خرید و فروش رمز ارز پلی گان ( ماتیک )

خرید و فروش رمز ارز پلی گان ( ماتیک )

توسط : تیم محتوا
1,376

پلی گان یک ارز دیجیتال با توکن MATIC است. این یک پلتفرم فناوری است که شبکه‌ های بلاک چین را قادر می‌سازد به هم متصل و مقیاس شوند. این پلتفرم، با استفاده از بلاک چین اتریوم عمل کرده و پروژه های مبتنی بر اتریوم را به هم متصل می نماید. استفاده از پلتفرم Polygon می ‌تواند انعطاف ‌پذیری مناسب، مقیاس ‌پذیری و حاکمیت در یک بلاک چین را ارتقاء دهد و قابلیت همکاری، امنیت و مزیت های ساختاری بلاک چین اتریوم را نیز تامین کند.

خرید و فروش رمز ارز پلی گان ( ماتیک )

توکن ماتیک

توکن MATIC یک توکن ERC-20 است، به این معنی که با سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم سازگار است. ماتیک برای اداره و ایمن سازی شبکه پلی کان و پرداخت هزینه تراکنش های شبکه استفاده می شود. در واقع، پلتفرم Polygon که توسط توکن ماتیک پشتیبانی می‌شود، برای اتصال و رشد پروژه‌ها و بلاک چین‌های سازگار با اتریوم راه‌اندازی شد.

توکن های MATIC برای اداره و ایمن سازی شبکه Polygon و پرداخت هزینه تراکنش استفاده می شوند. پلی گان از مکانیزم اجماع اثبات سهام اصلاح شده برای کارکرد موثر پلت فرم استفاده می کند. همچنین، این برنامه از مکانیزم اجماع اثبات سهام اصلاح شده استفاده می کند که امکان دستیابی به اجماع با هر بلوک را فراهم می نماید.

اجماع در پلی گان

این نکته را باید افزود که دستیابی به اجماع با استفاده از اثبات سهام سنتی مستلزم پردازش بسیاری از بلوک ‌ها برای دستیابی به اجماع است. روش اثبات سهام مستلزم آن است که مشارکت‌کنندگان شبکه، در ازای حق اعتبارسنجی پلتفرم Polygon ، توکن MATIC خود را به اشتراک بگذارند. 

در نهایت، اعتباردهنده های موفق در شبکه Polygon با MATIC پاداش می گیرند. این شبکه، به عنوان یک راه حل مقیاس ثانویه، با هدف رفع محدودیت های پلتفرم اتریوم، یعنی کارمزد تراکنش های بالا و سرعت پایین پردازش تراکنش ها، انجام می شود. 

در برنامه پلی گان، می توانید شبکه های بلاک چین موجود را مستقر کنید و بلاک چین های سفارشی را توسعه دهید. همچنین این امکان را دارید تا ارتباط بین اتریوم و سایر بلاک چین ها را فعال کنید و به شبکه های بلاک چین موجود کمک کنید تا با اتریوم سازگار شوند.

پلتفرمPolygon  با توکن MATIC ، یکصد میلیون دلار را برای پروژه هایی که امکان اتصال به اینترنت غیرمتمرکز را فراهم می کند، متعهد شده است و به عنوان وب 3.0 شناخته می شود. این پلتفرم اکنون از بیش از ۷۰۰۰ پروژه مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی می کند.

مزایا و معایب Polygon

ممکن است در مورد نقاط قوت و ضعف عمده پلی گان تعجب کنید. به خصوص اگر قصد خرید MATIC را دارید. در اینجا مزیت ها و معایب این برنامه آورده شده است. نقاط قوت Polygon عبارتند از:

توانایی پردازش سریع تراکنش ها: 

با استفاده از مکانیزم اجماع که فرآیند تایید تراکنش را در یک بلوک کامل می کند، پلتفرم Polygon می تواند سرعت پردازش تراکنش های سریع را حفظ کند. متوسط زمان پردازش بلوک آن، 2.1 ثانیه است.

پیشنهاد مطالعه:جدیدترین کیف پول های سرد ارزهای دیجیتال

پایین بودن هزینه های تراکنش به طور مداوم:

 Polygon هزینه های خود را برای استفاده از پلت فرم پایین نگه می دارد، با کارمزد تراکنش معمولی حدود 0.01 دلار است.

از جمله نقاط ضعف Polygon و توکن MATIC می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک بلاک چین غیر مستقل:

 پلی گان یک راه حل لایه 2 است که در بالای پلتفرم اتریوم کار می کند. در صورتی که پلتفرم اتریوم با اختلالات جدی روبرو شده و یا از بین برود، Polygon نیز ارزش واقعی خود را از دست می دهد.

موارد استفاده محدود برای MATIC: 

توکن MATIC برای کنترل و ایمن سازی پلت فرم Polygon و پرداخت هزینه تراکنش طراحی شده است. برخلاف برخی از ارزهای دیجیتال، ماتیک معمولا برای خریدهای روزمره استفاده نمی شود.

پلی گان در مقابل اتریوم

Polygon یک راه حل مقیاس ثانویه است که با بلاک چین اتریوم سازگار است و آن را تکمیل می کند. هدف آن، بهبود اتریوم به عنوان یک شبکه توسعه بلاک چین است. این برنامه با ارائه ویژگی های اضافی مربوط به امنیت، حاکمیت بلاک چین، تجربه کاربر و توسعه دهنده، و ماژولار بودن، اتریوم را تکمیل می کند.

اتریوم از مکانیزم اجماع اثبات کار در پلتفرم خود بهره می برد و در حال انتقال به روش اثبات سهام می باشد. پلتفرم Polygon از مکانیزم اثبات سهام اصلاح شده استفاده می کند که امکان پردازش سریع و ارزان تراکنش ها را فراهم می کند.

خرید و فروش رمز ارز پلی گان ( ماتیک )

آینده پلی گان

Polygon در سال 2021 Polygon Studios را راه‌ اندازی کرد، یکی از شرکت‌ های تابعه که بر روی بازی‌های بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) تمرکز دارد. در صورت موفقیت Polygon Studios ، می‌تواند پلی گان را به عنوان ارائه‌دهنده فناوری پیشرو برای بازی‌های غیرمتمرکز و NFT معرفی کند.

سکه های MATIC چقدر ارزش دارند؟

در بیشتر تاریخ خود، توکن MATIC  کمتر از 5 سنت معامله شده اند. قیمت MATIC به طور قابل توجهی افزایش یافته است اما زیر 3.00 دلار باقی مانده است. ماتیک تا 18 فوریه 2022 حدود 1.60 دلار معامله می شد. حداکثر عرضه MATIC  10 میلیارد توکن است. 

چگونه می توان MATIC خرید؟

ساده ترین راه برای خرید توکن های MATIC Polygon از طریق یک صرافی اصلی ارزهای دیجیتال است. می‌توانید با صرافی‌ هایی مانند کوین ‌بیس یا کراکن یک حساب ایجاد کنید و سپس با ارز محلی ‌تان، حساب را تامین کنید. شما همچنین به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که می تواند توسط صرافی ارز دیجیتال میزبانی شود.

پیشنهاد مطالعه:معرفی پلتفرم Payeer

اعداد بزرگ پس پلی گان زوج چیست؟

پلتفرم Polygon یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 است که بر روی اتریوم ساخته شده و برای کمک به مقیاس پذیری و زیرساخت بلاک چین طراحی شده است. این بسیار مفید است، زیرا اینها برخی از محدودیت های فعلی اتریوم هستند که مانع از پیشی گرفتن احتمالی بیت کوین به عنوان با ارزش ترین ارز رمزنگاری شده است. این ارز در حال حاضر بسیار بیشتر از بیت کوین است.

افراد می‌توانند هنگام توسعه برنامه‌های کاربردی در اتریوم برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و موارد دیگر از پلتفرم Polygon استفاده کنند، در حالی که تمام ویژگی‌های امنیتی خوب اتریوم را با هزینه‌های گاز پایین و مقیاس‌پذیری که پلی گان اجازه می‌دهد، ترکیب می‌کند. 

این در حالی است که توکن MATIC رمز ارز بومی Polygon است که نام خود را از زمانی که پلتفرم Matic Network نامیده می شد حفظ کرد.

چگونه کار می کند؟

این کاملاً فنی است، اما یک راه خوب برای فکر کردن در مورد آن این است که اتریوم را فردی ببینیم که فایل‌ های واقعاً بزرگی برای پردازش دارد. سپس پلتفرم Polygon وارد می شود، بعضی از آنها را به ما بدهید تا آنها را مرتب کنیم و ما یک نسخه فشرده را برای شما ارسال می‌کنیم تا نگاهی به آن بیندازید. این بدان معناست که اتریوم مجبور نیست همه فایل‌ها را پردازش کند و این کار را سریع‌تر می‌کند.

لایه 2 به چه معناست؟

لایه 2 به این معنی است که بلاک چین با استفاده از پایه های یک بلاک چین دیگر ساخته شده است. در این مورد، بلاک چین Polygon بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. از همین روست که برخی از ویژگی ‌ها مانند امنیت فوق العاده را از اتریوم به امانت می‌گیرد. اما همچنین چند ویژگی را اضافه می‌کند که سرعت و هزینه را نسبت به اتریوم بهبود می‌بخشد. Loopring نمونه دیگری است که کمتر شناخته شده از راه حل مقیاس بندی لایه 2 است.

خرید و فروش رمز ارز پلی گان ( ماتیک )

آیا این برای ارزش اتریوم هم خوب است؟

در نهایت، بله. پلتفرم Polygon خود را به عنوان "اینترنت بلاک چین اتریوم می نامد، بنابراین در رقابت با اتریوم نیست. آنها به هم وابسته هستند. تنها نقطه ضعف آن این است که اگر مردم از اتریوم استفاده کنند و اکنون به Polygon روی بیاورند، مقداری از ارزشی که اتریوم به دست آورده بود کاهش می‌یابد. 

اما گذشته از این، برنامه پلی گان، اتریوم را بهبود می بخشد، به این معنی که افراد بیشتری از بلاک چین اتریوم استفاده می کنند که ارزش آن را افزایش می دهد. Loopring هم همینطور است. با این حال، واقعاً Polygon بیشتر به اتریوم وابسته است تا برعکس، با توجه به اینکه بر روی بلاک چین ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه:کمترین کارمزد تراکنش در کدام رمز ارز است؟

چه چیز دیگری باعث می شود سکه ماتیک ارزش دیدن داشته باشد؟

دلایل اصلی برای زیر نظر گرفتن هر رمزنگاری این است که شما این فناوری را دوست دارید یا اگر فقط روی رمزارز سرمایه گذاری می کنید و واقعاً از آن استفاده نمی کنید، حداقل فکر می کنید که فناوری خوبی است که دیگران از آن استفاده خواهند کرد. اما پلتفرم Polygon کاربردهایی فراتر از برداشتن بار از اتریوم دارد. برای مثال، می‌توانید توکن MATIC را با استفاده از بلاک چین به اشتراک بگذارید.

چه زمانی برای سرمایه گذاری در ماتیک مناسب  است؟

بله، بازار کریپتو بارها به شدت سقوط کرده و هنوز علائم واقعی بهبودی نشان داده نشده است. این بدان معنی است که قیمت ها ارزان هستند، اما این نتیجه این واقعیت است که یک کاهش بزرگ قدیمی در ارزش وجود دارد که ممکن است هرگز بهبود نیابد. 

شما نمی توانید آن را پیش بینی کنید. در مورد اینکه آیا توکن MATIC در پلتفرم Polygon یک سرمایه گذاری خوب است یا خیر، این کاملا به شما بستگی دارد. برخی از مردم فکر می‌کنند که مقصد آن چیزهای بزرگ است، اما همچنان تا جایی که ارزهای دیجیتال اصلی پیش می‌روند، در حال ظهور است. کمی تحقیق کنید و بیش از آن چیزی که واقعاً می توانید ریسک کنید، پولی خرج نکنید.

خرید و فروش رمز ارز پلی گان ( ماتیک )

آیا Loopring بهتر است؟

آنها در برخی زمینه ها مشابه هستند، مانند اینکه هر دو چیزی به نام جمع آوری zk  که معروف به مجموعه های دانش صفر را ارائه می دهند و برای اعتبارسنجی داده ها در یک بلاک چین به روشی سریعتر از مکانیسم اثبات استاندارد سهام استفاده می شود.

اما Loopring بیشتر تمرکز خود را بر کمک به صرافی‌های غیرمتمرکز (همراه با شایعه شراکت با یک بازار NFT) دارد، در حالی که پلتفرم Polygon به افراد اجازه می‌دهد قراردادهای هوشمند ببندند، وام بدهند و در عین حال قابلیت مبادلات غیرمتمرکز را نیز دارند. اما اگرچه پلی گان موارد استفاده بیشتری دارد، این بدان معنا نیست که این فناوری در دراز مدت بهتر خواهد بود.

در حال حاضر، Polygon شانزدهمین سکه محبوب از نظر ارزش بازار است، در حالی که Loopring در رتبه 75 قرار دارد. این روش دوم را بی ثبات تر می کند که می تواند پاداش های بزرگ تری ایجاد کند اما ریسک بیشتری دارد. به علاوه، با توجه به رقبای آنها، منصفانه است که بگوییم Polygon در حال حاضر بسیار محبوب تر است. 

در صورتی که قصد دارید در بازار بزرگ ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و به دنبال اطلاعاتی کامل تر در این خصوص هستید، می توانید از کارشناسان 20پیمنت راهنمایی های لازم را دریافت کنید. توجه داشته باشید که این بخش از صنعت جهانی، دارای ریسک های فراوانی است و در صورتی که در آن تازه کار هستید، ضمن دریافت مشاوره، با میزان کمی سرمایه گذاری شروع کنید.
 

برچسـب هـا : ارز دیجیتال ، توکن MATIC
لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد