معرفی ارز رمزپایه ریپل Ripple و بررسی آن

معرفی ارز رمزپایه ریپل Ripple و بررسی آن

توسط : تیم محتوا
1,076

پلت فرم Ripple یک پروتکل منبع باز است که برای انجام معاملات سریع و ارزان طراحی شده است. در حقیقت ریپل را به عنوان ارز رمزنگاری شده و سیستم عامل در دنیای ارزهای دیجیتالی می شناسند. این پلتفرم ارز مخصوص خود را دارد و هر کسی این امکان را دارد تا از این پلتفرم از طریق RippleNet استفاده کنند.

لازم به ذکر است که RippleNet شبکه ارائه دهندگان پرداخت نهادی مانند بانک ها و مشاغل خدمات پولی است که از راه حل های توسعه یافته توسط Ripple در جهت ارائه کردن تجربه هایی برای انتقال پول در تمامی جهان بدون هیچ اصطکاکی استفاده می نماید.

XRP چیست ؟ 

XRP نشانه ای است که برای انتقال ارزش که از طریق RippleNetwork انجام می شود. ایده مهم این توکن این استکه در مبادله های دیگر ارزهای رمزپایه و فیات، به صورت واسطه عمل نماید. هزینه معامله در این ارز رمزنگاری، 0.00001 دلار است. در اکوسیستم ریپل، XRP عملکرد بسیار قابل توجهی دارد. این توکن دستگاه دیجیتالی است که امکان استفاده از خدمات شبکه را فراهم می کند.

XRP از این طریق به عنوان رمز خدمات عمل می کند. این رمز تغییر مقدار در شبکه Ripple را منعکس می کند. از XRP می توان به عنوان واسطه مبادله استفاده کرد. با وجود این سکه، بانک های شرکت کننده می توانند معاملات جهانی پول را بدون در نظر گرفتن نرخ ارز و غیره ارتقا دهند.

https://www.20payment.com/article/13991206607975/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%B1%D9%85%D8%B2%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%B1%DB%8C%D9%BE%D9%84-Ripple-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D9%86

بنیانگذاران Ripple (XRP) 

در ابتدای سال 2004، این پروتکل به شکل نمونه ساخته شد. اما در حقیقت فعالیت آن از سال 2013 شروع گردید. در این زمان جد مک کالب، که بنیانگذار EDonkey بود، از سرتاسر جهان، برخی از سرمایه گذاران را به هدف سرمایه گذاری در این پلتفرم به آزمایشگاه های ریپل دعوت نمود.

یکی از این سرمایه گذاران کریس لارسن است که به عنوان سرمایه گذار و مدیر بازرگانی موفق شناخته شده است که اکنون به عنوان مرد شماره یک در دنیای ارز رمزنگاری شده، به حساب می آید. وی موسس چندین شرکت در زمینه خدمات مالی آنلاین است. همچنین جد مک کالیب برنامه نویس و کارآفرین شناخته شده ای است که استارت آپ هایی همچون ریپل را در دنیای رمزنگاری ایجاد کرده است.

الگوریتم اجماع پروتکل (Ripple (RPCA

لازم به ذکر است که ریپل برخلاف دیگر ارزهای رمزپایه مانند بیت کوی ، بدون بلاکچین است. شاید این موضوع عجیب باشد. اگر بلاکچین نداشته باشد، چگونه تراکنش ها را تأیید می کند و مطمئن می شود همه چیز خوب است؟ برای این منظور Ripple دارای فناوری اختراع شده اختصاصی به نام الگوریتم اجماع پروتکل Ripple (RPCA) است. اجماع به این معنی است که اگر هر گره با بقیه موافق باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد. 

کاربرد ریپل 

لازم به ذکر است که در زمان مبادلات و تبدیل ارزها، می توان ارزهای بسیاری را یافت که به صورت مستقیم به یکدیگر  قابل تبدیل نیستند. بنابراین، بانک ها باید از دلار آمریکا به عنوان واسطه استفاده کنند.  که یک کمیسیون مضاعف وجود دارد. با استفاده از ریپل می توان معاملات سریع بین المللی را انجام داد. به طور کلی میانگین زمان معامله 4 ثانیه است. همچنین کاربر اساساً می تواند ارز خود را برای معاملات سریع و ارزان صادر کند. 

معرفی ارز رمزپایه ریپل Ripple و بررسی آن

مزایای Ripple چیست؟

Ripple- در اصل به عنوان یک سیستم پرداخت روزانه طراحی شده است، بنابراین قدرت آن بسیار بیشتر از بیت کوین است. بنابراین، معاملات بسیار سریعتر و ارزان تر انجام می شوند.

- این ارز رمزنگاری شده به عنوان یک سازمان رسمی آغاز به کار کرده است، زیرا تمرکز اصلی آن استفاده از بانک ها است. بنابراین این موضوع مانند بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر تحت کنترل تنظیمات چندگانه نیست.

- ریپل توانایی تبدیل به هر ارز یا ارزشی مانند طلا را با کمترین کمیسیون دارد.

آیا ریپل سرمایه گذاری خوبی است؟

چیزی به عنوان 100٪ سرمایه گذاری مطمئن وجود ندارد و هر تصمیمی خطرات خود را دارد. توصیه می شود برای سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده، ابتدا تمامی جوانب مثبت و منفی آن را در نظر گرفته و با کارشناسان خبره و حرفه ای همچون 20پیمنت مشورت های لازم را داشته و سپس اقدام نمایید.

در حقیقت ارزش XRP زمانی بیشتر می شود که بانک ها به عنوان بستر معاملاتی، بیشتر از این رمز ارز استفاده نمایند. هنگامی که این اتفاق افتاده و بانکها به عنوان یک واحد پول بانکی به صورت یکپارچه از این ارز استفاده کنند و آن را جایگزین پردازش مبادلات ارزی نمایند، این سکه دارای ارزش بالایی شده و سرمایه بسیار خوبی برای کسانی خواهد شدکه در Ripple سرمایه گذاری نموده اند.

از سویی دیگر به خاطر داشته باشید که این ارز رمزپایه بسیار متمرکز است. از آنجا که توکن ها قبلاً استخراج شده اند، توسعه دهندگان این ارز رمزنگاری شده می توانند تصمیم بگیرند که چه زمان و چه مقدار را آزاد کرده یا آزاد نکنند. بنابراین، اساساً مانند سرمایه گذاری در یک بانک است. علاوه بر مرکزیت، امروز تقریباً انحصار به حساب می آید زیرا آزمایشگاه های ریپل  شصت و یک درصد از سکه ها را در اختیار دارند.

معرفی ارز رمزپایه ریپل Ripple و بررسی آن

چرا از ریپل انتقاد می شود؟

شاید لیست بانک های معتبری که قصد خود را از استفاده ریپل اعلام کرده اند، مشاهده کنید، اما واقعیت این است که بسیاری از این بانک ها ممکن است که از پلتفرم استفاده نمایند اما از رمز استفاده نکرده و هنوز در مرحله آزمایش قرار دارند. 

این موضوع می تواند معاملات شما را مسدود کند. شایعاتی وجود دارد که جد قرارداد را نقض کرده است، اما حتی ممکن است منجمد کردن معامله بر خلاف اصول اساسی ارز رمزنگاری شده باشد.

بهترین زمان برای سرمایه گذاری 

بسیاری از تحلیلگران و متخصصان رمزنگاری بر این عقیده اند که Ripple آینده ای مناسب برای کاربران جدید و موجود است. XRP در واقع یک گزینه جذاب است. در حال حاضر با ریپل ارزان قیمت 0.26 دلار در هر سکه معامله می شود. 

اگر قصد دارید در ریپل سرمایه گذاری کنید و این ارز را با بهترین قیمت خریداری کنید، سال 2021 بهترین زمان برای سرمایه گذاری در این رمز ارز است زیرا ارزش ریپل از ابتدای سال 2021 کاهش یافته است و انتظار می رود که ارزش آن دوباره افزایش یابد و به زودی ادامه یابد. برای آن که بتوانید اطلاعاتی کامل تر در خصوص این ارز کسب کنید، می توانید با کارشناسان 20پیمنت در تماس باشید.

برچسـب هـا : ارز دیجیتال ، ریپل ، Ripple
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد