بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین دانشگاه های آلمان

توسط : تیم محتوا
928

در مورد انتخاب بهترین دانشگاه های آلمان ، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت که شامل انتخاب برنامه تحصیلی مناسب، مکان مناسب و همچنین بررسی کیفیت دانشگاه به طور کلی است. شاید جستجوی رتبه بندی برتر دانشگاه ها بتواند به شما در تصمیم گیری در مورد تحصیل در آلمان کمک کند.

لازم به ذکر است که سیستم رتبه بندی CHE فقط در دانشگاه های آلمان اعمال می شود. مرکز توسعه آموزش عالی در آلمان (CHE) هر ساله رتبه های برتر و رتبه بندی تحقیق خود را منتشر می کند. این رتبه بندی برای کسی که به دنبال بهترین دانشگاه برای یک رشته خاص است، ، ایده آل می باشد.

این درحالی است که رتبه بندی دانشگاه جهانی QS رایج ترین رتبه بندی دانشگاه در جهان است و این رتبه بندی عمدتاً بر اساس بررسی های دانشمندان، دانشگاهیان و استخدام کنندگان، نسبت دانشجو به استاد را در نظر می گیرد. طبق رتبه بندی QS ، بهترین دانشگاه های آلمان دو موسسه اصلی مونیخ ، TMU (دانشگاه فنی مونیخ) و LMU (دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ) هستند.

پیشنهاد مطالعهثبت نام در آزمون SAT و پرداخت هزینه آن

رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان یکی از قدیمی ترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه ها می باشد که توسط ShanghaiRanking Consultancy جمع آوری شده است. این رتبه بندی ها با توجه به تعداد مقالات منتشر شده، جوایز نوبل و مدال های فیلدز انجام می شود. طبق رتبه بندی آکادمیک دانشگاه های جهان، بهترین دانشگاه های آلمان هایدلبرگ و TMU هستند که هر دو در 50 دانشگاه برتر قرار دارند.

بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه های برتر آلمان

در اینجا با استفاده از ترکیبی از سیستم های رتبه بندی بالا، بهترین دانشگاه های آلمان را لیست کرده ایم.

دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان در مونیخ یکی از بزرگترین و مسلما معتبرترین دانشگاهها در کل آلمان است که 46 جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است. دانشکده پزشکی و بیمارستان دانشگاه و همچنین دوره های تحصیلی و تحقیقات آن در رشته های ادبیات، علوم انسانی و فیزیکی مشهورترین دانشکده پزشکی در سال 1472 است.

دانشگاه فنی TMU مونیخ

در رقابت مرتب با LMU برای کسب رتبه برتر در رتبه بندی ملی، دانشگاه فنی مونیخ را با ارائه طیف گسترده ای از مدارک، بهترین دانشگاه فنی آلمان کرده است. به ویژه برای یک روحیه کارآفرینی و ابتکاری در آن ایجاد شده است.

پیشنهاد مطالعهمعرفی آزمون LSAT و نحوه برگزاری آن

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین در سال 1810 تاسیس شد. این یک موسسه برتر پزشکی است و 55 جایزه نوبل با آن همراه است. این دانشگاه در مرکز برلین واقع شده و در حالی که در یکی از مهیج ترین شهرهای اروپا واقع شده است، محبوب کسانی است که امیدوار به دریافت مدرک معتبر هستند. این دانشگاه که دارای الگوی آموزش هومبولدتی است، نام آن را مادر همه دانشگاه های مدرن قرار داده است. و یکی از بهترین دانشگاه های آلمان به شمار می آید.

دانشگاه فرایبورگ

این دانشگاه تحقیقاتی در سال 1457 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان تبدیل کرد. نام کامل آن دانشگاه آلفرد لودویگ فرایبورگ است. برجسته ترین حوزه های دانشگاهی آن علوم طبیعی، علوم انسانی و علوم اجتماعی است.

بهترین دانشگاه های آلمان

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه هایدلبرگ قدیمی ترین دانشگاه آلمان و حتی یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است که در سال 1386 تاسیس شده است. زمینه های عمده تحصیل شامل علوم انسانی، علوم طبیعی، پزشکی و علوم اجتماعی است. این یکی از معتبرترین دانشگاههای آلمان است.

دانشگاه چاریته برلین

این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های بزرگ آلمان است که بهترین و بزرگ ترین دانشگاه در رشته پزشکی در تمامی اروپا به شمار می آید. این دانشگاه در سال 1710 تاسیس شده و در ابتدا جهت درمان و راه حل های درمانی به صورت دانشگاه بیمارستانی تاسیس شده و سپس در سال 2003 بازسازی و به شکل موسسات پزشکی راه اندازی گردید و به نام دانشگاه چارتیه برلین نام گذاری شد که از بهترین دانشگاه های آلمان می باشد.

پیشنهاد مطالعهمعرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا

رتبه بندی در دانشگاه های تحقیقاتی 

رقابت یکی از عناصر اصلی در علوم و تحقیقات است، هم برای محققان و هم برای موسسات تحقیقاتی این موضوع مطرح است. سالهای اخیر شاهد رقابت در اروپا در اشکال جدید و کیفیت جدیدی بوده است. این امر به ویژه در آلمان در رابطه با ایجاد منطقه تحقیقات اروپا رخ داده است. به همین دلیل در سالهای اخیر رتبه بندی در آلمان رونق یافته است.

تلاش های بیشتری برای رتبه بندی برتری بر اساس معیارها و روش های جدید انجام شده است. در دنیای تحقیق، انتقادات شدیدی هم از روش شناسی و هم از کاربرد عملی رتبه بندی ها صورت گرفته است.

انتقاد روش شناختی، به عنوان مثال، بر کیفیت و وزن دهی شاخص ها یا تأکید بیش از حد تحقیق بر ضرر آموزش متمرکز است. از نظر کاربرد عملی، تخصیص بودجه نهادی بر اساس چنین شاخص هایی مورد انتقاد است. این انتقادات، به نوبه خود، باعث ایجاد رویکردهای جدیدی در ارزیابی عملکرد شده است. برای رتبه بندی بهترین دانشگاه های آلمان سیستم رتبه بندی اروپا U-Multirank ، که نشان دهنده یک رویکرد چند بعدی جدید برای رتبه بندی بین المللی موسسات آموزش عالی است، می تواند نقش مهمی داشته باشد.

اکنون بسیاری از رتبه های آموزش عالی بر اساس معیارها و استانداردهای مختلف وجود دارد. به همین دلیل است که یک سازمان غیرانتفاعی بین المللی، رصدخانه IREG در رتبه بندی علمی آنلاین تهیه کرده است که به کاربران امکان می دهد رتبه های مختلف را پیدا و ارزیابی کنند.

بهترین دانشگاه های آلمان

رتبه بندی هومبولت

رتبه بندی هومبولت بر اساس داده های جمع آوری شده توسط بنیاد هومبولد ارزیابی می کند که موسسات آموزش عالی آلمان و موسسات تحقیقاتی غیر دانشگاهی برای محققان سطح بالای بین المللی چقدر جذاب هستند. بنیاد الکساندر فون هومبولت هر ساله تقریباً 1000 محقق از سراسر جهان را قادر می سازد تا در آلمان تحقیق کنند. 

بورس های پژوهشی و جوایز پژوهشی آن منحصراً به بهترین دانشمندان و محققان در سراسر جهان اعطا می شود. این جوایز به آنها این امکان را می دهد که اقامت پژوهشی را در یک موسسه دانشگاهی یا پژوهشی را به انتخاب خود سپری کنند. این انتخاب به عنوان نوعی تعیین کننده کیفیت برای دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی غیر دانشگاهی است که توسط محققان بین المللی انتخاب شده اند. 

پیشنهاد مطالعهثبت نام آزمون NCLEX و نکات مرتبط با آن

لازم به ذکر است که برای تحصیل در بهترین دانشگاه های آلمان می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید.

برچسـب هـا : دانشگاهی ، دانشگاه آلمان
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد