فیسبوک استارتاپ خرید ویدیویی را برای مارکت پلیس خریداری می کند

فیسبوک استارتاپ خرید ویدیویی را برای مارکت پلیس خریداری می کند

توسط : تیم خبری
949

بر اساس گزارش بلومبرگ در اوایل سال جاری، فیسبوک Packagd را که یک استارتاپ 5 نفره با هدف راه اندازی امکان خرید ویدیویی در یوتیوب بود را خریداری کرد.

هم اکنون این شرکت موظف است که قابلیت خرید ویدیویی را برای مارکت پلیس فیسبوک مهیا کند. استارتاپ Packagd توسط اریک فنگ که قبلا با کمپانی Kleiner Perkins Caufield & Byers همکاری داشت، راه اندازی شده است. اکثر کارمندان این استارتات در ماه ستامبر به فیسبوک ملحق شده اند.

فنگ در خصوص راه اندازی این استارتاپ در سال 2017 این چنین گفت: به این استارتاپ به عنوان یک تصور مجدد از QVC یا یک شبکه خرید خانگی فکر کنید.

هر چند فیسبوک زمانی که این استارتاپ را خرید و آن را به کمپانی فیسبوک افزود چیزی اعلام نکرد اما اصلی ترین برنامه این است که از طریق این استارتاپ برای مردم راه حلی مناسب جهت خرید محصول در حین دیدن ویدیو ایجاد شود؛ قبل تر فیسبوک یک ویژگی مشابه را در تایلند امتحان کرد اما آن را سریعا متوقف نمود.

یکی از مدیران فیسبوک در سخنرانی خودش درباره این سرمایه گذاری اینطور گفت: همانطور که در گذشته به اشتراک گذاشته بودیم، ما در حال بررسی راه هایی هستیم که به خریداران اجازه بدهیم به راحتی در حین مشاهده یک ویدیو امکان بررسی و خرید یک کالا را داشته باشند.

این نوع خرید به طور فزاینده ای در آینده جنبه مهمی از عملیات ای کامرس در نظر گرفته ی شود البته در حال حاضر این سبک خرید و فروش به طور گسترده در چین عملیاتی شده است. علی بابا با استفاده از این نوع فروش، رشد قابل توجهی در روز مجرد های چین را تجربه نمود. آمازون نیز نظر موافقی در خصوص این ایده دارد و در حال بررسی آن می باشد.

فارق از همه این موارد فیسبوک نیز قصد دارد به نوعی در حوزه فروش آنلاین وارد شود و جای پای خودش را در آن تثبیت کند از همین رو به این ایده توجه زیادی نموده است! فیسبوک با 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه قطعا زمینه خوبی را برای حضور در این صنعت خواهد داشت از طرفی اینستاگرام به عنوان زیر مجموعه قدرتمند فیسبوک در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سوشیال های عمومی برای خرید و فروش مردم می باشد.

با توجه به این اطلاعات ایده خرید در حالی که مشغول تماشای یک ویدیو هستید آنقدرا هم جدید و بکر نیست اما قطعا جنبه جدیدی از خرید آنلاین را ایجاد می کند. ارائه این نوع خرید به صورت تسهیل شده و عمومی قطعا فوق العاده کاربردی خواهد بود. باید ببینم که این کمپانی های بزرگ تکنولوژی در سال های آینده چه عملکردی درباره این ایده خواهند داشت.

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد