ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

توسط : تیم محتوا
1,289

JetBrains در ابزارهای هوشمند و فعال کننده بهره وری تخصص دارد تا به شما در نوشتن کدهای با کیفیت در سراسر پلتفرم های .NET، Java، Ruby، Python، PHP، JavaScript، C# و C++ در تمام مراحل توسعه کمک کند. با این ابزار، می توانید بررسی‌ها و اصلاحات روتین را خودکار کنید. ابزارها تولید را سرعت می‌بخشند، توسعه‌دهندگان را برای رشد و پیشرفت همراهی می کنند. می توانید از ابزارهای توسعه دهنده JetBrains نهایت بهره را ببرید.

ابزارهای توسعه دهنده

JetBrains  طیف گسترده ای از ابزارهای توسعه دهنده را دارد که زبان های برنامه نویسی مختلفی را در بر می گیرد. این ابزارهای فعال کننده بهره وری به شما کمک می کنند تا برنامه های کاربردی با کیفیت ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید بهترین سهام هوش مصنوعی 2023

dotUltimate

dotUltimate  شامل تمام ابزارهایNET، ReSharper C++، و JetBrains Rider است که در یک بسته برای توانمندسازی توسعه دات نت و ویژوال استودیو شما وجود دارد. می توانید با این ابزارهای توسعه دهنده فعال کننده بهره وری، برنامه های دات نت را حتی سریعتر ایجاد کنید. می توان ابزارهای توسعه دهنده JetBrains

را بشرح ذیل نام برد:

ReSharper  : پسوند ویژوال استودیو برای توسعه دهندگان دات نت

Rider  : سریع کراس پلتفرم .NET IDE

ReSharper C++ : پسوند Visual Studio برای توسعه دهندگان C++

dotTrace  : نمایه ساز عملکرد دات نت

dotMemory  : نمایه کننده حافظه دات نت

dotCover  : تست بخش دات نت و ابزار پوشش دهنده کد

dotPeek :  دکامپایلر و مرورگر اسمبلی دات نت

8   بهترین IDE JetBrains برای توسعه دهندگان

JetBrains شرکتی است که ابزارهای نرم افزاری هوشمند را برای توسعه دهندگان تولید می کند. این به ما کمک می کند تا کدهای تمیز بنویسیم. این محصولات ابزارهای توسعه دهنده JetBrains از مدل‌های یادگیری ماشین در پس‌زمینه استفاده می‌کنند تا تکمیل خودکار هوشمند و سایر پیشنهادات را هنگام کدنویسی ارائه دهند. 

آنها همچنین متدها و نام کلاس‌ها را که می‌توانند هنگام کدنویسی مفید باشند، نمایش می‌دهند. آنها زمان صرف شده برای کدنویسی را بسیار کاهش می دهند و یک تجربه کدنویسی عالی را ارائه می دهند. به طور خلاصه، آنها به کاربران این امکان را می دهند که به جای نگرانی در مورد نحو یا سایر مسائل جزئی، روی حل مسئله تمرکز کنند.

ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

ReSharper

یک پسوند دات نت با بهره وری ویژوال استودیو برای کدنویسی پیشرفته و با کیفیت بهتر است. ReSharper  پشتیبانی از C# را بهبود می‌بخشد، از جمله مجموعه‌ای از بازرسی‌ها برای بهینه‌سازی و سرعت بخشیدن به کار شما با انواع مختلف مجموعه‌ها، و روش‌های قابل تنظیم‌تر برای معرفی چک‌ های پوچ در کد شما می باشد.

این بیلد از ابزارهای توسعه دهنده JetBrains بوده و همچنین به‌روزرسانی‌هایی را برای ماژول‌های C++20، اولین دسته پشتیبانی از ویژگی‌های C++23داشته و همچنین پیش‌نمایش‌های جایگزینی ماکرو و ردیابی تماس برای C++ ارائه می‌کند. همچنین شامل پیشرفت هایی در تست واحد و تجربه کاربری پاکسازی کد می باشد.

 IntelliJ

یک جاوا و JVM IDE که از توسعه شرکتی، موبایلی و وب پشتیبانی می کند. IntelliJ IDEA   شامل مجموعه ای از پیشرفت ها برای رابط کاربری جدید است که بر اساس بازخورد ارزشمند JetBrains از کاربران بازنگری شده است.

JetBrains همچنین بهبودهای عملکردی را پیاده‌سازی کرده است که منجر به ورود سریع‌تر Maven و ویژگی‌های IDE در هنگام افتتاح پروژه‌ها می‌شود. نسخه جدید این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains یک فرآیند commit ساده را به لطف بررسی‌های پس‌زمینه انجام می‌دهد.

  IntelliJ IDEA Ultimate اکنون از ناوبری برای تطبیق دهنده های Spring Security و نگاشت درخواست پشتیبانی می کند.

IntelliJ IDEA یکی از کاربرپسندترین IDE ها برای توسعه دهندگان است و بهترین گزینه برای زبان های JVM است. با ارائه توصیه های هوشمندانه به ما کمک می کند و همچنین کد ما را به صورت خودکار تکمیل می کند. همچنین به ما در توسعه برنامه های فول استک کمک می کند و دارای ابزارهای یکپارچه است. 

علاوه بر این، افزونه های مختلفی در این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains برای توسعه دهندگان در دسترس است تا کار خود را کارآمد و راحت کنند. بیشتر برای زبان هایی مانند جاوا، کاتلین، گرووی و اسکالا استفاده می شود. مزیت اصلی IntelliJ IDEA این است که بر اساس انتظارات و نیازهای کاربر توسعه یافته است. 

نقطه ضعف این است که IntelliJ IDEA فضای بیشتری را اشغال می کند و نیاز به استفاده از CPU دارد. بنابراین در برخی موارد ممکن است سیستم از کار بیفتد و از شما بخواهد کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

پیشنهاد مطالعه:استفاده از سایت Quillbot برای بهبود نوشتن

PyCharm

همانطور که از نام آن پیداست PyCharm یک IDE برای توسعه دهندگان پایتون است. همچنین دارای تکمیل کد هوشمند و تصحیح خطا در لحظه است. PyCharm همچنین می تواند برای JavaScript، Typescript، CoffeeScript، CSS و غیره استفاده شود. 

این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains، دارای یک دیباگر داخلی و تست اجرا کننده برای پایتون است. PyCharm را می توان برای ایجاد یک فرانت اند با پایتون استفاده کرد. همچنین پلاگین های رایگان برای استفاده و ترمینال داخلی را ارائه می دهد.

PyCharm با ویژگی تکمیل خودکار ارائه شده است که در آن کلمه را کامل می کند یا یک تابع با یک میانبر ایجاد می کند. این قابلیت دسترسی به GIT را به روشی آسان دارد. اصلاحات املایی را انجام می دهد. نقطه ضعف آن این است که هنگام باز شدن چندین پروژه، حافظه را اشغال می کند. همچنین برای رفع اشکال و شروع اولیه زمان می برد.

ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

WebStorm

WebStorm یکی دیگر از محیط های توسعه یکپارچه غنی است که توسعه وب را لذت بخش تر می کند. این عمدتا برای جاوا اسکریپت و سایر فناوری های مرتبط استفاده می شود. به عنوان یک ابزار منبع باز در دسترس است.

این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains با  Node.js، React، React Native و ... قابل استفاده است. قابلیت بررسی املا را دارد. از آنجایی که WebStorm به طور پیش‌فرض بررسی‌های اعتبارسنجی را انجام می‌دهد، پاسخ کند است و همچنین به حافظه بیشتری در سیستم ما نیاز دارد. هنگام کار با تعداد زیادی فایل کند می شود.

 PhpStorm

مانند سایر محصولات مشابه، PhpStorm برای کدنویسی با استفاده از PHP استفاده می شود. تقریباً از تمام نسخه های PHP پشتیبانی می کند. همچنین دارای تصحیح خطاهای هوشمند و بهترین تکمیل خودکار است. برای کار با لاراول، دروپال، زند و وردپرس عالی است. 

این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains نه تنها برای توسعه PHP بلکه برای توسعه front-end نیز مناسب است. نسخه Git و استقرار هر برنامه ای را از راه دور فراهم می کند. همچنین با چند پلاگین برای استفاده آسان ارائه شده است. این کراس پلتفرم است، بنابراین در هر سازمانی بسیار مفید است که بر روی همان نرم افزار صرف نظر از سیستم عامل آنها کار کند. فرآیند اشکال زدایی بسیار کند است و همچنین به حافظه زیادی نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه:معرفی ربات های معاملاتی در تلگرام

ReSharper

ReSharper یک IDE است که به طور خاص برای توسعه دهندگان دات نت استفاده می شود. این برنامه از سی شارپ، VB.NET، ASP.NET، XAML، جاوا اسکریپت، TypeScript، CSS، HTML و غیره پشتیبانی می کند. دارای یک تست واحد قدرتمند و سایر قالب های کد مناسب برای تولید دات نت است. 

تمام میانبرهای صفحه کلید در ReSharper از صفحه کلید ویژوال استودیو گرفته شده است. این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains دارای قالب بندی ثابت است، بنابراین پیکربندی و استفاده از آن آسان است. این اجازه می دهد تا refactoring و واحد تست. عیب این است که گاهی اوقات پیشنهادات نامناسبی به کاربران می دهد.

ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

Rider

همچنین یک IDE برای .NET Core، .NET، ASP.NET و غیره است. تجربه توسعه بسیار خوبی از زبان های دات نت می دهد. رابط کاربری استفاده شده مشابه پلتفرم های IntelliJ است. به خاطر سرعتش به خوبی شناخته شده است. 

توسعه دهندگان Rider همچنین وعده تاخیر صفر را در این مورد داده اند. همچنین روی ویندوز، macOS و لینوکس کار می کند. این برنامه پیشنهادات و نشانه‌های مختلف بازسازی را برای زبان C# ارائه می‌کند. همچنین امکانات ناوبری و جستجوی خوبی را فراهم می کند که به ما امکان می دهد کدهای ناآشنا را به راحتی درک کنیم. نقطه ضعف رایدر به عنوان ابزارهای توسعه دهنده JetBrains این است که شروع به زمان زیادی می برد. عملکرد آن در ماشین های ارزان قیمت نیز چندان خوب نیست.

 CLion

CLion یک IDE برای توسعه دهندگان C و C++ است. در حین کدنویسی در C++، کاربر نیازی به نگرانی در مورد نحو نیست، در عوض می‌توانیم روی بخش حل مسئله تمرکز کنیم در حالی که IDE از نحو مراقبت می‌کند. این شامل تمام کتابخانه های قالب مورد نیاز برای C و C++ است. 

مزایای اصلی شامل پشتیبانی بین پلتفرمی، تکمیل کد هوشمند و غیره است. برای توسعه نرم افزار بسیار مفید است. چند معایب شامل صرف زمان زیاد، نداشتن کامپایلر داخلی و نصب مشکل است.

 RubyMine

همانطور که از نام پیداست RubyMine به طور انحصاری برای پروژه های Ruby/Rails استفاده می شود. این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains دارای یک رابط کاربر پسند و دیباگر داخلی است. این در چندین پلتفرم مانند macOS، Windows و غیره در دسترس است. 

این به ما کمک می کند تا در هر جنبه ای از تولید Ruby سازنده باشیم. RubyMine با به‌روزرسانی‌های مکرر عرضه می‌شود و از سنگ‌های قیمتی رایج پشتیبانی داخلی دارد. RubyMine از پیکربندی ویرایشگر و کنسول دیباگر پشتیبانی می کند. نقطه ضعف آن این است که هر از گاهی متوقف می شود و سردرگمی هایی برای بازسازی و تکمیل خودکار ایجاد می شود.

پیشنهاد مطالعه:7 بهترین فروشگاه آنلاین مد در سنگاپور

Datalore   

این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains ، بیشتر کمک کدنویسی به JupyterNotebook در پایتون است. این به ما کمک می کند تا محیط توسعه را در چند ثانیه تنظیم کنیم. بنابراین، در نتیجه، می توانیم با داده ها در یک محیط از پیش تعیین شده کار کنیم. 

در اینجا می توانیم از اعضای تیم خود دعوت کنیم تا در پروژه با ما همکاری کنند. این یک رویکرد جایگزین برای Jupyter Notebook و Google Colab است. این اجازه می دهد تا تمام قابلیت ها و پشتیبانی از تمام کتابخانه های لازم برای یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها را در اختیار داشته باشیم. 

این یک هسته Datalore دارد که از اجرای زنده کد خود پشتیبانی می کند و به ما امکان می دهد.

استفاده از ابزارهای توسعه دهنده JetBrains

JetBrains یک شرکت توسعه نرم افزار است که ابزارهای آن برای توسعه دهندگان نرم افزار و مدیران پروژه هدف قرار می گیرد. این شرکت خانواده گسترده ای از IDE ها را برای جاوا، روبی، پایتون، PHP، Objective-C و سایر زبان های برنامه نویسی ارائه می دهد.

JetBrains همچنین سازنده ابزارهای توسعه دهنده JetBrains برای توسعه دهندگان دات نت است، از جمله ReSharper، dotTrace، dotMemory، dotCover، و dotPeek، به علاوه ابزارهای توسعه تیم: TeamCity برای ادغام مداوم و مدیریت ساخت و YouTrack برای ردیابی مشکلات است.

اگر دانش آموز یا معلم هستید، می توانید به تمام محصولات دسکتاپ JetBrains از جمله IntelliJ IDEA Ultimate، ReSharper Ultimate و سایر IDE ها به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. تنها کاری که برای درخواست باید انجام دهید این است که به آدرس ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

دیگر محصولات موجود در JetBrains

AppCode: AppCode یک IDE هوشمند برای توسعه IOS/OS X است.

CLion: CLion  به عنوان یکی از ابزارهای توسعه دهنده JetBrains و یک IDE بین پلتفرمی کاملاً یکپارچه برای C و C++ است که از یک ترمینال جاسازی شده، یک رویکرد کیبورد محور استفاده می کند و از CMake به عنوان مدل پروژه استفاده می کند.

Intellij IDEA Ultimate: IntelliJ IDEA IDE جاوای JetBrains است. تمام جنبه های IntelliJ IDEA به طور خاص برای به حداکثر رساندن بهره وری توسعه دهندگان طراحی شده است. در کنار هم، تجزیه و تحلیل کد استاتیک قدرتمند و طراحی ارگونومیک، توسعه را نه تنها سازنده، بلکه تجربه لذت بخش می کند.

PhpStorm: PhpStorm که IDE PHP JetBrains است، برای کار با Symfony، Drupal، WordPress، Zend Framework، Laravel، Magento، CakePHP، Yii و سایر فریم ورک‌ها عالی است. این ابزارهای توسعه دهنده JetBrains از فناوری‌های پیشرفته جلویی نهایت استفاده را می‌برد.

PyCharm: PyCharm، IDE پایتون JetBrains، ابزارهای یکپارچه ای دارد که به کاربرانش کمک می کند بهره وری بیشتری داشته باشند و کمک هوشمند دریافت کنند.

ReSharper Ultimate: ReSharper یک افزونه ویژوال استودیو برای توسعه دهندگان دات نت است. ویژوال استودیو را با بیش از 1700 بازرسی کد در حال پرواز برای C#، VB.NET، ASP.NET، JavaScript، TypeScript و سایر فناوری‌ها گسترش می‌دهد.

WebStorm: WebStorm یکی از ابزارهای توسعه دهنده JetBrains و یک IDE سبک و در عین حال قدرتمند جاوا اسکریپت است که برای توسعه پیچیده سمت کلاینت و توسعه سمت سرور با Node.js کاملاً مجهز است. برای استفاده از این ابزارهای کاربردی و تهیه آنها، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد