ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

توسط : تیم محتوا
1,593

از بیت کوین و اتریوم گرفته تا Dogecoin و Tether ، هزاران ارز رمزنگاری مختلف وجود دارد که وقتی برای اولین بار در دنیای رمزنگاری شروع می کنید، گزینه های انتخاب بسیار زیاد است. در اینجا، 8 ارز برتر رمزنگاری بر اساس سرمایه گذاری در بازار یا ارزش کل سکه های موجود در حال گردش آورده شده است. می توانید به سادگی در ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری اقدام کرده، یک حساب کاربری ایجاد کنید و در عرض چند دقیقه تأیید شوید. 

ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

ارزهای رمزپایه چیست؟

رمزنگاری یک دارایی دیجیتالی است که می تواند بدون نظارت متمرکز یک بانک یا دولت گردش کند. تا به امروز ، بیش از 19،000 پروژه رمزنگاری وجود دارد که کل بازار رمزنگاری 1.6 تریلیون دلار را نشان می دهد. در اینجا لیستی از این رمز ارزهای برتر آورده شده است:

1. بیت کوین (BTC)

بیت کوین یکی از قدیمی ترین ارز در رمزنگاری است. بسیاری از مشاغل قبلاً بیت کوین را به عنوان پرداخت، برگزیده اند که این باعث می شود این رمزنگاری یک سرمایه گذاری هوشمندانه باشد. به عنوان مثال، ویزا با بیت کوین معامله می کند. پس از وقفه چهار ساله cryptocurrency ، Stripe همچنین به مشتریان اجازه می دهد پرداخت های بیت کوین را بپذیرند. بانک های بزرگتر شروع به ادغام معاملات بیت کوین نیز در پیشنهادات خود کرده اند.

بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، همچنین در ماه مه افزایش یافت، هنگامی که بنیاد لونا اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار وام توسط بیت کوین و Terra USD برای تثبیت دومی درآمد دارد. همچنین، شرکت های سرمایه گذاری بسیاری، به دنبال ایجاد صندوق مبدأ مبادله بیت کوین است. 

پیشنهاد مطالعه:کیف پول Trust Volt

خطرات سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین تمایل زیادی به نوسان دارد. ممکن است در طی هر ماه قیمت آن هزاران دلار بالا یا پایین بیاید. مطمئناً این نکته تاکنون صادق بوده است، زیرا قیمت بیت کوین با NASDAQ ارتباط دارد، اگر نوسانات مانند اینها باعث عصبی شدن شما می شود، ممکن است نخواهید بیت کوین خودداری کنید. در غیر این صورت، تا زمانی که به خاطر داشته باشید که cryptocurrency می تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت هوشمند باشد، این نوسانات نباید نگران کننده باشد.

2. اتریوم (ETH)

Ethereum شبکه ای است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا رمزنگاری خود را ایجاد کنند و قراردادهای هوشمند را با استفاده از شبکه مستقر کنند. به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، در حالی که Ethereum از نظر ارزش بیت کوین بسیار عقب مانده است، اما از سایر رقبا نیز بسیار جلوتر است.

این رمز ارز، به دلیل فناوری منحصر به فرد خود از جایگاه خود در بازار فراتر رفته است. این در حال حاضر محبوب ترین blockchain و دومین cryptocurrency cryptocurrency در پشت بیت کوین است. این امر به محض استقرار کامل با نام مستعار "ادغام" به طور کامل به دست می آید. 

این به روزرسانی که برای سه ماهه سوم یا چهارم سال 2022 برنامه ریزی شده است، اتریوم را به یک اجماع مبتنی بر سهام تبدیل می کند که باعث کاهش تعداد سکه ها و منسوخ کردن استخراج می شود. همچنین انتظار می رود که این ادغام به طور چشمگیری مصرف انرژی اتریوم را کاهش دهد. Fortune گزارش داد، قیمت ETH در دو هفته گذشته ژوئیه تقریباً 50 ٪ افزایش یافته است.

ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

خطرات سرمایه گذاری در اتریوم

در حالی که پلت فرم Ethereum از فناوری blockchain استفاده می کند، در حال حاضر فقط یک "خط" برای انجام معاملات دارد. به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، این می تواند منجر به انجام معاملات برای پردازش بیشتر در هنگام اضافه بار شبکه شود. هزینه معاملات نیز زیاد است.

میزان اتر لازم برای انجام معامله در blockchain Ethereum ، در ماه مارس به دلیل تقاضای زیاد برای فضای بلوک ، 13 ٪ افزایش یافت. اگرچه ادغام آن مسائل را برطرف می کند، اما برخی از انتظار خسته شده اند. به عنوان مثال، مبادله مشتقات Cryptocurrency Dydx ، به سمت blockchain خود حرکت می کند.

امنیت نیز مسئله ای مهم بوده است. به عنوان مثال، در سال 2016 ، هکرها که از یک نقص امنیتی استفاده کردند، منجر به از دست دادن بیش از 50 میلیون دلار اتر شد. در ماه مه ، این شبکه پس از راه اندازی یک blockchain جدید که در کنار Mainnet Ethereum اجرا می شود، یک مسئله امنیتی را تجربه کرد. با این حال، آن blockchain در یک شبکه تست است، بنابراین کاربران تحت تأثیر قرار نگرفتند. 

3. بایننس کوین (BNB)

پس از سال‌ها قیمت ‌های نسبتاً یکسان، حداقل بر اساس استانداردهای ارزهای دیجیتال، بایننس کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، در ابتدای سال 2021 رشد کرد و از حدود 38 دلار در اول ژانویه همان سال به بالاترین رقم 683 دلار در ماه می رسید. این توکن بومی بایننس است که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است. اما با وجود عملکرد گسترده و موفقیت سکه در زیر پروژه های بایننس، بایننس کوین هنوز یک سرمایه گذاری بسیار فرار است.  

پیشنهاد مطالعه:بهترین کیف پول های گرم رمز نگاری

4. کاردانو (ADA)

به دلایل مختلفی، شبکه کاردانو برای سرمایه گذاران زیادی جذاب است. به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، جهت انجام تراکنش در کاردانو در مقایسه با بیت کوین، میزان مصرف انرژی کمتر است. بنابراین، معاملات سریعتر و ارزان تر خواهند بود.

خطرات سرمایه گذاری در کاردانو

حتی با داشتن یک شبکه بهتر و افزایش عملکرد قراردادهای هوشمند، کاردانو به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، ممکن است نتواند با ارزهای دیجیتال بزرگتر رقابت کند. پذیرندگان کمتر به معنای توسعه دهندگان کمتر است. این برای اکثر سرمایه گذارانی که می خواهند نرخ پذیرش بالایی را مشاهده کنند، جذاب نیست. این نکته را در نظر داشته باشید که از نوسانات بازار دلسرد نشوید. سرمایه گذاری شما ممکن است یک روز ضرر کند و روز بعد سود داشته باشد. به جای اینکه درگیر تغییرات روزمره شوید، به نتیجه نهایی و بزرگ نگاه کنید.

5. Polygon (MATIC)

Polygon از طریق یک تیم توسعه حرفه ای ایجاد شد که در پلتفرم بلاکچین اتریوم نقش مهمی را داشت. این ارز دیجیتال،  به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، جهت مقیاس‌بندی اتریوم و توسعه زیرساخت های طراحی شده در این سیستم می باشد.

Polygon از صرافی‌های ارز دیجیتال Binance و Coinbase پشتیبانی می‌کند. توکن آن، MATIC، برای خدمات پرداخت، کارمزد تراکنش ها و به عنوان ارز تسویه حساب استفاده می شود. در تاریخ 20 ژوئیه ، Polygon در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که Polygon ZKEVM را راه اندازی کرده است.

اولین راه حل مقیاس بندی معادل اتریوم که یکپارچه با تمام قراردادهای هوشمند موجود، ابزارهای توسعه دهنده و کیف پول کار می کند. این کار را با نوعی رمزنگاری به نام اثبات آگاهی صفر انجام می دهد که هزینه های معامله را کاهش می دهد و توان را افزایش می دهد.

Polygon به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، در حال حاضر میزبان 19،000 برنامه غیر متمرکز ، از جمله برخی از شرکت هایی مانند متا و استریپ است. Polygon ، از اکتبر گذشته 600 ٪ افزایش یافته است. علاوه بر این، کاملاً از Tether Stablecoin پشتیبانی می کند که می تواند به رشد آینده شبکه کمک کند. 

ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

خطرات سرمایه گذاری در Polygon

در اواخر سال گذشته، Polygon فاش کرد که این آسیب پذیری را به وجود آورده است که حدود 20 میلیون دلار سکه های خود را در معرض خطر قرار داده است. یک هکر بهره برداری را یافتند. این برنامه طی دو روز این مساله را برطرف کرد. با این حال ، هکرها قبلاً بیش از 800000 نشانه را به سرقت برده بودند و Polygon را با قیمت حدود 1.4 میلیون دلار در چالش بزرگ قرار دادند.

6. Terra  (لونا)

براساس CoinmarketCap ، این blockchain Terra Classic از Stablecoins استفاده می کرد. یعنی سکه هایی که به ارزهای فیات مانند دلار ایالات متحده، به سیستم های پرداخت جهانی پرداخت می شوند. سکه بومی آن،  اکنون با استفاده از نماد Lunc ، قیمت های Stablecoins blockchain را تثبیت می کند.

با این حال ، Terra به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، در اوایل ماه مه سقوط کرد و سوزانده شد که ناشی از نوسانات Stablecoin و کمبود کلی در بازارهای cryptocurrency بود. این باعث شد برخی از سیستم عامل های رمزنگاری را به ورشکستگی سوق دهد.

پس از حادثه، Terra شبکه اصلی را به عنوان Terra Classic (Lunc) مجدداً راه اندازی کرد و Terra 2.0 Luna را شروع نمود. یک blockchain جدید بدون استابلوین الگوریتمی بود که در تلاش برای تثبیت اکوسیستم Terra و کمک به سرمایه گذاران که پول خود را از دست داده اند، طراحی شد. 

خطرات سرمایه گذاری در Terra 2.0

راه اندازی Terra 2.0 یک حرکت بحث برانگیز بود و ناظران صنعت نسبت به زنده ماندن طولانی مدت آن تصمیم گیری نمی کنند. گفته می شود ، چندین پروژه جدید قبلاً در شبکه جدید راه اندازی شده است و اگر تحمل بالایی برای ریسک داشته باشید، سکه بومی آن، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ممکن است ارزش بررسی آن را داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه:خرید و فروش ارز دیجیتال ترا

7. Avalanche (Avax)

Avalanche یک blockchain نسبتاً جدید "Layer One" است. یک بلاکچین که پروتکل پایه را بهبود می بخشد تا سیستم مقیاس پذیر تر شود، همانطور که Binance آن را توصیف کرد. این کار به عنوان یک رقیب اتریوم توسط آزمایشگاه های آوا و دانشمندان رایانه در دانشگاه کرنل تأسیس شد که یکی از آنها ، استاد سابق امین گن سیرر در تحقیقات رمزنگاری است.

در حالی که گره های Ethereum باید همه معامله ها را تأیید کنند، سه blockchain این رمز ارز می توانند معاملات را به طور مستقل اعتبار دهند. این امر باعث می شود به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، مقیاس پذیر تر و بهتر باشد که بتواند حجم زیادی از معاملات را انجام دهد. ، در نتیجه، در بین پروژه های اتریوم به طور فزاینده ای محبوب است.

در مورد خود این سکه ، بلومبرگ در 7 آوریل گزارش داد که Avalanche به عنوان ارز ذخیره Terra به دلیل Stablecoin UST خود ، اتر را شکست داد. گارد بنیاد لونا، سازمان غیرانتفاعی که از Terra پشتیبانی می کند، قصد داشت به عنوان بخشی از این ابتکار ، 100 میلیون دلار این رمز ارز را بدست آورد.

Avax در سال 2020 ، در یک پیشنهاد اولیه سکه 24 ساعته، تجارت را آغاز کرد. قیمت آن از مبلغ پایین 13.79 دلار به 146.22 دلار در طی سال گذشته نوسان داشته است. از اول سپتامبر ، این سکه با قیمت 18.59 دلار معامله می شود.

خطرات سرمایه گذاری در بهمن

Sirer Cryptocurrency را از طریق یک مقاله سفید در سال 2018 معرفی کرد. راه اندازی آن در سال 2020 انجام شد. با چنین سابقه ای کوتاه ، بهمن سابقه ای برای مقایسه ندارد و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ، آن را به یک سرمایه گذاری خطرناک برای خریداران بالقوه تبدیل می کند.

8. ChainLink 

ChainLink از یک شبکه Oracle غیرمتمرکز برای تسهیل تعامل ایمن بین blockchains و داده های خارجی، رویدادها و روش های پرداخت استفاده می کند. یک موردی که به نفع ChainLink کار می کند، همکاری استراتژیک با Google است که تحت آن Google از پروتکل ChainLink برای اتصال کاربران به خدمات ابری خود استفاده می نماید. 

ChainLink همچنین انتخابی برای شاخص تورم جدید از شرکت مالی غیرمتمرکز Truflation است که ساخته شده تا به عنوان جایگزینی برای شاخص قیمت مصرف کننده خدمت کند. در حالی که CPI تورم را با استفاده از داده های نظرسنجی اندازه گیری می کند ، شاخص Truflation از داده های قیمت با مدل محاسبه CPI استفاده می نماید. شاخص Truflation به گونه ای دقیق تر ، شفاف تر و مقاوم تر در برابر سانسور نسبت به CPI طراحی شده است.

ارزهای دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری

خطرات سرمایه گذاری در ChainLink

با وجود ابزار و پشتیبانی اثبات شده خود از بازیکنان اصلی ، ChainLink به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار ،همان نوع نوسانات را با سایر ارزهای رمزنگاری تجربه کرده است. قیمت آن از حدود 20 دلار در تاریخ 1 ژانویه به 6.56 دلار تا 1 سپتامبر کاهش یافته است. می توانید راهنمایی های بیشتر را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد