازم است که رسید رزرو به علاوه کپی آن در مقصدتا در ایتالیا ارائه شود.

 مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه

پس از آنکه وقت سفارت ایتالیا مشخص شد، لازم است تا روز مصاحبه یک سری مدارک به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که مدارک مشخص شده از سوی سفارت را به درستی و با دقت کامل آماده کنید. در صورتی که مدارک شما ناقص باشد، درخواست ویزای ایتالیا رد خواهد شد. 

شما می توانید در روز مصاحبه، فرم درخواست ویزای این کشور را دریافت کرده و کامل کنید. این فرم همراه با مدارک به سفارت تحویل می شود. از جمله مدارک مورد نیاز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

- اصل شناسنامه به همراه تصویر تمامی صفحات و ترجمه رسمی مدارک هویتی

- فرم کامل شده درخواست ویزای کشور ایتالیا 

- فرم اخذ ویزا از طرف دعوت کننده و نامه رزرو هتل یا کارت اقامت دعوت کننده 

-  دعوت نامه کامل شده توسط شهروند خارجی ساکن ایتالیا یا شهروند ایتالیایی 

- عکس رنگی 3*4 دو قطعه با وضوح کامل و پشت زمینه روشن 

- پاسپورت دارای شش ماه اعتبار از تاریخ درخواست ویزای ایتالیا و تصویر کامل آن و صفحات دارای مهر

- پرینت بانکی از سه ماه آخر حساب جاری متقاضی

- مدارک اثبات تمکن مالی و وضعیت شغلی متقاضی

- آدرس کامل محل زندگی و کار

- داشتن بیمه مسافرتی معتبر 

- مبلغ مربوط به هزینه وقت سفارت ایتالیا

مدت زمان اخذ وقت سفارت ایتالیا

هنگامی که برای اخذ وقت سفارت کشور ایتالیا اقدام کرده و اطلاعات و مدارک مورد نیاز را تکمیل نموده و در سایت کارگزاری CKGS آپلود می کنید، حداکثر 24 ساعت طول خواهد کشید که به درخواست شما پاسخ داده شود.

اما ممکن است عواملی در تعیین وقت سفارت نقش داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است تعداد متقاضیان در آن زمان افزایش داشته و شلوغ بودن سایت باعث کندی رسیدگی به درخواست ها شود. اما نهایت زمانی که برای وقت سفارت ایتالیا CKGS، نیاز است، می تواند 48 ساعت کاری باشد. دقت کنید که پیش از ارائه درخواست وقت سفارت، کلیه مدارک خود را آماده کنید تا با ناقص بودن مدارک، دچار مشکل نشوید.

وقت سفارت ایتالیا

زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا 

به طور معمول، زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا، چندان مشخص نیست و کارشناسان به طور معمول بر حسب تجربه این روند را طی می کنند. اما آنچه که تا کنون از روی تجربه بدست آمده است، سایت سفارت معمولا ساعت 24 باز بوده و می توان برای تعیین وقت اقدام کرد

اما به دلیل حجم بالای تقاضا مسافرین تعیین وقت سفارت کشور ایتالیا، این سایت به سرعت تکمیل می شود. بنابراین می بایست در همان ساعت و بلافاصله پس از بازشدن سایت، اقدام به ارائه درخواست نمود. گاهی پیش آمده است که تنها در عرض چند دقیقه، ظرفیت کامل می شود.

انواع وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا را می توان در انواع مختلفی درخواست نمود: 

وقت فوری سفارت ایتالیا 

شما می توانید با قوت فوری سفارت ایتالیا، در مدت زمان کمتر از یک ماه، این امکان را دارید تا به سفارت ایتالیا مراجعه نمایید. این روش برای متقاضیانی مناسب است که می خواهند در زمان مشخصی به این کشور سفر کنند. صاحبان مشاغل و بازرگانان، به طور معمول از این روش برای اخذ وقت استفاده می کنند.

وقت سفارت ایتالیا به صورت عادی 

با روش عادی، شما ظرف مدت یکماه می توانید به سفارت مراجعه نمایید. این روش برای برنامه های توریستی بسیار مناسب است. بنابراین متقاضیان فرصت کافی برای آماده کردن مدارک خود دارند.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد با تماشای فیلم در نتفلیکس

وقت توریستی سفارت ایتالیا 

اگر تصمیم دارید به کشور ایتالیا سفر کنید، وقت سفارت ایتالیا توریستی برای شما صادر خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید با تعیین نوبت سفارت کاری یا تحصیلی، برای ویزای توریستی اقدام کنید.

وقت خانوادگی سفارت کشور ایتالیا

در پرتال کارگزاری سفارت ایتالیا برای تعیین نوبت، قسمتی جهت خانواده ها منظور شده است. این تعیین وقت برای حداکثر چهار نفر از اعضای هر خانواده رزرو می شود که شامل مادر، پدر و فرزندان آنهاست. در نظر داشته باشید که وقت سفارت خانوادگی شامل خواهر و برادر نخواهد شد و آنها باید برای وقت سفارت فردی اقدام کنند.

وقت سفارت اینترنتی ایتالیا

در گذشته دو روش برای اخذ وقت سفارت ایتالیا وجود داشت که به صورت آنلاین یا حضوری است. اما اکنون تنها تعیین وقت به صورت اینترنتی انجام می شود.در روش وقت آنلاین، می توانید برای اخذ وقت سفارت اقدام کنید. به این ترتیب، می توانید بدون آنکه به سفارت مراجعه کرده و برای اخذ وقت و درخواست ویزا اقدم کنید، تمام مراحل را اینترنتی انجام داده و تنها در زمان مشخص شده به سفارت بروید.

همانطور که پیش از این اشاره شد، در زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا به سادگی می توانید برای سفر به این کشور اقدام کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

وقت سفارت ایتالیا

پس از باز شدن وقت سفارت ایتالیا چه کنیم؟

پس از آن که وقت سفارت را دریافت کردید، لازم است تا با مدارک خود به سفارت ایتالیا بروید. توجه داشته باشید که تمامی مدارک شما باید صحیح بوده و همراه با تصویر و ترجمه رسمی به سفارت ارائه شود. سپس باید منتظر پاسخ از سوی سفارت بمانید. این ممکن است بین 15 تا 30 روز طول بکشد.

در پایان این زمان و پس از بررسی کارشناسی مدارک، سفارت نظر خود را ابلاغ می کند. اگر پاسخ مثبت از سوی سفارت دریافت کردید، می توانید برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام کنید. اما اگر پاسخ منفی باشد، لازم است تا بین 2 تا 4 ماه صبر کرده و پس پس از رفع مسائل و دلایل ریجکتی، مجدد برای وقت سفارت ایتالیا CKGS  و اخذ ویزای این کشور اقدام کنید.

از آنجایی که این کشور در ایران سفارت دارد، می توانید به این مرکز مراجعه کرده و برای درخواست ویزای خود اقدام نمایید. این نکته را باید اضافه کنیم که پاسخ سفارت را در آدرس ایمیلی دریافت می کنید که در مدارک خود اعلام کردید.

هزینه تعیین وقت سفارت از ایتالیا 

در خصوص هزینه تعیین وقت سفارت، باید این نکته را اشاره کنیم که با توجه نوع سفری که انتخاب می کنید، هزینه متفاوت است. عواملی که در این هزینه موثر هستند شامل نوع ویزا و سن فرد  می باشد. به عنوان مثال برای ویزای توریستی، وقت سفارت ایتالیا برای افرادی که کمتر از 6 سال دارند، رایگان خواهد بود.

اما افراد با سن بین 6 تا 12 سال، مبلغ 45 یورو و افراد با سن بالاتر 101 یورو می باشد. این مبلغ می بایست در زمان مصاحبه در سفارت، پرداخت شود. توجه داشته باشید که هزینه های تعیین وقت می تواند تغییراتی داشته باشد. لذا پیش از آنکه به سفارت بروید، هزینه های دقیق را از 20پیمنت سوال کنید.

پیشنهاد مطالعه:قوانین جدید یوتیوب

آدرس و راه های تماس با سفارت ایتالیا 

آدرس    تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵

تلفن    ۰۲۱۸۸۱۹۰۱۶۰

سایت سفارت ایتالیا     ambteheran.esteri.it

روزهای کاری    یک ‌شنبه تا پنج ‌شنبه

ساعت کاری     8 صبح تا 1 عصر

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا در تهران    تهران، ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا

تلفن:     ۰۲۱۶۶۷۲۶۹۵۵

جمع بندی

برای ارائه درخواست وقت سفارت ایتالیا، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید. کارشناسان با تجربه ما، با برخورداری از اطلاعات و تخصص کافی در این حوزه، می توانند در زمان مناسب و به صورت دقیق کارت ثبت درخواست شما را انجام دهند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد