معرفی یوتیوب YouTube و نحوه کسب درآمد از یوتیوب

معرفی یوتیوب YouTube و نحوه کسب درآمد از یوتیوب

توسط : تیم محتوا
3,338

در این مقاله به معرفی یوتیوپ میپردازیم و نحوه کسب درآمد از یوتیوپ را به شما خواهیم گفت. این بسیار جالب است که می توان در یوتیوب تنوع بسیاری از محتوا را مشاهده نمود. بستری از ویدئوهای آموزشی و یا راهنماهای خرید که به سادگی استفاده از چند کلیک قابل دسترسی می باشد. در سال های گذشته نیز، راه یابی بازی های رایانه ای در یوتیوب باعث شده است که نوجوانان نیز جذب این شبکه اجتماعی شده و از مخاطبان جدی یوتیوب به شمار آیند. همین امر باعث شده است که کسب درآمد از یوتیوب نیز مورد توجه قرار گیرد.

برای کسانی که در این شبکه اجتماعی تولید محتوا می کنند، قابلیت درآمدزایی از یوتیوب بسیار مهم و جذاب خواهد بود. این موضوع البته برای کاربران ایرانی و تولید کنندگان محتوا در ایران موانعی وجود دارد که با این حال تعداد کثیری از این افراد در این شبکه اجتماعی کارآمد حضوری فعال دارند.

پیشنهاد مطالعهنحوه استفاده از پی‌پال در iOS

این بسیار هیجان انگیز است که بتوانید در یوتیوب مخاطبان زیادی را جذب نموده و نهایتا از این طریق درآمد خوبی را کسب نمایید. اما برای این کار نیاز است که تلاش و پیگیری های مستمری صورت گیرد تا بتوانید به درآمدی که مدنظر دارید، برسید. 

معرفی یوتیوب YouTube و نحوه کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب برای کاربران ایرانی 

پیش از این نیز اشاره شده بود که به دلیل تحریم های اجرا شده علیه ایران ، این امکان وجود ندارد که بتوان به شکلی رسیم از ایران تبادل پولی با دیگر شرکت های خارجی مانند یوتیوب یا گوگل داشته باشید. این بدان معناست که برای ساکنان ایران دریافت مستقیم پول از یوتیوب ممکن نیست. زیرا زمانی که اکانت گوگل را می سازید و می خواهید به اکانت یوتیوب متصل نمایید، بایستی آدرس محل سکونت را ثبت نمایید. 

پس از آن جهت احراز هویت اقداماتی مانند دریافت نامه انجام خواهد شد. البته به خاطر داشته باشید برای استفاده از یوتیوب و کسب درآمد از آن، می توانید از دو راه حل استفاده نمایید.

 اولین و مطمئن‌ترین راه برای شما این خواهد بود که شخصی قابل اعتماد را در کشوری دیگر پیدا کرده و ساخت اکانت یوتیوب و متصل کردن آن به اکانت ad sense گوگل را به او بسپارید. این روشی است که مطمئن بوده و احتمال بسته شدن اکانت در آن بسیار ضعیف است. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که این کار را به آشنایان و یا دوستان خود بسپارید تا پیگیری های پولهای پرداختی برای شما به سهولت امکان پذیر باشد.

پیشنهاد مطالعهانواع حساب پی پال و لیمیت شدن حساب (paypal)

یکی از مواردی که خوب است انجام شود این است که ساخت اکانت یوتیوب را نیز به فردی که انتخاب کرده اید بسپارید و در نهایت ایمیل شما تحت عنوان مدیریت کانال ثبت شود تا جای هیچ نگرانی باقی نماند.

 ایجاد حساب پی پال برای کسب درآمد از یوتیوب

دومین راهی که می توان در پیش گرفت آن است که حساب پی پال برای خود ایجاد نمایید. این کار از داخل ایران ممکن است و با تهیه سرور مجازی می توانید حساب پی پال برای خود ایجاد کنید. در این خصوص می توانید از سایت 20پیمنت نیز یاری بگیرید. کارشناسان مجرب این مجموعه به سادگی ایجاد حساب پی پال را برای شما انجام خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه پی پال به نشانی https://www.20payment.com/paypal مراجعه کنید.

در این روش ممکن است برای دور زدن تحریم، یوتیوب دسترسی به اکانت شما برداشته و بدین ترتیب تمامی فعالیت های انجام شده از دست خواهد رفت. 

معرفی یوتیوب YouTube و نحوه کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

برای آن که بتوانید از یوتیوب درآمد کسب کنید، پروسه ای آسان در پیش رو دارید. اما پیش از آن نیاز است که شرایط و ضوابط مربوط به یوتیوب را مطالعه کرده و از آن ها آگاهی داشته باشید. در صورتی که تصمیم دارید به شکلی مستقیم با یوتیوب وارد همکاری شوید، همان طور که اشاره شد می بایست حسابی ارزی در خارج از کشور ایران داشته باشید. در کنار آن موارد ذیل را نیز مدنظر گرفته و به آن توجه نمایید.

1-ویدئوهای تولید شده می بایست مطابق با قوانین تبلیغات در یوتیوب باشد. 
2-بازدید از محتواهای ثبت شده می بایست در یکسال گذشته دارای حداقل بازدیدی حدود چهار هزار ساعت باشد.  
3-منطقه ای که در آن ساکن هستید، می بایست جهت انجام تبلیغات شرایط لازم را داشته باشد.
 4-زمانی که تبلیغات را شروع می کنید می بایست دارای یکهزار نفر به عضویت کانال در آمده  باشند.

این نکته را توجه داشته باشید که با ایجاد محتواهای بیشتر در یوتیوب، این امکان را برای خود ایجاد می نمایید که در زمان کوتاه تری شرایط لازم را در این شبکه اجتماعی کسب کنید. از همین روست که می بایست برای تولید محتوا در این محیط زمان مناسبی را صرف کنید. هنگامی که شرایط لازم را جهت درآمد زایی در یوتیوب احراز نمودید می توانید جهت فعال نمودن همکاری با شبکه یوتیوب، مراحل ذیل را انجام دهید.

معرفی یوتیوب YouTube و نحوه کسب درآمد از یوتیوب

مراحل فعال سازی همکاری با یوتیوب 

1-وارد شدن به بخش my channel از مسیر تنظیمات
2-وارد شدن به قسمت youtube studio .
3-انتخاب گزینه other features از سمت چپ نوار منو 
4-ثبت درخواست در بخش monetization 

نکته ای که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که هنگامی که درخواست خود را ثبت می نمایید حدود سی روز طول خواهد کشید تا یوتیوب درخواست شما را بررسی نماید. در برخی از موارد این زمان بیشتر نیز خواهد شد. اگر درخواستی که ارسال نموده اید، پذیرفته نشود، نیاز است که سی روز صبر کرده و مجددا برای ارسال درخواست خود اقدام نمایید.

پیشنهاد مطالعهآزمون تافل چیست

یکی از دلایل مهمی که باعث می شود درخواست شما در یوتیوب رد شود این است که قوانین کپی رایت را رعایت نکرده باشید. جهت همکاری با یوتیوب می بایست تولید محتوا به شکل منحصر بفرد باشد. استفاده از تصاویر دیگر کانال ها جهت تهیه محتوای خود، باعث می شود که یوتیوب درخواست شما را رد نماید.

روش متصل شدن اکانت یوتیوب به گوگل adsense

اولین قدمی که جهت درآمدزایی از یوتیوب نیاز است، اتصال به سرویس تبلیغ گوگل Ad sense می باشد. در خصوص اتصال حساب بانکی نیز همان گونه که پیش تر اشاره شد لازم است که از طریق شخصی بیرون از ایران اقدام گردد تا از بروز هر مساله ای جلوگیری شود.

این را به خاطر داشته باشید که حداقل مبلغی که تسویه حساب صورت می گیرد مبلغ یکصد دلار خواهد بود. به همین دلیل است که برای کسانی که تازه این کار را شروع کرده اند، تسویه حساب ها به صورت چند ماه یکبار انجام خواهد شد که این مبالغ پس از کسر مالیات مطابق با قوانین کشوری که در آن حساب بانکی را باز کرده اید، پرداخت خواهد شد.

می توان گفت که به طور میانگین پرداختی که به هر یک از تولید کنندگان محتوا انجام می شود برای هر بازدید بین 0.1 تا 0.3 دلار خواهد بود. در حقیقت نمی توان میزان مشخصی را برای درآمد از یوتیوب منظور کرد زیرا یوتیوب برای هر اکانت پرداختی متفاوتی دارد و میزان پرداختی در یوتیوب به عواملی بشرح ذیل بستگی دارد.

1-کیفیت در تبلیغ انجام شده 
2-تعداد بازدید از ویدیوهای تولید شده
3-تعداد کلیک روی تبلیغ توسط کاربر 
4- زمان اجرای ویدیو 

معرفی یوتیوب YouTube و نحوه کسب درآمد از یوتیوب

روش های دیگر کسب درآمد از یوتیوب 

لازم به ذکر است که در کنار موارد شرح داده شده روش های دیگری برای درآمدزایی از یوتیوب وجود دارد که در این جا به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

الف - youtube premium

در این روش ویدئوهای خود را در youtube premium  فعال می نمایید. در این شرایط از همکاری، یوتیوب مطابق با بازدیدهایی که از محتوای ویدئویی شما می شود و بر حسب موضوع و میزان زمان ویدئوی شما، قسمتی از سودی حاصل از فروش اکانتهای این قسمت را به شما می پردازد.

ب - همکاری در فروش 

از دیگر راه های کسب درآمد در یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی ، همکاری در فروش خدمات و کالا می باشد. روش کار در این نوع از همکاری بدین صورت است که با فروش کالا و خدمات یک برند، قسمتی از سود فروش را دریافت خواهید کرد. همچنین این بستر می تواند زمینه ای مناسب برای معرفی تخصص و خدمات شما باشد.

ج – جذب کردن اسپانسر 

برای آن که بتوانید از این روش درآمدزایی نمایید الزامی نیست که با یوتیوب همکاری داشته باشید می توانید مستقیما وارد عمل شده و با صاحبان کسب و کار مذاکره کرده و برای تبلیغ کالا و خدمات آن ها، مبلغی را دریافت کرده و درآمد کسب کنید. امروزه یوتیوب فارسی نیز رشد خوبی داشته و مخاطبان زیادی را جذب نموده است و به خوبی می توان با کسب و کارهای مختلفی تعامل داشت.

د - درخواست حمایت از مخاطبان

یکی از روش هایی که در ایران به تازگی به کار گرفته می شود، دریافت حمایت مالی از مخاطبان است. از آنجایی که تولید محتوا به شکل رایگان عرضه می شود، برای زمان و هزینه هایی که برای تولید محتوا می شود، تولید کنندگان ازمخاطبان خود درخواست دونیت یا حمایت مالی می کنند. 

پیشنهاد مطالعهآزمون GRE چیست ؟

پردرآمد ترین افراد در یوتیوب 

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پردرآمدترین افراد در یوتیوب چه کسانی هستند. در این جا به معرفی چند تن از آنان می پردازیم :

رایان کاجی هشت ساله، با کمک والدینش اسباب بازی های متفاوتی را مورد امتحان قرار داده و سپس در یوتیوب تجربیاتش را با دیگران به اشتراک می گذارد. درآمد این کودک هشت ساله، برای هر سال بیست و شش میلیون دلار است.

دود پرفکت نیز یکی دیگر از تولید کنندگان محتوا در یوتیوب است که با اجرای حرکات خاص ورزشی با روحیه ای طنز، ویدئوهایی را به نمایش گذاشته است که برای او سالانه درآمدی حدود بیست میلیون دلار را ایجاد کرده است.

همچنین رت اند لینک، کمدین های از آمریکا هستند که با راه اندازی برنامه ای و دعوت از سلبریتی ها توانسته اند محتواهای بسیار جذاب و پرطرفدار را برای مخاطبان خود تولید نمایند. درآمد این گروه سالانه حدود هجده میلیون دلار است.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد