ارزهای دیجیتال متاورس

ارزهای دیجیتال متاورس

توسط : تیم محتوا
1,413

ارزهای دیجیتالی می توانند برای کاربران متاورس، زندگی دیجیتالی مشابه آنچه در دنیای فیزیکی می شناسند را ایجاد کنند. با این حال، آنها هیچ اسکناس یا سکه واقعی ندارند. مفاهیم متاورس و ارزهای رمزنگاری شده با نیاز به کار با یک ارز مجازی برای انجام معاملات در این فضای دیجیتالی به هم مرتبط هستند. به جز در السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی که بیت کوین در حال حاضر یک ارز رسمی است، هیچ بانک مرکزی یا موسسه بین المللی به طور قانونی دارایی های رمزنگاری شده را به رسمیت نمی شناسد. در اینجا می خواهیم ارزهای دیجیتال متاورس را بررسی کنیم

متاورس و ارزهای دیجیتال چگونه کار می کند؟

ساده ترین راه برای دستیابی به ارزهای مجازی، از طریق یکی از پلتفرم های دیجیتال بزرگی است که برای این منظور ایجاد شده است. این پلتفرم ها کارمزد تراکنش دریافت می کنند. پس از به دست آوردن، این پول مجازی در یک کیف پول رمزنگاری ذخیره می شود و می تواند به عنوان ارز فیزیکی برای خرید کالاها و خدمات در دنیای فیزیکی یا برای استفاده در متاورس استفاده شود. 
به لطف فناوری بلاک چین، هر تراکنش ایمن و غیرمتمرکز است. استفاده و ارزش آن را می توان به طلا تشبیه کرد. وقتی بسیاری از سرمایه گذاران به فلز گرانبها روی می آورند، ارزش آن افزایش می یابد و بالعکس. این موضوع در مورد ارزهای رمزپایه نیز صدق می کند که موفقیت آنها را در سال های اخیر حس می کنند.

ارزهای دیجیتال متاورس

مهمترین ارزهای رمزنگاری شده در متاورس

ارزهای دیجیتال متاورس، پول دنیای مجازی هستند. بنابراین برای خرید زمین، هنر، لباس یا حتی تجربه ضروری خواهند بود. به این ترتیب، یک خاصیت در این فضا می ‌تواند مانند دنیای واقعی از نظر ارزش، افزایش یا کاهش یابد. علاوه بر این، برندهای لوکس بزرگی مانند  Balenciaga، Gucci و Louis Vuitton هم اکنون وارد این بعد جدید شده اند.

در این زمینه، متاورس و ارزهای رمزپایه درست مانند ارزهای رسمی و دنیای فیزیکی عمل می کنند. اگرچه معاملات مجازی هستند، اما کسب ارز مجازی نتیجه معامله خرید یا فروش با ارز واقعی است. در متاورس، ارزهای رمزپایه بر اساس علایق کاربران هر پلتفرم در نوسان هستند. این بدان معناست که ارزش آنها با خرید و فروش در داخل و خارج از فضای مجازی متفاوت است. 

پیشنهاد مطالعه:بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری

برجسته ترین دارایی های رمزنگاری متاورس 

MANA

مانا  به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال متاورس در Decentraland یکی از شناخته شده ترین جهان های مجازی استفاده می شود. به طور کلی، جهت گیری آن به سمت بازار املاک و مستغلات است و امکان ایجاد، مبادله و فروش املاک و مستغلات را فراهم می کند. 

علاوه بر این، مالکان می توانند کسب و کارهای مجازی را در زمین خود راه اندازی کنند، هر ایده ای را می توان توسعه داد، زیرا به شکل دنیایی باز و مشارکتی است. آن‌ ها از کمک  MANA ، یک توکن مبتنی بر اتریوم برخوردار هستند که از زمان راه ‌اندازی تا ۴۰۰ درصد ارزش آن افزایش یافته است.

SAND

این یک توکن است که در شبکه تراکنش اتریوم قرار دارد. انتظار می رود عرضه آن به 3 میلیارد توکن افزایش یابد. در حال حاضر، حدود 900 میلیون SAND در گردش است، عاملی که باعث شده ارزش آن از 0.50 دلار در هر واحد به 8 دلار در عرض تنها سه ماه از زمان عرضه آن افزایش یابد. 

مطمئناً دوره‌ای از ثبات را سپری می‌کند، ارزش آن در حدود 1.5 دلار در هر توکن در نوسان است و آن را به یکی از جذاب‌ترین ارزهای دیجیتال متاورس تبدیل می‌کند.

ارزهای دیجیتال متاورس

Star Atlas

این یک بازی استراتژیک چند نفره NFT با استفاده از فناوری بلاک چین است که در فضا اتفاق می افتد. این بسیار شبیه به O-Game شناخته شده از اوایل دهه 2000 است، اما با ارز دیجیتال خاص خود. ATLAS از بلاک چین استفاده می کند و به دلیل سرعت، ایمنی و امنیت آن متمایز است. 

ساختاری مشابه آنچه توسط اتریوم ارائه شده است، اما ارزان‌تر است، به این معنی که به اندازه SAND یا MANA سودآور نیست، اما خطرات و هزینه‌های کمتری را به دنبال دارد.

AXS

این که از ارزهای دیجیتال متاورس است، ارز موجود در بازی Axie Infinity به شمار می آید که بر اساس اتریوم نیز ساخته شده است، بنابراین هزینه تراکنش آن معمولاً بالا است. هدف این بازی تولید موجوداتی به نام axies است که می توان آنها را فروخت، پرورش داد، مبادله کرد یا از بازیکنان دیگر برد. 

قیمت axies از 150 تا 100000 دلار متغیر است، به همین دلیل است که آنها اقتصاد درون بازی بیش از هزار دلار ایجاد می کنند، اما در سال گذشته، ارزش AXS به طور قابل توجهی کاهش یافته است، از 160 دلار به 20 دلار برای هر توکن.

TLM

دنیای بیگانه یک بازی است که ارز آن  Trilliumاست. هدف، رقابت در یک جهان بین سیاره ای برای منابع کمیاب میباشد. به همین دلیل، TLM به خودی خود به یک دارایی ارزشمند در بازی تبدیل می شود. تنها راه رسیدن به TLM استخراج سکه یا خرید آن است.

پیشنهاد مطالعه:بهترین پروژه های اوراکل

NFT، متاورس و ارزهای دیجیتال

یکی دیگر از روش‌های تراکنش با ارزهای دیجیتال متاورس از طریق NFT است. این فایل‌های دیجیتال منحصر به فرد هستند و می‌توانند بسیار ارزشمند باشند. زمانی که هنرمندی اثری از هنر دیجیتال خلق می‌ کند و می‌ خواهد آن را در متاورس در قالب دیجیتال به نمایش بگذارد، باید آن را به یک هولوگرام یا واقعیت افزوده تبدیل کند. 

هنرمندان آثار منحصر به فرد و سریالی ایجاد می کنند که به آنها یک توکن غیرقابل تعویض، یعنی NFT اختصاص داده شده است،که می توان آن را با تراکنش های ارز دیجیتال خریداری کرد. امروزه Beeplee، Tyler Hobbs، Manuel Rossner یا Larva Labs از مشهورترین هنرمندان دیجیتال هستند.

تغییر روش های زندگی در متاورس

جهانی را تصور کنید که زندگی شما از واقعیت های فیزیکی روزمره رها شده است. در این دنیای متناوب، می ‌توانید کار، بازی یا استراحت کنید و با مردم در هر جای دیگری از این سیاره ارتباط برقرار نمایید. می توانید در گردهمایی ها شرکت کنید، هنرهای باورنکردنی خلق کرده و ثروتی جمع کنید. 

شما می توانید هر کاری که تخیل شما قادر است را انجام دهید. این یک رویای دور از دسترس نیست. این متاورس است و ارزهای دیجیتال کلید دسترسی به آن است. می توانید با ارزهای دیجیتال متاورس، شکل دیگری از زندگی را تجربه کنید.

فناوری بلاک چین Metaverse هنوز در حال توسعه است، اما مفهوم این دنیای دیجیتال به خوبی توسعه یافته است و ریشه‌ هایی در گذشته ما دارد. رویاپردازان و نویسندگان داستان های علمی تخیلی روی مفهوم فراجهان کار می کنند. چه بخواهید به ارتفاعات جدیدی از موفقیت دیجیتال دست یابید، یا با دوستان و اعضای خانواده به روش های جدید تعامل کنید، متاورس همه چیز را ممکن می کند. متاورس جدیدترین

تکرار اینترنت است و نمی ‌تواند به اندازه اینترنت در اختیار کاربران باشد. با این حال، هر شرکتی که خود را درگیر می کند، نه تنها در ساخت زیرساخت های پشتیبانی کننده متاورس، بلکه در شکل دادن به ظاهر نهایی آن نیز نقش خواهد داشت.

ارزهای دیجیتال متاورس

حقیقت متاورس چیست؟

ایده متاورس و به دنبال آن ارزهای دیجیتال متاورس، ابتدا از تخیل بارور نیل استفنسون نشأت گرفت که در سال 1992 در رمان سایبرپانک خود، Snow Crash، یک "متاورس" را توصیف کرد. وی فضای دیجیتال مشترکی را شرح می دهد که کاربران می توانند از عینک های واقعیت مجازی، به همراه شبکه فیبر نوری مشترک استفاده کنند. 

متاورس او شامل نسخه های مجازی از فضاهای روزمره و معمولی است، از پارک ها و ساختمان ها تا فضاهای خارق العاده و عجیب و غریب که در آن قوانین فیزیک دیگر اعمال نمی شود، فقط قوانین و محدودیت هایی که فرد تصور می کند.

هنگامی که زاکربرگ، متاورس را گامی مهم پس از جریان اینترنت توصیف می نماید، باعث می شود تا این مفهوم، با ارزش بالاتری، مورد علاقه عموم قرار گیرد. این فناوری، مناظر کاملاً جدیدی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهد و به شما فضای لازم را برای انجام هر کاری که می خواهید می دهد. 

متاورس نه تنها کل دنیای فیزیکی را در دستان شما قرار می دهد، بلکه توانایی های ذهن خود را در اختیار شما قرار می دهد.در متاورس، شما در فضای خود ساکن خواهید شد و با استفاده از یک آواتار آنلاین با دیگران تعامل خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد آزادانه حرکت کنید. 

شما برای انجام هر کاری، استقلال و آزادی کامل خود را خواهید داشت. این می تواند شامل مالکیت دارایی های مجازی باشد. دقیقا همانگونه که می توانید مالکیت املاک واقعی را داشته باشید. 

شما حتی می توانید یک ملک، مانند هنر یا ساختمان ایجاد کنید و آن را به سایر کاربران متاورس بفروشید و دارایی را با توکن های غیرقابل تعویض (NFT) یا سایر ارزهای دیجیتال متاورس مبادله کنید.

پیشنهاد مطالعه:انواع کاربردهای بیت کوین

برترین متاورس کریپتو

زندگی، کار و بازی در یک واقعیت جایگزین نیاز به بودجه دارد و این به معنای ارز دیجیتال است. همانطور که چندین متاورز برای استفاده وجود دارد، چندین ارز دیجیتال نیز وجود دارد. درک گزینه ها، تفاوت ها و مزایا و معایب هر یک می تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم سرمایه گذاری را برای نیازهای خود بگیرید. می توانید برای ورود به این بخش از دنیای مجازی، راهنمایی های لازم را از کارشناسان 20پیمنت دریافت کنید. در این خصوص، 20پیمنت بر اساس تجربه و تخصص خود، شما را راهنمایی خواهد کرد.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد