بهترین پروژه های اوراکل

بهترین پروژه های اوراکل

توسط : تیم محتوا
1,428

در دنیای ارزهای دیجیتال، اغلب پروژه های اوراکل، دارای ارزش چندانی نیستند. با این حال، پروژه های خدمات اوراکل گرا، ارائه می شود که به طور معمول، اعتباری را که لازم است، دریافت نمی کنند. در اینجا بهترین پروژه های اوراکل که می توانید برای سرمایه گذاری در آنها تحقیقات بیشتری داشته باشید، معرفی می شوند.

پروژه های برتر اوراکل: دسترسی به بازار جهانی (UMA)

در اینجا برخی از پروژه های برتر معرفی شده اند:

UMA (@UMAprotocol) اکتبر 2021

اوراکل خوش بینانه UMA (OO) در اصل توسط VitalikButerin در مقاله سال 2014 خود "SchellingCoin: A Minimal-Trust Universal Data Feed" نظریه پردازی شد. این یک پروژه زنده است و صدها میلیون دلار تضمین می کند.  OO  به DeFi این قدرت را می دهد که "انعقاد قرارداد عمومی" را ارائه دهد.

UMA  یکی از بهترین پروژه های اوراکل غیرمتمرکز بر اساس بازار است. UMA به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های مصنوعی مختلفی را بر روی بلاک چین اتریوم بسازند. علاوه بر این، اصل اصلی دسترسی به بازار جهانی در بازار مشتقات اقتصادی است. این پروتکل تلاش می‌کند تا تمرکززدایی را به جهان برساند و موانعی را که سرمایه‌گذاران متوسط را از مشارکت در این فضا بازمی‌دارند، ریشه کن کند.

UMA  این کار را با افشای آنها به دارایی های دنیای واقعی در بلاک چین اتریوم انجام می دهد. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت UMA روی 2.62 دلار است. به همین ترتیب، حجم معاملات 24 ساعته آن 20,068,955 دلار و دارای مارکرکپ 175,398,766 دلار است.

پیشنهاد مطالعه:آیا پرداخت های بین المللی با بیت کوین ممکن است؟

 DOSشبکه رسمی  (@DOSNetwork) مارس 2021

شبکه DOS یک شبکه اوراکل داده غیرمتمرکز زنجیره لایه ۲ است که می‌تواند پروتکل‌های اصلی بلاک چین را حفظ کند. همچنین فیدهای داده در زمان واقعی را ارائه می دهد، DApps  و قراردادهای هوشمند را با منابع داده قابل اعتماد و قدرت محاسباتی بالا متصل می کند. 

شبکه DOS فوق العاده سریع و یکی از بهترین پروژه های اوراکل است و فرآیند خارج از زنجیره را در کمتر از 1 ثانیه به پایان می رساند. با این حال، DOS  معمولاً با اجرای پروتکل لایه پایه 1 محدود می شود. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت DOS در 0.001043 دلار است. به همین ترتیب، حجم معاملات 24 ساعته آن 16269 دلار و ارزش معاملاتی آن 141820 دلار است.

هدف اصلی این پروژه بهبود قابلیت استفاده سراسری فناوری بلاک چین با استفاده از داده های دنیای واقعی و قدرت محاسباتی است. با مجوز چندین بلاک چین ناهمگن، شبکه DOS رقیبی برای پل زدن دنیای واقعی و قراردادهای هوشمند است.

بهترین پروژه های اوراکل

پروژه های برتر اوراکل: Aeternity  (AE)

Aeternity  یک پروتکل بلاک چین قراردادهای هوشمند با ادغام اوراکل ها است. این یک بلاک چین جامع، بسیار مقیاس پذیر و دوستدار اشتراک تورینگ است. Aeternity  اجرای قراردادهای خارج از زنجیره را امکان پذیر می کند. 

این یکی از بهترین پروژه های اوراکل و به عنوان کمک اوراکل داده غیرمتمرکز بسیار مهم و جذاب است زیرا نیاز به اعتماد به هر منبع دیگری را از بین می برد. هیچ پروتکل اصلی بلاک چین در حال حاضر این قابلیت را ندارد. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت AE در 0.07606 دلار است. به همین ترتیب، دارای حجم معاملات 24 ساعته 724,587 دلار و دارای مارکرکپ 27,175,384 دلار است.

پروژه های برتر اوراکل: Band Protocol (BAND)

نزدیکترین رقیب Chainlink و دومین پروژه اوراکل داده غیرمتمرکز سودمند، Band Protocol  است. BAND  همچنین یک پروژه اوراکل داده متقابل زنجیره ای (سازگار با بلاک چین های متعدد) است که داده های دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند تحویل می دهد و مدیریت می کند. 

این امکان نیاز به تغذیه سریع و قابل اعتماد را فراهم می کند، که در برابر دستکاری مقاوم هستند و یک نقطه خرابی ندارند. در زمان نوشتن این مطلب، قیمت BAND در 1.45 دلار است. به همین ترتیب، حجم معاملات 24 ساعته آن 16,739,057 دلار و دارای مارکرکپ 51,232,059 دلار است.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول های ارز دیجیتال شیبا

پروژه های برتر Oracle: Chainlink (LINK)

این یکی از بهترین پروژه های اوراکل است. فیدهای قیمت Chainlink داده‌های بازار باکیفیت و ایمن مورد نیاز برای مقیاس‌بندی اکوسیستم #DeFi را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.  شبکه اوراکل های داده غیرمتمرکز نهایی تا کنون Chainlink است. این پروژه رمزنگاری قراردادهای هوشمند را با داده های رویدادهای دنیای واقعی خارج از زنجیره ترکیب می کند.

اوراکل ها ایمن، مصون از دستکاری، و بنابراین قابل اعتماد هستند. پروژه Chainlink در رأس اختراع اوراکل داده غیرمتمرکز قرار دارد و همیشه جفت/خدمات داده جدیدی را برای ارتقا این حوزه ارائه می کند. ارزش تعهدی آن اپراتورهای گره را ذخیره می کند، زیرا باید در LINK هزینه کند و بیشتر مزایای مبتنی بر رمزنگاری به داده های قابل اعتماد یا ایمن برای قراردادهای هوشمند آنها برای عملیات قوی و طولانی مدت نیاز دارد.

یکی از عناصر حیاتی مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که با بیش از 200 شرکت و واحد بزرگ همکاری دارد. اوراکل های داده Chainlink تقریباً با تمام پروژه های DeFi مبتنی بر اتریوم ترکیب می شوند و از رونق DeFi بهره مند شده اند. از همین روست که از بهترین پروژه های اوراکل محسوب می شود.

توکن LINK بومی پلتفرم، علی‌رغم بحران مالی و قیمت‌های ثابت اکثر دارایی‌های رمزنگاری برتر، سال‌ها تا به امروز به طرز تحسین‌برانگیزی عمل کرده است. در زمان نگارش این مطلب، قیمت لینک 6.79 دلار است. به همین ترتیب، حجم معاملات 24 ساعته آن 811,717,068 دلار و ارزش معاملاتی آن 3,168,117,105 دلار است.

بهترین پروژه های اوراکل

5 پروژه غیرمتمرکز اوراکل در کریپتو

اوراکل های غیرمتمرکز هنوز در حوزه کریپتو به شدت مورد بحث هستند. ظهور امور مالی غیرمتمرکز آنها را به جریان اصلی رساند. با وجود سقوط کریپتو فعلی، پروژه‌های کریپتو اوراکل هنوز یک وسیله سرمایه‌گذاری داغ هستند. در این مقاله نگاهی به 5 تا از بهترین پروژه های اوراکل می اندازیم.

پروژه های کریپتو اوراکل مشکلات دنیای واقعی بلاک چین و قراردادهای هوشمند را حل می کند. آنها به قراردادهای هوشمند زنجیره ای اجازه می دهند تا داده های قابل اعتماد خارج از زنجیره را که اغلب برای اجرای قرارداد ضروری است، دریافت کنند.

 اوراکل داده‌های قابل اعتمادی را از چندین منبع مستقل تهیه می‌کند، آن‌ها را از نظر عدم دقت فیلتر کرده و آن‌ها را به سراسر جهان منتقل می‌کند. همچنین تضمین می نماید که داده ها هنگام تحویل به جایی که مورد نیاز است دستکاری نمی شوند.

چرا کریپتو اوراکل ها مهم هستند؟

قراردادهای هوشمند یکی از بلوک های اساسی در دنیای بلاک چین هستند. برخلاف تصور رایج، آنها در واقع آنقدر باهوش نیستند. آنها پس از پیاده سازی، اجرای منطق پیچیده را فعال می کنند، اما دسترسی پیش فرض به داده های دنیای واقعی ندارند، که برای تصمیم گیری لازم است، مانند دما، قیمت یک دارایی، و غیره

در بررسی پروژه های برتر اوراکل در کریپتو برای سرمایه گذاری در سال 2022، باید گفت که این ارتباط داده‌های زنجیره‌ای خارج از زنجیره برای فعال کردن تصمیم‌گیری‌های پیچیده ضروری است و موارد استفاده در امور مالی، اوراق بهادار، خدمات مبادله، کیف پول‌های هوشمند، بازیابی، پیش‌بینی‌ها، بازی‌ها، قمار و غیره را دارد… در اینجا 5 تا از بهترین پروژه های اوراکل غیرمتمرکز حل‌کننده این مساله هستند. 

دارایی اطلاعات غیرمتمرکز (DIA) ارزش بازار 78.2 میلیون دلار

ما 5 اوراکل برتر خود را با دارایی اطلاعات غیرمتمرکز یا DIA آغاز می کنیم. با توجه به خود پروژه، "DIA یک پلت فرم منبع باز، داده و اوراکل برای اکوسیستم DeFi است. DIA از انگیزه‌های ارزی-اقتصادی برای هدایت عرضه، اشتراک‌گذاری و استفاده از داده‌های قیمت شفاف و تأیید شده توسط جمعیت و اوراکل‌ها در دارایی‌های مالی و دیجیتال استفاده می‌کند.

این سرویس به صورت رایگان قابل دسترسی است، توسط جامعه ای از سهامداران تأیید شده و بسیار مقیاس پذیر است. آزمایشگاه DIA این پروژه را اجرا می کند. طبق اسناد رسمی "DIA یک اکوسیستم برای داده های مالی باز در یک اکوسیستم قرارداد هوشمند مالی است". این یکی از بهترین پروژه های اوراکل است.

کریپتو DIA در حال حاضر با قیمت توکن 0.4 دلار است. سقوط کنونی بازار کریپتو تاثیر خود را بر این توکن گذاشت که باعث شد در کل بازار ارزهای دیجیتال سقوط کند.

پیشنهاد مطالعه:تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

 شبکه DOS (DOS) ارزش بازار 3.6 میلیون دلار

شبکه DOS یکی دیگر از شبکه‌های اوراکل داده غیرمتمرکز آگنوستیک زنجیره‌ای 2 است که می‌تواند از چندین پروتکل اصلی بلاک چین پشتیبانی کند. همچنین فیدهای داده بلادرنگ، اتصال DAppها و قراردادهای هوشمند را با منابع داده قابل اعتماد و قدرت محاسباتی بالا ارائه می دهد.

شبکه DOS بسیار سریع است و فرآیند خارج از زنجیره را در کمتر از 1 ثانیه تکمیل می کند. با این حال، DOS اغلب با عملکرد پروتکل لایه پایه 1 محدود می شود. موارد استفاده اصلی توکن عبارتند از شرط بندی و کارمزد. اپراتورهای گره باید قبل از شروع به ارائه داده، DOS را به اشتراک بگذارند و درخواست کنندگان خدمات اوراکل باید به ارائه دهندگان خدمات در توکن های DOS پرداخت کنند. 
علاوه بر این، رمز DOS برای حاکمیت استفاده می شود. این یکی از بهترین پروژه های اوراکل محسوب می شود.

Aeternity (AE) ارزش بازار 39.3 میلیون دلار

برخلاف بسیاری از پروژه‌های اوراکل داده غیرمتمرکز که به‌عنوان برنامه‌های کاربردی لایه ۲ روی دیگر بلاک‌چین‌ها اجرا می‌شوند، Aeternity یک پروتکل بلاک چین قراردادهای هوشمند با ادغام بومی اوراکل‌ها است. این یک بلاک چین کامل، بسیار مقیاس پذیر و با قابلیت اشتراک گذاری است. ابدیت اجازه اجرای قراردادهای خارج از زنجیره را می دهد.

این پشتیبانی اوراکل داده غیرمتمرکز بومی به ویژه مهم و جالب است زیرا نیاز به اعتماد به هر منبع دیگری را از بین می برد. هیچ پروتکل اصلی بلاک چین در حال حاضر این قابلیت را ندارد.

پروتکل باند (BAND) – ارزش بازار 169.1 میلیون دلار

یکی از بهترین پروژه های اوراکل و نزدیکترین رقیب Chainlink و دومین پروژه اوراکل داده غیرمتمرکز با ارزش، Band Protocol است. BAND همچنین یک پروژه اوراکل داده متقابل زنجیره ای (سازگار با چندین بلاک چین) است که داده های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند ارائه و مدیریت می کند.

این امکان ارائه فیدهای ایمن و قابل اعتماد را فراهم می کند، که در برابر دستکاری مقاوم هستند و یک نقطه خرابی ندارند. سازمان هایی مانند شرکت VC Sequoia Capital و صرافی ارزهای دیجیتال Binance از این پروژه حمایت می کنند.

بهترین پروژه های اوراکل

شبکهChainlink (LINK)   ارزش بازار 7.6 میلیارد دلار

پیشروترین شبکه اوراکل داده غیرمتمرکز تا کنون Chainlink است. این پروژه کریپتو قراردادهای هوشمند را به اطلاعات رویدادهای دنیای واقعی خارج از زنجیره متصل می کند. اوراکل ها ایمن، مقاوم در برابر دستکاری و در نتیجه قابل اعتماد هستند. 

پروژه Chainlink یکی از بهترین پروژه های اوراکل و در خط مقدم نوآوری اوراکل داده غیرمتمرکز قرار دارد و به طور مداوم جفت/سرویس های داده جدید را برای پیشرفت در این زمینه معرفی می کند. ارزش تعهدی آن اپراتورهای گره را ایمن می کند، زیرا باید به صورت LINK پرداخت کند و اکثر سرویس های مبتنی بر رمزنگاری برای قراردادهای هوشمند خود به داده های قابل اعتماد/ایمن برای عملکرد

مؤثر و پایدار نیاز دارند.

یکی از اجزای حیاتی مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که با بیش از 200 شرکت و تیم بزرگ شراکت دارد. اوراکل های داده Chainlink تقریباً با تمام پروژه های DeFi مبتنی بر اتریوم ادغام می شوند و از رونق اخیر DeFi سود برده اند. توکن LINK بومی این پلتفرم، علی‌رغم بحران اقتصادی و قیمت‌های راکد اکثر دارایی‌های رمزنگاری برتر، سال‌ها تا به امروز عملکرد قابل‌توجهی داشته است.

در صورتی که قصد دارید در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، باید در نظر داشته باشید که این یک بازار با ریسک بالا و نوسان زیاد است که لازم است پیش از هر اقدامی، از انواع ابزارهای تحلیلی استفاده کرده و راهنمایی های لازم را از کارشناسان دریافت کنید. 20پیمنت در این خصوص شما را یاری می کند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد