صفر تا صد تحصیل در فرانسه

صفر تا صد تحصیل در فرانسه

توسط : تیم محتوا
1,175

این نکته مهمی است که بدانید در کشور فرانسه، بودجه ملی که برای آموزش منظور می شود، حدود بیست و سه درصد است. کسانی که به دنبال تحصیل در فرانسه هستند، آن را به دلیل اعتبار مدارک تحصیلی و کیفیت بالای آموزش، انتخاب می کنند. 

در این کشور تحصیلات به صورت نیمه رایگان است. در صورتی که فارغ التحصیلان بتوانند هفت سال به صورت پیوسته در این کشور مشغول به کار شوند، دولت فرانسه به آن ها اقامت خواهد داد. ضمن آن که دانشجویان خارجی می توانند در حین تحصلی بین ده الی سی ساعت در هفته کار کنند و بدین ترتیب خواهند توانست هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

تحصیل در فرانسه

شرایط تحصیل در فرانسه

برای ارائه درخواست پذیرش تحصیل در فرانسه، لازم است که بهمن ماه یا ماه فوریه اقدام شود. به طور معمول نتایج ارزیابی در تیرماه یا ماه ژوئیه مشخص می شود. پذیرفته شدگان می توانند از این زمان برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند که عمدتا مدت زمانی که ویزا دریافت می شود، حدودا هفتاد روز خواهد بود. ضمن آن که برای همراهان دانشجو نیز، ویزای همراه صادر خواهد شد. 

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در هلند

در ماه سپتامبر، پذیرش دانشجو در دانشگاههای فرانسه صورت می گیرد. برای کسانی که می خواهند در این کشور تحصیل کنند، این امکان وجود دارد که در دوره های زبان فرانسوی که در دانشگاه و کالج های این کشور برگزار می شود، شرکت نمایند. که جهت حضور در این دوره ها نیز ویزا صادر خواهد شد. 

تحصیل در فرانسه

مزیت های تحصیل در فرانسه

یکی از مزایای تحصیل در فرانسه آن است که هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، پایین تر است. همچنین دانشجویان می توانند در دانشگاه های این کشور که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، تحصیل نمایند و در این خصوص الزامی به یادگیری زبان فرانسه نیست.

از سویی دیگر، دولت فرانسه، شرایطی همچون پرداخت کمک هزینه به دانشجویان برای زندگی و محل سکونت را ایجاد کرده است. بیمه درمانی دانشجویان نیز رایگان می باشد. به عبارتی دانشجویان به آسانی می توانند با دریافت بورسیه و یا کمک هزینه، برای تحصیل در فرانسه اقدام کنند.

تحصیل در فرانسه با زبان انگلیسی 

لازم به ذکر است که برای تحصیل در فرانسه در مقاطع کارشناسی، به تعداد محدودی به زبان انگلیسی می باشد. پیشنهاد می شود که در این مقطع، تحصیل به زبان فرانسوی انتخاب شود. اما در مقاطع بالاتر می توان به زبان انگلیسی تحصیل نمود که الزاما شهریه بالاتری را منظور می کنند. 

به هر صورت، تحصیل در این کشور با زبان فرانسه می تواند در کاهش هزینه های دانشگاه کمک شایانی نماید. ضمن آن که با آموختن زبان فرانسوی، آسان تر می توانید با فرهنگ این کشور آشنا شده و ارتباطات موثرتری داشته باشید. 

تحصیل در فرانسه

تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه 

برای تحصیل در مقطع دکترا، به صورت رایگان نمی باشد. در صورتی که دارای بورسیه باشید می توانید حین تحصیل درآمد داشته باشید. به عبارتی ویزای تحصیلی در این مقطع، به صورت ویزای شغلی بوده و به صورت ماهانه حقوق دریافت می نمایید. 

دوره تحصیلی در مقطع دکترا در کشور فرانسه بین سه تا پنج سال است که به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی پرداخت می شود. این کشور در جهت جذب دانشجویان ممتاز، اقدام به برگزاری کلاس های زبان انگلیسی کرده است. این موضوع باعث شده است که داوطلبان زیادی، درخواست به این دوره ها را داشته باشند. اما لازم به ذکر است که برای ورود به دوره های فوق، بایستی رزومه ای ممتاز داشته باشید. 

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ایتالیا

داشتن نمره بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ آیلتس و داشتن معدلی بالا یا فارغ التحصیلی بودن از دانشگاه هایی با رنکینگ خوب و یا داشتن مقالات تحقیقاتی می تواند باعث موفقیت در پذیرش این دوره ها باشد. دانشجویانی که این دوره ها را می گذرانند درپایان دوره لازم است که دفاعیه این را ارائه نمایند که در صورتی که تایید شود، می توانند مدرک دکترای خود را دریافت کنند. این دانشجویان تا شش ماه بعد فرصت دارند تا شغلی مناسب خود در دانشگاه ها بیابند.

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور فرانسه 

برای تحصیل در رشته های پزشکی، لازم است که 9 سال تحصیل در فرانسه انجام شود. در سال اول، آموزش با سایر رشته ها دارای ارتباط است. پایان سال اول آزمونی گرفته می شود که در صورت قبولی، دانشجویان می توانند وارد سال دوم رشته پزشکی شوند. دوره کارآموزی نیز پس از پایان دوره پزشکی، سه سال است که لازم است در بیمارستان ها و همراه با یک پزشک انجام شود.

اما در رشته داندانپزشکی دوره ها شش ساله بوده و پس از دو سال اول، لازم است که آزمون ورودی داده شده و در صورت قبولی چهارسال بعدی را می تواند بگذراند. که البته سال آخر مربوط به شاخه تخصصی است. این رشته تحصیل به زبان فرانسوی است و نمی توان با زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی تحصیل نمود.

تحصیل در فرانسه

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 

در اغلب دانشگاه ها در فرانسه، پس از آن که دوره لیسانس به پایان می رسد، دو مقطع برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد وجود دارد که به مستمر یک و مستمر دو نام گرفته است و این دوره ها، یکساله می باشند که دوره کارآموزی نیز به آن ها تعلق می گیرد. دوره کارآموزی چهل و پنج روزه بوده و پس از دوره مستمر دو که فعالیت تحقیقاتی است، صورت می گیرد. 

در مقطع کارشناسی ارشد، عمدتا تدریس به زبان انگلیسی بوده و دانستن زبان فرانسه الزامی ندارد. تعداد واحد درسی که باید گذرانده شود یکصدو بیست واحد خواهد بود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که دانشجویان مجاز هستند هنگام تحصیل در فرانسه در این مقطع حدود بیست ساعت درهفته را مشغول کار بوده و درآمدی حدود دویست یورو داشته باشند که این مبلغ می تواند برای تامین هزینه های زندگی مناسب باشد. البته یافتن شغل مناسب دانشجویی متناسب با توانمندی های فرد، تجربیاتش، شخصیت وی و نهایتا تسلط به زبان فرانسوی دارد. بسیاری از دانشجویان این مقطع، پس از پایان دوره تحصیل، مشغول به کار تمام وقت شده و ویزای کاری دریافت می کنند.

مقطع کارشناسی در فرانسه 

برای تحصیل در فرانسه در مقطع کارشناسی میبایست دوره سه الی چهارساله طی شود که در این مدت، بین یکصدو هشتاد الی دویست و چهل واحد درسی را خواهند گذراند. به طور معمول تدریس به زبان فرانسه بوده و بایستی در ابتدای دوره کارشناسی مدرک b2 زبان فرانسه را دریافت کرده باشند. 

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در استرالیا

تمامی دانشجویان سالانه شهریه ای حدود دو الی سه یورو داشته و از مزایای بیمه، حمل و نقل و کمک هزینه اقامت استفاده خواهند کرد. این دانشجویان می توانند بیست ساعت در هفته شغلی داشته باشند. که دریافتی آن ها در هر ساعت حدودا دوازده یورو می باشد. که می تواند قسمتی از هزینه های زندگی خود را تامین نماید. 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام ارسال مدارک برای ثبت نام در دانشگاه، از شما نامه ای در جهت تایید پشتوانه مالی معادل یک سال تحصیلی خواسته می شود. برای کسانی که به خوبی دوره کارشناسی را پشت سر گذاشته باشند، امکان کار در فرانسه و دریافت ویزای کاری می باشد.

تحصیل در فرانسه

مدارک برای درخواست تحصیل در فرانسه 

جهت تحصیل در فرانسه مدارک ذیل را بایستی تهیه و آماده نمایید: 

1-کل مدارک تحصیلی 
2-مدارک مربوط به سابقه کاری 
3-مدرک زبان فرانسه 
4- تنظیم انگیزه نامه 
5- تهیه پروژه پژوهشی برای مقاطع دکترا
6- توصیه نامه در رشته مربوطه از سوی دو استاد به زبان انگلیسی 

پیشنهاد مطالعهراهنمای جامع تحصیل در روسیه

مدارک مربوط به ویزای تحصیل در فرانسه 

1-تصویر و اصل شناسنامه 
2- تصویر و اصل گذرنامه 
3- ترجمه و ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی 
4-ارائه حساب و نامه بانک در خصوص اعلام پشتوانه مالی یک سال تحصیل در فرانسه 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد