نحوه خرید از سایت علی بابا چین

نحوه خرید از سایت علی بابا چین

توسط : تیم محتوا
1,383

چه عمده فروش باشید و چه خرده فروش آنلاین، ممکن است نام سایت پرآوازه علی بابا را شنیده باشید، اما نمی دانید چگونه از alibaba خرید کنید، چه رسد به اینکه محصولات و تامین کنندگان مناسب Alibaba را برای افزایش تجارت خود پیدا کنید. در اینجا به مزایا و معایب خرید از سایت علی بابا چین و نکاتی که برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موثر نیاز دارید، آورده شده است.

علی بابا چیست؟

علی بابا بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک نه تنها در چین بلکه در کل جهان است. این شرکت فعالیت های خود را به سه وب سایت به نام های Taobao، Tmall و Alibaba.com تقسیم کرده است. Taobao به عنوان بزرگترین وب سایت خرید آنلاین چین برجسته شده است.

در Tmall، می توانید محصولات برند مورد علاقه خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. این سایت به طور خاص گروه با درآمد متوسط را هدف قرار می دهد علی بابا، صادرکنندگان چینی (تجار) را با خریداران و واردکنندگان در سرتاسر جهان در تماس قرار می‌دهد و از این طریق تجارت را برای طرف‌های درگیر راحت و آسان می‌کند.

میلیون‌ها تاجر، تولیدکننده و کاربر برای خرید، فروش و اهداف تجارت بین‌المللی به علی‌بابا متکی هستند. با توجه به بخش بزرگی از تجارتی که علی بابا مدیریت می کند، اشتباه نیست که خرید از سایت علی بابا چین را به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های تجارت الکترونیک دنبال کنیم.

نحوه خرید از سایت علی بابا چین

آیا علی بابا ایمن است؟

آیا تا به حال با این سوال مواجه شده اید که "آیا علی بابا ایمن است؟" این پلتفرم تمایل دارد خریداران و فروشندگان را به هم نزدیک کند و در نتیجه تجارت را راحت نماید. این یک سایت کاملا ایمن است. البته اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم سایت ممکن است چند کلاهبرداری داشته باشد که مردم باید از آنها آگاه باشند.

اما پس از آن، این مورد تقریباً در مورد هر سایت آنلاین و نه فقط علی بابا است. واردکنندگانی که به تازگی وارد این تجارت شده اند یا برای اولین بار از علی بابا استفاده می کنند، تمایلی به اعتماد کامل به عملیات آن ندارند. اگر قصد خرید محصولات اورجینال و مارک دار را دارید، علی بابا واقعاً مکان مناسبی نیست زیرا هیچ محصولی پیدا نمی کنید.

همچنین، برای خرید از سایت علی بابا چین، محصولات دارای مجوز که نوعی آرم صنعتی یا برند بر روی آنها نقش بسته است، محصولاتی نیستند که در علی بابا پیدا کنید. علی بابا امن ترین بازار B2B است، با این حال، هنوز خطرات خرید از علی بابا وجود دارد. نکاتی برای ایمن ماندن در علی بابا:
کار با تامین کنندگان با سابقه: برای اطمینان از قابلیت اطمینان و ایمنی، انتخاب تامین کنندگانی که حداقل 3 سال سابقه تجارت دارند همیشه گزینه بهتری است.

 همیشه قبل از سفارش نمونه بگیرید: راه دیگر برای معامله به صورت ایمن در علی بابا، سفارش نمونه از قبل است تا مطمئن شوید که آیا واقعاً با انتظارات شما مطابقت دارد یا خیر. ثبت سفارش برای یک نمونه و مقایسه آن با سایر گزینه‌ها در هر زمان بهتر از سفارش انبوه است. اگر مطابق با انتظارات شما نباشد، آن را کنار بگذارید.

با ایمیل و چت علی‌بابا ارتباط برقرار کنید: از طریق ایمیل و چت علی‌بابا با تأمین‌کنندگان ارتباط مؤثر برقرار کنید و از آنچه تأمین‌کنندگان می‌خواهند یا هر چیزی که به تحویل، ارسال و تولید سفارش شما مربوط می‌شود، به‌روز باشید.

سفارش خود را دقیق ارائه کنید: ترفند عالی برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید شامل دقیق بودن سفارش خود تا حد امکان است. برای خرید از سایت علی بابا چین، از ایمیل علی بابا استفاده کنید و در مورد MOQ، ویژگی های محصول، روش پرداخت ترجیحی و انتظارات خود در رابطه با سفارش به تامین کننده بگویید.

از تضمین تجارت علی بابا استفاده کنید: خدمات تضمین تجارت علی بابا حس امنیت را بین خریداران و تامین کنندگان ایجاد می کند و از منافع خریداران از نظر پرداخت، حمل و نقل و کیفیت محصولات محافظت می کند.

پیشنهاد مطالعه:12 بهترین پلتفرم و نرم افزار جلسات مجازی

 تفاوت بین Alibaba و Aliexpress

تفاوت بین Alibaba و AliexpressAlibaba به عنوان بزرگترین پلت فرم آنلاین در کل جهان است که در آن عملیات B2B کسب و کار به تجارت انجام می شود. در اینجا، واردکنندگان، تامین کنندگان و تولیدکنندگان احتمالی خود را پیدا کرده و سفارشات مربوطه خود را انجام می دهند. 

از طرف دیگر، Aliexpress  همتای سایت علی بابا است و بیشتر در مورد معاملات B2C تجارت به مشتری شناخته می شود. در این بخش، عواملی را که علی‌بابا را از Aliexpress متمایز می‌کنند، پوشش می‌دهیم.

مقدار سفارش

در علی بابا، واردکنندگان معمولاً سفارشات عمده را به صورت آنلاین انجام می دهند، در حالی که Aliexpress بستری برای خرید محصولات فردی است. برای سفارش‌های کوچک از Aliexpress، واردکننده مجبور نیست به حداقل مقدار پایبند باشد. هنگام خرید از سایت علی بابا چین، به این نکته توجه کنید.

نحوه خرید از سایت علی بابا چین

قیمت

اگر مایل به خرید محصولات با نرخ عمده فروشی هستید، علی بابا بهترین مکان برای شماست. برخلاف این، قیمت‌های Aliexpress در واقع پایین‌تر از قیمت‌هایی است که توسط رقبای آن مانند eBay و Amazon ارائه می‌شود، اما با این وجود، آنها بالاتر از قیمت‌هایی هستند که با نرخ عمده‌فروشی عرضه خواهند شد. 

ارتباط

علی بابا به کاربران خود این اختیار را می دهد که از اصالت تامین کنندگان خود اطمینان داشته باشند. علاوه بر این، علی بابا بستری است که در آن هر دو طرف می توانند الزامات خود را بیان کنند و در صورت وجود تردیدها را روشن نمایند.

در صورتی که بخواهید محصولی را هنگام خرید از سایت علی بابا چین، سفارشی کنید، تامین کنندگان علی بابا نیز می توانند این کار را انجام دهند. از سوی دیگر، Aliexpress مانند هر سایت تجارت الکترونیک دیگری است که در آن محصول خود را انتخاب کرده و فوراً آن را خریداری می کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید دامنه از NameSilo

Dropshipping

برای در نظر گرفتن ایده دراپ شیپینگ، باید یک وب سایت آنلاین داشته باشید، با تامین کننده ای تماس بگیرید که خدمات حمل و نقل فوق العاده ای را ارائه می دهد، محصولاتی را که می خواهید در وب سایت خود نمایش دهید انتخاب کنید و هنگام سفارش به تامین کننده پرداخت نمایید.

از آنجایی که مسئولیت ارسال کالا به مشتری بر عهده تامین کننده است، نیازی نیست که در مورد انبار کردن محصولات و متحمل شدن هزینه های اضافی زحمت بکشید. با این حال، این سرویس ارسال بار به تنهایی برای Aliexpress قابل اجرا است و برای Alibaba، می توانید به تسهیلات واردات تکیه کنید.

سایت های مشابه علی بابا

این واقعیت وجود دارد که علی بابا بزرگترین سایت تجارت الکترونیک یا B2B جهان است. خرید از سایت علی بابا چین نیز می تواند برای هر کاربری جذاب باشد. اما آیا تا به حال احساس کرده اید که گزینه های بیشتری را که تقریباً مشابه علی بابا هستند بررسی کنید؟ از این گذشته، اطلاع از پلتفرم هایی که خدمات معاملاتی مشابه علی بابا را ارائه می دهند، ضرری ندارد. چند سایت که حول همین مفهوم می چرخند عبارتند از:

Global Sources 

Global Sources که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ قرار دارد، این امکان را برای بیش از میلیون‌ها واردکننده یا مشتری فراهم کرده است که محصولات را به بیش از 250 کشور با نرخ عمده‌فروشی تهیه کنند. آنها رویدادهای تجاری را سازماندهی می کنند تا برای مشتریان جهانی امکان دسترسی به تامین کنندگان قابل اعتماد چینی برای اهداف تجاری را فراهم کنند.

نحوه خرید از سایت علی بابا چین

دی اچ گیت

DHgate که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد، محصولات چینی با کیفیت برتر را با MOQ نسبتاً کاهش یافته ارائه می دهد. سایت پرداخت پول به فروشنده تنها پس از دریافت تایید از خریدار، در واقع یکی از ویژگی های دیدنی این پلت فرم تجارت الکترونیک است. در کنار خرید از سایت علی بابا چین، این سایت را نیز بررسی کنید.

Made-in-China.com

MIC در تبلیغ محصولات چینی تخصص دارد و تنها تامین کنندگان چینی را برای ارسال اطلاعات محصول می پذیرد. این پلتفرم تجارت است که صرفاً محصولات چینی را تبلیغ می کند. علاوه بر این، اکثر خریداران از کشورهای توسعه یافته مانند اروپا و ایالات متحده با هدف منطقه ای هستند.

پیشنهاد مطالعه:خرید سرور از MVPS.net

معنی MOQ در علی بابا چیست؟

MOQ مخفف Minimum Order Quantity است. حداقل مقداری را که یک تامین کننده می خواهد در یک زمان تولید یا بفروشد را مشخص می کند. روش رسیدن به MOQ ممکن است از یک تامین کننده به دیگری متفاوت باشد. 

همچنین بستگی به هزینه‌هایی دارد که تولیدکننده ممکن است برای تولید مجموعه خاصی از محصولات در یک مرحله متحمل شود. این نه تنها هزینه های تولید را پوشش می دهد، بلکه اطمینان حاصل می کند که تامین کننده سود کسب می کند. خرید از سایت علی بابا چین می تواند تامین کنندگان و فروشندگان را حمایت کند.

در صورت عدم تطابق بین MOQ و تعداد واحدهای تولید شده، آنها نمی توانند هزینه های تولید خود را پوشش دهند یا سود کسب کنند. با این حال، یک نقطه ضعف MOQ، به ویژه برای شرکت های نوپا، ممکن است شامل پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت به شکل هنگفت قبل از شروع واقعی تولید باشد.

 OEM در علی بابا چیست؟

در تولید قراردادی، OEM مخفف عبارت Orginal Equipment Manufacturer است. OEM به سادگی برچسب خصوصی را ارائه می دهد تا به محصول شما حس تمایز نسبت به سایرین بدهد. در اینجا، این وظیفه کارخانه خواهد بود که یک لوگوی شخصی روی محصولی که برای شما تولید می‌کند چاپ نماید.

از این رو، اکثر سازمان های OEM به عنوان تولید کنندگان برچسب خصوصی شناخته می شوند. در اینجا یک مثال از صنعت الکترونیک گرفته شده است. همانطور که می دانیم اپل خدمات تولید الکترونیکی خود را به یک شرکت چینی به نام فاکسکان واگذار می کند، حتی اگر تمام محصولات اپل در کوپرتینو کالیفرنیا طراحی شده باشند. بنابراین، در این مورد، فاکسکان به عنوان شریک OEM اپل در نظر گرفته می شود.

نحوه خرید از سایت علی بابا چین

تامین کننده تایید شده در سایت علی بابا 

نکته دیگری که باید هنگام خرید از سایت علی بابا چین در نظر داشته باشید، تایید تامین کننده در سایت علی باباست. برای اینکه یک تامین کننده تایید شده در علی بابا فعالیت داشته باشد باید در طرح عضویت ممتاز مشترک شود. این به خریداران این اطمینان را می دهد که تجارت آنها توسط شخص ثالث به عنوان قانونی تأیید شده است. پس از پاس کردن چک‌های محل و کسب وضعیت تامین‌کننده طلا، لوگوی شرکت شما با تعداد سال‌هایی که در علی‌بابا به‌عنوان تامین‌کننده طلا بوده‌اید، همراه می‌شود.

تأمین‌کننده می‌تواند نمایه‌های تجاری، قابلیت‌های تولیدی خود را که توسط مؤسسات شخص ثالث مستقل ارزیابی و تأیید شده است را نشان دهد. اما، آیا این تامین کنندگان در علی بابا واقعاً برچسب قابل اعتماد بودن را کسب می کنند؟

اگرچه تامین کنندگان این مزیت را دارند که محصولات خود را قابل مشاهده کنند و در تبلیغات محصول شرکت نمایند، اما همچنان کیفیت محصول برتر و رفتار اخلاقی صحیح را تضمین نمی کند. برخی از شرکت‌ها که تامین‌کننده تایید شده بودند، کیفیت محصول فوق‌العاده‌ای را در علی‌بابا ارائه می‌کنند.

اما هنگام خرید از سایت علی بابا چین مشاهده می شود عده‌ای هستند که محصولات بی‌کیفیت ارائه می‌کنند و در لحظه آخر قیمت‌ها را کاهش می دهند. بنابراین، خریداران حتی در هنگام ثبت سفارش با تامین کنندگان باید بسیار مراقب باشند.

تضمین تجارت در علی بابا 

تضمین تجارت یک سرویس ممتاز و در عین حال رایگان است که به منظور محافظت از منافع خریداران و ایجاد آرامش خاطر در طول کل فرآیند معامله به آنها فرموله شده است. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که خریدار سفارش را مطابق با مشخصات خود یا در تاریخ مقرر دریافت نکند.

اینجاست که مفهوم تضمین تجارت به تصویر کشیده می شود. اگر سفارش با استانداردهای کیفیت مطابقت نداشته باشد، بازپرداخت کامل دریافت خواهید کرد. برای اطمینان از اینکه کالاهای شما تحت پوشش تضمین تجارت هستند، باید به یک «تامین کننده تضمین تجارت» سفارش دهید و به حساب امانی تامین کننده در علی بابا پرداخت کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید هاست از  pq.hosting

تامین کننده پس از دریافت و تایید کالا، مبلغ را دریافت خواهد کرد. برخی از ویژگی های شگفت انگیز ارائه شده در زمان خرید از سایت علی بابا چین به شرح زیر است:

•    حفاظت از پرداخت شما: پرداخت شما تا 30 روز پس از دریافت کالا امن باقی می ماند.

•    اطمینان از کیفیت محصول: سفارش شما واجد شرایط بازپرداخت خواهد بود اگر کیفیت محصول در حد یکسان نباشد.

•    پوشش حمل و نقل: در تاریخ مشخص شده، محموله سفارش خود را دریافت خواهید کرد و در صورت عدم وقوع، از بازپرداخت وجه مطمئن باشید.

•    محافظت از سفارش شما: پس از دریافت کالا، 30 روز از سفارش خود محافظت می کنید.

خرید از سایت علی بابا چین

در صورتی که می خواهید از سایت علی بابا چین خرید کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید. مهم ترین نکته بررسی فروشندگان و تامین کنندگان است که می توانید از بازخوردها در بخش فروشندگان کمک بگیرید. علی بابا یک سایت ایمن است که می تواند کالاهای متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. برای خرید از این سایت و تحویل کالا در ایران، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد