معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

توسط : تیم محتوا
1,261

ایتالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل مناظر شگفت انگیز از سواحل و کوهها، تاریخی چشمگیر و غذاهای خوشمزه و متنوع همواره در دنیا مورد توجه بوده است. ضمن آنکه باید اضافه شود که اولین دانشگاه در اروپا ، تقریباً هزار سال پیش در این کشور تأسیس شده است. امروزه می توان گفت که بهترین دانشگاه های ایتالیا ، در میان دانشگاه های برتر اروپا قرار دارند.

دانشگاه هایی مانند ساپینزای رم یا دانشگاه پادوا که دارای قدمت چند صد ساله بوده اند در کنار دانشگاه های مدرن امروزی مانند دانشگاه میلان در این رتبه بندی جهانی قرار دارند که می توان گفت در میان این مراکز آموزشی با کلاس جهانی، انتخاب از میان دانشگاه های ایتالیا، چندان ساده نیست.

رتبه بندی دانشگاه چگونه انجام می شود ؟

رتبه بندی دانشگاه های QS World از مهمترین مراجع رتبه ها می باشد. رتبه بندی QS تا حد زیادی به نظرسنجی دانشگاهی خود متکی است و از هزاران دانشگاه در سراسر جهان درباره شهرت دانشگاه ها تحقیق می کند.  رتبه بندی دانشگاههای جهانی Times Higher Education  و به اختصار THE Rankings، طیف وسیعی از آمار را جمع آوری می کند. 

این رتبه بندی دانشگاهی توسط دانشگاه شانگهای جیائو تانگ انجام می شود که بر کیفیت تحقیق متمرکز است. به عنوان مثال با تعداد مقالات علمی منتشر شده و تعداد کارمندان یا فارغ التحصیلان برنده جایزه نوبل ارزیابی می شود. که می توان گفت بهترین دانشگاه های ایتالیا نیز در این رتبه بندی جایگاه مناسبی را از آن خود کرده اند.

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

تحصیل در بهترین دانشگاه های ایتالیا 

از نظر آموزش، کشور ایتالیا نقش مهمی در اصلاح آموزش عالی اروپا داشته است به طوری که می توان گفت این دانشگاه ها قدمت زیادی در میان دانشگاه های جهان، به خصوص اروپا دارند. بنابراین وقتی این کشور اصلاحات را در سال 1999 دنبال کرد، توانست سنت دیرینه دانشگاهی خود را تقویت نماید. با داشتن دانشگاههای ممتاز و نوآور، ایتالیا در حال تبدیل شدن به یک مقصد مشهور در خارج از کشور است و مناسب برای دانشجویانی است که به دنبال بهترین دانشگاههای ایتالیا هستند.

ایتالیا برنامه های آکادمیک با کیفیت بالا و فرصت های ابتکاری تحقیقاتی را ارائه می دهد. سیستم آموزشی ایتالیا توسط 42 کشور شناخته شده است و مدرک تحصیلی در ایتالیا معادل مدارکی است که در انگلیس، فرانسه، سوئد، دانمارک ارائه می شود.

این کشور دانشجویان بین المللی را از طریق برنامه های مختلف مانند استعدادیابی در ایتالیا (IYT) و بورس تحصیلی سالانه دولت ایتالیا توسط وزارت امور خارجه جذب می کند. دولت ایتالیا بیشتر هزینه ها را در دانشگاه های دولتی متقبل می شود. به همین دلیل، ایتالیایی ها و دانشجویان بین المللی، متناسب با درآمد خانواده، شهریه خود را پرداخت می کنند. هزینه ها از یک معافیت کامل تا حدود 5000 یورو در سال برای برنامه های تخصصی متغیر است.

همچنین تدریس در این کشور و در بهترین دانشگاههای ایتالیا به زبان ایتالیایی انجام می شود. با این حال، بسیاری از برنامه ها به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. هزینه های زندگی در ایتالیا به شهری که در آن تحصیل می شود، بستگی دارد اما از 700 تا 1000 یورو در ماه متغیر است. تحصیل در ایتالیا یک تجربه فرهنگی غنی در شهرهای تاریخی بولونیا، میلان، پیزا، رم و بسیاری دیگر می دهد.

پیشنهاد مطالعهپردرآمد ترین شغل ها در کانادا

کار همزمان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا 

دانشجویان بین المللی و دارندگان پروانه اقامت برای تحصیل می توانند در کنار تحصیل در ایتالیا کار کنند. با این حال، نباید بیش از 20 ساعت در هفته و 1040 ساعت در سال باشد. اتباع اتحادیه اروپا می توانند بلافاصله کار کنند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به مجوز کار نیاز دارند و برای اخذ این مجوز باید از یک شرکت یا کارفرمای ایتالیایی پیشنهاد شغلی داشته باشند.

اگر می خواهید بعد از فارغ التحصیلی در ایتالیا کار پیدا کنید، برای کار باید مجوز اقامت بگیرید. شما باید مواردی را به قانون مهاجرت ارائه دهید که شامل اجازه اقامت معتبر برای تحصیل، قرارداد مسکن و اثبات حساب بانکی خود می شود. در مرحله بعدی، انتخاب می کنید که چه نوع اجازه کار لازم است، سپس اداره مهاجرت درخواست شما را درمورد سهمیه سال ارزیابی می کند. پس از اعطای این مجوز، به مدت یک سال معتبر بوده و پس از اشتغال یا شروع کار می تواند تمدید شود.

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

برترین دانشگاه های ایتالیا 

1. دانشگاه بولونیا (UNIBO)

دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه جهان است که در سال 1088 تاسیس شده است. در حال حاضر، این دانشگاه 232 برنامه و رشته تحصیلی دارد. هشتاد و چهار مورد از آنها بین المللی هستند و 68 مورد به زبان انگلیسی تدریس می شوند. موضوعات مهم شامل پزشکی، ریاضیات، علوم پایه، اقتصاد، مهندسی و فلسفه است. از آنجا که فعالیت های تحقیقاتی بسیار خوبی دارد و در میان دانشگاه های برتر قرار گرفته است، یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی به شمار می آید.

UNIBO دارای پنج پردیس در سراسر ایتالیا و یک شعبه در بوینس آیرس است تا اطمینان حاصل شود که آموزش با کیفیت مناسب به کل منطقه می رسد. این دانشگاه با چندین استراتژی جهانی نیز شایستگی بین فرهنگی را توسعه می دهد. دانشجویان داخلی و بین المللی با خدمات عالی آکادمیک، امکانات ورزشی و باشگاه های دانشجویی، تجربه یادگیری بسیار مناسبی خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعهآزمون TestDaf و نحوه ثبت نام آن برای کشور آلمان

2. دانشکده مطالعات پیشرفته Scuola Superiore Sant’Anna

این دانشکده یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. این یک مدل برجسته از یک مدرسه عالی تحصیلات تکمیلی است که به معنای یک موسسه معتبر مستقل از دولت است. آنها برای آموزش و تحقیقات پیشرفته و یک فرایند پذیرش بسیار رقابتی در تمامی دنیا شناخته شده اند. رشته های تحصیلی عمدتا علوم اجتماعی مانند تجارت و اقتصاد و علوم تجربی مانند پزشکی و علوم پایه هستند.

این دانشگاه نخبه از رتبه های بین المللی به ویژه رتبه بندی دانشگاه های جوان برخوردار است. دوره اقتصاد آن در ایتالیا برجسته است و تحصیلات تکمیلی تخصصی، توجه بین المللی را به خود جلب می کند. Scuola Superiore Sant’Anna در شهر تاریخی پیزا در توسکانی، منطقه ای معروف به سواحل و باغ های انگور واقع شده است.

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

3. Scuola Normale Superiore (La Normale)

Scuola Normale Superiore یک دانشگاه ایتالیایی است که توسط ناپلئون در سال 1810 تأسیس شد. هدف، آموزش معلمان در امپراتوری و متعاقباً آموزش شهروندان آن بود. تاکنون، la Normale در چندین رتبه در ایتالیا در گروه تدریس مقام اول را دارد. این موسسه همچنین اولین بار در ایتالیا بود که برنامه دکترا را در سال 1927 ایجاد کرد.

اکنون به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا است که دوره های علوم انسانی، علوم ریاضی و طبیعی و علوم سیاسی و اجتماعی ارائه می دهد. پذیرش در این دانشگاه مراحل سختی دارد. اما دانشجویان پذیرفته شده هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. لا نورمال دارای پردیس هایی در شهرهای تاریخی پیزا و فلورانس است.

پیشنهاد مطالعهآموزش نحوه ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2022

4. دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza)

دانشگاه ساپینزا دانشگاه معتبری در رم و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. ساپینزا از سال 1303 محلی برای شخصیت های برجسته تاریخی، برندگان جایزه نوبل و بازیگران اصلی سیاست ایتالیا بوده است. آموزش و تحقیقات فعلی آن، این موسسه را در میان 3 درصد دانشگاه های برتر جهان قرار داده است. آثار کلاسیک و تاریخ باستان و باستان شناسی از موضوعات برجسته آن است. این دانشگاه سهم قابل توجهی در تحقیقات علوم پزشکی، علوم طبیعی، علوم انسانی و مهندسی دارد.

Sapienza به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا و در رده اول اعتبار دانشگاهی در ایتالیا است و هر ساله بیش از 1500 دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند. علاوه بر این، برای کتابخانه تاریخی، 18 موزه و دانشکده مهندسی هوافضا شناخته شده است.

5. دانشگاه پادووا (UNIPD)

دانشگاه پادووا، یکی از برترین دانشگاههای ایتالیا برای دانشجویان بین المللیاست که در ابتدا به عنوان دانشکده حقوق و الهیات در سال 1222 توسط گروهی از محققان برای پیگیری آزادی علمی بیشتر تاسیس شد. امروزه این دانشگاه دارای هشت دانشکده با 32 گروه است. درجات آن گسترده و چند رشته ای است، از مهندسی اطلاعات گرفته تا میراث فرهنگی و علوم اعصاب را در بر می گیرد. UNIPD بخشی از گروه کویمبرا ، یک گروه بین المللی از دانشگاه های تحقیقاتی است.

این دانشگاه در شهر هنری پادوا واقع شده است و محل ساختمان های قرون وسطایی، کتابخانه، موزه و بیمارستان دانشگاه است. این دانشگاه همچنین باغ گیاه شناسی پادوا و رصدخانه نجوم در آسیاگو را اداره می کند.

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

6. دانشگاه Vita-Salute San Raffaele (UniSR)

دانشگاه Vita-Salute San Raffaele یک دانشگاه خصوصی و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد که به پزشکی، فلسفه و روانشناسی اختصاص دارد. از نظر استناد به تحقیقات در مجلات بین المللی در ایتالیا رتبه اول را دارد. UniSR به دلیل مراقبت های اولیه استثنایی مشهور است که توسط موسسه پزشکی وابسته به آن، بیمارستان San Raffaele تجربه می شود.

UniSR یک برنامه پزشکی بین المللی ارائه می دهد که به زبان انگلیسی برگزار می شود. دانشجویان همچنین می توانند در پارک علمی شناخته شده بین المللی آن تحصیل کنند. پردیس UniSR یک محیط دانشجو محور است که شامل امکانات آموزشی، پژوهشی، ورزشی و زندگی با کیفیت بالا است.

7. دانشگاه ترنتو (UniTrento)

دانشگاه ترنتو به عنوان یک موسسه علوم اجتماعی در سال 1962 آغاز به کار کرد و اولین دانشکده جامعه شناسی در ایتالیا را ایجاد کرد. با گذشت زمان، به فیزیک، ریاضیات، روانشناسی، مهندسی صنایع، زیست شناسی، اقتصاد و قانون گسترش یافته است. این به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا در حال حاضر دارای ده بخش دانشگاهی و چندین دانشکده دکترا است. UniTrento برای بین المللی سازی ارزش قائل است و با موسسات آموزشی در سطح جهان اتحاد دارد.

UniTrento آموزش درجه یک خود را با کسب چندین رتبه بندی بین المللی دانشگاه اثبات می کند. به ویژه در رتبه بندی دانشگاه های جوان و رتبه بندی آکادمیک مایکروسافت که گروه علوم رایانه خود را به رسمیت شناخت، بسیار عالی ظاهر شده است.

پیشنهاد مطالعههزینه سفارت انگلیس

8. دانشگاه میلان (UniMi / La Statale)

دانشگاه میلان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی پیشرو در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی با بیش از 64000 دانشجو است. این دانشگاه را به یکی از بزرگترین و بهترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا تبدیل کرده است. این مرکز شامل ده دانشکده از 33 گروه و 53 مرکز تحقیقاتی است. UniMi به طور کلی آموزش با کیفیتی ارائه می دهد و بیشتر در جامعه شناسی، فلسفه، علوم سیاسی و حقوق شناخته شده است. همچنین این تنها موسسه ای در ایتالیا است که در گروه 23 عضو دانشگاه های تحقیقاتی اروپا گنجانده شده است.

محوطه دانشگاه La Statale شامل بناهای تاریخی، کتابخانه ای غنی، باغ های گیاه شناسی و رصدخانه نجومی برای دانشجویان است. این دانشگاه برای افزایش 2000 دانشجوی بین المللی فعلی خود، استراتژی های جامع بین المللی سازی را اجرا می کند.

9. دانشگاه Milano-Bicocca (Bicocca / UNIMIB)

دانشگاه Milano-Bicocca یک دانشگاه جوان و آینده نگر در میلان و مونزا است. حوزه های موضوعی آن شامل جامعه شناسی، روانشناسی، حقوق، علوم، اقتصاد، پزشکی و جراحی و علوم تربیتی است. تحقیقات در بیکوکا طیف گسترده ای از موضوعات را با رویکرد بین رشته ای پوشش می دهد. این یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد که توانسته است مجموعه صنعتی پیرلی را به مراکز تحقیقاتی و پیشرفته پیشرفته تبدیل کرد. این دانشگاه همچنین به دلیل راه اندازی مرکز تحقیقات عالی دریایی در مالدیو، که زیست شناسی دریایی، علوم گردشگری و علوم محیطی را مطالعه می کند، شناخته شده است.

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

10. Politecnico di Milano (PoliMi)

دانشگاه پلی تکنیک میلان بزرگترین دانشگاه فنی و یکی از بهترین دانشگاه های ایتالیا می باشد که به مهندسی، طراحی و معماری اختصاص دارد. از نتایج رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2020 ، این دانشگاه در رتبه 20 در مهندسی و فناوری قرار گرفت. برای مهندسی عمران و سازه، مهندسی هوافضا مکانیکی، معماری و هنر و طراحی در رتبه 9 قرار گرفت.

PoliMi ، یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا، همیشه بر روی تحقیقات تجربی و انتقال فناوری برای دنیای با بهره وری بیشتر تمرکز کرده است. با نهادهای برجسته اروپایی همکاری می کند و از کشورهای آمریکای شمالی تا جنوب شرقی آسیا گسترش یافته است. همچنین با بیش از 2000 اختراع ثبت شده و 700 اختراع در سطح جهانی در تحقیقات علمی شرکت می کند.

پیشنهاد مطالعهانواع ویزای ارمنستان

در صورتی که قصد دارید برای تحصیل به ایتالیا مهاجرت کنید و برای یکی از دانشگاه های برتر این کشور، تقاضای پذیرش ارسال نموده اید، می توانید از خدمات مهاجرتی 20پیمنت بهره مند شده و مشاوره های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد