بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

توسط : تیم محتوا
1,280

مجارستان که در قلب اروپا واقع شده و دانشگاه های معتبر بسیاری را در خود جای داده است، مکانی محبوب برای دانشجویانی است که به دنبال مدرک پزشکی هستند. در چند سال گذشته، موسسات مجارستانی شروع به ارائه برنامه های پزشکی خود به طور کامل به زبان انگلیسی کرده اند. اما ثبت نام در دانشکده پزشکی در مجارستان می تواند پیچیده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر  در خصوص تحصیل پزشکی در مجارستان، با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید.

 مهمترین دلایل برای تحصیل پزشکی در مجارستان

برنامه ‌های مدرک پزشکی در دانشگاه‌های مجارستان برای دانشجویان کشورهایی که مکان‌های تحصیلی زیادی برای پزشکی وجود ندارد، مانند آلمان، اسپانیا یا پرتغال، محبوب هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که مجارستان را بسیار جذاب می کند:

کیفیت بالای آموزش مطابق با ضوابط و استانداردهای اروپایی

مدارک پزشکی که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود 

شهریه و هزینه های زندگی کمتر در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر

پذیرش رقابتی کمتر

زندگی دانشجویی هیجان انگیز با جوامع دانشجویی متنوع و چندفرهنگی

کشور امن با کیفیت زندگی بالا

بخشی از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن

نحوه انتخاب دانشکده پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان و انتخاب دانشکده پزشکی مناسب یک تصمیم دشوار است. عوامل زیادی وجود دارد که می‌خواهید برای انتخاب درست شغل خود به عنوان پزشک در نظر بگیرید:

رتبه بندی را در نظر بگیرید.

در حالی که این نباید تنها عاملی باشد که شما به آن نگاه می کنید. می تواند به اولویت بندی انتخاب های شما کمک کند.

اعتباربخشی و به رسمیت شناختن

مطمئن شوید که مدرک در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. با مقامات کشور خود بررسی کنید که چه مراحلی را باید انجام دهید تا بتوانید با مدرک پزشکی از مجارستان و به ویژه از دانشگاه هایی که بیشتر به آنها علاقه دارید، طبابت کنید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

برنامه درسی را بررسی کنید

نگاهی به دوره های ارائه شده تحصیل پزشکی در مجارستان بیندازید. اگر تخصص شما است، ببینید چه گزینه هایی برای تمرکز بر روی آن وجود دارد.

امکانات و اساتید

آموزش های عملی زیادی در پزشکی وجود دارد. بررسی کنید که آیا دانشگاه دارای امکانات مدرن و اعضای هیئت علمی با تجربه است یا خیر.

مکان و زندگی دانشجویی

همه چیز به کار نیست. شما باید بین تحصیلی و زندگی شخصی خود تعادل برقرار کنید.

بودجه تحصیل پزشکی در مجارستان

مجارستان مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی است، با این حال بررسی مجدد هزینه ها (و به ویژه: هزینه های تحصیل) مربوط به این فرآیند بسیار مهم است.

دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی در مجارستان

چهار دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی در مجارستان وجود دارد که مدرک پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند:

دانشگاه Szeged 

یکی از دانشگاه های پیشرو در مجارستان، Szeged یک موسسه بین المللی رتبه بندی شده است. این یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تحقیقاتی مجارستان است و دارای دوازده دانشکده و نوزده دانشکده دکترا است. آنها به زبان انگلیسی تدریس می کنند اما برخی از دوره ها را به زبان آلمانی نیز ارائه می دهند.

این دانشگاه دارای یک بیمارستان آموزشی گسترده است و دارای بزرگترین کتابخانه دانشگاهی در اروپای مرکزی است.

دانشگاه پچ 

دانشگاه پچ یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی در مجارستان است. دانشکده پزشکی آن در سال 1951 افتتاح شد و از آن زمان Pécs متخصصان مشهور جهانی را تولید می کند. دانشجویان پزشکی به 29 کلینیک، 22 موسسه نظری و 9 بیمارستان آموزشی دسترسی دارند.

دانشگاه دبرسن

یکی از دانشگاه های معتبر برای تحصیل پزشکی در مجارستان، دبرسن است. دوره های دبرسن کاملا انگلیسی هستند. آنها دوره های پیش پزشکی را برای دانش آموزانی که نیاز به یادگیری زیست شناسی، شیمی و فیزیک خود دارند، ارائه می دهند. 

دانشکده پزشکی در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. دبرسن یک دانشگاه چند پردیس است و دانشجویان آموزش های بالینی خود را در بیمارستان شهری در دبرسن دریافت می کنند.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

دانشگاه سملویز

پذیرش در سملویز نیاز به آزمون ورودی و مصاحبه شخصی دارد که از اوایل اسفند تا پایان خرداد برگزار می شود. مدرک پزشکی از Semmelweisis در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است و در حال حاضر مراحل اعتبار سنجی WFME (فدراسیون جهانی آموزش پزشکی) را طی می کند. آنها یک تجربه تئوری قوی و عملی ارائه می دهند.

رتبه بندی دانشکده های پزشکی مجارستان 

دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی به دلیل برتری خود شناخته شده اند. چهار دانشگاه پزشکی همگی در 500 دانشگاه برتر رتبه بندی QS (2023) و/یا رتبه بندی شانگهای (2022) قرار دارند جداول شناخته شده بین المللی که دانشگاه ها را با استفاده از معیارهای متعدد ارزیابی می کنند: کیفیت تدریس، امکانات، خروجی تحقیقات و غیره.

هزینه های تحصیل در مجارستان برای پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی در مجارستان به طور متوسط 15000 یورو در سال است و بین دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا یکسان است. در اکثر دانشگاه ها، پس از انجام مصاحبه، اما قبل از درخواست ویزای خود، از شما خواسته می شود که هزینه های سال اول را از قبل پرداخت کنید.

همه متقاضیان، چه از داخل یا خارج از اروپا، هزینه درخواست تحصیل پزشکی در مجارستان را پرداخت می کنند. اینها بین 150 تا 300 یورو متغیر هستند و معمولاً قابل استرداد نیستند. این استاندارد در بسیاری از دانشگاه ها نیز وجود دارد.

علاوه بر درخواست و هزینه های تحصیل ممکن است هزینه های دیگری مانند هزینه های آزمون زبان، ویزا و سایر هزینه های اداری وجود داشته باشد. هزینه های ثبت نام در برخی از دانشگاه ها قابل اعمال است و معمولاً حدود 200 یورو است.

 آیا می توانید پزشکی را رایگان بخوانید؟

هیچ گزینه بدون شهریه ای برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل پزشکی در مجارستان هستند وجود ندارد، با این حال، برخی از داوطلبان ممکن است بتوانند با قیمت کاهش یافته تحصیل کنند. برخی از مدارک پزشکی برای شهروندان مجارستانی رایگان است، اما این بسیار محدود و رقابتی است.

دانشجویان بین المللی تنها در صورت دریافت بورسیه تحصیلی یا وام می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

آیا برای دانشجویان بین المللی بورسیه وجود دارد؟

بله، بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در مجارستان وجود دارد. برخی از آنها توسط دولت و برخی دیگر توسط دانشگاه ها یا سازمان های دیگر ارائه می شود. برخی از آنها مبتنی بر شایستگی هستند و برخی دیگر دانش آموزان یک کشور یا منطقه خاص را هدف قرار می دهند. بنابراین، مطمئن شوید که شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان به خوبی بررسی می کنید.

از جمله بورسیه های تحصیلی در دسترس برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

بودجه دولتی

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که توسط دولت مجارستان بورسیه تحصیلی Stipendium Hungaricum  ارائه می شود. تمام هزینه های تحصیل را پوشش می دهد و هزینه ای ماهیانه برای هزینه های زندگی و بیمه درمانی وجود دارد.

دانشگاه Szeged 

دانشگاه Szeged بورسیه SZTE Start را به دانشجویان ورودی ارائه می دهد. این کمک یکباره برای کمک به دانش آموزان در سال اول است.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

دانشگاه پچ

دارای چندین گزینه بورسیه تحصیلی است، از جمله یکی برای جوانان مسیحی، مهاجران مجارستانی و متقاضیان ایالتی دوجانبه.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های بورسیه ارائه شده توسط دانشگاه های فردی، با دانشگاه تماس گرفته و از آنها بپرسید که چه گزینه هایی دارند. 

شرایط پذیرش 

هر دانشگاه مجموعه ای از الزامات ورودی منحصر به فرد خود را دارد. برخی از دانشگاه ها از شما نمی خواهند که نمرات بالایی داشته باشید زیرا آنها آزمون های داخلی خود را در شیمی، زیست شناسی، ریاضیات و فیزیک دارند. دانشگاه Szeged همچنین مصاحبه های شفاهی دارد تا ایده ای در مورد اینکه چرا می خواهید در رشته پزشکی تحصیل کنید و دانش عمومی شما در مورد این رشته و موضوعات مرتبط را دریافت کنید.

از آنجایی که دوره های تحصیل پزشکی در مجارستان به زبان انگلیسی تدریس می شوند، گواهی مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز است. آیلتس و تافل رایج ترین آزمون ها هستند. دیگران نیز ممکن است معیارهای پذیرش را برآورده کنند. به عنوان مثال، دانشگاه پچ همچنین ESOL کمبریج، آزمون انگلیسی Duolingo، آکسفورد و آزمون آنلاین را می پذیرد.

مهلت درخواست معمولا بین ماه مه و ژوئن برای مصرف پاییز است، بنابراین مطمئن شوید که درخواست خود را زودتر شروع کنید! توجه داشته باشید که مهلت درخواست می تواند برای برنامه های مختلف متفاوت باشد، بنابراین حتماً هر دانشگاه را بررسی کنید.

 آیا نکات منفی برای تحصیل پزشکی در مجارستان وجود دارد؟

رفتن به مجارستان برای تحصیل پزشکی مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت، اما چند نکته وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد:

هزینه های تحصیل

هزینه های کلی ممکن است بیشتر از کشور شما باشد. با این حال، یک مدرک خوب از یک دانشگاه معتبر همیشه یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

مدرک پزشکی

مدارک پزشکی از دانشگاه های معروفی مانند Szeged یا Pécs در سراسر اروپا پذیرفته می شود، اما همچنان باید قوانین کشور خود را دوباره بررسی کنید. مدارک و سایر مدارک تحصیلی ممکن است قابل انتقال باشند، اما روند تایید ممکن است چندین ماه طول بکشد. اگرچه این مختص مجارستان نیست و در مورد مدرک پزشکی از هر کشور دیگری نیز یکسان خواهد بود.

اقامت پس از فارغ‌التحصیلی

احتمالاً نمی‌توانید در مجارستان بمانید و به عنوان یک پزشک طبابت کنید، مگر اینکه مجارستانی را یاد بگیرید، که زبان بسیار دشواری است. اما مدرک پزشکی مجارستانی ممکن است گام خوبی برای کار به عنوان پزشک در جایی دیگر در اتحادیه اروپا یا اروپای بزرگ باشد.

رشته های مشابه 

پزشکی عمومی دقیقاً همان چیزی نیست که می خواهید بخوانید؟ سپس رشته های مرتبط دیگری وجود دارد که ارزش کاوش را دارند. تحصیل پزشکی در مجارستان را انتخاب کنید یا در رشته های دیگری مانند پرستاری، داروسازی، روانشناسی، دندانپزشکی، زیست پزشکی، فیزیوتراپی و دامپزشکی تحصیل کنید. 

آنچه باید قبل از تحصیل پزشکی در مجارستان بدانید.

بسیاری از دانش‌آموزان انتظار ندارند مجارستان در فهرست برترین سیستم‌های آموزشی جهان رتبه بالایی داشته باشد، با این حال در جایگاه شگفت‌انگیز بالای ۲۲ قرار دارد. برنامه ها در طیف گسترده ای از رشته ها در اینجا محبوب هستند، هم برای دانشجویان بین المللی و هم برای دانشجویان داخلی، اما یکی از محبوب ترین آنها پزشکی است. 

در این رشته، دانشجویان این فرصت را دارند که در رشته داروسازی، دندانپزشکی، بیوشیمی و بسیاری از گزینه‌های دیگر تحصیل کنند که به مجارستان کمک می‌کند تا کشوری با پیشنهادات متنوع و با کیفیت بالا تبدیل شود. به همین دلیل است که آنها از سراسر جهان برای تحصیل پزشکی به این مقصد برتر می آیند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید می خواهید تحصیل پزشکی در مجارستان، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در مورد مجارستان و دانشگاه های پزشکی آن بدانید:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان در سال 2023

هزینه های تحصیل

مجارستان از دانشجویان بالقوه پزشکی از سراسر جهان در یکی از چهار دانشگاه پزشکی معتبر و تحسین شده خود استقبال می کند. برای بسیاری از دانشجویانی که هوش و تجربه دارند اما بودجه لازم برای تحصیل در دانشگاه های برتر ایالات متحده و بریتانیا را ندارند، مجارستان یک جایگزین عالی برای این برنامه در سطح جهانی است. 

در حالی که دانشجویان در انگلستان و ایالات متحده به ترتیب به طور متوسط 185000 دلار و 243000 دلار برای مدرک MD پرداخت می کنند، دانشجویان مجارستان کسری از این قیمت را پرداخت می کنند. در اینجا تفکیک شهریه ها در چهار دانشگاه علوم پزشکی کشور آمده است:

دانشگاه سگد

سال اول: 16520 تومان

2-5 سال: 16300 تومان

6 سال: 8150 دلار

مجموع: 89,870 تومان

دانشگاه پچ

1-6 سال: 16750 تومان

مجموع: 100500 تومان

دانشگاه دبرسن

1-6 سال: 16500 تومان

مجموع: 101,400 تومان

دانشگاه سملویز

1-6 سال: 18200 تومان

مجموع: 109200 تومان

زبان انگلیسی برای تحصیل پزشکی در مجارستان

از آنجایی که زبان انگلیسی به طور گسترده به عنوان زبان جهانی شناخته شده است، داشتن فرصتی برای تدریس توسط یک استاد یا دکتر انگلیسی زبان می تواند برای دانشجویان مزیت ایجاد کند. خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌های مجارستان برنامه‌های مدرک پزشکی را ارائه می‌دهند که همگی توسط متخصصان پزشکی مشهور بین‌المللی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

مجارستان با دوره‌ها و برنامه‌های انگلیسی در همه سطوح، از برنامه‌های 6 ساله کارشناسی گرفته تا برنامه‌های 4 یا 5 ساله کارشناسی ارشد و حتی برنامه‌های دکترا، هر آنچه را که دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل پزشکی در مجارستان نیاز دارند، در اختیار دارد. 

این واقعیت که مجموعه‌ای از دانشگاه‌های آن از زبان انگلیسی برای اجرای سخنرانی‌های خود استفاده می‌کنند، فقط به افزایش کیفیت آموزش و دسترسی به برنامه‌ها کمک می‌کند. می توانید برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور، راهنمایی های لازم را در خصوص درخواست پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد