بانک مرکزی جمهوری خلق چین به سمت استفاده از رمز ارز ها پیش می رود

بانک مرکزی جمهوری خلق چین به سمت استفاده از رمز ارز ها پیش می رود

توسط : تیم خبری
928

طبق گزارش ها بانک مرکزی چین اعلام کرده تقریبا طراحی ارز دیجیتالی خود را به اتمام رسانده و قصد دارد آن را برای استفاده گسترده عرضه نماید.

PBOC تمام اطلاعات مرتبط را در مقاله ای که به تازگی منتشر کرده، ارائه نموده است و ادعا کرده طراحی سطح بالا، فرمول استاندارد، تحقیق و توسعه عملکرد ارز دیجیتالی یوان چین به اتمام رسیده است.

موچانگچون، رئیس پژوهشکده ارز های دیجیتال در PBOC گفته است که تمرکز این ارز دیجیتالی روی ثبات، امنیت و کنترل خواهد بود. از طرفی بانک مرکزی نیز اعلام کرده که این ارز همواره مورد حمایت قرار خواهد گرفت و به طور مداوم رشد خواهد کرد.

هنوز تاریخ عرضه مشخصی از طرف بانک برای این ارز در نظر گرفته نشده است اما PBOC اعلام کرده ما به پیشرفت و توسعه ارز های دیجیتال در سال جدید میلادی ادامه خواهیم داد و به نتیجه خواهیم رسید.

بد نیست بدانید که یوان دیجیتالی از سال 2014 در دست توسعه است و قرار است ابتدا در اختیار بانک ها و سپس عموم افراد برای نقل و انتقالات مالی قرار بگیرد. اینطور که پیش بینی شده، اولین شهر هایی که از این ارز استفاده خواهند کرد شنژن و سوژو خواهند بود. PBOC برای آزمایش ارز دیجیتالی چین با بانک های مختلفی مانند بانک های صنعتی و تجاری چین، بانک مرکزی چین، بانک ساخت و ساز چین و همینطور بانک کشاورزی چین، مخابراط چین و تعدادی از شرکت های زیر مجموعه مخابراط چین وارد همکاری شده است.

در ماه اکتبر نیز کنگره چین برای ترویج و توسعه رمزنگاری و همینطور اطمینان از اقدامات امنیت سایبری، قانون رمزنگاری را تصویب کرد.

این قانون می گوید: دولت تحقیقات و کاربرد علم و فناوری در رمزنگاری را تشویق و پشتیبانی می کند و همینطور از حقوق و مالکیت معنوی در رمزنگاری محافظت می کند. علاوه بر آن بر اهمیت آموزش در این زمینه تاکید می کند و خاطر نشان می کند که برای مشارکت های برجسته پاداش هایی نیز بدست خواهد آورد.

منبع: PYMNTS

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد